Střípky

Dalcor
10.5.2007 09:54
Alduron - nový RPG časopis
Dne 16.5. by se ve větších novinových stáncích v Čechách a na Slovensku měl objevit nový časopis o RPG, který chce nahradit Dech Draka. Cena by měla být stanovena na 39 kč, takže je to pakatel. Součástí Alduronu budou i články a konverze do prostředí D20 a dále dvě stálé kapitoly věnující se hrám z okolí D20.

- V dopisech Samara Kopretiny královně Amrauil se dozvíte o Mečovém pobřeží Zapomenutých říší krátce po událostech PC trilogie Baldurova Brána

- seznámení se světem Krynnu.


Doufám, že se vám časopis bude líbit a hlavně že ho budete kupovat.
13.9.2007 09:50 - Dalcor
Mě se zdá hrozně Gycove "Warheart". Alduron je svět který tvořila skupina kolem původního šéfredaktora a který chtěla časopisem prezentovat.
13.9.2007 10:23 - Corvus
heh.
o to vacsi dovod nazov casopisu zmenit, kedze ten svet sa tam uz asi moc vyskytovat nebude ci nie?
13.9.2007 10:33 - Dalcor
Ano
29.10.2007 20:43 - Bajo
Sláva velka udala se, zrakem svym spočiňte sem
Ne reakce pozitivni a negativni cekame...
29.10.2007 21:38 - Alnag
Zatím jsem to nečetl celé, tak jen první dojmy. Je to rozhodně krok kupředu ve všech směrech oproti Alduronu. Ale mám nejprve několik technických.
Líbí se mi ten jednoduchý design, ale ty ornamenty na stránce jsou takové příliš těžké oproti té tenké lince. Chtělo by to ten ornament namísto udělat tenkými čárkami namísto toho vytažení a toho efektu dosáhnout tím, že se jich provede víc. Druhá věc je, že ten ornament si vyloženě nesedne (ba se přímo bije) s fontem nadpisu "RPG magazín", který je takový víc gotický, víc lomený, zatímco ten ornament je příliš oblý. Tím, že ten nadpis je na každé stránce dole to vypadá divně.
Druhá technická - nadpis rubriky na lichých stránkách na začátku dokumentu (ale ke konci už ne) je příliš natěsnaný na linku, která ohraničuje text, takže téměř splývá jeho dolní linka. Což vzhledem k tomu, že na sudé to tak není asi není úplně ono. Chce to odrazit.
Třetí technická - doporučuji objevit dělení slov. Pokud se používá zarovnání do bloku a zároveň se nedělí slova, tak vznikají v textu řeky (bílé mezery táhnoucí se přes několik řádků pod sebou), což nevypadá hezky.
Stručně řečeno - trochu mi přijde, že to je sázené v Wordu nebo nějakém podobném textovém editoru. To není výtka, ono i ve Wordu se dá nasázet kniha (ale chce to umět a je to možná tězší než specializovaný program). Oceňuji to, jak je to udělané, ale doufám, že nerezignujete na další vylepšení.
K článku o Indies, který jsem zatím schroupnul:
Pobavila mne věta... (Indie hry) které mají většinou na svědomí talentované a zkušení herní designéři. Ehm, ehm... až na to, že o většině těch zkušených designérů do doby než ty Indie vydali nikdo nikdy neslyšel, tak kde je ta zkušenost... talentovaní budiž, i když i to je dáno tím, že ty netalentovaní prostě neprorazí, ale zkušení. Proboha!?!
Pak je tam taky kousek klasického schématu bludu. Rozdíl mezi komerční a nezávislou hrou je v tom, kdo a jak ji vydává. Existují nezávislé hry nelišící se nikterak od tradičního schématu (těch je většina) a komerční hry s velmi netradičními elementy (Everway anyone), tak o co go? Nevím proč se tenhle mýtus o "indies = inovativní, zvláštní výjmečné a komerční = tradiční, konzervativní, pro všechny" opakuje neustále, je to už nudné, hloupé a lživé. Sorry.
To je prozatím vše.
30.10.2007 01:39 - Vannax
Taky jsem to zatím jen tak prolít očima. Takže jen jednu takovou drobnost, která mi moc nesedla - neuvádět autora až za článkem, ale pod nadpisem článku. Další postřehy kdyžtak až po přečtení.
30.10.2007 11:22 - Lotrando
Prolétl jsem to včera večer. A nekoupil bych. Proč? Hromada slibů a kde nic tu nic. Jako nulté číslo to není zlé, ale platit za to by se mi nechtělo. Dál si dovolím trochu kritiky. Snad vám to pomůže vylepšit příští číslo.
Pokud jde o zpracování tak jedničku za obrázky a celkový dojem, texty jsou pěkné, hezky napsané. Připojím se ke kritice článku o indie-rpg a beru ho jako subjektivní názor autora. Osvěta je třeba, kde však bere tu jistotu že indie-rpg je něco tak klíčového pro každého, to mi není jasné :). Raději bych viděl povídání o takových mechanismech indie-rpg, které mohou obohatit běžné hraní. Proč ten, který prvek považujete za přínosný apod. Málokdo bude ochoten měnit systém jen tak, ale začlenit nové prvku do svého hraní je mnohem snaší.
