Pravidla

Tobotobitobo
28.12.2018 20:58
mystický ohniskový předmět
čo to je ?

sorry za blbe otazky ale idem hrat svoju prvu hru DnD a som PJ.
Autorská citace #1
28.12.2018 21:37 - Log 1=0
Předmět, který je součástí výbavy postav sesílající kouzla, případně se dá koupit (jako zbraně, zbroje atd.)
Je to kouzelnická hůlka, hůl, žezlo, křišťálová koule, případně možná ještě něco.
K čemu to je: Nahrazuje to surovinové složky u kouzel.Tj. pokud je v kouzle napsáno, že potřebuješ větévku ze stromu zasaženého bleskem, tak s mystickým ohniskovým předmětem ho nepotřebuješ. Musíš to držet v ruce, ale nebrání to v magických gestech.
POZOR: Pokud je u té suroviny v kouzle uvedena cena, nefunguje to.
Mezi magickými předměty jsou různé "zlepšováky" ale tím tě nebudu teď mást.
Pomohlo?
Autorská citace #2
28.12.2018 22:00 - sirien
Nejsem si teď úplně jistej timhle:

Log 1=0 píše:
pokud je v kouzle napsáno, že potřebuješ větévku ze stromu zasaženého bleskem, tak s mystickým ohniskovým předmětem ho nepotřebuješ


...měl sem za to, že ohniskové předměty nahrazují jen "generické" surovinové složky (tzn. když je u kouzla uvedeno, že vyžaduje "nějaké" surovinové složky), ale pokud zaklínadlo vyžaduje složky které:
- jsou drahé (mají uvedenou cenu)
- nebo jsou specificky jmenované
- (nebo obojí)
...tak takové nahradit nelze.

(ale možná se teď pletu)
Autorská citace #3
28.12.2018 22:08 - Log 1=0
Nic jako "generické surovinové složky" neexistuje.
Kouzlo buďto vyžaduje surovinové složky-a pak jsou v rámci popisu kouzla jmenovány.
Nebo je nevyžaduje-a pak není co řešit.
Drahé (s uvedenou cenou), nahradit nelze, což píšu dodatečně, ale zato s nápisem pozor.
Autorská citace #4
28.12.2018 22:21 - Tobotobitobo
a može ten ohniskovy predmet nahradit napr. svatý simbol alebo odštěpek slídy?
Autorská citace #5
28.12.2018 22:35 - Log 1=0
Teď moc nechápu, na co se ptáš.
Ohniskový předmět nahradí odštěpek slídy v roztříštění, nebo kde to je. Přesně k tomu slouží.
Opačně to nefunguje.
Svatý symbol ne něco jako "ohniskový předmět pro klerická a paladinská kouzla" nejsou vzájemně zaměnitelné.
Autorská citace #6
28.12.2018 22:46 - sirien
Log 1=0 píše:
Kouzlo buďto vyžaduje surovinové složky-a pak jsou v rámci popisu kouzla jmenovány.

aha, ok. (Přiznám se, že sem to nikdy nějak moc neřešil... celý koncept surovinových složek mi osobně přijde místy trochu divnej, zejména u mejch oblíbenejch sorcererů.)
Autorská citace #7
28.12.2018 22:52 - ShadoWWW
Když ty sesílací ohniskové předměty zrušíš, tak to má rázem slovanskou atmosféru ala Čáryfuk, ;) kde není problém s pálením pozic kouzel, ale se sháněním surovin.
Autorská citace #8
29.12.2018 08:29 - shari
Tobotobitobo:
Jak už psali ostatní, Ohniskový Předmět (Focus) nahrazuje materiální složky kouzla, které nemají uvedenou cenu (třeba ten odštěpek slídy).
Podle svého Povolání pak postavy používají různé typy OP - co kdo může používat je napsané u každého povolání v podsekci "Sesílací Ohniskový Předmět" (Spellcasting Focus).
- Mystický OP (Arcane Focus) - pro čaroděje, kouzelníky, černokněžníky
- Druidský OP (Druidic Focus) - pro druidy
- Svatý Symbol (Holy Symbol) - pro paladiny, kleriky
Bardi jsou pak speciální sněžné vločky a jako Ohniskový Předmět používají svůj hudební nástroj.

