Volná diskuze

mrkew
18.3.2021 12:14
Vnímání d20.cz komunity
Přes rok si všímám od růžných lidí na internetu názory jako.

- Jooo, to je ten web kde pořád kecají. Asi nemají nic na práci.
- Áh to je ta elita, která si myslí že jsou nejlepší.
- Pořad každého kritizují a myslí si že jim patří celá RPG scéna.
- Tahle komunita (d20) se snaží uceleně zničit hlídku hlava nehlava.
- Cokoliv zde napíšu tak jsem hned zkritizován jak jsem hloupý a nerozumím tomu.
- Klasicky remcalové a mají na všechno názor. Ostatních názor je špatný.
- Idioti s komplexy se furt musí o všem hádat. Ať si zůstanou na svém webu.
- d20 je líheň hejterů a nechápu kde se bere tolik negace v české kotlině.
- Bojí se konkurence a že jejich web přestanou navštěvovat protože se rodí nové skupiny.

Tímto příspěvkem nechci vyvolávat flame a ani se zastávat jakékoliv strany. Nejsou to mé názory, jsou to spíše útržky které mi hlavě zůstali za poslední rok, takže nemusí být úplně přesně.

Čím je toto způsobeno?
Autorská citace #62
18.3.2021 21:10 - Corny
Jenže jeden ze zásadních a docela úsměvných omylů je ono soustavné spojování příčin onoho "dohadování" výhradně (či dokonce z většiny) právě s oním tolikrát podsouvaným "elitářským" a "povýšenectvím", když ty zárodky jsou často úplně jinde...
Autorská citace #63
18.3.2021 21:16 - Aenast28
Když už jsme se tady dostali k tomu, že se i pasivní lidé připojují ke konverzaci, tak i já vhodím svůj skromný názor.
Na Kostce jsem pasivně už něco přes sedm let a za tu dobu jsem nepřidal skoro nic a pokud ano, tak si nepamatuju, že by mě někdo v jeho odpovědi urážel či cokoliv. Vždycky to bylo korektní a k věci ať šlo o cokoliv.
Čtu si tady na Kostce snad každou diskuzi, a i když tam občas padají opravdu ostrý argumenty, tak jsem s tím nikdy neměl problém, a kdybych někdy chtěl vydat svůj vlastní systém, tak bych se určitě obrátil s kritikou na lidi tady, jelikož ať se to někomu líbí nebo ne, tak oni věcem, o kterých mluví, tak prostě rozumí. Proto mě občas překvapuje, že sem lidi přijdou s tím, aby dostali na svůj problém kritiku, kterou však po tom, co jí dostanou, tak jí nejsou schopni přijmout a prostě to svedou na gatekeeping a moc velký elitářství.
Upřímně jsem rád, že to tady je, tak jak to je, protože tady jsou neskutečně dobrý články na inspiraci, překlady jsou taky úžasný, jelikož mi to dovolí poznat tunu nových systémů a celkově bych chtěl poděkovat všem lidem, co tady na tom makají, aby v tom nepolevovali, protože i lidi, co se aktivně neúčastní diskuzí, si je mohou úplně v pohodě užívat.
Autorská citace #64
18.3.2021 21:32 - RoVan
Tak na Kostce moc nediskutuju, protože nemám takový rozhled (max. přispívám k DnD 5e.)

Než jsem se vůbec zaregistroval, četl jsem na kostce diskuze a články dobře přes půl roku a osvěžoval si po delší pauze info o současnosti RGP.
Občas se tu vedou žabomyší války a to prostředí je hodně kritické, pro lidi co nejsou zvyklí poslouchat/přijmat i negativní zpětnou vazbu nepříjemné. Každopádně z té kritiky čerpá místní tvorba. A když ji srovnám se zahraniční fanouškovskou/komunitní tvorbou, tak je na počertech vysoké úrovni, ať už obsahem nebo graficky.

Ad. Gatekeeping... Jsem asi zaujatý vůči tomu termínu, protože si myslím, že je to nějaký viktimizační konstrukt (Lidi v hobby přirozeně chcou, aby se o něj noví lidi zajímali, ale zároveň do něj investovali, nejen nutně knzumovali).
Zkušenost na Kostce mi říká spíš opak - jako nový/občasný uživatel jsem vždycky dostal pomoc a informace o které jsem stál. Když něco přidám a někdo nesouhlasí, napíše proč, bez špetky zášti.
Autorská citace #65
18.3.2021 22:29 - Aegnor
malkav: nejsem si jistý, na co přesně u mě reaguješ, nebo co tím myslíš.

Šaman, Loki: tak pardon, že jsem si dovolil vás označit takto vysokým pojmem. Omlouvám se, a tuto chybu již nikdy neudělám. :-)
Autorská citace #66
18.3.2021 22:32 - sirien
malkav, Jezus: Já myslim, že geatekeeping je velmi užitečná věc, která umožňuje prosýt plevel ještě před zahradou, a že na něj nadávaj jen lidi, co měli problém překecat dveřníka nebo co si myslej, že maj nárok na vstup na párty, i když nenesou flašku.

