LokiB píše:
... je to tím, že máš jiný výklad, odmítáš možnost, že Find xxx kouzla prostě necílí sesilatel na sebe, kdežto Locate xxx kouzla ano?
Ano. Tohle odůvodnění je za roh a dokonce je proti smyslu popisu u toho kouzla.
Najdi past píše:
Vnímáš přítomnost jakékoli pasti v dosahu, kterou máš ve výhledu. Past, pro účely tohoto kouzla, je cokoliv, co způsobuje náhlý nebo nečekaný účinek, který bys považoval za zraňující či nežádoucí, a co bylo takto konkrétně navrženo svým tvůrcem. Takže bys tímto kouzlem vnímal přítomnost oblasti ovlivněnou kouzlem poplach či strážný znak nebo mechanickou zakrytou jámu, ale neodhalil bys přirozenou slabinu v podlaze, nestabilní strop nebo skrytou výlevku.
Toto kouzlo pouze odhaluje, že je přítomná past. Neznáš polohu každé pasti, ale víš obecnou povahu nebezpečí, které představuje past, jíž vnímáš.
Nemůžu si pomoct, ale to kouzlo působí na mě, nikoliv na pasti samotné. Popis "ty sám (okruh 24 sáhů)" by tady byl mnohem korekntější, aniž by ovlivnil fungování kouzla.
ShadoWWW píše:
c) Tady ti naopak dávám za pravdu a považuji to dokonce za tak dobrý nápad/errata, že to zahrnu do oprav v překadu, na kterém zrovna pracuji (tedy že tam bude "ty sám (okruh 200 sáhů)". Přijde mi to takto také konzistentnější a přehlednější. Kdybys narazil na podobný případ ještě u nějakého kouzla, dej prosím co nejdřív vědět.
Dík.
Ono systémově by bylo ještě korektnější, kdyby se stejný přístup použil fakt všude.
Např.:
Ohnivá koule:
Dosah: 30 sahů (koule o poloměru 4 sáhy)
Měsíční papresk:
Dosah: 24 sáhů (válec o poloměru 1 sáh a výšce 9 sáhů)
a definice toho rozsahu volným textem bych nechal až tam, kde jde fakt o nějaké komplikované pravidlo, jako třeba u Ohnivé zdi.
Ale to chápu, že už chci asi něco nad rámec překladu :)
Já třeba na těch kartičkách pro hráče používám zápis podobný tomu z bestiáře - a začal jsem ho používat i ve svých poznámkách a používám ho jednotně (abych rovnou viděl u nestvůr, jaká kouzla může použít) - takže třeba teď jsem si Správce Hurva připravoval takhle:
Akce
Vícenásobný útok: 2x dýkou
Útok dýkou: 1 sh nebo 4/12 sh > 1 cíl; +2+1k4; bodné 1k4+2
T: Posvátný plamen: 12 sh > 1 cíl; 1k8; OBR 11 ~ nic / plný zásah
T: Světlo: 12 sh > 1 cíl; 1k8; OBR 11 ~ nic / rozsvícení proti vůli cíle
I.: Rozkaz: 12 sh > 1 cíl; OBR 11 ~ nic / poslechneš v příštím tahu rozkaz:
K zemi / Přistup / Pusť / Uteč
I.: Způsob zranění: 1 sh > 1 cíl; +1+k4; nekrotické 3k10
II.: Znehybni osobu: 12 sh > 1 cíl; MDR 11 ~ nic / paralyzovaný, soustředění 1 min
Možnost zlomit paralýzu akcí MDR 11
II.: Duchovní zbraň: 12 sh > 1 cíl; +1+k4; silové 1k8+1, 1 minuta
Bonusová akce
I.: Štít víry: +2k OČ, soustředění 10 min
II.: Duchovní zbraň: je-li seslána, 4 sh posun > 1 cíl; +1+k4; silové 1k8+1
Sloty:
4x I., 3x II.
Na tom je hezky vidět, že ten subsytém útoků a kouzel je v podstatě totožný ... a přijde mi šíleně kontraproduktivní, jak je to v popisech kouzel maskované....
(To, že mám modifikátor k zásahu rozepsaný s pomocí zdatnostní kostky i u NPC si nevšímejte, to je naše houserule, mám rád hodně kostiček :)