Takže ne, Mystický OP za Svatý Symbol normálně nahradit nemůžeš. Na druhou stranu dokázala bych vymyslet situaci, kde by to dávalo smysl a jako DM bych to povolila:
- nějaký "bůh vědění, poznání a magie" by mohl mít nějaký z těch Mystických OP jako svůj symbol, tudíž by ho klerik tohoto boha mohl používat
- postava byla od malička vychovávána na klerika, ale moc jí to nešlo a tak se stala čarodějem/kouzelníkem, ale svatý symbol toho boha, pro kterého byla vychovávána, jí pomáhá v soustředění, takže to používá jako svůj Mystický OP

sirien:
To je... zajímavá poznámka. O těch surovinách jsem nikdy moc nepřemýšlela, ale je fakt, že to dává smysl spíš pro wizardy a druidy, než pro sorcky...
Autorská citace #9
29.12.2018 09:47 - efram
shari píše:
sirien:
To je... zajímavá poznámka. O těch surovinách jsem nikdy moc nepřemýšlela, ale je fakt, že to dává smysl spíš pro wizardy a druidy, než pro sorcky...


bylo by možné vaši úvahu více rozebrat?

můj názor:
- pro složky u sorcerera = surovinové složky podporují a jsou potřebné k seslání kouzla. nemají vliv na to jak manipuluje S s předivem magie. Jsou potřebné až k "vypuštění" kouzla
- proti složkám u sorcerera = to, že všichni používají vlastně stejný systém využití mat. složek má takovou divnou pachuť generičnosti.
Autorská citace #10
29.12.2018 10:23 - shari
efram píše:
bylo by možné vaši úvahu více rozebrat?

OK, pokusím se. Ale psaní úvah mi nikdy nešlo a navíc je tohle dost subjektivní pohled na magii v D&D a sorcerera (neboli čaroděje).

Sorcerera, podle toho, co jsem si přečetla v PHB a dalších materiálech, vnímám jako postavu, která tu magii ovládá intuitivně. A občas i tak úplně neovládá a vymkne se mu z rukou - proto je mi dost sympatická Wild Magic, ale hrát bych se to neodvážila.

Oproti tomu, pokud pro seslání kouzel potřebuješ něco konkrétního (odštěpek slídy, kapku krve, špetku železného prachu...), tak už je to takové formalizování té magie. Což je naprosto super pro wizarda, který ta kouzla studuje, aby je seslal přesně tak, jak by to mělo být. Jenže sorcka tyhle formálnosti nezná, neví, kolik toho železného prachu potřebuje, aby to kouzlo proběhlo správně, ale intuitivně sevře svůj Ohniskový Předmět, který jí pomůže se soustředit a ono to funguje. Což mě zas přivádí na myšlenku, že u sorcky by jako OP spíš fungovaly předměty s nějakou citovou vazbou - prstýnek od babičky, střep z oblíbené vázy a podobně.

EDIT: Ještě bych asi měla doplnit, že z hlediska herní vyváženosti mi to smysl dává. Asi by mě nebavilo, kdyby některé classy musely používat a shánět materiál a jiné ne - pokud by neměly jiná omezení. Celá ta úvaha je spíš z... "lore" pohledu.
Autorská citace #11
29.12.2018 10:51 - ShadoWWW
Ono je to hlavně kvůli té herní vyváženosti. Jinak ofiko pohled na čaroděje je v 5E takový, že zatímco kouzelník musí nastudovat, jak správně artikulovat a gestikulovat, aby ovlivnil předivo (tím správným způsobem) a seslal kouzlo, tak čaroděj to dokáže intuitivně. Přesto ty surovinové složky jsou potřeba kvůli tomu, že právě jimi je nutné předivo ovlivnit pro seslání konkrétního kouzla (až už víš jak, protože to máš nastudované, nebo proto, že to víš intuitivně).
Autorská citace #12
29.12.2018 10:52 - ShadoWWW
Bard je v tomto trochu jako čaroděj, že ovlivňuje předivo taky intuitivně pomocí svých básní a skladeb.
Autorská citace #13
29.12.2018 11:38 - sirien
Základní rozdíl sorcerera a ostatních je, že magie sorcerera je vrozená a vychází (mnohdy doslova) z jejich krve. Sorcerer se teoreticky nikdy nic neučil, nikdo mu nic nevysvětloval.

