Prostředí

Nachtrose
30.6.2009 00:29
Pro některé je svět Eberronu těžce stravitelným, pro jiné zase vítaným osvěžením, či změnou. Hlavně pro tu druhou skupinu je adresován tento článek.

Loď kapitána Gilgameshe by měla nést jméno:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Jitřenkakladné body1
Večernicekladné body2
Syberis ( the dragon above )kladné body4
Sidurikladné body1
jiné ( navrhněte )kladné body0

Nejvhodnější povolání pro šviháckého dobrodruha a korzára je podle vás:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Fighterkladné body0
Roguekladné body1
Rangerkladné body0
Bardkladné body7
multi/hybrid class ( jaký? )kladné body2
jiné ( jaké? )kladné body1
žádné, použit nějaký zajímavý vzor jako u monsterkladné body1
Autorská citace #1
30.6.2009 00:29 - Element_Lead
K ty lodi by to chtelo nejakej vymazlenej obrazek :).

- Jinak co me napadlo je ze pokud je nejlepsi tak by mohla mit neco co ostatni lodi nemaji. treba nejakou moznost docasneho pretizeni elementalu za ucelem zrychleni s rizikem jejich spaleni pro cool uniky na posledni chvili atd.

- nechal bych jmeno na hracich s tim ze by mela treba nejake puvodni, ale hraci nebudou hned vedet ze se jedna O TAMTU lod z legend. bude tak pochroumana ze to nebylo na prvni pohled zjevne. pozdeji se mohou dozvedet jeji jmeno.

- o tu lod se urcite bude zajimat spousta lidi vcetne ruznych podvodniku vydavajicich se za zesnuleho kapitana Gilgameshe

- chtelo by to nejaky "letajici cirkus" piraty brazdici nebesa na nesourode smesi letajicich tvoru od gryfu prez pegasy obrovske orly ruzne jestery atd. silnejsi kusy nesou ve sparech site s vysadky pripravenymi na dopad na palubu. slabsi svrhavaji ruzne zapalne latky atd.

- lod bych nekradl hned po tom co ji hraci spravili a tesi se na ni. urcite nechal bych jim nechal prostor pro to aby si ji uzili... az ji budou povazovat za samozrejmost tak bych ji teprve vzal.

To je vse co me ted napadlo. Myslim ze v tomto vlakne budu casto :)
Autorská citace #2
30.6.2009 10:12 - Nachtrose
Jeden obrazek jsem prihodil do textu ( btw. jak ze se tu dela, aby text obtekal obrazek? ), ale je to jenom standardni Eberronska letolod.

Co se tyce technickych parametru a specifikaci letolodi, tak ty jsem zatim moc nestudoval, ale pokud to chapu spravne, tak elemental spoutany v dracim krystalu je srdcem lode a spalovat primo nej by bylo krajne nevhodne. Tato lod ma byt uz prvoplanove unikat a jedna z nejrychlejsich vubec i tak. Nicmene pro efekt to neni spatna myslenka a sla by technicky osetrit napriklad pouzitim vice krystalu, z nich jeden by byl samotnym srdcem a ostatni jen jakesi zesilovace, uzmoznujici jednak nadprumernou normalni rychlost a druhak onu "forsaz" s moznosti odpaleni. Vysledek spaleni takovehoto krystalu by pak bylo i znizeni cestovni maximalni rychlosti.

Osobne mam predstavu, ze by hraci vedeli od zacatku o kterou lod se jedna. Nicmene to jim nemusi bratin v tom, si ji pojmenovat podle sebe, zvlaste po tak rozsahle rekonstrukci a s novym kapitanem(kou)

Momentalne si tak uplne nevim predstavit, to s tim "letajicim cirkusem" a ani mi tam nejak nezapada. Mozna jako filler mimo hlavni dejovou linii. Moznost na pet minut slavy pro nekterou "vedlejsi" postavu?

A co se te kradeze tyce, tak jsem mel predstavu, zy by jim ji ( poprve ) ukradli jeste pred dokoncenim oprav, nejlepe asi ve stavu, kdy neni schopna opustit ani samotny Sharn. Coz se nemusi vylucovat s tim, ze jim patrani zabere nekolik dni herniho casu a veritele na ne zacnou tlacit s omeskanymi splatkami. Do toho se jim zacne motat jeste pravy kapitan a shanet se po sve lodi. ( touto dobou jeste na opacne strane barikady, nez postavy ) Dalsi urban adventure?