(Taky myslim, že velká část lidí nepřispívá, prostě protože nemají zájem diskutovat, a další velmi velká část nepřispívá skutečně protože prostě nemá čím, minimálně ne konstruktivně, a ani v jednom nevidím nic špatného - i u diskusních postů platí, že významná je kvalita, nikoliv kvantita.)
Autorská citace #68
18.3.2021 22:50 - Colombo
Sirien píše:
plevel


Byl bych vděčný, kdyby si neoznačoval lidi, kteří nemají zrovna nic co zajímavého dodat tímhle slovem.
Autorská citace #69
18.3.2021 23:07 - sirien
Colombo: Technicky vzato sem tak označil lidi, co nemají nic co zajímavého dodat a přesto chtějí a svými posty tak tvoří bezhodnotný balast. Ale klidně si představ, že sem mluvil jen o těch postech.

EDIT: upraveno pro jednoznačnost.
Autorská citace #70
19.3.2021 20:39 - sirien
ADMIN

Ok, (e)fram, už dříve vybanovaný za své vytrvale a dlouhodobě kokoteské chování, byl vybanován znovu i ze svého nového fake účtu (a poslední posty bez diskusní návaznosti byly smazány). A obdobně budou následovat všechny případné další.

Omlouvám se, že nám to přes očividnost trvalo 7 jeho postů - nejsme tu všichni pořád popř. nejsme všichni vždy plně soustředění na každý detail diskuse.

Jako vždy, admin zásahy není povoleno komentovat veřejně, klidně se mi ozvěte do PM.

Diskuse jsem zamknul na dobu co jsme si interně vyříkávali detaily věci - udělal jsem to pozdě večer a zapomněl sem napsat vysvětlující post předem, za což se omlouvám..

/ADMIN
Autorská citace #71
20.3.2021 11:38 - Necromancer
Zajímavá diskuze, dost zajímavých názorů. Sice jsem tu asi jenom 2 roky, a jsem většinou spokojen, ale je pravda že obzvlášť milá a sluníčková komunita nejsme...
Autorská citace #72
20.3.2021 12:03 - Arten CZ
LokiB: Vzhledem k tomu, že máš názor na vše a téměř vždy odlišný než kdokoli jiný, a jsi kvůli tomu častým spouštěčem nekonečných "debat", tak jsi významnou součástí toho, jak lidé vnímají Kostku. To nemyslím ve špatném, prezentuj své názory nadále, ale nemůžeš čekat, že by tě lidé nevnímali jako součást Kostky.

Zapojení do diskuze: Já si myslím, že spousta přihlížejících by ráda něčí názor nebo odpověď podpořila, ale chybí tu tlačítko "like". To by jim podle mého stačilo. Třeba by to pak dalo diskuzím i novou dimenzi, když by bylo možné názory alespoň nějak poměřovat.
Autorská citace #73
20.3.2021 12:49 - Bouchi
Myslím, že kdyby tu admini chtěli tlačítko "like", už by tu určitě bylo. A že spíš mají dobré důvody, proč ho nemít. (Ale mohu se mýlit a plést si to s jiným případem.)
A diskuse na toto téma tu už pravděpodobně proběhly v letech 1884, 1913, 1962 a 2007.
Autorská citace #74
20.3.2021 12:59 - Šaman
Nevím, jak admini. Ale uživatelé by ho docela přivítali :) Je pravda, že občas by stačilo lajknout podobný názor, než psát další diskuzní příspěvek a udržovat tak diskuze v kolotoči.
Autorská citace #75
20.3.2021 13:03 - sirien
Jak píše Bouchi. Diskuse na Kostce existují primárně pro potřeby tvorby, kolaborace a feedbacku popř. kvůli dotazům; to ostatní je druhotné. Váha postu má být dána silou argumentu, kvalitou nápadu nebo prostě obsahem obecně, ne naklikanou popularitou a už vůbec se to tu nemá měnit v bashing fest toho kdo proti komu nasbírá víc plusíčků. Pokud se vyskytne něco, kde je zajímavá popularita, tak tu máme ankety.

EDIT: Ohledně onoho "vyjadřování souhlasu" - všimněte si, jak malou reálnou hodnotu mají takové ty různé posty "někdo +1" atp. Občas dávají smysl, protože je napíše někdo kdo se účastnil diskuse a dá najevo že se ztotožňuje s nějakým závěrem co vykrystalizoval a někdo jiný ho zformuloval, ale mnohdy to je jen výkřik pro výkřik.
Autorská citace #76
20.3.2021 13:23 - Jezus
Mě to většinou jako výkřik nepřišlo, naopak většinou docela jasné ztotožnění nebo podpoření zformulovaného názoru/argumentu obecně (prostě jak píšeš před tím).

A v zásadě to taky beru jako dostačující metodu, když je prostě opravdu potřeba vyjádřit, že to tak taky vidíš (třeba pro potřeby další diskuse, abys jen neopakoval řečené za sebe).

