Vypravěčův deník: Efektivní příprava hry

Obsah článku:

Zmizelá dryáda

Problém s komplikacemi
Gnollové unesli dryádu, která strážila posvátný dub! Gnollové prodali dryádu zlému čaroději výměnou za magický předmět. Gnollové použijí tento předmět k útoku na pevnost místního pána. Dryáda bez kontaktu se stromem zemře a povstane kvůli čarodějovým pokusům jako velmi nebezpečný nemrtvý.

Kůň bez jedce

Problém
Osedlaný kůň bez jezdce doběhne k postavám hráčů. Je lehce zraněn (z boku mu trčí kus zlomeného šípu) a chová se plaše. Když postavy zvíře prozkoumají, naleznou emblém vztahující se k organizaci, kterou znají (rytířský řád, čarodějná značka atd.)
Takovýto druh střetnutí staví hráče před problém: Mají stopovat koně zpátky do místa, odkud se zaběhl, aby nalezli jezdce, nebo si koně vzít, nebo ho nechat kde je a doufat, že bude všechno v pořádku?
Jezdec může mít schopnosti, které se ukáží být užitečným zdrojem družině a byl zanechán na pospas osudu po bitce s nějakými nepřáteli postav. Pokud budou postavy stopovat koně zpět, mohou jej zachránit. V závislosti na tom, jak to chcete hrát, se může jednat o malý nepřátelský tábor s jezdcem coby viditelným zajatcem, nebo prázdné bitevní pole, kde postavy zjistí, že jedna z obraných mrtvol ještě žije.

Portál otroků

Problém Mnoho podzemí má portály vedoucí na trh s otroky, který vedou yugolothští otrokáři a jiní ďasové. Toto místo je jako přetékající mraveniště křivolakých chodeb s významnými křižovatkami hlídanými Molydeuským démony. Hráči mohou narazit v podzemí na starý portál nebo pronásledovat karavanu se zajatci do podzemí, aby je vykoupili zpět než budou prodáni nějakému strašnému démonovi.

Démonický virus

Hrozba Virus šířící se opravdu zvláštně - zvukem. Nakažení hovoří jen Propastně a neznají-li jazyk, nerozumí ani sami sobě. Když hodně lidí naráz vříská propastně, můžou se zjevit Tanar'ri.

Pozorovatel

Zdroj Hráči dostávají balíčky bez jakékoliv stopy jejich původu. Balíčky obsahují informaci, která je užitečná jejich výpravě, ale jednou se tam vyskytne i drobný magický předmět. Magický předmět způsobí objevení se neviditelného čarodějova oka na čele postavy (detekovatelné kouzlem najdi magii).

Vodní ulice

Problém
Ležíc nedaleko od shonu cechovní čtvrti, byla Vodní ulice kdysi domovem kupců, obchodníků a městských úředníků. Nyní ale upadá a tyto rodiny se odstěhovaly do Starého města nebo Poříčí. S uzavřením místní hospody čelí Vodní ulice nebezpečí, že se stane slumem. Rodiny a malé obchody, které stále ještě existují v sousední ulici Lampionů, jsou stále víc ohrožovány gangy - jejichž mladší členové se rekrutují ze sirotků Vodní ulice. Tato komunita také postrádá nějaké vůdce, tak nejblíž je tomu bláznivý hokynář, který záměrně staví gangy proti sobě.
Zdroje Na konci Vodní ulice stojí Lampion, nevysoký maják, který osvětluje cestu k malým zde ležícím dokům. To, co místní obyvatelné nevědí, je, že uvnitř velké lucerny majáku sídlí Lucernový Archon. Tento archon je zřídka kdy aktivní, tráví dny dumáním nad vztahem fyzického světla a spirituální dobroty, ale s ohrožením oblasti se stává aktivnějším, promluví s dobrodruhy nebo i rozpohybuje lucernu, jíž obývá.
Zdroje se zápletkou k hrozbě Ti, kteří zde žijí, vědí o propojených sklepech mnoha domů ve Vodní ulici, dokonce i takových, které probíhají přímo pod ní (jsou z dávných časů a naštěstí do nich neprosakují stoky). Pár rozvolněných kamenů ve sklepech skrývá dokonce tunel do ruin z dřívějších podob města. Pokud nebude objeven postavami, může se brzy stát místem, odkud budou do města vstupovat nestvůry z říší pod ním.
Odměna Na samém konci ulice je souběh několika cest, které se setkávají v kruhovém Wyrrinthském parku. Wyrringský park je znám Wyrringským stromem, velkým dubem, na nějž dozírá dryáda, která sice není moc často k vidění, ale zato je námětem mnoha místních povídaček. Právě zde se odehrávají oslavy svátků místních lidí a je dost velký, aby se sem směstnal malý jarmark (ale jde jen o lokální park - zbytek města oslavuje jinde, zvláště v obchodní čtvrti). Jak dryáda, tak Wyrritský park mohou být vykresleny jako odměna pro postavu zbožňující přírodu, zvláště poté, co oblast postihla nějaká hrozba. Nefunguje-li takové vykreslení ve vašem tažení jako dostatečná odměna, je dryáda také zdatný léčitel. Pokud mají Gnollové šanci na oblast zaútočit, pak to může být také spoušť ke zmizelé dryádě (viz výše).
Zdroj s možným problémem Vodní ulice je také domovem talentovaného, ale nepříliš uznávaného alchymisty, který navzdory městským vyhláškám provozuje svou laboratoř ve sklepě.
< Řada krátkých příkladů... >
Ještě jeden příklad Na cestě...
Napsal Alnag 08.08.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 9 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11807894706726 secREMOTE_IP: 18.118.16.229