Jak by vůbec věděl co za surovinu použít?
Znamená to zde sorcerer třeba ovládá hromadu kouzel navíc, jen o tom neví, protože nikdy nepotkal jejich složky?

Nedává to smysl. Navíc to ani moc nesedí s logikou té classy, kde v podstatě nejde ani tak o sesilatele jako spíš o napůl nadlidskou/nelidskou postavu u níž kouzla fungují jako variabilnější schopnosti povolání (viz Mike 1 a Mike 2, viz můj dřívější rozbor.
Autorská citace #14
29.12.2018 12:09 - efram
sirien píše:
Jak by vůbec věděl co za surovinu použít?

intuitivně ?
Autorská citace #15
29.12.2018 12:22 - LokiB
efram: Jistě si to tak lze vysvětlit, ale je to vysvětlení v některých případech tak trochu účelové a těžkopádné.
Jedna věc je intuitivně rozevřít dlaň, na které se shromažďuje magie, fouknout a vyvolat hurikán. Nebo (dle popisu kouzla) vzít virguli a skrze ní cítit definované cíle.

Ale něco jiného je vzít stříbrný prášek v definované ceně a rozsypávat ho v kruhu pro vytvoření ochrany. To už moc lidí jako intuitivní spíš nevezme. Nebo shánět hadí jazyk a plástev medu. Jo, když budeš chtít, tak i tam si tu intuici, podobnou intuici mravence, který ví, co má kde sebrat s zanést do mraveniště, najdeš.
Autorská citace #16
29.12.2018 12:40 - sirien
efram: takový třeba diamantový prach je určitě něco k čemu přijdeš intuitivně, taková běžně se vyskytující surovina. Zvlášť třeba pro sorcerera z nějaké divočiny.
Autorská citace #17
29.12.2018 12:45 - malkav
sirien: Sorcerer z divočiny ho ani nesežene, obávám se ... resp. může ho sehnat, protože drahokamů je více druhů a může žít v lokalitě, kde se nacházejí (vltavíny, pyropy, smaragdy ...). Přirozený sorcerer se může pokoušet o použití magie k nějakému kouzlu, ale tak nějak cítí, že mu něco chybí a pokud se setká s potřebnou surovinou, může mu přijít přirozené, že "hele zrovna tohle by mohlo fungovat". A kolik toho použít? No řece přiměřeně.

EDIT: pardon "diamantový" prach jsem přehlédl, resp. po přečtení si zapamatoval drahokam :) I tak prostě křovák bude takový prach shánět mnohem hůř, než bohatý učenec ve velkoměstě. Dostupnost nemá podle mě moc společného s tím, jestli ho napadne/naučí se použít.
Autorská citace #18
29.12.2018 12:54 - LokiB
malkav píše:
Přirozený sorcerer se může pokoušet o použití magie k nějakému kouzlu, ale tak nějak cítí, že mu něco chybí a pokud se setká s potřebnou surovinou, může mu přijít přirozené, že "hele zrovna tohle by mohlo fungovat". A kolik toho použít? No řece přiměřeně.


