Hráči tvoří typickou družinu. Nejprve vytvoříte kontext:
"Jste na jarních slavnostech. Okolo pobíhá spousta dětí, stojí tu řada stanů a stánků, prodejci občerstvení, žonglér a tak dále."Poté DM představí problém:
"Na malém pódiu stojí trpaslík a popichuje medvěda dlouhou tyčí, zatímco druhou rukou drží řetěz připevněný k medvědově krku. Medvěd se nezdá moc šťastný. Znenadání se převalí, srazí trpaslíka, který odletí do hlediště a upustí řetěz."Zavedením problému se otvírá celá řada možností toho, co můžou postavy ale i DM podnikat.
- Shromažďovat zdroje: "Poběžím pro pomoc. Je tu přinejmenším městská stráž."
- Riskovat: "Rozběhnu se a popadnu řetěz. Pokusím se kolem medvěda nějak prosmyknout.
- Postavy provedou volbu: "Namísto snahy uklidnit medvěda budeme křičet na děti, aby začaly utíkat pryč."
- DM přidá zdroje: "Medvěd musí překročit orchestřiště, aby se dostal k dětem."
- DM přidá problém: "Přímo v první řadě hlediště sedí skupina dětí. Jsou strnulé zděšením."
- DM přidá hrozbu: "Slon spatří medvěda a vykluše nazlobeně ze své ohrady.
Výsledek se může pohybovat mezi naprostým úspěchem:
"Díky vám hrdinové. Dostáváte koláč zdarma a vděčnost mnoha matek, o majiteli cirkusu ani nemluvě."po katastrofu.
"Děkujeme hrdinové... víme, že jste se snažili. Ztratili jste mnoho životů a také pár dětí. Cirkus byl rozbořen davem, chystajícím se lynčovat majitele.V každém případě situace se vyřeší a hráči očekávají od DMa zavedení nového problému či hrozby na scénu.