Dobře dobře :)
York píše:
Jak moc u tebe hráči probírají komba v mechanikách? U Matta to bylo třeba "Když mu dokážete nějak vyrobit nevýhodu, já mám schopnost (nějaký jabs, nevím přesně), že mu pak dám několik ran s maximální možnou damagí na kostkách".
Nevšiml jsem si typického "powerplay kombení". Mám tam pochopitelně zkušené hráče, kdeří si vymýšlejí sem tam nějakou libůstku, ale vyloženě kombení jsem si nevšiml což souvisí s
York píše:
Je u vás běžný, že uprostřed boje hráči společně domlouvají taktiku, včetně obšírné komunikace mezi postavama a probírání souvislosí z minulosti a podobně?
Pokud je to v boji "out of char." nemám problém když položí přímou otázku, na kterou jim můžu dát přímou odpověď. Taktiku v boji domlouvají "Out of char." Sem tam doplněno nějakou hláškou. Když se mi nezdá, že je to příhodné, nebo chci vidět jak se s tím poperou (třeba inteligentnější nepřátele), obvykle je upozorním na to, že je nepřítel slyší a vnímá :) Beru ale ohledy na to, že DnD5e nikdo z nás pořádně nehrál, tak to neřeším nějak hardcore způsobem :)
Info o postavách samotných, minulosti etc. To se odehrává v rozhovorech v první osobě mezi postavami.
York píše:
Jak často (jestli vůbec) používáš hody na získávání informací a obecně jak často se hráči ptají ve stylu "Nevím náhodou něco o démonech?".
Hmmm. Protože je toho v prostředí kde hrají hodně cizího, ptají se docela dost, zvlášť když se narazí na něco zajímavého nebo to vyplývá z logiky situace. Hod na znalosti využívám v případě nejasností tzn. postava chce vědět něco co mi nepřijde pravděpodobné resp. nejsem si tím jistý podle jejich backgroundu. Jinak jim vesměs sdělím co postava může vědět (nebo poskytnu jiný materiál - jako text ke kampani, pokud jsou obzvlášť zvědaví a v tom pak "nahodile" vytvářím drobné háčky. Ale abych ti odpověděl - hody nepoužívám já, ale hráči. Obvykle si řeknou sami - a já jim oznámím zda to vědí (což jsem radši) nebo ne, případně (podle hodu) co vědí, nebo vědí špatně :)
York píše:
Používáš jako GM "cutstcény", tedy že pauzneš čas a chvíli popisuješ nějakou epickou scénu, do které postavy nemůžou zasahovat?
Občasně - cutscény jsem zvyklý používat ve chvíli, kdy jsem si docela jistý že postava zasáhnout nemůže a přijde mi to třeba zajímavé. Cutscény ale používám hlavně k dokreslení a prohloubení atmosféry. Obvykle postava nemá možnost zasáhnout třeba proto, že si velmi často hraji s jejich sny. Obvykle ale mají možnost reagovat na vše, na co by měli mít možnost reagovat, byť je to "cutscéna". Obvykle nějakým skill challenge, ne bojem :)
York píše:
Jak často hráči při hře offtopicují?
Při hře téměř ne. Na to je vždycky čas před, uprostřed a po :)
York píše:
Mluví hráči v přímé řeči za postavy? (U Matta to například nikdo nedělá, všechno je nepřímé, včetně vět jako "my toon certainly isn't going to let anyone behind".
Hmmm. Když to tak vezmu kolem a kolem, používají všichni první osobu s přímou řečí. Jen občasně to tak není. Obzvlášť když je něco nezajímavé, nebo si to vyslouží zkratku z jiných důvodů. (Nedůležitá NPC, která už znají). Tímto stylem hrajeme i v DDM. Překvapivě je to chytlo, tak jsem na ně docela zvědavý.
York píše:
Mluvíš jako GM v přímé řeči za NPCčka? (Což třeba Matt dělá, přestože to jeho hráči nedělají).
Trochu i díky tomu teď začínám se skutečným divadlem :D Dělám to soustavně pokud je to NPC něčím důležité nebo zajímavé. Občas i se zvukem zvířat (která zvládnu - sovy, vlci, a zvláštnosti), brebeňtění goblinů, několik hlasů, mimiku a gesta u důležitých NPC, které se snažím obměňovat. To je jedna z věcí, která mne na tom vlastně dost baví a trochu mne mrzí, že je to v češtině (pro mne) proveditelné mnohem hůře - hlasová škála je o něco nižší, než jakou zvládnu v angličtině).
York píše:
Jak dlouho u tebe trvají souboje? (Nemyslím na počet kol, ale reálný čas. V tom streamu třeba po hodině a půl od začáku boje neodehráli ani jedno kolo).
No... ten poslední trval snad 5-6 hodin, a budou jej doklepávat příští hru - to byl ale závěrečný dungeon na konci kapitoly (o cca 4 místnostech) Průměr bývá jinak cca. 2-3 hodiny z 6-8 hodin hraní? Obvykle narvu jeden až dva souboje na jedno sezení. Spíš jeden.
Nejdelší "souboj" byl zhruba 7 hodinový. To když jsme vytvářeli deník deseti lidem a během toho jsem je uváděl do příběhu. Už nikdy více :D
(PS: To je v pohodě. Nevěřím, že lidé mohou hrát dobře nebo špatně. Všichni si hrají a to je dobře :D)