Jo, to je to účelové a těžkopádné vysvětlení, které jsem měl namysli :)

EDIT: nevím, proč mi to systém označil jako od siriena. opraveno
Autorská citace #19
29.12.2018 13:06 - sirien
To psal malkav, ne já

A taky mi to přijde lámané přes koleno

Sorcerer barbar chudák třeba nebude moct použít půlku svých kouzel, protože u něj v horách prostě není diamantový prach, nerostou tam duby, nejsou tam mořské mušle... Zjistí vůbec někdy že umí kouzlit? Tohle je to jak se má projevovat spontánní vrozená magie? Zní mi to spíš jako násilné roubování wizarda a naprosté ignorování podstaty sorcerera jako classy.
Autorská citace #20
29.12.2018 13:12 - malkav
sirien: To ale komentuješ něco úplně jiného, než já. Já jsem dal nějaký konstrukt toho, jak může přijít přirozený sorcerer na to, že něco funguje jako katalyzátor. Prostě tak nějak pochopil, jak to funguje a že "tohle" může pomoct usměrnit energii nebo tak něco.

LokiB: Jj, to jsem psal já, sirien je v tom nevině :)
Autorská citace #21
29.12.2018 13:19 - ShadoWWW
sirien píše:
Sorcerer barbar chudák třeba nebude moct použít půlku svých kouzel, protože u něj v horách prostě není diamantový prach, nerostou tam duby, nejsou tam mořské mušle... Zjistí vůbec někdy že umí kouzlit? Tohle je to jak se má projevovat spontánní vrozená magie? Zní mi to spíš jako násilné roubování wizarda a naprosté ignorování podstaty sorcerera jako classy.


Toto je docela dobré téma pro home-brew. Udělat různé surovinové složky pro různá prostředí, ideálně tak, aby to dávalo smysl (třeba zrnka máku z makovice pro spánek, květ slunečnice pro sluneční erupci apod.)

U věcí, co jsou za peníze, bych si klidně uměl představit něco, co je místo penězi vykoupeno časem. Když vyjdu z pravidel Výroby (jako činnosti v mezidobí), tak takové věci by klidně šlo sbírat v mezidobí. Když platí, že 1 den = 5 zlatých, tak věc do 150 zl by šlo sbírat za úplňku (5 * 30 jako dnů v měsíci), případně jen při slunovratu (tj. 5 * 30 * 6), nebo při slunovratu či rovnodennosti (tj. 5 * 30 * 3), apod. Prostě při vzácnějších příležtostech s určitou četností.

Dokonce si to umím představit i jako zajímavý prvek pro hráče čaroděje, že by s takovými nápady mohl přicházet sám. (Věci jako ostny dikobraza, oko zřícího apod. ;))
Autorská citace #22
29.12.2018 13:25 - sirien
Again, roubuješ wizarda. Do půlky sorcerer konceptů se tenhle "technicky mystickej" přístup nehodí a je to jen dost suchá úlitba generičnosti.

EDIT: kde a jak sorcerer k vědomosti o surovinách a k surovinám přijde je sekundární problém, primární je že se to k té classe prostě mnohdy vůbec nehodí koncepčně
Autorská citace #23
29.12.2018 13:45 - malkav
sirien: Pak nechápu, proč jsou u kouzel pro čaroděje (doufám, že jsem správně určil sorcerera) uvedeny suroviny a u povolání je uvedeno, že magie je pro něj něco naprosto přirozeného a je jeho přirozenou součástí. Je to pro mě tak nějak matoucí a buď bych vyvozoval, že čaroděj suroviny nepotřebuje, nebo je schopen je přirozeně určit (nebo samozřejmě zastoupit tím ohniskovým předmětem, který je tu zmiňován).

