Xanatharův průvodce vším (videa)

Obsah článku:

Stínový čaroděj (archetyp Čaroděje)

původní video, přeložil Sirien


Todd Kenreck: Stínový čaroděj získává svou magii ze samotného Stínopádu, což jej činí velmi odolným a zároveň je to může činit velmi zvláštními a zábavnými na hraní.


Mike Maerls: Stínového čaroděje byla opravdu zábava navrhovat, protože to je ten temný čaroděj. Čaroděj, který je tak trochu děsivý a čerpá sílu ze Stínopádu, stínovou magii. Navazuje tak na hranici mezi životem a smrtí. Proto tuto postavu vidím jako velmi podivnou, tak trochu gotickou, lehce nepostihnutelnou.


Co na té classe miluju, moje nejoblíbenější věc na ní, včetně mechanik, je tabulka podivností ('quirks'), kde jsou věci jako "tvé srdce udeří jednou za hodinu", "tvé ruce...", tyhlety...


Někdo za kamerou?: "Jednou jsi mrkl..."
Mike: Jo... /smích/
Někdo za kamerou?: "...minulý týdn."


Mike: Úplně vidím, jestli teda znáte seriály a filmy Phantasm, v nich je herec, fantastický herec, nechápu, jaktože nedostal víc rolí záporáků, Angus Scrimm, hraje toho vysokého muže, nemessis hrdinů té série, a já si vždycky představuju že bych hrál stínového čaroděje jako Anguse Scrimma, velmi vysokého a viditelného. V prvním filmu ho vidíme jak utíká z márnice, kde dělá patologa a zakrývá tak svoje zlé skutky. Já bych rozhodně hrál svojí postavu jako Anguse Scrimma, patologa, jen, chápete, v DnD. Zjevně vybaveného pro dobrodružství, ale jako toho štíhlého, vysokého, poněkud děsivého týpka, co se na ostatní bytosti nedokáže podívat jinak než jako na něco vhodného k balzamování. Chápete, jako "jak byste vypadali, když byste zemřeli".


Jen to, že máme takovou morbidní... což je i váš morbidní smysl pro humor okolo toho... je hrozně snadné být prostě temný, hrozně temný, hrozně temný, hrozně temný, žejo. Pro mě je ta postava skutečně zábavná když si pohrajete s tou možností temného humoru. Všichni nakonec zemřeme a podobné věci. Smrt je jen součást života, že ano. Je to pointa života. Teda, to je něco co by řekla tahle postava. Všichni zemřeme, může vám připomínat, že smrt je pro tuto postavu v některých směrech důležitější, než život a to bylo velmi zábavné.


A pak tu byl ten nápad že když padnou, tak namísto toho aby... jako zombie mechanika... tak namísto toho aby padli tak jednou za odpočinek mohou padnout na jeden život a tím svým způsobem smrt popřít. Rád o tom teď přemýšlím jakože ani tak nepopírají smrt, jakože jsou se smrtí tak blízcí, že místo aby jí odmítali ji prostě přivítají jakože "hej, dorazila smrt!" Nezarazí je to, takže prostě nepadnou.


A jednou z jejich schopností je nechat zjevit Chrta zlého znamení /Hound of Ill Omen/. To je jedno z míst kde jsme měli podobnou mechaniku jako variantu Hexanblade u černokněžníka, ale nějak to tam nezapadalo, zatímco tady to skutečně sedne, ten dojem Psa Baskervillského, takového toho děsivého černého psa z irských mýtů a podobné věci. Je to pes, který předvídá vaši zkázu a tak podobně. Protože opět, tohle je postava, která se na křižovatce života a smrti cítí pohodlně. Je zvyklá tu hranici překračovat a tohle je manifestace téhle její moci, kterou mohou povolat na "pomoc" lidem, které potkají, ideálně teda svým nepřátelům /smích/.


To je ten dojem který jsem si skutečně oblíbil, takže si tu postavu představuju skutečně jako patologa onoho klasického pojetí, takřka westernového, proto to vzezření Anguse Scrimma.


Týpek za kamerou?: Je v tom taky spousta užitečných věcí, můžeš použít své čarodějné body k... ne zaplavování okolí temnotou, ale... můžeš temnotu rozhazovat a můžeš vidět temnotu jejich magie. /? "magickou temnotu" by šlo taky/


Mike: Jo, to je ta myšlenka. A myslim že kdybych tu postavu hrál, tak samozřejmě prostě řekneme, že to je temné kouzlo /kouzlo temnoty?/, ale pro mě - jako co ta temnota skutečně reprezentuje? Je tam ta myšlenka toho proč s ní v takovém souladu, a to mi vrací onu myšlenku o překrývání života a smrti, že pro tebe je temnota jen jiný stav světla, ne něco, čeho by ses měl bát. A jako stínový čaroděj na to jsi naladěný. Jsi zvyklý do ní vstupovat a nezaráží tě to.


A je to takticky zábavné. Pokud tě baví taktizovat a ptáš se "co je teda specialita téhle postavy", tak omezování výhledu je velmi mocná schopnost, protože ty mě nevidíš, ale já tebe ano, takže na tebe můžu pořád házet kouzla a tak. Což je něco, co mi přijde zábavné na hraní.


A opět si můžete hrát s tou myšlenkou, že zbytek skupiny také nevidí skrz, ale tato postava ano. A znovu si můžete hrát s onou představou že se cítíte pohodlně v oné temnotě, která předchází smrti. Všichni ostatní mohou vyšilovat a chtít být někde jinde, ale pro tebe jako stínového čaroděje to je místo, v němž žiješ.


Todd Kenreck: Stínového čaroděje můžete najít v Xanatharově průvodci vším, kterého si můžete objednat na dndbeyond.com a získat tak i bonusy za předobjednávku. Já jsem Todd Kenreck a díky za zkouknutí.


< Stínový čaroděj >
Nebešťan Samuraj
Článek vložil ShadoWWW | CC Attribution 10.10.2017
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 92 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.32206511497498 secREMOTE_IP: 3.231.226.211