Green Ronin Publishing
Green Ronin Publishing
- Freeport
- Mutants & Masterminds
- Mythic Vistas
- Thieves World
- True20
Green Ronin Publishing byl založen v roce 2000 Chrisem Pramasem, bývalým zaměstnancem Wizards of the Coast, který se částečně podílel na tvorbě d20 systému. Dnes je z původně malé firmy významný hráč na RPG trhu, z ne-d20 publikací stojí za zmínku bezpochyby druhá edice Warhammer Fantasy Roleplay.
Freeport bylo jedno z vůbec prvních dobrodružství pro D&D a v době jejich naprostého nedostatku si získalo značnou popularitu. Vznikla tak celá řada příběhů, točících se okolo pirátského města a podivných událostí, které se dějí v jeho ulicích.
Mutants and Masterminds jsou hrou na superhrdiny, která je variací d20 systému a která patří k jedněm z zdaleka nejpopulárnějším (v posledních zveřejněných výsledcích
ICv2 předstihla i World of Darkness a je druhá hned za D&D). M&M jsou velmi atypičtí - nemají povolání, místo toho mají úroveň moci a začínají rovnou na desáté, tedy coby zavedený superhrdina. Zranění nejsou počítána přes životy, ale hodem proti čtvrtému záchrannému hodu (Toughness). Postavy získávají body moci, kterými si kupují nové schopnosti a disponují Hrdinskými body, kterými se mohou vykoupit z nešťastné situace.
Mythic Vistas jsou příručky prostředí, každá kniha je kompletní, bez dalších doplňků. Najdete tu velmi různorodá místa od pirátského Skull & Bones, přes hraní ve starozákonním Testament, Trojskou válku, Rudou hvězdu (ano, tušíte správně, bývalý SSSR s příměsí čar a science fiction), Hamunaptru (kdo viděl Mumii, ten ví), Ethernal Rome až po The Black Company, inspirovanou románovou řadou Glena Cooka o Černé legii.
Thieves World (Svět zlodějů) byl původně sdílený svět řady známých fantasy autorů, kteří si půjčovali postavy a spřádali v něm svoje povídky. Vše se odehrává ve městě dobyté a podrobené říše, které si však přesto zachovává svůj drsný a nevypočitatelný ráz. Svět zlodějů už kdysi inspiroval jedno RPG, ale nyní máte možnost vyzkoušet si to v novém hávu a d20 systému.
V roce 2005 vydal Green Ronin jedno z nejkontroverznějších prostředí vůbec - Blue Rose. Zatímco v něm představená varianta d20 systému byla vítána jako velmi dobře zredukovaný a jednoduchý systém, prostředí samotné se stalo terčem halasné kritiky. Blue Rose mělo být odklonem od klasické, zejména bojové hry a zdůraznit hraní rolí a interakci postav. Kritici poukazovali na to, že je příliš moderní a na fantasy příliš politicky korektní, někteří šli tak daleko, že hru obvinili z prosazování zájmů radikálního liberalismu nebo coby hru pro gaye (byť homosexuálnímu segmentu populace království Aldea je věnován jen zlomek knihy a na hru to nemá žádný vliv). Pro ty z kritiků, kterým se líbil systém, ale nikoliv prostředí, začal Green Ronin posléze vydávat
True 20 jako univerzální systém bez vazby na konkrétní prostředí, a ten se ukázal výrazně úspěšnější.
True 20 se od klasického d20 systému liší zejména generickými povoláními (válečník, adept a expert), hody pouze d20 kostkou, skóre vlastností jen v podobě oprav, neomezením dovedností, odborností na každé úrovni, magií pomocí odborností, zrušení životů a místo toho sledování kondice, zrušení zkušeností a postup o úroveň každé jedno, dvě dobrodružství a jiné změny. Vžitým omylem, týkajícím se True 20, je, že všechny tyto pravidlové změny jsou jejím původním vynálezem. Není tomu tak. Mnohé z nich nalezneme v Unearthed Arcana, která je o rok starší než Blue Rose, a jiných publikacích; True 20 je jenom schopně kombinuje dohromady.
Mezi další d20 produkty patří série dobrodružství Bleeding Edge, tzv. Advanced Rulebooks s doplňky pravidel, Monster Compendiums - jednoduše příručky s potvorami, série magických příruček Arcana, série příruček nových povolání Master Class a příručky ras - Races of Renown a také paklíku karet Mnoha Věcí (Deck of Many Things).