Než se dostaneme dál, dovolte krátkou rekapitulaci:
Magie je součástí hry, kde vyvolává nebo posiluje určitý dojem, který chceme, aby byl ve hře přítomen. Narozdíl od technologie není jen dalším prostředkem postav/hráčů, ale její přítomnost a podoba má důsledky táhnoucí se i k těm nejnečekanějším aspektům hry. Magie by měla být nějakým způsobem unikátní a zajímavá, jinak upadne do stereotypu a stane se z ní jen nudný prvek bez skutečného kouzla.
Magie by si měla vždy udržet respekt a určitý majestát, neměla by se stát něčím zcela všedním, pokud to není prapůvodním záměrem (Kroniky Temného meče od Weiss a Hickmana, případně divoká magie přítomná v divokém světě, atp.) Magie nesmí upadnout do stereotypu, pokud má hru obohacovat.
Magie má ve hře svůj účel, důvod, kvůli kterému ji tam chceme mít a který by tedy měla svou podobou naplňovat.
Magie má několik vlastností, které jí činí tím, čím je, a které ji odlišují od jakékoliv jiné formy působení ve hře (dovednosti, kontakty, high-tech...) S využitím potenciálu těchto jejích vlastností (a pár dalších) a jejich variability můžeme naši magii vybrousit do detailní podoby hodící se pro náš záměr.
Magie také neexistuje ve vakuu, ale v kontextu světa a hry, pro kterou ji tvoříme. Měli bychom respektovat rovnováhu mezi jedním a druhým a měli bychom vědět, kde má magie ve světě své místo, zdroj a zasazení ve vesmíru a jaká pro ni tedy platí obecná pravidla.
Třemi klíčovými vlastnostmi magie jsou Stylizace, Dojem a Systém, příčemž magii tvoříme od požadavků na Stylizaci přes Dojem který Stylizaci utvoří po Systém, jenž nám pomůže dojem vytvářet, nicméně v samotné hře funguje posloupnost opačná - Systém podmiňuje vziklý Dojem a Dojem utváří Stylizaci.
A teď k další kapitole...
< Kpt. 3 - krátké shrnutí > | |
Kpt. 2 - účel magie | Kpt. 4 - Jak magii hrát? |