Xanatharův průvodce vším (videa)

Obsah článku:

Božská duše (archetyp Čaroděje)

původní video, přeložil Sirien


Todd Kenreck: Čarodějové s božskou duší mohou svou magii získat z různých důvodů. Mohou být vyvolenými nebo mohou být přímo příbuzní některého z bohů. O tomto novém oboru z Xantarova průvodce vším jsem si povídal s Mikem Maerlsem.


Mike: No, ze začátku to byla vyvolená duše, ale pak jsme to změnili na božskou duši. Vyvolená duše byla původním povoláním v 3.5 edici, což bylo tak zakořeněné, že když jsme řekli "hej, tohle je vyvolená duše", tak lidé měli velmi konkrétní očekávání toho, co od tohoto archetypu chtěli. Chtěli v podstatě klerika s čarodějovou mechanikou kouzlení. A co jsme zjistili, když jsme to na základě zpětné vazby z hraní zkusili implementovat, bylo, že to nefungovalo, protože klerici - to, jak jsme změnili základy kouzlení v páté edici oproti tři a půlté způsobilo, že jsme božskou duši, teda, vyvolenou duši, vlastně už udělali, protože za klerika si připravujete kouzla, ale připravujete si je ze seznamu svých dostupných kouzel, a máte spoustu efektů a schopností, které ve tři a půlce měla vyvolená duše a teď je dostal klerik. Přišlo nám tak, že to samo o sobě nebylo dost zajímavé, v podstatě bysme vzali klerika a dali mu víc čarodějné sesílání.


Takže jsme se rozhodli ten název změnit. Přišlo nám, že to je pořád zajímavý koncept, čaroděj, jehož původ, zdroj jeho magie, je nějak ovlivněn bohem. Působilo to ikonicky, přímočaře, ale chtěli jsme změnit název, abychom to oddálili od onoho původního povolání, i když jím je v některých směrech stále velmi inspirovaný. Největší změna, kterou uvidíte, když se teď podíváte na finální verzi oproti testovací verzi, kromě samotného názvu, je, že si vybíráte, která božská entita je zdrojem vaší magie. Původně tak měl hodně léčení, bylo tam vloženo hodně z kouzla Uzdrav zranění, které je teď ale přiděleno k dobrým božstvům a pak máte další možnosti spojené s Řádem, Chaosem a Zlem. To vám dává víc flexibility v přizpůsobení vašeho čaroděje libovolným božstvům z vaší kampaně, s nímž jej chcete spojit.


Takže, černokněžník je něco jako vyslanec nějaké vyšší bytosti, zatímco božskou duši osobně vidím spíš jako někoho předpovězeného proroctvím. Jako někoho zrozeného pod božskými znameními. Někoho, komu jsou tyto božské schopnosti dány, aniž by si je musel zasloužit. Téměř jako avatar. Mám dokonce dojem, že jsme ho v jednu chvíli i chtěli tento obor nazvat avatarem, díky té představě že jste střepem oné boží energie, která do vás byla vložena. Ale to už šlo moc stranou a dát tomu nejasnější vyznění dávalo víc smyslu. Takže o něm můžete přemýšlet jako o někom z Řecké mytologie, ne nutně jako o Herkulovi, to není úplně dobrý příklad, protože to je spíš Bojovník, ale někdo takový, požehnaný bohy, vyvolený bohy, někdo, kdo může být víc prorok. Když přemýšlíte o náboženství a máte proroka, můžete vám tam vzniknout konflikt, prorok mohl být někým, kdo nebyl klerikem, možná někdo přicházející z divočiny, nebo někdo zrozený mezi lidmi, ale kdo má schopnost konat zázraky, v podstatě užívat božskou magii, a má bohy daný vhled, může skončit jako heretik, který zpochybňuje stávající řád.


Takže pro mě, když jsme o tom designu přemýšleli během práce, z mého úhlu pohledu jsem ho viděl takhle nějak, jako ikonickou osobu. Dokážu si představit hraní takové postavy která má třeba původ lidového hrdiny. Říct já jsem ten, takové klasické téma, když máte k dobru nakloněnou církev, která se odklonila od svých kořenů a už třeba nepomáhá chudým nebo utiskovaným, tak vy jste ta osoba co povstává z lidu, byli jste vyvoleni samotným Tyrem, který vám dal dary a poslal vás vpřed. Nezískali jste žádný trénink od kleriků, protože ti podstatě ztratili správnou cestu, takže jsem si tě teď zvolil, nebo tu je třeba nějaká dědičná linie nebo tak něco a vy jste povoláni. To je to jak si představuju, že jste byli povoláni ke svým božským schopnostem.


Nebo můžete mít, samozřejmě, někoho jako v oněch Řeckých mýtech. Jeden z mých rodičů byl bohem. Nebo tak něco. To je s čaroději zábavné, přemýšlím o nich téměř jako o divokých kartách DnD univerza, jakoby existovali trochu vně magického řádu, protože to je vrozené a pro ně to jsou přirozené schopnosti. Nepotřebovali se na ně soustředit ani je trénovat, bylo jim to dáno. Takže myslím že to bude zábavná postava k hraní, takové ikonické povolání. Protože v DnD máte onu představu že když jste klerik, tak k vám bohové mohou, teoreticky, promlouvat. Nepromlouvají jasně, spíše krypticky, a musíte použít kouzlo, ale chápete - jak proti sobě postavit dva kněze Torma, kteří spolu mohou nesouhlasit, když můžete prostě seslat kouzlo a zeptat se Torma? /smích/ Tohle je myslím ta zábavná část kdy takováto postava může vstoupit do hry a být tím rušivým elementem. Myslím že by bylo skutečně zábavné hrát nějakého s dobrým přesvědčením, který je oněmi následovníky dobrého pantheonu bohů viděn jako heretik nebo vyhnanec.


Todd: Na tom je také něco velmi Muad'dib vs. Bene Gesserit.


Mike: Jo, jo, Paul Atreides by mohl být tím koho bych označil za inspiraci. (pozn. překl.: pokud nevíte o koho jde, jděte si rychle přečíst Dunu.)


Todd: Čaroděj s božskou duší se objeví v Xanatharově průvodci vším, kterého si můžete koupit na dndbeyond.com a získat tak i bonusy za předobjednávku. Já jsem Todd Kenrick, díky za zkouknutí.


Článek vložil ShadoWWW | CC Attribution 10.10.2017
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 94 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15185403823853 secREMOTE_IP: 52.14.150.55