... neprekombinovavam to trochu moc?
Autorská citace #3
30.6.2009 10:37 - Rytíř
Ta loď je moc pěkná! Fakt takle vypadaj v Eberonu všechny? Vau, já to snad začnu hrát :)

Máš to hodně nalinkovaný, bál bych se, jestli budou hráči sdílet moje představy o hře, kor když ještě pořádně nevíš, s kým to vlastně sehraješ, je to tak? Stačí málo a bude zle.. co když třeba nebudou chtít vlastnit takovouhle loď, ale dovlečou jí do města jen aby jí prodali? Je blbý hráče do něčeho nutit, lepší je se přizpůsobit.

Nápad s porouchanou super lodí je ale prima, stejně jako to, že její bejvalej kapitán není mrtvej a pude po nich :))) Taky bych ze začátku hned netroubil, co je loď zač.. pokud budou postavy chytré, třeba to zjistí, ale nestrkal bych jim to pod čumák.

Jinak Syberis je dobré jméno, to mi na ní sedí. A Gilgameš má teda říz, hoši! :)
Autorská citace #4
30.6.2009 10:38 - Lotrando
Nachtrose píše:
neprekombinovavam to trochu moc?


to si nemyslím, jen toho máš na pořádnou kampaň.

doporučuji rozmyslet se, které části příběhu zapadají do hrdinské úrovně a které do paragánské.

navrhuji, aby přechod na paragánskou byl spojen s nějakou výjimečnou událostí. ať už je to získání "zrychlení pro loď v dramatickém dobrodružství", nebo proměna postav v paragony doprovázená významným dějovým zvratem. tohl eje dobré mít rozmyšlené dlouho dopředu a hlavně to musíš dostat z hráčů.

trošku problém je v tom, že tu loď patrně potřebujete dostat z Xendriku na hlavní kontinent a nějak zdůvodnit, že létá, ale ne zas tak moc. nicméně poschánět všechny potřebné díly je problém a může to být součást epizod.

Xendrik samotný skýtá super prostředí. také se říká, že zdejší civilizaci Obrů zničili draci. draky bych vůbec použil jako mounty pro nepřátele.

nabízí se prostřídávat urban epizody s výpravami lodí, jejíž akční rádius se zvětšuje. v každé urban epizodě najdou další vodítko k součástce lodi a pak pro něj jedou. tohle vám může super fungovat do paragonské úrovně. vždy dvě a dvě sezení, kolem 9 úrovně třeba 4 a 4.
Autorská citace #5
30.6.2009 10:58 - Merlin
možná by nebylo od věci, kdyby při opravách dělníci objevili skrytou a prozatím pevně uzamčenou část lodi...co tam asi je? navíc..co kdyby ji otevřeli? (ano vím, je to klišé s 13 komnatou..ale uspešné klišé)
Autorská citace #6
30.6.2009 11:04 - Nachtrose
Rytíř píše:
Ta loď je moc pěkná! Fakt takle vypadaj v Eberonu všechny? Vau, já to snad začnu hrát :)


Jj, je to ilustrace z 3.5E verze Eberronu. Ve 4E prirucce uz tak vydareny obrazek letolode neni.

Jinak k hracum: je pravda, ze herne poradne neznam nikoho z nich. 2 z nich maji nejake zkusenosti i s RP z DrD, zbylych 4-5 prakticky zadne ale zatim jsou ve stadiu, ze hraji co jim predloyim tak jak jim to predloyim. Pokud zacnou uhybat z koleji, budu se prizpusobovat. Nekdy je ale poposoupnu trochu zpet ( treba pokud bz opomeli vzit onoho rozbiteho warforgeda, veme ho a opravi patron hlavniho hrdiny a proste mu ho prideli jako ochranku ). A to ze lod prodaji nemusi branit tomu, aby kapitan po nich sel a pozadoval svou lod zpet.

Jeste ke jmenu, kdo neznate mytologii Eberronu, tak Syberis je The Dragon Above, jeden ze tri draku, z jejichz tel byl stvoren svet. Konkretne Syberis je obloha, hvezdy, draci ulomky atd.

Na cast oprav budou moci pouzit material s vlastni nabourane lodi a pak treba budou chybet nejake draci ulomky, ktere pomohou elementalovi nacerpat znovu energii. Ale ta poroste jen celkem pozvolna a tak to nebude zpocatku zadny stihac.

