Vypravěčův deník: Efektivní příprava hry

Obsah článku:
Řekněme, že máme hrozbu - mrzoutskou starou Mantichoru, která žere děti a dlí blízko opuštěného dolu. Abychom základní zápletce dodali hloubku, připravíme si související problémy, hrozby, zdroje a odměny.
Problém: Půda okolo mantichořího doupěte je náchylná k sesuvům skal. (Hráči to mohou proměnit i ve zdroj.)
Související...
  • Problém: Sesuvy mohou blokovat cestu postav k doupěti anebo dostat je do zranitelného postavení, budou-li odhaleni.
  • Hrozba: Goblini v této oblasti rádi shazují na své oběti kameny a nebo na ně střílí seshora šípy.
  • Zdroj: Během sesuvu budou netopýři žijící v doupěti mantichory dezorientovaní. Pokud mohou postavy nějak zajistit pokračování sesuvů, budou se muset vypořádat jen s mantichorou.
  • Odměna: Poté, co postavy překonají nejhorší sesuv, uvidí před nimi se otevírající sesuv, který jim nabídne místo s dobrou vyhlídkou na doupě Mantichory. A také odhalí jeskyni s tvrdým podložím, kde se mohou bezpečně uložit na noc.
Hrozba: Důl je plný netopýřích hejn, kteří paběrkují na zbytcích nejrůznějších obětí mantichory. Netopýři dobře vědí, že na ni nemají útočit.
Související...
  • Problém: Nános guana na dně jeskyně vytváří nechutný puch. Hrozí, že se postavám udělá špatně.
  • Hrozba: V guanu se plazí škorpioni. Šlápnutí do něj je vyprovokuje a jsou ošklivě jedovatí.
  • Zdroj: V zadní části jeskyně se nahromadily nějaké výměšky mantichory. Tyto materiály jsou hořlavé. Hráči si mohou všimnout, že jejich pochodně znenadání hoří jasněji.
  • Odměna: S použitím lopaty lze škorpióny snadno posbírat. Jejich jed je trvanlivý a prodán nějakému alchymistovi může střelit pěknou sumičku.
Zdroj: Starý horal chová smrtící trénované dravce. Nežije daleko od Mantichořího doupěte, ale nechce ji provokovat, neboť žije osamoceně se svými vnučkami.
Související...
  • Problém: Horal se odstěhoval z velkého města, protože si nadělal ohromné dluhy. Pokud se k němu postavy vydají, bude podezřívavý a může na ně dokonce poštvat své ptáky.
  • Hrozba: Horalova žena před pár lety zesnula a naneštěstí pro nepatřičný pohřeb povstala jako nemrtvý. Není si vědoma svého okolí a za brebentění a zpěvu se pohybuje okolo, dokud nenarazí na něco teplokrevného. Je několik možností, jak ji použít: může sedět na studně před horalovým domem, skrývat se za chatrčí atd. Horal postavám poděkuje, pokud se s ní vypořádají.
  • Zdroj: Mantichora se už párkrát ošklivě srazila s trénovanými dravci starého muže a jen čeká na příležitost skočit po nich a zaútočit. "Najala" si goblina, aby sledoval horalovu chatu a dal jí hlášku, když se naskytne příležitost zaútočit. Pokud postavy goblina chytí, můžou se dozvědět tajnou cestu do doupěte Mantichory, ale bude smlouvat o víc než jen svoji svobodu (chce kopí, které viděl v mantichořině doupěti).
  • Odměna: Pokud postavy zlikvidují mantichoru, horal - Jepp - jim s radostí věnuje jednoho ze svých nejlepších útočných jestřábů.
Odměna: Mantichora má magické kopí od jednoho starého dobrodruha, kterého odpravila. Kopí je zapíchnuto do stěny mantichořího doupěte, ale lze jej vytrhnout jen silou.
Související...
  • Problém: Na kopí leží drobná kletba: Je-li chyceno oběma rukama kvičí bolestí; kdokoliv dlící nedaleko to jasně zaslechne, ale na větší dálku už to zní jen jako vítr.
  • Hrozba: Dobrodruhova rodina po kopí pátrá - jeho bratr Gappus je velmi nadaný barbar a okamžitě usoudí, že jej postavy ukradly. Pokud je poražen, bude Gappus možná ochoten naslouchat rozumu, ale jen pokud jsou postavy výjimečně přesvědčivé.
  • Zdroj: Po šarvátce s gobliny mohou hráči najít hrubou gobliní mapu mantichořího doupěte; zmiňuje se v ní kopí. Jakýkoliv goblinský zajatec postavám prozradí, že kopí dělá z držitele náčelníka goblinů.
  • Odměna: Gappův bratr, Chak, byl původním majitelem kopí. Než se vydal do mantichořího doupěte, uložil si nějaké cestovní vybavený pod těžký balvan. Postava, která prohledává oblast, si může všimnout, že byl kámen přemístěn z místa, kde by normálně stál. Samozřejmě s balvanem nelze pohnout nehlučně (a bude-li valen dolů z kopce, může způsobit další sesuv.)
< Ještě jeden příklad >
Příklad Řada krátkých příkladů...
Napsal Alnag 08.08.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 9 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15499997138977 secREMOTE_IP: 18.222.80.122