mrkew: jinak bych rád poznamenal, že tu diskusi které jsi minimálně z části tohle téma založil a ze které přímo cituješ nějaké ty námitky v záhlaví jsem četl a Strangers and Dragons se svym vystupovánim v dané diskusi můžou klidně držet hubu (jmenovitě oba dva konkrétní Strangeři, co tam vystoupili), protože si s náma přinejhoršim nemaj co vyčítat, reálně bych řek že se spíš předvedli o dost hůř (když tam jeli do ad hominem obracené osobní urážky, zatímco se plácali po zádech že neřekli nic špatnýho a že neví odkud se bere ta nenávist a že jejich komunita neni toxická).
Btw. tu je ještě jeden efekt, který jsem v předchozim postu nezmínil - hodně tvůrců taky "narazí" na to že mají nějaký sebe-obraz daný reakcemi svého publika, který je typicky pozitivní (protože to je jejich publikum, logikcy). Tihle tvůrci pak mají na základě toho nějakou svou představu o tom, kolik toho vědí a jak moc mají nárok na to někomu něco říkat nebo vysvětlovat. Typicky když máš streamery kteří mají stovky diváků, tak je (logicky) napadne, že mají kredit na to dávat svým fanouškům rady k tomu jak například připravovat a vést hru nebo jak tvořit pravidlové úpravy atp.
Když pak tihle lidé narazí na reakce odtud, které jsou vedené v kontextu znalostí hromady článků a blogů a her a dlouhých diskusí na nějaké téma a které posuzují jejich tvorbu ne optikou jejich běžných fanoušků a průměrných hráčů (TM), ale optikou nejvyšších dostupných standardů - tak pak samozřejmě vznikají situace kdy ti lidé buď musí přiznat, že nejsou tak znalí a dobří jak mysleli (a říct "jasně, ok, mám úspěšnej stream, ale asi toho o RPG nevim zas tak moc jak sem myslel a jak sem se ve svých videích s radami tvářil..."), nebo musí tu kritiku paušálně odmítnout ("na d20 to jsou jen hateři!") Co většina z nich vzhledem ke svému egu udělá je asi velmi předvídatelné. (Nicméně, to be fair, zdaleka ne všichni - to je třeba něco co mě v posledních letech docela mile překvapilo.)
chrochta píše:
Fakt je, že diskusní prostředí Kostky není pro nováčky přátelské.
Historicky je vyzkoušené, že prostředí "přátelské pro nováčky" v praxi znamená zcela bezobsažný chit-chat bez kontinuity, tedy prostředí naprosto nezajímavé pro kohokoliv jiného a negenerující žádné tvůrčí výstupy. Vzhledem k tomu, že základní vizí Kostky je být pravý opak tohodle...