Osobne se velmi obavam onech urban adventure, jelikoz mam s nimi nulovou zkusenost jak hrac, tak i GM :-(
Autorská citace #7
30.6.2009 11:09 - Merlin
Nacht: u městských dobrodružství je potřeba dávat pozor hlavně na "dav" a "uřady". že se postavy v divočině někde porubou s nepřáteli je normální, nechají je ležet nebo je zatáhnou do křoví z cesty...ve městě má ale vše nějaký vliv. Kdo to viděl? Co se stane, když najdou těla?...
Autorská citace #8
30.6.2009 11:14 - Nachtrose
Zrovna treba Sharn je opravdova metropole s opravdu velkym poctem ruznych organizaci a spolku, jenom vyznamne a velke gangy tam jsou ctyri. Ostatni si ted ani poradne nevybavim. Ale v prirucce maji vlastni kapitolu. :-)
Autorská citace #9
30.6.2009 11:24 - Merlin
udržuj postavy (hráče) v pocitu, že je někdo pořád sleduje...at z toho nebo onoho důvodu (kvuli lodi, z vlastních důvodu., typovačka pro oběti, opačná organizace, nepřátelé, potencionální spojenci...),
budeš potřebovat hodně jmen (hospody, kontakty, obchodníci), protože se chtejí často vracet na stejné místo.
Představ si například sebe jak v nějaké díře..říkejme ji třeba Praha, něco hledáš/někoho. Všude davy lidí, kapsáři, prostitutky, studenti z ciziny...pak vejdeš do klidnejší části, malé obchůdky, zapadlé antikvariáty a vetešnictví, mrtvola...
Autorská citace #10
30.6.2009 11:48 - Nachtrose
Tise doufam, ze mi v tom pomuze samostatna prirucka, jenz o Sharnu byla vydana. Navic Sharn nema byt pro ne tak cizi, aspon ne jeho vyssi urovne, jelikoz tam postavy zili uz davno pred zacatkem kampane. No davno... jeste porad nevim, jak dlouho bude ve 4E od Velke Valky.
Autorská citace #11
30.6.2009 11:51 - Blaine
ja myslim, ze se nic nemeni
Akorat Valce nebylo v 3,5 davan takovy duraz - v jednom hrani v Eberronu moji hraci ani proadne nevedeli, co se za Valky delo... Coz byla pravdepodobne mnohem vetsi chyba, nez jsem si myslel. Valka ma byt stale zivou ranou. Nikdo nevi, jestli to primeri ten mior bude trvat a tak.
Autorská citace #12
30.6.2009 11:55 - Nachtrose
Podle 3.5E valka trvala +- sto let a ted je nejak dva roky po ni. Stare zasti jeste bublaji, nepratelstvi uplne nevyhasla...
Autorská citace #13
30.6.2009 12:03 - Blaine
Stejne jako v 4ed. Ja taky nerikam, ze to co jsme s nimi zahral bylo dobre. Spis naopak, bylo to velmi spatne...:(
Autorská citace #14
30.6.2009 12:06 - Nachtrose
Blaine:teda neznam co presne jste hrali, ale myslim, ze nektere kampane by sli celkem v pohode odehrat bez jakehokoli odkazu na Velkou valku.
Autorská citace #15
30.6.2009 12:09 - Blaine
Nachtrose: no nevim, cokoliv, co se deje na Khorvairu bych asi hral s vlivem Posledni valky. Tak nejak si nedovedu predstavit, ze by se o ni ason nemluvilo. Musi proste. I kdybys byl dobrodruch z Khorvairu a byl na Xendriku, tak bys o ni mel vedet a mluvit o ni. Nebo potkal nekoho, kdo se o ni s tebou bude chtit bavit.
Mozna z toho kontinentu draku nebo psycheru asi ne, tam je to sice mohlo zajimat, ale mozna to nebylo uplne v centru jejich zajmu.
Autorská citace #16
30.6.2009 12:27 - Nachtrose
Nicmene Velka valka mi taky dela celkem tezkou hlavu. Postavy totiz musi byt nejakym zpusobem s valkou spjaty. Ale tohle si nejlip asi urovnam az bude i 4E campaign guide.
Autorská citace #17
30.6.2009 12:29 - Merlin
nacht: dva roky po stoleté válce to nebublá-vře to!: míchá se únava, zvyk (mnohé bytosti život bez války neznají) a staré i nové křivdy, nenávist....
Autorská citace #18
30.6.2009 12:32 - Blaine
Nacht: presne jako psal Merlin Warforged ani nejsou pro nic jineho vyrobeni. Ano, muze byt nejaky ucenec, ktery byl tak planovany, ale porad to jsou warforged. A staty, ktere vznikli po Valce ani nejsou uplne - ty monster narody a tak. Neverim tomu, ze pri jejich vzniku nebude hrozne velke mnozstvi porodni bolesti a dalsich boju na hranicich. A spojeni s Last War je jednoduche. Oni preci zili za Valky. To ti jako spojeni nestaci?
Autorská citace #19
30.6.2009 12:38 - Nachtrose
I za valky se da zit mnoha zpusoby. Nekdo bojuje na fronte, nekdo partyzanci v tylu nepritele, nekdo jen tak preziva v relativne bezpecnych oblastich...
Autorská citace #20
30.6.2009 12:39 - Blaine
Nacht: ale i ti lide, kteri prezivali v realtivne klidnych oblastech byli zasazeni zvysenymi danemi, odvody mladych bojeschopnych muzu a tak.
Autorská citace #21
30.6.2009 12:43 - Nachtrose
Blaine:to jo, prave proto si tohle chci ujasnit az po vydani 4E CG, kde snad bude podrobneji popsano jak moc byla ktera uzemi valkou zasazena a vubec veci okolo ni.