Ještě se dotknu jedné, možná trošku citlivé věci. Jde o článek rozebírající settingy. Chvíli jsem doufal v nějaké rozumné shrnutí těch komerčních a nebo aspoň známých nekomerčních. Trošku mě odstrašila poznámka o vlastním. To je v rozporu s počáteční proklamací, o nepoužitelnosti hotových settingů. Vím jak to svádí, vytvářet svět sám, ale myslím, že budete jen těžko soupeřit s komerčními produkty v použitelnosti (celistvost, zpracování, organizace materiálů apod. - v originalitě věřím, že můžete mít navrch).
Celkový dojem: je za tím vidět hodně práce, to je určitě plus. Je za tím vidět i hodně osobních postojů, což nemusí být plus pokud chcete oslovit širší publikum. Zkuste větší odstup a více oddělit osobní pohled na věc od obecně upotřebitelné informace, kterou předáváte.
Těším se na další číslo
30.10.2007 11:29 - Dalcor
Lotrando píše:
Jde o článek rozebírající settingy.
myslíš ten úvodník?
30.10.2007 12:35 - Lotrando
Dalcor: někde uprostřed
EDIT: Vlastní herní svet - úvod
Jen dodávám, je předčasné soudit, tak to berte spíš jako postřeh.
30.10.2007 16:25 - Bajo
add indies, dekuji za pripominky. Mozna to vyznelo trochu jinak nez jsem chtel. Uznavam ze vyjimky existuji, nicmene Everway nebyl komercne uspesny. Byl to risk, ktery moc nevysel. Tohle tu ale nema smysl resit. Nechtel jsem, aby to vyznelo tak, ze Indies jsou lepsi nez komercni. To ze je mam rad nepopiram, nicmene mam rad i spoustu komercnich her. Co se tyce inovativnosti, je to asi vec miry a dojmu. Komercni hry take prichazeji s inovativnosti, nicmene podle me vetsinou ne v takoe mire jako indies. Mnody se IMHO jedna o inovaci v ramci tradice. Kazdopadne jak rikam, budu si na to davat vetsi pozor a bud se snazit o vetsi objektovotu a odstup.
Jinak msyslem clanku byl spise jakysi uvod, ze tu neco jako Indies je a muze to byt zajimave. Ostatni clanky se uz budou zabyvat konkretnimi kousky.
A zastanci komercnich her nemuseji mit strach, chystame rubriku o zasadnich RPG. Neco jako legie nebo sin slavy. Tedy stare DnD mozna stare WoD, ale i Herowars(Quest), Traveller, Prince Valiant, CoC, Ars Magica, Everway, apod... pujde zejmena hry na svou dobu velmi prevratne a nebo ty ktere vyrazne ovlivnili tvar RPG.
30.10.2007 17:42 - Alnag
Ještě k Indies: Nevím jak souvisí komerční úspěch či neúspěch Everway nebo jiné hry s faktem, že je komerční (tedy jak je distrubována a zamýšlena). Prostě fakt je, že pokud chcete dle mého soudu naprosto umělou (a vyloženě marketingovou) linii mezi nezávislými (a těmi druhými - závislými či jakými) hrami, pak nutně se musíte vyrovnat s faktem, že ta linie o ničem než právě o tomhle nevypovídá.
Everway není jediné komerční RPG, které je inovativní. Těch je samozřejmě celá řada a spoustu z nich jsem třeba recenzoval na non.d20 - Over the Edge, Rune... když se podíváte koho zmiňují designéři těch opěvovaných indie RPG jako inspiraci, možná budete dost překvapení odkud ta "inovace" ve skutečnosti pramení. Nebo odkud pramení zprostředkovaně.
Co se zastánců komerčních her týče... nevím, jestli nějací existují. Já prostě zastávám názor, že operování s pojmem indies tak jak se s ním obvykle nakládá je a nestydím se to říct falešná a špinavá hra na lidi co o tom nemají tušení. Jinak si přečtu a potažmo zahraju cokoliv co vyhovuje mému vkusu. Mému vkusu jen nevyhovuje "mechanicky odměňovaný RP" což je shodou okolností jedna z dominantních (ale naštěstí nikoliv jediných) designérských přístupů, který převažuje v množině her označovaných jako indies. To neznamená, že apriori nemám rád žádné indie, nebo že se zastávám komerčních her, i když se samozřejmě ozvu, když mám pocit, že se straní jen jedné skupině. Takže asi tak.
30.10.2007 17:56 - Bajo
