Tipy a triky

Vannax
22.3.2007 14:35
Souboje
Jen ze zvědavosti se chci zeptat jak velkou část při vašem hraní tvoří souboje. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že u nás dochází k nějakému souboji mezi PC a NPC nebo nestvůrami tak jednou za dvě až tři sezení a úplně bohatě to stačí. Nevím jestli je to settingem, ve kterém hrajeme nebo jen prostě zvoleným stylem hry. Proto mě zajímá jak to funguje u vás ostatních.
Autorská citace #21
23.3.2007 01:52 - thief
U mě hra vždycky trvala zhruba 10-12 hodin. Až po letech hraní jsem donucen zkracovat hrací dobu asi tak na sedm hodin. Důvody jsou spíš organizační a taky snaha hru zkrácením urychlit, popohnat váhavce. Když současně mírně zvýším nebezpečnost, mělo by to být napínavější.
Přítelem příliš pomalých postupů na nízké levely nejsem, za celé roky hraní se mi to moc neosvědčilo. Hráče dost brzy začne nudit být pořád na prvních třech levelech. To je dobrý snad jen když se nikdo nechce učit pravidla.
Alwaern: Na studium se nevymlouvej. Na přednáškách se píšou ty nejlepší dobrodružství. :-)
Autorská citace #22
23.3.2007 07:02 - Alwaern
Thief: Nevím, nevím esli na přednáškách se píšou nejlepší dobrodružství, snad když tě nudí...ten luxus si nemůžu dovolit:)
Zní to divně, ale mě se slow advancement osvědčil výborně. Ani ne kvůli tomu, že by se nikdo nemusil učit pravidla(abych byl čestný, některým hráčům to vyhovuje), spíš proto, že mám mnohem lepší šanci užívat i věci, na které jsem nebyl zvyklý. Limitovat se kouzly v PHB (nejspíš špatný příklad, ale alespoň nějaký) je pro mě tak trochu nuda, proto užívám i všechny dodatečné příručky.
Autorská citace #23
23.3.2007 08:06 - Dalcor
U mě je to se souboji jak jdy a jak s kým hraju a halvně i co za hry hraju. Samozřejmě Sebranka typem kampaně, výběrem postav a prostředím bojuje celkem často, tak každou druhou session +/-. Od bojů s jednotlivci až po masivní boje. Taky pošlete Dhaerowathilu do Underdaku, že... Jak řekla Lina po setkání s bratrstvem Dhaerowathilů (+/- Level 14+) "Kudy Dhaerowathila underdakem projde tam nic 7 let neroste".
Jiank ale třeba v Engelu se nebojuje skoro vůbec, jen světlé vyjímky a to stejně spíše než nějakým zuřivým házením řeším slovním popisem. Do engelu se prsotě hodí méně házet, více mluvit.
A co chystám je vyloženě taktické dobrodružství z Korunních válek - skupina Ilythiiri provede nájezd na Věž vysokých mágů v předvečer ofenzívi Ilythiiri proti svým zlatým bratrancům.Viz jeden z článků který čeká na zpracování.
Autorská citace #24
23.3.2007 09:52 - Jerson
Hraju tak okolo 6ti hodin, i když zvládám i dvakrát delší hru, ale na to hráči nemají čas.
22.3.2007 16:50 - Vannax RE Jerson: :-) Jo, to někdy zkusím využít i u nás - až přijdou hráči do Mordentshire nebo jiného města třeba v renesančním stylu, tak proti nim postavit tank :-) Zatracení fantasáci, nemají ani tolik představivosti, aby si místo tanku dali dva rytíře, draka nebo cokoliv jiného pasujícího do jejich světa (a navíc co si myslí, že všichni hrajou fantasy, nebo to tak alespoň vypadá :-)
Když jsem hrál fantasy, tak stačlila jediná figurka DrD nemrtvého čaroděje či co to bylo, špatně nabarvená, a hráči hned remcali "Co to tam jako dělá, tohle? Jersone, dej ho pryč, mě to znerovózňuje".
Mě je jedno, v jakém stylu a jaké figurky použiju, poradím si pokaždé :-)
Autorská citace #25
23.3.2007 10:42 - Rytíř
Jo, figurky jsou prima. Hlavně jsou dobrý když postavy čelí nějakýmu obrovi nebo drakovi... pokud je to v měřítku, hned maj hráči jinej respekt vůči svému protivníkovi! Něco jako ten tank u Jersona, jaja.. :) Navíc nevim jak jinde, ale u nás dobrá figurka obvykle provokuje ke speciálním akcím - hráč hobita chtěl po delším boji skočit na "tady ten roh, co má drak za ušima" a že mu to oko vydloubne, když po něm furt tak blbě kouká! :)) to prostě popisem nevyvoláte, takovouhle reakci..
Autorská citace #26
23.3.2007 12:32 - Malabar
hh ... presne
Autorská citace #27
23.3.2007 13:14 - Alwaern
Rytíř Ten respekt se velice hodí. Jinak se postavy chovají při popisu zhruba 15 stop vysokého trolla a jinak, když jim ho naservíruješ na plánek a ouha, ono je to 3x vyšší než jejich, v tu chvíli velice nemocně vypadající, postava:)
P.S.: Eště lepší výsledek dosáhneme použítím rudého draka kolosálních rozměrů. Kdo ovšem viděl nedávný Dragon Magazine, ten mi dá za pravdu, že i krůta vytažená z lednice má stejné proporce...:)
A ano, ten pohled a nápady stojí za to figurky používat.
Autorská citace #28
23.3.2007 13:55 - Alnag
Jako ten rudej drak, to je fakt, že to když vytáhnete, tak se hráči počůrají strachy i když mají nabušené postavy na 30. úrovni, protože sou to prostě takový pidižvíci. No prostě k sežrání...
Autorská citace #29
23.3.2007 14:35 - Ebon Hand
U nás teď hrajeme tak tři hodiny sešn a bojujeme často, máme to rádi. :-) Chceme si u hry odpočinout a nikdo moc nemusí dlouhý špekulování, jak tamhle někoho přelstít. Stejně ho nakonec chtěj zabít..
Jinak ukázat protivníka ve správné velikosti dodá hře skutečný rozměr. Figurky se mi moc líbí a nápad s krutou jako s drakem mě velmi zaujmul! :-)
Autorská citace #30
23.3.2007 15:20 - Rytíř
Jo, vyndat kuře s mrazáku je fakt geniální nápad - ledovej drak jak vyšitej! To prostě musim zkusit :))
Autorská citace #31
23.3.2007 15:35 - LZJ
Konečně stručnější téma ;-)
My teď hrajeme tak 6 až 7 hodin, když jsme postupným zkracováním došli ke 3 hodinám, tak se to některým (hlavně dojíždějcím) zdálo moc málo.
Bývaly časy, kdy nám to vycházelo na jeden boj za session, a spíš už to zdržovalo. Teď se frekvence bojů asi snížila, ale hlavně se blbě posuzuje. Prostě se bojuje, když to dává v průběhu hry smysl (a když postavy a hráči se boji nevyhnou).
Figurky a battlefield používáme hlavně pro představu o situaci. Figurky máme víceméně náhodně sebrané a snažíme se především odlišit postavy a protivníky. Kdysi jsem si i dělal ploché papírové figurky, ale aktuální postavy jsem si nějak ještě nestihl nakreslit.
Autorská citace #32
23.3.2007 18:58 - Alwaern
Zde jsem nahrál takovou menší ukázku pro ty, co chtějí vědět, jak vypadá ta krůta....
http://data2.edisk.cz/stahni/65154/Dragon_Magazine_347_12.pdf_131.76kB.html
Autorská citace #33
23.3.2007 19:10 - Alnag
Dovolil jsem si z toho udělat obrázek, pro lidi, kteří to třeba nebudou chtít stahovat.
Autorská citace #34
23.3.2007 21:30 - Alwaern
No nejni to krásné a uměleceké?
AlnagDíky, měl jsem málo času a nemohl jsem se s tím patlat, tak jsem hodil jen odkaz....
Autorská citace #35
23.3.2007 21:32 - Alnag
Alwaern: Jo, je to fakt husté... :-)
Autorská citace #36
23.3.2007 22:21 - wraiths
rytir: a co vydloubl to oko....:-))