Treba dalsi vec, co me hodne zajima je co vlastne zpusobilo Day of Mourning a jak to vzniklo. ( jeste jsem je k tomu v knizkach nedopracoval )
Autorská citace #22
30.6.2009 13:18 - Chrochta
Ke jménu lodi: pokud chceš být stylový, pojmenuješ ji Siduri podle šenkýřky bohů, která v Eposu o Gilgamešovi jmenovanému rozmlouvá hledání nesmrtelnosti s tím, že není lidem souzena a ať si radši užívá života, dokud může...

K městským zábavám: Dokonce i ve Sharnu existuje něco jako "městská vesnice", sociálně poměrně dost uzavřený svět. Navíc ne všechno se musí odehrávat ve Sharnu. Dům Cannith i ostatní mají své enklávy i jinde, v menších a "DM-přívětivějších" městech.

K Last War: Velevýznamnou roli bude hrát národnost postav. Postavy z Karrnathu asi nebudou dobře spolupracovat s kolegy s aundairskými předky a s následovníky Silver Flame... Brelanďané by naopak měli být docela nad věcí, protože oni přece válku vyhráli...
Autorská citace #23
30.6.2009 13:33 - Nachtrose
Chrochta píše:
pokud chceš být stylový, pojmenuješ ji Siduri podle šenkýřky bohů,


Hezke jmeno, zapisuju si. Pokud by zystali jmena Gilgamesh a Agatha ( ktere jsem si ciste pro pracovni ucely vypujcil tady ) tak urcite stalo za zvazeni, i kdyz mozna vetsina hracu netusi, komu patri. Vcetne me.

Chrochta píše:
Dům Cannith i ostatní...


Tohle me privadi k otazce jak vlastne House spravne prekladat? Rod? Dum? Nebo neco zcela jineho? Osobne se mi zda rod jako vhodnejsi varianta, nicmene mam stale pocit, ze to tak uplne nevystihuje podstatu slova House.

btw. pridal jsem do textu obrazek Sharnu.
Autorská citace #24
30.6.2009 16:18 - Colombo
Cha, kam se tahle loď hrame na weatherlight!

edit: opravené jméno
Autorská citace #25
30.6.2009 16:26 - Nachtrose
Colombo píše:
Cha, kam se tahle loď hrame na waterlight!


Vysvetli pls.
Autorská citace #26
30.6.2009 16:35 - Colombo
slavná létající loď z Magic the Gathering (zejména v příběhu, který se kolem toho točil), několikrát změnila kapitány, aby nakonec sama obživla.

jako plán
jako model

Autorská citace #27
30.6.2009 18:15 - Blaine
to posledni neni Weatherlight... to je ta druha lod, cerna:)
Autorská citace #28
30.6.2009 18:23 - Colombo
Blaine: jukni se na popisek obrázku;)
Autorská citace #29
30.6.2009 19:39 - Chrochta
ad House: V Eberroně je vhodnější překlad "dům", protože členové nejsou pokrevně příliš příbuzní a fungují ještě ke všemu jako obchodní firma. A to termín "rod" nevystihuje tak přesně.