Ale moje myšlenky vůbec nevycházejí z nějakého hlubšího studia tohoto povolání, takže i já uvítám poukázání na to, proč se dívám na tento "problém" špatně.
Autorská citace #24
29.12.2018 14:07 - LokiB
malkav: no, protože sirienovo uchopení sorcerera není jediné možné a upřímně řečeno, pravidla to sice naznačují (takže chápu, že to někomu přijde jasné a správné), ale asi z balančních důvodů to pak důsledně nerealizují.
Popis a fungování sorcerera tak zůstává v DnD as written mělčí, než by někteří rádi.
Autorská citace #25
29.12.2018 14:23 - efram
určení surovin intuitivně je sice roubování, ale má podstatu v té vyváženosti vůči ostatním. řešením určitě může být podobnost surovin. Diamantový prach = prach jiného drahokamu, větvička nějakého stromu nahrazena větvičkou stromu obdobného atd.. ta možnost nepotřeby suroviny by v konceptu pravidel byla opravdu velkou výhodou.....
Autorská citace #26
29.12.2018 16:47 - Maelik
Jestli má čaroděj sesílací ohnisko, díky kterému ignoruje neoceněné surovinové složky, nebo jestli mu vrozená magie umožňuje ignorovat neoceněné surovinové složky je v 99% případů jedno.

To 1% případů je zajetí protagonistů Velkým Zlým Záporákem, který jim sebere veškeré vybavení, než je hodí do hladomorny. V takovém případě je čaroděj_ohnisko ve výhodě proti čaroději_s_ohniskem, neboť ten první má plný přístup ke svým kouzlům, kdežto ten druhý právě přišel o značnou část kouzel. Na druhou stranu je to okamžik, kdy čaroděj_ohnisko může zazářit, protože narozdíl od ostatních sesilatelů se mu v zásadě tolik nestalo.
Autorská citace #27
29.12.2018 16:51 - Aeris
Osobně jsem vždycky prosazoval houserule, že spontánní casteři používají "své" suroviny, a jediná podmínka je, že tyto musí stát stejně ve zlatých, než ty standardní. Ergo, sorcerer může a nemusí použít diamantový prach pro seslání stoneskinu, proč ne třeba krunýř magického ještěra, pokud za to zacáluje stejný obnos, který by stál wizarda ten diamantový prášek.

Berte to ale trochu s rezervou od člověka, co fakt nesnáší tyhle Gygaxovy zažitý grognardovský trapárny typu "fireball jenom se sírou a netopýřím lejnem"
Autorská citace #28
29.12.2018 17:09 - Log 1=0
No, já doufám, že Tobotobitobo už zjistil všechno potřebné (jestli ne, nenech se odradit, a klidně se ptej dál).

Jinak plně souhlasím s tím, že je to třídění dost zbytečné a omezující. U těch kouzel, co nežerou prachy je to ale spíše refluff, než house-rule. Kromě těch chvil, o kterých píše Maelik, ty jsou v tomhle ohledu blbé. Ale zas jsou tak vzácné, že se dají i ad-hoc zaplácnout.
Skutečný problém jsou ty za prachy. Tedy, ony jsou problém jen u toho čaroděje.
Autorská citace #29
29.12.2018 17:09 - efram
add. roubování.......můžem se na sorcerera koukat jako na kuchaře.....tak nějak ví jaké přísady má použít....kdo z vás nevařil jen tak podle chuti ? Jistě nekdy se to nedá žrát, ale má to i své výhody
Autorská citace #30
29.12.2018 17:23 - LokiB
efram: ty žertuješ, viď? :)

placení za materiálové složky je relikt. jako balancující složka je to nepraktické
Autorská citace #31
29.12.2018 17:30 - Maelik
Log 1=0 píše:
Skutečný problém jsou ty za prachy. Tedy, ony jsou problém jen u toho čaroděje.


Tak, jak jsem se zmiňoval, to se dá zaplácnout opsáním toho omezení ohniska, tj. ano, ignoruješ surovinové složky, ale jen ty co nejsou za prachy.

Pokud se jedná o to jaké konkrétní surovinové složky jdou použít, tam bych zůstal u základního pravidla, že materiální složka je zobrazením záměru. Tj. chci-li seslat Blesk, dle pravidel potřebuju větvičku ze stromu zasaženého přírodním bleskem. U kouzelníka to tím končí, čaroděj by mohl spálenou větvičku nahradit něčím jiným, co se pojí s elektřinou.. řekněme ebonitovou tyčí a liščím ohonem (ani jedno z toho nebude levná záležitost, takže cena v zlaťácích může zůstat stejná).