Alwaern : nazdar DM, koukam to jsi se teda musil opravdu nudit kdyz jsi sem zasel. jinak potvrzuji... figurky jsou supr. hned vi hrac situaci na planu bez velkyho a zbytecnyho popisovani. jo a nechtel bych dobrodruzstvi co pises pri "cviku na patologii"!!nejspise by bylo napsany formalinem smichanym s necim..... a bylo by asi dost morbidni :-)) hele a na konci hrani toho draka sezrla hladovy hobit ne.... :-))
Autorská citace #37
24.3.2007 10:08 - Rytíř
Wraiths: Tak schválně, co myslíš.. :))
Výsledek už si bohužel tak dobře nepamatuju, utkvěla mi hlavně ta debata a plány akce. Oko ale nikdy žádný hráč mýmu drakovi nevyloup :) Takže nakonec mu to asi ostatní vymluvili - ten boj totiž nakonec přežil. A hlavně kdyby takovou šílenost udělal, tak bych si to asi pamatoval taky :)
Alwaern/Alnag: úžasnej obrázek!! :)))
Autorská citace #38
20.11.2008 15:42 - Itaen
Jako DM max. 2 boje za sezení... Radši mám vyprávění příběhu.
Autorská citace #39
20.11.2008 21:51 - Malfin
Teprve nedávno jsem jako GM udělal sezení, kde se vůbec nebojovalo. A musím říci, že se to líbilo. Docela se mi podařilo vystihnout atmosféru a co se týče děje, pořád se něco dělo. Povedlo se to. Jinak boj používáme tak jednou, dvakrát za sezení, ale ne nutně. Jde to i bez nich.
Autorská citace #40
20.11.2008 23:38 - Merlin
občas se nebojuje vubec..občas 2-3 souboje za sezení..podle situace

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065258026123047 secREMOTE_IP: 18.97.9.168