Přidávám pár věcí ohledně Gilgameše a spol., určitě překvapí a potěší :)
Gilgameš nebyl žádná květinka a původně dřel své poddané z kůže při stavbě uruckých městských hradeb (a ještě si možná uzurpoval něco na způsob práva první noci - ale to si nejsem jistý). Bohové proto stvořili "divocha" Enkidua, který terorizoval obyvatele Uruku (chránil divoká zvířata) tak dlouho, až Gilgamešovi došla trpělivost a poslal mu naproti jednu profesionlní děvenku jménem Šamchat (v překladu "Bujná"), která milého Enkidua pomocí chleba, piva a sexu zcivilizovala. Enkidu pak vyrazil do města, kde se porval s Gilgamešem až se nakonec oba zpřátelili (Gilgameš měl noc předtím sen, při jehož popisu matce bohini Ninsun - ale jinde byl pokládán za syna démona Lilú - se vynořila otázka, jakých druhů přesně ono přátelství bylo). Pak oba vyrazili do Cedrového lesa (krást), kde porazili a zabili strážnou nestvůru obra jménem Chumbaba nebo Chuvava (kdože žije v Xen´driku?). Následně Gilgameš dosti rázně odmítl přízeň bohyně lásky, války a Venuše Ištary (ještě si pamatoval, jak dopadli předchozí oblíbenci a milenci) a ona na něj na oplátku poštvala nebeského býka, kterého hrdinové zabili. Za trest Enkidu umřel, a Gilgameš, kterému byla takto připomenuta vlastní smrtelnost, se vydal hledat věčný život. Zabloudil k Siduri, prokecal se dvojicí lidí-škorpionů, strážců na konci světa (Kohože to uctívají drowové?) a po rozmíšce s převozníkem přes "vody smrti" Uršanabim (v záchvatu nudy, zlomyslnosti nebo čeho mu rozflákal "kamenáče" zajišťující přepravu lodi) se dostal k Utnapištimu, nesmrtelnému pamětníku potopy světa. Tam neuspěl sedm dní a nocí nespat a pracně získanou květinu života mu nakonec sežral had, takže mu zbyly jen monumentální urucké hradby, dobrá rada od Siduri ("Žij dokud můžeš!") a vyhlídka na vlastní smrt.

Zajímavé, ne?
Autorská citace #30
30.6.2009 19:42 - Nachtrose
Colombo: Tak jednak magic nehraju a druhak jeho pribehy na pozadi znam jeste mene, respektive vubec. Inspiraci mi tady byl ciste Eberron a jeden clanek v dragonu. Nicmene pokud chces hladat podobenstvi, tak moje lod, nebo spis jeji elemental, je ve stavu jakehos polovedomi, kde je prilis spoutany, aby konal zcela svevolne, nicmene dostatecne volny, aby si mohl vybrat, koho poslechne. Tehle lodi se neprikazuje, tahle lod se zada. Libi se mi tak jak je a nepotrebuju z ni zadnej samohyb a la Knight (sky)rider...
Autorská citace #31
30.6.2009 19:44 - Colombo
chrochta:staré
Nachtrose: hu? he? Proč si všchni myslíte, že vás kritizuju? Proč si myslíš, že je to samohyb, kterému se přikazuje? Ono to je normální vzdušná loď (což je sakra vděćné (je to sakra cool) a trochu i ohrané téma, ale uvažoval jsem, že bych to taky zahrnul do jednoho svého settingu), která jen potom (tahle konkrétní loď, Predátor třeba ne) následkem nějaké té magie obživla. Nijak jsem po tobě nevyžadoval znalost Magic the Gathering universa. Podobenství hledám je ve vzdušné lodi, ne v žádném jejím technickém provedení. Nic jsem ti nevnucoval.
Autorská citace #32
30.6.2009 19:47 - Nachtrose
Chrochta: :-) hehe, z toho cisi nejaka roztomila fillerova zapletka :-) Mimochodem, z jake je to vlastne mytologie?
Autorská citace #33
30.6.2009 19:51 - Colombo
nachtrose: Mezopotámské (Sumerské, Akkadské), Epos o Gilgamešovi.
trocha z wikipedie
Autorská citace #34
30.6.2009 19:59 - Nachtrose
Colombo: dík. osobne se jak tak oriantuju jenom v recko-rimske a severske mytologii. Asi budu muset doplnit vzdelani ;-)
Autorská citace #35
30.6.2009 20:05 - Colombo
Nachtrose: skvělým přehledem je k tomu Příběhy na které svítilo slunce od Eduarda Petišky.
Autorská citace #36
30.6.2009 20:11 - Sethi
zamarovský to zpracoval v hezky čtivé formě, pokud si dobře pamatuju.
Autorská citace #37
30.6.2009 20:32 - Nachtrose
ušijakořidítka píše:
zamarovský to zpracoval v hezky čtivé formě, pokud si dobře pamatuju.


