Tipy a triky

Gurney
7.2.2018 14:54
12.11.2018 13:11 - York
Šaman píše:
DrD (1.x) je klasika - ty si vezmeš pistoli do střežené budovy a hodíš na úspěch, když se to nepovede, mohu jako GM vymyslet cokoliv.


Jak na tohle v DrD 1.X hodíš na úspěch?

DrD 1.x nemá nic jako "hod na úspěch, když si vezmeš pistoli do střežené budovy". Má hody proti pastem, jedům a kouzlům (když spustíš past, jsi otrávený, nebo jsi cílem kouzla - ekvivalent saving throws z DnD), má procentuální hody na úspěch použití schopností (ale není žádná schopnost "pronikání s pistolí do střežené budovy" a to je tak všechno. Potenciálně možná volitelná pravidla pro dovednosti v PPP verze 1.5 a výš (v nižších verzích dovednosti nebyly).

Chci tím říct, že se snažíš na DrD 1.x aplikovat herní koncept, který tam vůbec nebyl. A nepříliš překvapivě ti vychází, že to moc nefunguje.
12.11.2018 13:37 - LokiB
Jerson píše:
V DrD můžeš vymyslet cokoliv, i když hráč hodí úspěch. Pravidla to nijak neovlivňují.


no právě, to mi taky přišlo.
DrD holt nemělo "system toolkit" a tové zásuvné moduly, které by ho enhancnuly ;)
však ani hodiny není provlém používat v DrD ... ale nama pro to žádnou "systémovou podprou" zabudovanou v sobě.

Jerson píše:
Já zatím přemýšlel, že bych základní nastavení hodin ke spuštění nějakých reakcí nastavil na řadu 1 - 2 - 5 - 10 "tiků", tedy každý další následek přijde za dvojnásobnou dobu / počet scén / počet hozených komplikací než předchozí.


a co je motivací? nebo resp. co tím chceš simulovat?
12.11.2018 13:48 - Log 1=0
LokiB píše:
a co je motivací? nebo resp. co tím chceš simulovat?

Nejsem Jerson, ale řekl bych, že ten pocit tlaku, to vědomí, že jsme ve spirále, a je to horší a horší, a musíme s tím k...a začít něco dělat.
12.11.2018 13:51 - LokiB
Log: To mi právě přišlo, že je naopak, ne? to by bylo 10 - 5 - 2 -1, mi přišlo.
12.11.2018 14:41 - Jerson
LokiB píše:
a co je motivací? nebo resp. co tím chceš simulovat?

Chci tím simulovat napůl ten Defcon i spouštění akcí protivníků, podle toho co použiju. Tedy na začátku je relativně velký buffer, kdy se nic neděje. Když akce postav začnou postupně vyčnívat z nějakého průměrného šumu, už je oponenti vezmou v potaz a spustí nějaké první opatření nebo provedou první akci. Pak už stačí méně, aby nastoupil další stupeň a další akce, a na další stupně je potřeba opravdu málo a aby se vyhnuli jejich spuštění, musí postupovat opatrně.

Tedy pokud nastavím hodiny na 15, tak prvních 8 neopatrných akcí je v pohodě, ale dalších 8 podobných akcí už znamená nejvyšší stupeň ohrožení. A po třetím takovém milníku si už nemůžou dovolit ani jedno selhání.

Ten opačný počet se zvyšujícími se počty vycházel lépe matematicky, ale přijde mi, že se hodí spíše na plnení cílů, kdy každý další cíl je náročnější než ten předchozí.

AW to má trochu jinak - vypadá to, jako kdyby se hodiny v půlce odpočtu zpomalily, ale to je jen na pohled, protože jinak běží pořád stejně rychle.
12.11.2018 15:00 - Šaman
York: Dopsal jsem resume. Teď jen nemohu najít ten článek, který se týká toho, že některé systémy určují výsledek akce (ale nikoliv interpretaci toho výsledku) a jiné systémy určují jestli postavě vyšel její záměr (a neřeší jak). To první u mě reprezentuje Dračák, to druhé Fate.
12.11.2018 15:09 - York
edit2: Asi jsem odpověděl na něco, co jsi zeditoval. Obávám se, že to teď asi čtenářům nebude dávat smysl. Reaguju každopádně na to, že v DrD by sis udělat nějakej ruling, třeba procentovej hod (s nějakým významem), hod proti pasti (s nějakým významem), nebo tak něco.



Šaman: Jasně, uděláš si na to nějakej situační ruling. To je zcela v duchu pravidel DrD 1.x, byť to teda není přímo použití stávajících pravidel.

Otázka ale je, když už si na to vymyslíš nějaké situační pravidlo, proč si k tomu zároveň nevymyslíš i smysluplnou interpretaci (jako jasně, ani na jedno pravidla DrD 1.x nedávají v podstatě žádnej návod, ale to první očividně zvládáš i bez něj).

edit: Říkám to asi blbě. Jde mi v zásadě o to, že vlastnost pravidel DrD 1.x je, že si na spoustu věcí vymýšlíš situační pravidla volně inspirovaná tím, na co už mechaniky jsou. A ta tebou vymyšlená situační pravidla pak budou samozřejmě přesně taková, jak si je vymyslíš a výsledek budeš moci interpretovat přesně tak, jak to sám sobě dovolíš...

Čili úplně klidně můžeš říct třeba: "Dám ti 40% na to, že to proneseš bez problémů. V opačném případě si toho všimnou a obestoupěj tě. Bereš?" Což je příběhová sázka.
12.11.2018 15:17 - Šaman
SakraPitoméBlbéZadávací pole. Mohlo by aspoň upozornit na to, když přepisuji již existujicí příspěvek. Zvlášť, když ho vůbec upravovat nechci, ale z nějakého důvodu jsem na editaci i když jsem nepoužil ikonu úprav.

No nic, York si to asi přečetl a psát anovu se mi to nechce…
12.11.2018 15:21 - Šaman
York píše:
Čili úplně klidně můžeš říct třeba: "Dám ti 40% na to, že to proneseš bez problémů. V opačném případě si toho všimnou a obestoupěj tě. Bereš?" Což je příběhová sázka.

Jasněže. Ale tenhle přístup jsem objevil až s Fate (které má už mechaniky tomu přizpůsobené).


Reagoval jsem na Lokiho: "Jsem právě přemýšlel, v čem je v tomhle pro Šamana odlišný Fate od DrD."
Takže píšu subjektivně. Nechci tvrdit, že v DrD by nešly používat příběhové sázky, nebo prostě předem určené jak bude vypadat případný neúspěch při použití převleku… Jen pro mě je to až věc "fateových" her.

Edit: A souvisí to i s tím, že v DrD je jasně dané, co se stane třeba při neúspěchu při šplhání. Pád s jasným vzorečkem k výpočtu zranění. Ve Fate to klidně může být "nepodařilo se ti tam vylézt a stráže tě dopadly".
9.1.2022 14:55 - sirien
Hack Roba Donoghua - zaseknutí hodin

Do určitého políčka hodin napište hvězdičku. Hvězdička se vztahuje ke konkrétní akci, kterou je potřeba podniknout (cíle, kterého je potřeba dosáhnout, něčeho, co je potřeba sehnat atd.) Hodiny nemohou tiknout dál, dokud není hvězdička odstraněna.

Výzkum kouzla může vyžadovat nějakou komponentu (původní inspirace věci z Ars magika). Boj s vlkodlakem může vyžadovat zásah stříbrnou zbraní (BitD logika nepřátel). Atd.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083363771438599 secREMOTE_IP: 54.172.169.199