Není žádnou výjimkou a už vůbec ne hanbou, když hrdina ovládá nějaké to řemeslo. Naopak, většina hrdinů Středozemě dokázala být velmi samostatná a v řadě případů proslula více právě dovedností svých rukou, nežli pouhou zdatností v boji.
Není nutné, a z hlediska hry ani žádoucí, tříštit v rámci herní mechaniky tuto dovednost na všechny myslitelné obory lidské činnosti. Prostě předpokládáme, že postava s nízkým stupněm dané dovednosti ovládá opravdu jen základy, zatímco zkušený mistr je zároveň i specialistou na ten konkrétní druh činnosti související s jeho základním oborem, jaký ho zajímá. Postava se stupněm 15 v kovařině tak dokáže poslepu vykovat podkovu, ale také nádherný meč, protože meče jí zajímají. Kdyby to nějakou dobu studovala, dokázala by bez větších problémů vyrobit i kvalitní plátovou zbroj. Mistři řemesel na Ardě jsou prostě všeumělové a pocítit by to měly i postavy hráčů.
Pokud si postava vezme dovednost Řemeslo, může si zvolit následující okruhy svého zaměření (zároveň je naznačeno, co taková postava potom zvládne, v závislosti na stupni své znalosti):
Zaměření každé postavy na ten druh činnosti, který souvisí s její základní dovedností, je čistě věcí hráče. Některé postavy mohou umět vyrábět dokonalé nože a meče, ale pluh by vykovaly snad jen pod hrozbou smrti - a ještě mizerně. Se stejným stupněm znalostí kovařiny ale může zároveň existovat postava, která když si s kladivem stoupne ke kovadlině, vytváří zázraky na počkání v jakémkoliv oboru. Je na hráči, jakou postavu chce hrát (a na DM, co mu umožní).
< Řemesla > | |
Zbroje |