Stejny nazev?
Autorská citace #38
30.6.2009 20:46 - Sethi
jen Gilgameš, tuším
Autorská citace #39
30.6.2009 20:55 - Alnag
Není nad to, číst to v Sumerském originále. Ale chápu, že ne všichni umíte klínopis, tak bych vám dovolil číst i z přepisu do latinky... :)
Autorská citace #40
30.6.2009 20:58 - Colombo
Alnag: a myslíš, že by nás k těm 4k let starým sumerským destičkám pustili?:)
Autorská citace #41
30.6.2009 23:04 - Element_Lead
Nachtrose píše:
Tohle me privadi k otazce jak vlastne House spravne prekladat? Rod? Dum? Nebo neco zcela jineho? Osobne se mi zda rod jako vhodnejsi varianta, nicmene mam stale pocit, ze to tak uplne nevystihuje podstatu slova House.


Jeste se to muze prekladat jako klan myslim.
Autorská citace #42
30.6.2009 23:07 - Chrochta
to Colombo: Alnag mluvil o klínopisu, ne tabulkách. Do depozitářů Britského muzea se nikdo nedostane, ale vydané edice - dokonce v různé kvalitě a s různojazyčnými komentáři - najdeš i u nás.

to Alnag: V sumerštině by sis moc nepočet. To spíš v akkadštině, přepracované a spojené do jediného příběhu :)
Autorská citace #43
30.6.2009 23:40 - Colombo
chrochta: pokud vím, tak originál je napsán klínopisem na hliněné tabulky.
Autorská citace #44
30.6.2009 23:51 - Nachtrose
Colombo: chjooo...

Yashamaru píše:
Jeste se to muze prekladat jako klan myslim.


Dik. Tohle uz to vystihuje mnohem lepe.
Autorská citace #45
30.6.2009 23:58 - Nachtrose
Jeste se trosku vratim

Chrochta píše:
...kde porazili a zabili strážnou nestvůru obra jménem Chumbaba nebo Chuvava (kdože žije v Xen´driku?)...
... prokecal se dvojicí lidí-škorpionů, strážců na konci světa (Kohože to uctívají drowové?)...


Pokud jsou Eberronsti Drowove ti sami co ve FR, tak uctivaji pavouky ( pokud mi neco drobneho neuniklo ) nicmene pohled do galerie knihy Secrets of Xen´drik ukazal:




To musi byt znameni :-D
Autorská citace #46
1.7.2009 06:08 - Chrochta
No, v Ebberoně Lolth není - místo ní úřaduje Vulkoor, bůh-škorpion. Driderové tak mají tělo škorpiona a ne pavouka a rozhodně se nejedná o trest, nýbrž o požehnání.
Autorská citace #47
1.7.2009 07:59 - Quentin
ja bych hlasoval pro poradnyho kapitana hrdloreza, inspiring warlorda :)
Autorská citace #48
1.7.2009 08:41 - Element_Lead
Ja bych byl opatrnej aby ten kapitan nebyl az moc cool. Proto jsem navrhoval ostatne ze to bude podvodnik. A skutecny kapitan se na scene objevi opet o nekolik urovni pozdeji. Treba v paragonske fazi a druzina muze prestat pracovat pro univerzitu a zacit pro nej. Tou dobou totiz bude coolness postav na takove urovni ze je coolness kapitana nezastini. Spotlight by mel svitit na postavy :)
Autorská citace #49
1.7.2009 09:24 - Merlin
kapitán není kchůl...je to vlastně šmejd, kterej udělal slušnej podraz a tak musel "zmizet"
Autorská citace #50
1.7.2009 09:28 - Nachtrose
Yashamaru píše:
...