Nahrazení bleskem zasažené větvičky želvím krunýřem, byť v stejné ceně, bych nepovolil.


efram píše:
kdo z vás nevařil jen tak podle chuti ?


Já. Podle chuti/podle oka vařit schopný nejsem.

Mám svou knihu kouzel..erm, receptů, přísady, přesné postupy a mám recept pro většinu situací a dostupných surovin.
Autorská citace #32
29.12.2018 17:59 - krytah
Na chvilku předpokládejme, že jsme se shodli na tom, že čaroděj nemusí mít složky/suroviny. Co byste navrhovali za jiná omezení? Protože bez potřeby složek je čaroděj (nejen) podle mě moc OP.
Autorská citace #33
29.12.2018 18:16 - Log 1=0
Dodatek: Kouzel za prachy má 6, a některé se k němu samy o sobě moc nehodí.
Mimo těch šesti kouzel jsou surovinové složky plně nahraditelné ohniskovým předmětem.
Ohniskový předmět je mimo zápletky "nemáte u sebe vybavení" plně nahraditelný gestem ruky.
Jako to není až tak fatální disbalanc.
Autorská citace #34
29.12.2018 18:32 - LokiB
Je to prostě spíše zbytečnost
Autorská citace #35
29.12.2018 18:39 - sirien
krytah píše:
Protože bez potřeby složek je čaroděj (nejen) podle mě moc OP.

Je? Protože já třeba nepamatuju že by kdy kdo tyhle složky řešil nebo chtěl řešit - ani ty za prachy. Tzn to jde vyřadit asi celý.

Pokud chceš mít omezení tak řekni že to stojí sorcery pointy.
Autorská citace #36
29.12.2018 18:55 - shari
krytah píše:
Na chvilku předpokládejme, že jsme se shodli na tom, že čaroděj nemusí mít složky/suroviny. Co byste navrhovali za jiná omezení? Protože bez potřeby složek je čaroděj (nejen) podle mě moc OP.

To by záleželo na settingu - pokud bych hrála něco, kde Ohniska nejsou, tak... bych asi nehrála. Nebavilo by mě vést si další seznam pro kouzla. Pokud by hra byla v místech, kde se Ohniska prodávají i v dárkových předmětech, tak bych to neřešila - a klidně bych sorcce nebo i warlockovi povolila jako Ohnisko třeba i tetování. Kouzla za prachy (pokud se můžu řídit údajem od Loga a je jich fakt jen 6) bych řešila individuálně.
Autorská citace #37
29.12.2018 20:35 - efram
Maelik píše:
Já. Podle chuti/podle oka vařit schopný nejsem.


klasickej wizard :p
Autorská citace #38
29.12.2018 21:04 - Log 1=0
shari píše:
a klidně bych sorcce nebo i warlockovi povolila jako Ohnisko třeba i tetování.

Tohle je naopak podle mě špatný nápad.
Je totiž ještě jeden zdroj, na který se dá takhle snadno zapomenout: ruce. Každá postava má jen dvě.
Multiklass čaroděj/bojovník (nebo barbar) by tím získal výhodu oproti jiným podobným swordmágům.
Autorská citace #39
29.12.2018 21:23 - krytah
Tak by třeba za to tetování musel obětovat ruku. :D
Autorská citace #40
29.12.2018 21:31 - shari
Log 1=0 píše:
Multiklass čaroděj/bojovník (nebo barbar) by tím získal výhodu oproti jiným podobným swordmágům.

