Volná diskuze

Marwus Lupus
23.7.2017 10:59
Theurg v D&D
Ahoj, jsem nováčkem na vašem webu. Začìnal jsem s RPG v roce 90. Bylo to samozřejmě Drd. Po dlouhé odmlce jsem se k tomu vrátil a chystáme se přejìt na D&D.Máte někdo ponětí, zdali se dá theurg převést do D&D, nebo jestli už něco takového někdo uďelal a jak přìpadně na to? Dìky.....
Autorská citace #41
21.8.2020 14:52 - Jerson
Necromancer píše:
Aha, takže vy jste ani jeden nikdy nehráli v D&D na první úrovni tuláka s obratností 16+3, klerika s moudrostí 16+3 nebo černokněžníka s charismem 16+3, abyste minimalizovali šanci, že váš útok nezasáhne nebo cíl uspěje při záchraném hodu? Jestli ne, tak uznám, že "chyba" je v pravidlech a ne ve hráčích, co chtějí mít své postavy co nejlepší.

DnD jsem hrál přesně jednou každou edici kromě první, takže ti už neřeknu, jak to bylo. V DrD jsem hrál člověka hraničáře se silou 16/+2, a hobita zloděje, o kterém mi GM řekl, že si mám dát obratnost na 21/+5, protože jiní hráči měli primární vlastnosti ještě vyšší, tak abych se jako chytal.

Podepisuju to co píše Sirien, jeden hod na primární vlastnost mohl dost zásadně ovlivnit celou kariéru postavy (jako že ji mohl zkrátit). A my jsme jako hráči nebyli tak vyspělí jako Lokiho skupina, protože jsem o něco mladší a DrD jsem hrál, když mi bylo 14 - 15 let, přičemž když nám někdo dělal PJje, tak byl mladší než já.

Udělal jsem si pravidla, která žádné powegamerství ani minmaxování neumožňují, a hráči, kteří k němu mají v jiných systémech sklony (včetně mě) jím zde netrpí. Takže ano, "chyba" - nebo chceš-li "vlastnost" - je v pravidlech, která podporují v hráčích sklony, které bez těch pravidel nemají v tak velké míře.

Ale to jsme zase u jiného tématu - Theurgova schopnost kontaktu se sférou nebyla na vlastnostech příliš závislá (nebo vůbec? už si to nepamamtuju), ale mělo se nějak řešit, kolik magenergie mu PJ povolí vydestilovat, aby měl dostatek na dobrodružství. A o všechno mohl přijít jedním blbým hodem. Nevím zda ti to přijde jako dobré zpracování pro RPG, ale osobně bych se takovým efektům doporučoval vyhnout.
Autorská citace #42
21.8.2020 14:53 - malkav
sirien: Je podle mě celkem obvyklé, když chceš něco demonstrovat, že si vybereš nejvýraznější příklad, na kterém se dobře popisuje efekt. A kouzelník elf s inteligencí 21/+5 je jasný příklad, jak maxovat postavu. Urban-legend mluví o hráčích, kteří nedobře naházené postavy co nejrychleji obětují, aby mohli zkusit štěstí při novém nahazování ...
Přemýšlím, koli jsem za svou hráčskou kariéru zažil elfích kouzelníků ... oproti elfím válečníkům jich bylo naprosté minimum ... tím nechci dokázat opak tvého tvrzení, ale dovolím si tím odůvodnit, proč taky nesouhlasím s tvrzením "hráči kouzelníků hráli téměř výhradně elfy s Int 21/+5". A protože je nás tu víc, kteří sdílí mou zkušenost, o to víc nesouhlasím s tím tvrzením.

Na druhou stranu souhlasím s dost komplikovaným hraním theurga ... zažil jsem ho tuším jako hráčskou postavu jen jednou a moc mi to neutkvělo v paměti.
Autorská citace #43
21.8.2020 14:58 - efram
sirien píše:
těžko ukazovat světlo někomu, kdo si radši nechá vybodnout oči, než aby je musel otevřít a uvidět něco nového.


máš naprostou pravdu, protože jen slepec může porovnávat dva systémy, které si prošli jiným vývojem, mají jinou základnu atd.

Nejúsměvnější mi přijde zatrvzelost s jakou se tak rádi vracíte k DrD. Mimo to jsem ve svých příspěvcích jasně napsal, že DrD má hodně chyb. Dodávám však, že theurg a sico byli na tehdejší dobu zajímavým konceptem. Chápu ale, že přes svou záři božského pohledu se nemůžeš zabývat kontextem napsaného.
Autorská citace #44
21.8.2020 15:00 - Log 1=0
Tak já nemluvím o mnoha hodech, já mluvím o jednom hodu, který vlastnost ovlivňuje dvakrát.
A samozřejmě, vlastnosti se používají v DrD i DnD k různým věcem, u kterých se zase uplatňují jiné části toho systému, i ty se dají rozebrat, ale nemíchal bych to dohromady, jinak z toho bude bramboračka.

