Pravidla

sirien
20.9.2018 07:42
Autorská citace #21
28.6.2019 09:40 - Aegnor
Jak moc to počítá s nějakýma specializacema? ("Studentka medicíny 3 - veterinář")

Nevím, jestli bych nezkusil zapracovat to rozdělení postav na všeuměla, specializovaného člověka a něco mezi.

Tedy třeba si hráč může vybrat mezi těmito tečkami do backgroundů:
4,1,1
3,2,1,1
2,2,1,1,1,1

Ale je pravda, že aby tohle fungovalo, tak by ty backgroundy museli být opravdu definované rozsahově "podobně".
Autorská citace #22
28.6.2019 13:22 - sirien
Popravdě moc nevim, jakou výhodu v tomhle hledáte.

Kamarád to kdysi zkoušel už u nWoDu (prakticky dokonale totéž), ale pak to opustil, protože zjistil, že kromě jakéhosi abstraktního feelingu že "to je jakože víc roleplay, ne" to nic moc nepřináší, zato to dost věcí komplikuje (backgroundy se blbě vyvažujou rozsahem, občas hapruje shoda o jejich obsahu, musí se přepočítat expení, místy to koliduje s meritama, rozhodí to velikosti dicepoolů, umenší to rozdíly mezi postavama s podobnym konceptem...)

Ve Fate tahle modularita funguje, ale Fate je přímo designovanej tak aby šel rozkládat a skládat a všechny subsystémy sou navzájem provázané přes "API" a ne přes hard-wiring - a přesto sem si nevšim že by byla nějaká velká tendence opouštět dovednosti na úkor např. class - jediné co se používá o něco víc sou přístupy, ale prakticky jen protože byly dané do FAE.


Prostě - přijde mi to jako spousta námahy pro málo muziky.
Autorská citace #23
1.7.2019 09:13 - Gurney
Aegnor píše:
Jak moc to počítá s nějakýma specializacema? ("Studentka medicíny 3 - veterinář")

Spíš ne, tak nějak počítám, že background si uděláš tak specializovaný, jak sám chceš.

Aegnor píše:
Nevím, jestli bych nezkusil zapracovat to rozdělení postav na všeuměla, specializovaného člověka a něco mezi...

Taky jsem nad tím přemýšlel, pak mi přišlo, že ta míra specializace vyplyne spíš z toho, jak specifické backgroundy si vezmeš. Ale na druhou stranu, možná je fakt dobré je udržovat víceméně stejně užitečné, takže to má něco do sebe.

sirien píše:
Kamarád to kdysi zkoušel už u nWoDu (prakticky dokonale totéž), ale pak to opustil, protože zjistil, že kromě jakéhosi abstraktního feelingu že "to je jakože víc roleplay, ne" to nic moc nepřináší, zato to dost věcí komplikuje

Tak všechno má nějaké výhody a nevýhody, nekoukám na to jako na nějakou "magic bullet", která nahradí dovednosti ve všech hrách od teď až na věčné časy. Nicméně mám vyzkoušené z 13th Age, že pokud nehraješ vyloženě s partou lidí, kteří se z toho vždycky budou snažit vytřískat každou kostku (a otázka je, jestli s podobnými hráči chceš hrát zrovna VtM namísto třeba DnD), tak je to ve skutečnosti zajímavá alternativa, která dává hráčům větší volnost v tom, co jejich postava umí. Krom toho se úplně vyhneš třeba řešení toho, zda Brawl a Weaponry mají být jedna nebo dvě různé dovednosti.

Dicepooly zůstávají prakticky stejné, v tom bych problém nehledal, rozsah toho kterého backgroundu je třeba občas lehce pozměnit (obvykle spíš rozšířit, když si někdo vezme něco fakt specifického), nicméně opět, když jsme to zkoušeli v tý 13th Age, nebyl to problém.