To... je klidně možný. Ale v one-shotu by to zas taková tragédie nebyla. :)
Autorská citace #41
29.12.2018 22:07 - efram
byl by zajímavý výpis všech kouzel, kterých se placené ingredience týkají, ono to omezení má i svůj smysl. neděla jsem si osobně nějakou rešerši, ale mám pocit, že jde zejména o silnější kouzla.
Autorská citace #42
29.12.2018 22:39 - sirien
Log 1=0 píše:
Multiklass čaroděj/bojovník (nebo barbar) by tím získal výhodu oproti jiným podobným swordmágům.

ne nutně. Ono to ohnisko musíš taky používat, že jo, a kouzlení s tetovánim jak ho znám já se mi s představou aktivního šermování (a držení štítu a nátepníků na rukou atd.) nějak moc nekombí :)
Autorská citace #43
29.12.2018 22:41 - sirien
efram píše:
mám pocit, že jde zejména o silnější kouzla

zvyš spell slot.

sniž efekt.

přidej nějakej nežádoucí vedlejší efekt.

kašli na to, protože to v reálu nejspíš stejně nikoho moc trápit nebude... (ono totiž 500zl má v každém světě, v každé kronice a každé herní skupině docela jinou hodnotu, takže to beztak neni nijak objektivní limitace)
Autorská citace #44
29.12.2018 22:54 - efram
myslím, že to nemusí být limitace v tom pravém slova smyslu, ale spíš to ukazuje na sílu/zvláštnost toho kouzla/kouzel
Autorská citace #45
29.12.2018 23:01 - ShadoWWW
Já si uvědomuji dvě situace, kde na surovinách záleželo.

1) najdi přítelíčka - bez ceny surovin za vyvolání se přítelíčci stávají spotřebním zbožím, postradatelnými předsunutými průzkumníky. Přestávají být živými společníky, o které máte starost (byť i jen proto, abyste nemuseli utrácet další peníze). Nikdy nezapomenu na scénu z Letopisů Vukugvazdské družiny, kdy se kouzelníkův havran obětoval pro družinu. Ani na jiné, podobné srdcervoucí scény z našeho hraní DrD, kdy vám na přítelíčkovi skutečně záleželo (dal se vyvolat jen 3x za život a to pokaždé jiný druh), takže jste o něj měli starost a záleželo vám na něm. A postupně se stával právoplatným členem družiny.

2) Začátek dobrodružství Out of the Abyss, kde postavy začínají v zajateckém táboře bez vybavení a najít suroviny pro seslání kouzla se stává ústředním tématem.

Zkušení hráči ale jistě znají hramoadu jiných příkladů.
Autorská citace #46
30.12.2018 01:28 - sirien
ShadoWWW píše:
1) najdi přítelíčka - bez ceny surovin za vyvolání se přítelíčci stávají spotřebním zbožím,

žádný problém - tady máš řešení, navíc s bonusem 11 minut poslechu Dael :) (plus s řešením další instance tradičního problému "nudná implementace potenciálně hrozně zajímavé věci")

(tohle řešení konkrétně se Ti líbit nemusí, ale extraktovat a abstrahovat princip si určitě zvládneš :) )

ShadoWWW píše:
Začátek dobrodružství Out of the Abyss

Dost špatnej příklad - kvůli jednomu dobrodružství řešit globální pravidlo.

A pokud potřebuješ hrát zrovna tohle tak kouzlící classy můžu otrávit nějakym protimagickym jedem - každé seslání kouzla způsobí spell-slot něco damage a místo hledání surovin můžeš hledat něco co tenhle efekt zvládne dočasně potlačit. Lék nemusí být nijak neobvyklý, ale je k sehnání až v nějaké civilizaci (adekvátní té kde by si kouzlící classy zvládly sehnat suroviny nebo ohniska)
Autorská citace #47
30.12.2018 01:40 - LokiB
sirien píše:
kvůli jednomu dobrodružství řešit globální pravidlo.


asi nešlo o jedno dobrodružství, jako spíš o jeden typ dobrodružství.
ale taky mi to nepřijde jako důvod, proč kvůli tomu musí být ta materiální složka.

jako je to prostě tradice, kterou se jim chtělo dodržet. žádná nutnost v tom není, což imho dokazuje opravdu mnoho skupin, které to vesele ignorují, a když je to nutné, pomohou si jinak

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082880973815918 secREMOTE_IP: 3.128.199.210