Tak v tomhle jsme se ze zacatku tak uplne nepochopili. Ale spravna pripominka a svou logiku to ma. Poznamenano.
Autorská citace #51
1.7.2009 10:18 - Element_Lead
Jinak bude tam nejaka hlavni myslenka? neco kam bude cela kampan smerovat? :)
Autorská citace #52
1.7.2009 10:37 - Element_Lead
Co treba heroic urovne stravit tim jiz zminovanym hledanim dilu do lodi, jejim zlepsovanim a zavrsit to nebezpecnym zavodem se sousedni rivalskou univerzitou plnym podlych triku a drobnych sarvatek :)

jinak se mi libil merlinuv napad s nepristupnou casti lodi. prijde mi to jako super vec.
Autorská citace #53
1.7.2009 10:42 - Nachtrose
Kdyz jsem tohle zacal vymyslet, tak jsem nemel zadne velkolepe zakonceni ci pointu ve vyhledu, prodte dobrodruzna hra o hledacich pokladu, mozna spis nenavazujici sezeni, nez nejaka mega kampan. Pomalu to ale krystalizuje na presny opak :-)

Ale napadlo me, kdyz jsem cetl, ze Sharn funguje jak funguje jenom proto, ze je vystaven v nejake magicke anomalii a bez ni by z nej zustala hromada trosek ( mimo jine diky ni drzi pohromade i veskera vyskova vystavba ). Co kdyz se podarilo kapitanu Gilgameshovi pred koncem valky z jedne nepratelske lodi ukradnout klicovou cast ( nebo nekolik ) zarizeni, jenz melo byt schopno danou anomalii zrusit a tim prakticky znicit Sharn? A co kdyz se nejaka organizace, nebo jeji militantnejsi frakce, pokousi ono zarizeni znova zkomplatovat? Ale proc s ntemi dily Gilgamest zmizel? Proc je rovnou neznicil? A proc, u vsech bohu, nechaval na Khorvarii voditko ke svemu ukrytu?
Autorská citace #54
1.7.2009 10:45 - Nachtrose
Yashamaru píše:
jinak se mi libil merlinuv napad s nepristupnou casti lodi. prijde mi to jako super vec.


Osobne si nevim predstavit, jak na drevene lodi tohle zcela obhajit, zlaste kdyz byla celkem dost rozbita, nejpozdejc pri rekonstrukci v docich by se tam musel nekdo dostat. Podle me.
Autorská citace #55
1.7.2009 11:10 - Merlin
nacht: no právě...btw. v lodích se tolik nevyznám, ale co vím, je to záležitost přepážek, dřevěných trámů, různých skladišť. Myslím, že není problém mít falešnou stěnu (ostatně pašovalo se tak po staletí), nebo dno. a to, že by se do toho někdo při přestavbě dostal...ano, to je na tom dobré:
a) naleznou to dělníci a zavolají hrdiny
b) naleznou to dělníci a otevřou...copak asi vypustili?

město může být naštvané, že za to můžou hrdinové, že se ve městě objevila nemoc/duchové/cokoliv

nebo se někdo může zajímat o tu tajnou místnost...hlavnjě o to co by mělo být uvnitř..ale není..zmizelo několik dělníků co opravovali lod...jednoho našli ve strouze, další jsou bohovéví kde...
Autorská citace #56
1.7.2009 20:10 - Chrochta
Tajný prostor na lodi možný je, dokonce ve Verneově románu "Lodivod dunajský" hraje ústřední roli (falešné dno, pod kterým se skladoval lup). Ale u létajíí lodi, která je ze všech stran vidět, to je absurdní. A místnost uvnitř lodi? Tajná schránka (trezor) by šla (pokud tam mají na vodu cisternu a ne sudy, tak dokonce i větších rozměrů), ale jak proboha chcete vysvětlit, že tahle vnitřní přepážka má tloušťku dva metry, zatímco všude jinde je největší šířka stěny 65 cm, a to ještě jen u vnějšího pláště?

Ještě ke Gilgamešovi: V akkadském eposu se o něm mluví jako o te dvou třetin bohovi, a v sumerských náboženských textech je zmiňován jako podsvětní božstvo a sopudce mrtvých.