A pro V5 to dává mnohem větší smysl, než pro nWOD, kde ti to začne skutečně kolidovat s meritama (trošku pointless být LAPD police officer ***, když už ti nezbydou bodíky na Police Tactics nebo jak se ty merity jmenují) a třeba u upírů máš na dovednosti dost silně navázané disciplíny, takže tam chceš mít asi spíš obvyklý seznam dovedností.
Autorská citace #24
1.7.2019 09:48 - Aegnor
sirien píše:
Popravdě moc nevim, jakou výhodu v tomhle hledáte.

Já osobně asi žádnou. Ale když už to sem Gurney hodil k brainstormingu, tak jsem napsal nějaké myšlenky, co mě k tomu napadly. :-)

EDIT: Btw, u překladovýho klíče máš neuzavřenej tučnej tag.
Autorská citace #25
1.7.2019 12:28 - sirien
Gurney: Já myslim že podceňuješ jak moc sou ty dovednosti hard-wired v tom systému - jako když je vyrveš tak Ti to nepřestane fungovat, ale nebude to jako že Ti tam zbyde volnej slot na připojení jak ve Fate - z různejch částí té hry najednou zůstanou trčet různé dráty. A každej ten drát je důvod proč tam ty dovednosti nechat (jinej než "chci kombit kostičky"). Co vidim od pohledu:

- zhroutí se Ti formát tvorby postav, který ale zároveň funguje jako tvorba koterie a města.
- rozbije se část predatory types rozlišení

Co se dál rozbije, resp. ztratí, je granualita, s níž můžeš rozlišit postavy. Typicky v dovednostním systému je možné postavit vojáka se vším všudy a vedle něj civilistu, co má ale po straně nějakej zájem a toho vojáka v jednom konkrétním směru rozdrtí (typicky třeba někdo kdo se soustředí na moderní bojový umění může toho vojáka face to face rozmlátit, i když ve střelbě, skrývání, taktice atd. se mu nevtrovná) - to je něco co v backgroundech mod nevyprofiluješ (leda bys zavedl celý background "fanoušek bojových umění", což už ale tu postavu tlačí někam dost jinam).

To srovnání se 13th Age chápu, ale IMO není moc platné - 13th Age je pořád class&level systém který se v rozlišení postav a v určení jejich kompetence opírá i o jiné prvky, takže tohle tam je sekundární. Ve WoD si hraješ s primárním zdrojem rozlišení a definice rozsahu a míry kompetence postav.


Zároveň v momentě kdy dovolíš backgroundy s různou šířkou záběru, tak to začne skřípat - všechno současné know-how říká, že schopnosti by měly být pokud možno stejně široké (je to i jedna z mála věcí na které se klade důraz ve Fate v rámci jeho modularity v tomhle směru). Naopak mi dává smysl tlačit backgroundy do stejné šířky a dávat k nim specializace (background: armáda, spec.: ženista/sniper/...)


Brawl a Weaponry mají snadné řešení - škrtni Weaponry, škrtni Finance a škrtni Leadership.


Aegnor: dík, že to trvalo než si to někdo aspoň otevřel :D
Autorská citace #26
1.7.2019 14:29 - Shako
Pořád jsem přemýšlel, proč se mi to na 13th Age libí a proč si myslím, že to v libovolném WoD nebude fungovat. A myslím, že Sirien ten point vystihnul tady:

sirien píše:
o srovnání se 13th Age chápu, ale IMO není moc platné - 13th Age je pořád class&level systém který se v rozlišení postav a v určení jejich kompetence opírá i o jiné prvky, takže tohle tam je sekundární. Ve WoD si hraješ s primárním zdrojem rozlišení a definice rozsahu a míry kompetence postav.
Autorská citace #27
4.7.2019 09:45 - Aegnor
Predatory Types - Blood Leech - Hod na Lov - v závorce je "viz Headhunter". Nějak netuším, kam to má odkazovat, dokáže mi to někdo vysvětlit?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14691996574402 secREMOTE_IP: 18.204.227.250