DORAŽ UMÍRAJÍCÍHO
Nekromantický trik
Vyvolání: 1 akce
Dosah: Dotyk
Složky: V, P
Trvání: Ihned
Povolání: Černokněžník, kouzelník
Dotkneš se živého tvora, který má 0 životů. Tvor má nevýhodu k dalšímu záchranému hodu proti smrti. Pokud je tvor již stabilizovaný, kouzlo místo toho způsobí, že stabilizovaný být přestane.
NAJDI ZDECHLINU
Věštecký trik
Vyvolání: 1 akce
Dosah: Ty sám
Složky: V, S (kus lebky humanoida)
Trvání: Soustředění, až 1 minuta
Povolání: Černokněžník, kouzelník
Po dobu trvání kouzla cítíš přítomnost mrtvol do 6 sáhů od tebe nebo pod tebou. Taktéž vycítíš o jaký živočišný druh se jedná a v jak pokročilém stádiu rozkladu s nachází. Kouzlo pronikne většinou materiálů, ale neprojde tenkou vrstvou olova nebo třemi couly běžných kovů. Kouzlo automaticky selže, pokud se nacházíš v oblasti účinku kouzla Posvátná půda.
EXHUMUJ
Vyvolávací trik
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 6 sáhů
Složky: V, P
Trvání: Ihned
Povolání: Černokněžník, kouzelník
Toto kouzlo způsobí, že jedna mrtvola, která se nachází v dosahu kouzla, vypluje na povrch. Kouzlo působí, pokud byla mrtvola pohřbena v hlíně, jílu nebo štěrku. Vzestup mrtvoly je zablokován jakkoliv silnou vrstvou pevného kamene nebo kovu. Mrtvola stoupá i s oblečením a případnými šperky, které má na sobě. Pokud byla mrtvola pohřbena v rakvi, stoupá i s celou rakví. Sesilatel musí stát přesně nad místem, kde je mrtvola pohřbena, jinak kouzlo automaticky selže. Kouzlo též selže pokud pokud se nacházíš v oblasti účinku kouzla Posvátná půda.
OŽIV RUKU
Nekromantický trik
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 2 sáhy
Složky: V, P
Trvání: Ihned
Povolání: Černokněžník, kouzelník
Je dobře známo, že je dobré začínat v malém a s oživováním nemrtvých to není jinak. Zvol si jednu humanoidní ruku useknutou těsně nad zápěstím střednímu, nebo menšímu humanoidovi, který zemřel v posledních 24 hodinách a kterou vidíš v dosahu. Zvolenou ruku naplníš nekromantickou nápodobou života a proměníš ji tak v Plazivý pařát. Jsi-li ve stejné sféře existence a do 4 sáhů od tvého Pařátu, můžeš mu zadat příkaz co má dělat ve svém dalším tahu. Příkaz může být konkrétní (určíš kam se má pohnout, jaké akce má vykonat, atd.) nebo obecný (např. "hlídej dveře"). Jakmile je příkaz zadán, ruka jej vykoná nejlépe jak dovede. Můžeš mít najednou jen jeden Plazivý pařát. Po 24 hodinách od oživení, pokud životy Pařátu klesnou na 0, nebo pokud tento trik sešleš na jinou ruku, se Pařát rozpadne v prach.
KOSTĚNÁ ČEPEL
Nekromancie 1. úrovně
Vyvolání: 1 bonusová akce
Dosah: Dotyk
Složky: V, P, S (Holení kost humanoida)
Trvání: Soustředění, až 1 minuta
Povolání: Čaroděj, černokněžník, kouzelník
Dotkneš se kosti a proměníš její tvar v krátký meč. Útok tímto mečem se počítá jako útok kouzlem nablízko. Při zásahu tento meč způsobuje 2k6 nekrotického zranění. Navíc, kdykoliv tato zbraň zasáne, můžeš obětovat 5 životů (nenarušuje soustředění) a zvýšit tak pro tento úder nekrotické zranění na 3k6. Kouzlo okamžitě končí, pokud se od očarované zbraně vzdálíš na více než 6 sáhů.
HEXENŠÚS
Nekromancie 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 12 sáhů
Složky: V, P, S (hadrová panenka)
Trvání: Soustředění, až 1 minuta
Povolání: Čaroděj, černokněžník, kouzelník
Zvol si tvora, kterého vidíš v dosahu. Cíl musí uspět v záchranném hodu na Odolnost, nebo je stižen náhlou bolestí kříže. Po dobu trvání kouzla cíl nemůže provés akci Úprk, jeho rychlost chůze je snížena o 3 sáhy, pokud se soustředí na udržení kouzla, musí uspět v záchraném hodu na Odolnost (SO 10), nebo se soustředění přeruší a má nevýhodu ke všem ověřením a záchraným hodům na Sílu a na Obratnost. Tvor, který je tímto kouzlem zasažený, si musí hodit další záchranný hod na Odolnost na konci každého svého tahu. Pokud v něm uspěje, kouzlo končí.
ANTROPOMANCIE
Nekromancie 2. úrovně (rituál)
Vyvolání: 1 minuta
Dosah: dotyk
Složky: V, P, S (Nůž na rozřezávání masa kúže a šlach, palička na kosti))
T rvání: 5 kol
Povolání: Černokněžník, kouzelník
Vythneš z těla až tři části a za pomocí temných zaříkadel je donutíš předat ti poslední vjem, který jimi prošel. Tělní části nemají vědomí a nemohou ti úmyslně lhát, ale ani rozlišit skutečnost od iluze (tj. např. Oči viděly draka, ale pokud nebyla iluze prolomena, drak může být pravý i jen vyvolanou iluzí). Co konkrétně zjistíš záleží na části, kterou jsi zpracoval:
PJ může povolit i věštění z jiných částí těl, pokud to uzná za vhodné.
Stáří mrtvoly nehraje roli, ale část těla ze které chceš věštit musí být zachovalá. Kouzlo zničí ty části těla které byly použity k věštění a tělo samotné je tvým počínáním zohaveno.
VYSÁTÍ ŽIVOTA
Nekromancie 2. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 6 sáhů
Složky: V, P
Trvání: Ihned
Povolání: Černokněžník, kouzelník
Pokusíš se z jednoho tvora,kterého vidíš v dosahu a který není nemrtvý, vysát jeho životní sílu. Hoď si na útok kouzlem na dálku. Při zásahu cíl utrpí 2k6 nekrotického zranění a ty si obnovíš počet životů rovný tvé opravě inteligence.
NAPRAVENÍ OSUDU
Nekromancie 2. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 6 sáhů
Složky: V, P
Trvání: Ihned
Povolání: Kouzelník
Nahlédneš předivo reality a zkusíš si s ním trochu pohrát tak, aby se rány zvoleného tvora, kterého vidíš v dosahu, zacelily. Cíl si obnoví 2k8 + oprava tvé sesílací vlastnosti životů a musí uspět v záchranném hodu na Odolnost, nebo utrpí 2k4 nekrotického zranění. Navíc, pokud v záchraném hodu selhal, musí na začátku svého dalšího kola uspět v záchraném hodu na Odolnost, nebo utrpí další 1k4 nekrotického zranění. Kouzlo poté skončí.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. kouzlo vyléčí o 1k8 životů více a zranění při neúspěšných záchranných hodech se zvýší o 1k4.
Český překlad základních příruček páté edice D&D naleznete zde.
A další originální dobrodružství pro DnD 5e zde.