Záhady: Bude dobré, když jich bude spíše více než méně. Například někdo může loď chtít proto, že je rychlá, njiný proto, že je v ní unikátní elementál, a ještě jiný vlastně ani nechce loď jako takovou, ale měl (má) nevyřízené účty s bývalým vlastníkem a tak ji považuje za svou "legální" kořist. Pak tu jsou tajné služby a k nim patřící státy, domy (či jejich frakce), pár tajných organizací jako Volina krev (Blood of Vol), Vládci prachu (Lords of Dust), Aurum, různé zločinecké tlupy, bohatí soukromníci, Inspirovaní z Riedry a jejich nepřátelé kalaštarové, dračí Komnata, kulty Draka vespod (Dragon Below), kněží temnější části panteonu.... A hrdinové klidně mohou dost dlouho kráčet po "špatné" stopě (Kaius III. z Karrnathu opravdu nemusí být za úplně vším). Zvlášť, když do toho budou zakomponovaní i nějací ti tajní kostlivci ve skříni postav (warforged mohl být vytvořen pod nějakou zvláštní konstelací (nebo taky nemusel, ale vysvětlujte to), a tak teď někdo z nějakého důvodu NUTNĚ chce jistý nepostradatelný kousek jeho těla, artificer je potomkem Gilgameše a ten sám je potomkem kdovíkoho, kouzelníka chce někdo zabít protože to slíbil jeho dědovi, tulák se mohl nevědomky připlést k něčemu, kde (ne)viděl a (ne)slyšel co neměl...).

A co se týká návaznosti - nemusí to až tak navazovat. Chvíli prostě budou dělat jedno, pak objeví loď a budou pracovat na její opravě, pak ji dočasně pronajmou (oplátka za sponzorství a pomoc při opravě) a zase se mohou věnovat něčemu jinému. Třeba shánění důkazů, že nejedou v obchodě s otroky... :)
Autorská citace #57
1.7.2009 22:54 - Element_Lead
Chtelo by to aby nachtrose vybral shrnul a zakomponoval co se mu libilo, doplnil hlavni clanek a od toho by jsme se zase dal odpichnuli...
Autorská citace #58
2.7.2009 00:10 - Nachtrose
Yashamaru píše:
Chtelo by to aby nachtrose vybral shrnul a zakomponoval co se mu libilo, doplnil hlavni clanek a od toho by jsme se zase dal odpichnuli...


Nachtrose premysli a zvazuje, ale potrebuje chvilku cas, at z toho nema dort a la pejsek&kocicka. V nem byli taky jenom same dobre veci...
Autorská citace #59
2.7.2009 06:09 - Nachtrose
Crochta: koukam, ze mas prehled, mas uz nejake Eberronske zkusenosti za sebou?
Autorská citace #60
4.7.2009 13:12 - Element_Lead
http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/3345.html

doporucena literatura :)
Autorská citace #61
6.7.2009 07:57 - Nachtrose
Yashamaru píše:
doporucena literatura :)


Spis takrka povinna :-) Uz jsem to pred casem cetl, asi to budu muset oprasit.
Autorská citace #62
6.7.2009 10:33 - Lotrando
já to často používám, jen si dejte bacha, aby jste to nenaplánovali moc do detailu. ono to trošku svádí a ztrácí se pak dost volnost rozhodování. družina něco chce a vy máte vymyšlený tak zajímavý zvrat, že je vám líto je k tomu nedokopat :). ten materiál je prostě dobrý sluha, ale velmi špatný pán :)
Autorská citace #63
6.7.2009 11:28 - Nachtrose
Nemam jeste skusenosti s tim, jak moc je to aplikovatelne, ale urcite minimalne cast zvratu by mela jit udelat jaksi nezavysle, pripadne jen s jednou podminkou. A pak by sel onen zvrat napasovat na konkretni situaci ( jak uz tady na kostce bylo ostatne nekolik krat psano ). Tim by meli jednak postavy aspon pocit slobody a druhak bych jako GM mohl pouzit sve "genialni" a pracne vymyslene zvraty ;-)
Autorská citace #64
6.7.2009 23:14 - Chrochta
Přehled mám, ale zkušenosti ne. Radši Čtu než Hraju, a jsem požehnán/ proklet vynikající pamětí na něco.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14209794998169 secREMOTE_IP: 3.215.186.30