Corny: tak ono setting není "jenom fluff". některé hry jsou specifické v zážitku, která dávají. Když budeš chtát hrát "Středozem", tak to není jen nějaká další "fantasy s elfy a skřety" ... nebo, pro dost lidí nebude. Tedy ne každá fantasy s elfy a skřety je "hraní Středozemě". Ta Středozem tomu dává daleko víc, co se ani nemusí často popisovat a "hráči vědí a poznají".
A u upírů je to v něčem podobné ... určitě si můžeš hrát na upíry a lovce upírů v DnD. Svět WoD v sobě obsahuje víc než jen "hraní upírů". A ta samotná hra k tomu má mechaniky, které to vystihují (stejně jako třeba AitM nebo One Ring mají mechaniky pro vystihnutí Středozemě). A stejně tak Shadowrun má mechaniky pro vystižení toho světa, nebo Deadlands Reloaded mají mechaniky odpovídající danému světu.
Můžeš vzít pouze fluff a hrát ho jinde, třeba Středozem v Dračím Doupěti, upíry v DND, Deadlands v AW ... nakolik to bude povedené a kolik úsilí do toho budeš muset vložit navíc, abys dosáhl zajímavého a podobného výsledku, se můžeme dohadovat.
Já jsem celkem systémově agnostický, klidně se adaptuji na jiné / nové systémy. Ale když je někdo třeba "zarytý Fatista", má ten systém domrtě osahaný a strašně mu vyhovuje, tak pro něj může mít smysl hrát upíry v něm. Já bych do toho sám třeba nešel, radši bych to hrál v WoD ... leda by si někdo dal tu práci a připravil celou adaptaci daného světa tak, aby to ve Fate (nebo Savage Worlds) mělo daný feeling. Což lidi dělají, adaptací do Savage Worlds různých jiných "světů" je hodně (třeba toho Shadowrunu ... ale nakolik je to "povedené", říc nedokážu, nezkoušel jsem, myslím, že tomu bude něco z originál Shadowrunu chybět ... ale zas si to neponese některé bolesti)
Kol kolem ... každý systém sebou nese vícero aspektů, které různý hráči hodnotí pozitivně či negativně. To, že někdo považuje mechaniky za špatné, ale svět se mu líbí, není fail. prostě ses mechanikami netrefil do vkusu všem ... ale WoD hraje stále celkem dost lidí, takže to určitě fail není :)