Pravidla

sirien
13.11.2020 14:50
[DnD 5e] Boj pod vodou
Boj pod vodou, SRD

Když dobrodruzi pronásledují sahuaginy zpět do jejich domovů, zahání žraloky v prastarém vraku lodi, nebo se octnou v zatopené místnosti jeskyně, musí bojovat s nepříznivým prostředím. Pod vodou platí následující pravidla.

Když tvor, který nemá rychlost plavání (buď přirozenou, nebo poskytnutou magií), útočí na blízko zbraní, má nevýhodu k hodu na útok, pokud daná zbraň není dýka, kopí, krátký meč, oštěp nebo trojzubec.

Útok na dálku zbraní automaticky mine cíl mimo normální dostřel zbraně. Dokonce i proti cíli v normálním dostřelu má hod na útok nevýhodu, pokud daná zbraň není kuše, síť nebo vrhací zbraň podobná oštěpu (včetně kopí, šipky nebo trojzubce).

Tvorové a předměty, kteří jsou zcela ponoření do vody, jsou odolní vůči ohnivému zranění.


Zadržení dechu / Dušení, SRD

Tvor může zadržet svůj dech na počet minut rovný 1 + jeho oprava Odolnosti (minimálně 30 sekund).

Když tvorovi dojde dech, dokáže přežít počet kol rovný jeho opravě Odolnosti (minimálně 1 kolo). Na začátku jeho dalšího tahu mu klesnou životy na 0 a umírá.

Když ti dojde dech, nemůžeš si obnovit životy ani být stabilizován, dokud se znova nenadechneš.

Například, tvor s Odolností 14 může zadržet svůj dech na 3 minuty. Pokud se začne dusit, má 2 kola, aby se nadechnul, než mu klesnou životy na 0.
Autorská citace #81
15.11.2020 22:23 - Corny
Jerson: Sry, tak to jsem se učetl, my bad, carry on.
Autorská citace #82
23.11.2020 23:49 - sirien
Dobře, nebudu tvořit novou diskusi...

Může mi někdo prosím říct, jaká jsou oficiální pravidla / errata / FAQ / author's ruling ohledně sesílání kouzel pod vodou? Jakože sem kouzelník, nadechnu se, potopim se, pod vodou bez dalších pomůcek vyslovim zaklínadlo s verbální složkou - sešlu ho, nebo ne?

Analytická podstata otázky: je klíčovým faktorem verbální složky schopnost mluvit a vyřknout zaklínadlo nahlas, bez ohledu na to, že toto třeba kvůli okolnostem nebude srozumitelné (protože ho pokřiví okolní voda...), nebo je klíčovým faktorem to, že zaklínadlo zazní ve správné podobě?

Navazující otázka - pokud to druhé (tzn. pod vodou to nejde / klíčovým faktorem je srozumitelnost), je vůbec možné kouzlit např. na orkském death-metalovém koncertě, kde sesilatel neslyší vlastního slova? (Game-relevant situace - můžu kouzlit přes draka, kterej mi vytrvale řve na plný pecky z jednoho metru přímo do xichtu?)

Možná šedá zóna - můžu seslat kouzlo poté, co sem se nadýchal hélia? (Mluvit můžu, ale moje výslovnost bude dobře v tahu...)
Autorská citace #83
24.11.2020 00:13 - Rilkin
Podle těchto dvou tweetů Jeremy Crawforda lze seslat pod vodou kouzlo s verbální složkou, ale hned poté se začne sesilatel dusit.
Autorská citace #84
24.11.2020 00:30 - sirien
Ok, takže jde zjevně o schopnost zaklínadlo vyslovit, nikoliv o jeho srozumitelnost. Tím padají i otázky ohledně metalového koncertu (nikoliv héliového balonku, ale bez toho už asi žít dokážu :D )

Děkuji mnohokrát.
Autorská citace #85
24.11.2020 07:18 - A15
Když je sesilatel ohlušen, tak v 5e může sesílat bez problémů.
Je ovšem otázka, jestli pod vodou může mluvit, neboť pokud je silenced, tak nesešle nic.
Tj. koncert / uragán / drak je OK.
Roubík, plná pusa vody zamezí seslání.

5e.d20srd.org píše:
The words themselves aren’t the source of the spell’s power; rather, the particular combination of sounds, with specific pitch and resonance, sets the threads of magic in motion.
Autorská citace #86
24.11.2020 18:41 - Rilkin
A sakra. Heliový balonek mi včera nějak utekl :D. Oficiální vyjádření se mi k heliu nepodařilo najít. Avšak vzhledem k tomu, že tvor s dýcháním pod vodou může použít verbální složku při sesílání kouzla ve vodě, tak nevidím důvod, proč by to s trochou helia mělo být jinak.

Jinak jsem narazil na Dragon Talk o hraní D&D 5e pod vodou s Jeremym Crawfordem a Gregem Titem. Kromě přehledu důležitých pravidel tam Jeremy i vysvětluje jejich designerský záměr. Pokud se v JaD chystáte na překopání bojového systému pod vodou, tak doporučuji si to celé poslechnout.

Pro potřeby této diskuze vypíchnu dvě části. První se týká verbální složky kouzel, kde Jeremy více méně opakuje informace z tweetů a přidává vysvětlení, podle kterého záleží jen na tom, jak je zvuk tvořen, a nikoliv na tom, jak ho někdo jiný slyší. Z hlediska hlasivky jakožto struny rozvibrovávající okolní prostředí mám k tomuto vysvětlení své výhrady, ale jako game designovou volbu to chápu.

Druhá část se týká seznamu zbraní použitelných bez postihu pod vodou. Tato část pravidel prý vypadá jako přežitek z předchozích edic a kdyby ji měl Jeremy designovat dnes, tak by to udělal jinak.
Autorská citace #87
24.11.2020 20:07 - sirien
Rilkin píše:
tak nevidím důvod, proč by to s trochou helia mělo být jinak

protože to co se celou dobu řeší je:

schopnost vyslovit zaklínadlo (tedy ovlivnění samotného sesilatele - roubík, němota...)
VS
ovlivnění znělosti zaklínadla (tedy vliv okolí - voda, metalovej koncert)

Hélium efektivně změní schopnost sesilatele promluvit, tedy je adekvátní např. snaze mluvit zatímco Tě někdo škrtí nebo snaze vyslovovat přes látku narvanou do pusy. Ale jako to je fakt už hodně obskurdní případ, uznávám.

Rilkin píše:
seznamu zbraní použitelných bez postihu pod vodou

Hm. Takže Jeremy otevřeně říká, že ta pravidla sou blbej relikt minulosti a že by to udělal jinak - a následně v podstatě potvrdí že by to klidně udělal tak, jak sem to navrhoval já na začátku diskuse.
Autorská citace #88
24.11.2020 20:13 - Necromancer
sirien píše:
Možná šedá zóna - můžu seslat kouzlo poté, co sem se nadýchal hélia? (Mluvit můžu, ale moje výslovnost bude dobře v tahu...)

Magie je zastaralá. Moderní techika funguje na hélium. Héliová komora, heliocentrická soustava. Hélium, hélium, hélium... Pověz mi příteli, kdy sirien Velký vyměnil rozum za hélium?
Autorská citace #89
24.11.2020 20:28 - sirien
Téma sesílání pod vodou (a s héliem) jsem překopíroval sem, protože k tomu nakonec mám ještě nějaké další sranda dotazy.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.49335908889771 secREMOTE_IP: 18.234.247.75