No, nevím moc úplně jak Ti pomoct takhle z patra teď... hodím sem pár tematicky relevantních odkazů a pak uvidim, kam se diskuse odebere :D
RPG Scénáristika 6: A tohle je kdo? (sirien)
Může se Ti hodit pasáž "Odehrávání postav", odstavce o cíli a motivaci plus možná o vadách charakteru. Když mrkneš dolů na Poznámky a odkazy, najdeš tam:
Postava se zlým přesvědčením (Vannax) což je myslím přesně to, cos na začátek hledal.
Mrkni pak i do diskuse k článku, protože tam kromě naprosto tradiční hádky o to, jestli byl
Raistlin zlý nebo dobrý i polemiku ohledně toho co je důležité brát při hraní zlé postavy v potaz a kde jsou mnohá možná rizika.
Dál tam jsou relevantní odkazy (tj. to co jsem vyhrabal k tématu, když jsem ten článek psal... proč se s tím hledat znovu):
Background vs. Archetyp (sirien) - tohle pro Tebe může být hodně důležitý článek, protože se zabývá tím, jak vaše hra vlastně chápe rozpor mezi stranami (dobra a zla, např.) a jak se pak tyto projevují a proč je důležité být s nimi - bez ohledu na to zda hraješ dobrou nebo zlou postavu - konzistentní (přičemž problémy se zlými PC často vznikají z toho, že jí vykreslíš jako zlou tím druhým způsobem, než jaký obecně hrajete, což pak samozřejmě neladí)
Tvorba kvalitního protivníka (Alnag), kde se rozebírá i to jak správně pojmout záporákův charakter, což obecně ukazuje i na charakter postavy.
Dál tu máme nemálo článků o přesvědčeních obecně:
Přesvědčení postavy (Vannax) - popis toho jak ho určovat, tj. i toho co to znamená. Může být důležité.
Zamyšlení: Přesvědčení (Alnag) - o tom jak s přesvědčením zacházet. Upřímně bych Ti doporučil si o tom co vlastně přesvědčení podle kdekoho je i něco načíst obecně, protože chápat co to vyjadřuje a k jakým názorům se kloníš Ti může dost pomoct si ujasnit, jak s tím pak zacházet.
Test přesvědčení (Alnag) - upřímně, článek až tak moc zajímavý není (navíc je ten test žánrově zkreslený), ale v diskusi k němu jsem si pak odložil tahle tři videa:
Alignments: Why They Matter
Chaotic Evil, NOT Chaotic Stupid
Lawful Good, NOT Lawful Nice
která mohou přijít vhod, pokud máš čas je zkouknout.
Pak tu byly nějaké další diskuse na dané téma, z nichž nejvýznamnější myslím byla ta, kde jsme se pohádali o to co to "EVIL" vlastně znamená. Nemůžu jí teď dohledat,
Gurney si možná vzpome která to byla...
...každopádně základní rozpor byl o to, zda je sobectví základní definicí EVIL (tj. zda GOOD je altruistická orientace pomoci ostatním a EVIL sobecká orientace pomoci sobě) a vše ostatní se pak od tohoto odvozuje (k čemuž jsem se klonil já a hraní EVIL to myslím dost usnadňuje) nebo zda je EVIL fundamentální princip a sobectví je jen jeho projevem. (mimochodem tady opět cítím střet který jsem popsal v onom článku Background vs. Archetyp).