A nechápu, proč se z toho musí stát další flame o DrD. Ten systém má obrovské chyby, vznikal v relativně malé komunitě částečně izolované od hlavního světového proudu (protože jazyk), jeho vývoj začal před třiceti a skončil před patnácti lety. On má právo mít obrovské chyby, je úspěch že ho chce dneska ještě někdo hrát (což chce), to o sobě všechny tehdejší systémy říct nemohou. Ale je nutné si podesáté nebo po sté psát o tom, kde ty chyby jsou, proč to jsou chyby, a druzí budou říkat, že to tak hrozné nebylo, že se bavili, a pak se ukáže, že bez ohledu na odhodlanost v apologezi sami už dlouho hrají něco jiného? Vždyť jsme si tím už prošli. OK, Nekromancer ne, ale myslím, že se bez toho obejde.

Spíš by mě zajímalo, co říká na toho mého DnD alchymistu a takové věci, jestli mu přijde použitelný, jestli se podle něj podobá tomu DrD a tak.
Autorská citace #45
21.8.2020 15:08 - Aegnor
Log 1=0 píše:
OK, Nekromancer ne, ale myslím, že se bez toho obejde.

Ale tak Nekromancer, oživování starých témat a jizev ... to tak nějak tématicky sedí, ne? :-)
Autorská citace #46
21.8.2020 15:23 - sirien
malkav: tak kouzelníci tu padli v diskusi - hobití zloději (obratnost) a hobití alchymisté (protože samozřejmě, kudůk sucks, maxuješ obratnost...), krollí válečníci (síla, odolnost... ironicky to bylo na některé už příliš min-max nebo RP protivný, tak alternovali barbary nebo trpaslíky), elfí hraničáři (sesílací důraz a druidi) a barbarští hraničáři (bojový důraz a chodci).

Z tohodle seznamu jsem hrál... tuším dvě komba a přímo ve hře jsem měl... všechny až na toho alchymistu (protože u nás snad nikdo nehrál alchymistu), zpravidla opakovaně. A i když tam občas byla RP motivace popř. alespoň ochota to RP odehrát, tak motivace k těm volbám byla naprosto zřejmá.

Hráče co by zabil postavu aby si mohl naházet novou sem nepotkal. Na druhou stranu, hráče, co naházel postavu, podíval se na to a řekl "sucks, házim znovu" sem potkal. Stejně jako hráče co řekl, že rerollne hod na primární stat, protože mu padnul blbě. A zažil sem i hráče, co řek, že "hele hraju člověka, ale nastatuju to podle elfa".

Jako těch red flagů že je tenhle modul fakt rozbitej a tlačí hráče někam kam nechtěj bejt tlačený je fakt hodně na všech stranách. A k čemu ten systém tlačí je jasný od prvního pohledu.


Log: a tak pokud je někdo u věci nový a ty chyby ještě nezná / nedoceňuje, tak je fér když se zeptá a pak je fér mu to ukázat, ne?
Autorská citace #47
21.8.2020 15:28 - LokiB
Log 1=0 píše:
A nechápu, proč se z toho musí stát další flame o DrD.


Možná se mýlím, Gurney mi to určitě rychle i dokáže, měl jsem pocit, že diskuse vznikla tak, že někdo chtěl do DND něco jako byl DrD Theurg.

Že na po několika postech k věci na to dostal od ppoznámku: "Jinak ona ta "jinost" byla často spíš na škodu - nejen kvůli špatnému zpracování."
Pak posty o tom, co bylo na DrD Theurgovi špatně.
Holt se diskuse posunula.

Tvůj DND alchymista mi theurga moc nepřipomínal, když jsem se na něj onehdá koukal.
Autorská citace #48
24.8.2020 12:13 - Verbudrak
Marwus Lupus píše:
Jsem rád že jsem vás objevil.


Hele, borci, tady si vám jeden novej nadšenec vylil srdíčko, jakej máte super web, a místo toho, abyste ho pozdravili, poplácali po zádech, nějak podpořili a vůbec byli rádi za novýho čtenáře, tak na jeho super milej příspěvek nikdo nereaguje a místo toho se tu trapně hádáte, kdo kdy viděl víc kouzelníků.
Autorská citace #49
24.8.2020 12:16 - sirien
Verbudrak: a všimnul sis, že to vylitý srdíčko je 3 roky starej post, že jo?
Autorská citace #50
24.8.2020 16:05 - efram
sirien

možná na to poplácání čeká i po třech letech (?)
Autorská citace #51
24.8.2020 17:14 - Verbudrak
Nevšiml, ale to na věci myslím moc nemění. Já su tu taky novej, taky veterán z DrD reaktivovanej po 25 letech, napsal bych tu sem něco podobnýho jak ten borec tehdy. Ale když vidím, jaký se tu vedou války, tak budu radši zticha, nechám vás poměřovat si pindíky 21/+5, nasosám si, co se mi bude hodit, a zase potichu zmizim. Ale jinak to tu je fakt super web. Ale možná byste se vy staří mazáci mohli jednou zamyslet, jak to tu působí na náhodné kolemjdoucí. Jestli teda o ně vůbec stojíte.
Autorská citace #52
24.8.2020 17:29 - exi
Verbudrak: Borec, jak říkáš, se na něco zeptal, dostal vyčerpávající odpovědi k věci, o pár příspěvků dál vděčně poděkoval a zase někam zmizel. Tak úplně nevím, čeho by se měl kdo bát. Nikdo ho neukousnul.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.054594039916992 secREMOTE_IP: 18.97.9.174