2 Alnag: Nechci se tu postet do debaty Indies vs. Komercni hry (na to bych spise volil samostatne tema) a uz vubec se nechci dostat do pozice, kterou nezastavam. Jinak nevim jak ostatni, ale ja osobne prekvapen z inspirace nebudu ;-). Jen reknu tolik ze s nezavislou tvorbou uz se setkavam nekolikrat, poprve to bylo u hudby, podruhe u RPG a nakonec u filmu. Vzdy me zaujala a vidim mnoho psolecnych znaku (at uz tech vice pozitivnich, nebo tech mene) ac jde o rozlisne typy zabavy nebo umeni. A nemyslim si ze je ten pojem tak spinavej (mozna u RPG trochu "zmedializovany" v ramci odbornejsi roviny, nicmene jde o pomerne novou zalezitos a navic ta chvalovlna jiz ustuopuje) a nebo je spinavej i u te hudby a filmy, protoze je to tam v mnoha ohledech dost podobne. Jinak co se tyce klasiky jako DnD1, ADnD, Amber, OtE, Prince Valliant apod...osobne jsem fanda oldschoolovych her ;-)
30.10.2007 18:02 - Alnag
IMO se každý pojem stává špinavým jestliže se používá k vytváření umělých škatulek s přidanou hodnotou, která jim ale v zásadě není vlastní nebo pro ně není určující. U hudby nevím, u filmů je mi to zvysoka jedno, ale tak do mne ještě nikdo nehustil, že nezávislé filmy jsou inovativnější a točí je talentovanější režiséři s pomocí zkušenějších scénáristů. Ale u RPG je to očividné a podle mne je to špatné. Hra by se měla propagovat svými kvalitami sama a za sebe a ne přichomýtnutím se do nějaké medializované skupiny.
A jinak tahle diskuse už zažila nějakou tu polemiku o článcích, takže klidně můžeme debatovat tady. A nebo jinde, je mi to vcelku šumák.
Jinak nevím, mně se třeba některé hry líbí a jiné ne a nenašel jsem mezi nimi žádou "skupinu", která by je nějak výrazně spojovala. Indie, komerční, oldschool, hit letošního léta, je mi to jedno...
30.10.2007 18:10 - Bajo
S tou inovativnosti je to mozna trochu prehnane uznavam (nicmene na to IMHO neco je) a i s tou talentovanosti. Ale ono to nebylo mysleno tak, ze indies delaji talentovani designeri a komercni hry netalentovani. Ale to, ze ty nezavisle hry nejsou nejaky nezname hry, od lidi ktere nikdo nezna a nejsou nicim zajimavi. A pokud vim, nazor ze nezavisle hry jsou vyraznym nositelem inovace nesdilim jen ja a sdili ho i mnoho komercnich designeru. Stejne jako to, ze velke firmy si na inovaci divaji trochu s odstupem.
Take znam kupu her ktere se mi libi z kazde kategorie, nicmene oldschoolove hry maji svuj specificky feeling a specificky pristup (podobne je to u starych filmu, treba) a u modernich her mi zase vice vyhovuje pristup indies (i kdyz ne ve 100% pripadu).
30.10.2007 20:49 - Alnag
Jen jako takovou závěrečnou doušku, zcela nezávisle se související diskuse o tom jaký je rozdíl mezi "indie a tradiční hrou" otevřela na RPGsite. Doporučuji se podívat dřív, než se to půjde do flamu. :-)
31.10.2007 10:26 - Dalcor
Co je to komerční designér Baio? Ono vůbec definice indie jako nezávislé hře je taková docela na pováženou. Co je to nezávislá hra? Od čehos e počítá její nezávislost a načem? Třeba Dreamong Cities dělal i Jason L Blair, autor Little Fears. Je tedy najednou komerční designér. Vůbec do jaké skupiny lze řadit studia jako GOO? Jako indie?
IMHO slovo INDIE se ozančuje hra, která je nezávislá na tržní poptávce a nabídce. Samozřejmě že indie chce vydělat - stačí se podívat na blogy designérů a vydavatelů. V jaký okamžik se indie developer zamění za koerčního developera. Je Edwards nyní už komerční autor, nebo nezávislý autor?
31.10.2007 10:26 - Dalcor
Vzhledme k tomu že jsem alduron neměl kde stáhnout jsem ho ještě nečetl, takže se tu pouštím an pole spekulací, které třeba článek odpověděl,a le tohle jsou moje otázky směrem k indie.
31.10.2007 15:40 - Bajo
Ale dyt ja se nepru o tom, ze Indie je nezavisle, tedy ze prava na hru vlastni autor. Nicmene podle me to miva i jine dusledky. Co se J.L. Bailra tyka, nevim jak u DC, ale treba jeho Little Fears vznikali puvodne jako Idndie, ale potom mu to nekdo vydal. Hra zusala v puvodni podobe (tedy pokud si dobre pamatuji), ale prava vlastnilo vydavatelstvi. Key20, jestli me pamet neklame.
31.10.2007 16:02 - Alnag
Bajo píše:
Nicmene podle me to miva i jine dusledky.
A právě někde tady je IMO zakopaný ten moment, kdy logika dostane tak tvrdě na frak, že ji pak musí držet na JIPce na kapačkách. Vlastnictví práv ke hře jistě důsledky má, ale jde dost o to, jak na co...
31.10.2007 17:23 - Bajo
Dobre, dokazat to nemuzu, jen si to myslim

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087186098098755 secREMOTE_IP: 54.227.104.229