Ono to má i tu výhodu, že takovýto souhlas není tak "jednoduchý", jako klikat like. Takže pak takové vyjádření souhlasu i něco znamená. Většinou.
Autorská citace #77
20.3.2021 13:31 - Ugy
Jako někdo kdo už je to docela dlouho a posledních pár let tak nějak částečně aktivní musím říct, že mi to tu absolutně vyhovuje. Absence "sluníčkové" a politicky korektní atmosféry je pro mě naopak velký přínos. Ná můj vkus je toho internet plný a míst na vzájemné poplácávání se po zádech je už dost. Právě proto si cením kostky, která sice může působit uzavřeně, ale je fajn že pokud sem někdo příjde s dotazem či upřímou žádostí o zhodnocení něčeho co vytvořil tak se mu to dostane. To, že je to ve většině případu diametrálně odlišné od "super, že jsi něco udělal tady máš participation trophy za snahu, že vubec něco děláš" je pro mě jedině dobře.

Dokážu taky pochopit, že to pro mnohé lidi může být nepříjemná zkušenost když jejich tvorba či něco co mají rádi, je podrobeno nemilosrdné kritice a rozboru kolikrát až na šorubky a výsledky této kritiky nejsou podávany zaobaleně, ale na plnou hubu. Na druhou stranu právě tohle podle mě pomáhá nějak udržovat a posouvat místní tvorbu a zlepšovat její kvalitu.

Ohledně těch názorů na kostku "zvenku". Vždycky se musím tak nějak ušklíbnout nad tím když se někde objeví vyjádření typu toho, že kostka je proti jakékoliv jiné tvorbě, která vzníká někde jinde a chce ji zničit. Ono to tak může možná vypadat, protože hodně projektů to tady za ty roky dost schytalo z různých důvodů, ale nikdy (dle mého názoru) neoprávněně. To že se z některých kritik, a sporů z ních následně vzešlých vyvunuli různé osobní antipatie tak nějak patří k tomu co a jak se tu řeší. Prostě dostat nezaobalenou kritiku na plnou hubu nemusí každý ustát a když vám někdo něco na čem děláte dlouho roztrhá na cucky tak to zabolí. Obvzlášť když někdy se ta kritika podává z pozice autority a může mít podobu něčeho jako "tohle je prostě špatně/sračka takhle se to už nedělá předělej to".

K diskuzím tady a like tlačítku. Sám si kolikrát řikám, že souhlasím s některými diskutujícími a že nemám k tématu co dodat protože bych jen opakoval to co už někdo napsal a myslím si že to tak má hodně lidí co to tu jen čtou. Like button by umožnil vyjádřit podporu názorům se ktermými souhlasím, ale jak psal sirien se vší pravděpodobností by se to zvrhlo jen v click fest a vzhledem k povaze internetu by stejně liky sbírali jen posty které už jich mají dost, případně posty od vašich oblíbencu takže vypovídající hodnota by dle mě v koncovým důsledku byla nulová.

Koukám že se z toho během psaní stal takovej divnej rambling trakže závěrem. Kostka je super a chce to tu trošku hroší kůži. Pokud chcete jen rozšířit povědomí o vašem projektu facebook bude asi lepší, pokud chcete dostat kritiku či poprosit o pomoc s vaším projektem nenajdete v českých vodách rpg interwebů lepší místo.
Autorská citace #78
20.3.2021 13:40 - todor
Tedka bych potreboval tlacitko like, abych mohl kratce a jednoduse souhlasit s Ugym :D. Obzvlast ta cast o ne-slunickovstvi na kostce. Jsem rad, ze takova mista jeste vubec exituji :) Nicmene like asi to jde proti prosazonovanemu gatekeepingu.
Autorská citace #79
20.3.2021 13:42 - Šaman
Ugy píše:
by stejně liky sbírali jen posty které už jich mají dost, případně posty od vašich oblíbencu

Už dřív v téhle diskuzi jsem si říkal, že je zajímavé, že souhlasím v každé diskuzi s někým jiným. A že to taky naznačuje, že Kostka není žádná sekta.
Opravdu už jsem byl názorově snad se všemi a proti všem. A pokaždé ty "koalice" byly jiné, rozhodně tu nejsou nějaká názorová ohniska, ani guru, kteři by měli své nekritické noshledy.


A když už se několikátý příspěvek vyhraňuje proti sluníčkovství, tak já se k němu tímto veřejně hlásím. To není o obsenci kritiky, ale o tom podat kritiku tak, aby ten druhý neměl pocit, že mu jen nadáváte. Sice někomu mohou být pocity druhé strany ukradené, ale když už se píše s kritikou, proč ji nepodat tak, aby měla větší šanci být pozitivně přijata?
Autorská citace #80
20.3.2021 13:52 - Ugy
Šaman Sám to mám podobně, ale z moji pocitové zkušenosti z jiných webu jsem nabyl dojmu, že like button a jeho obdoby jsou nástrojem primárně pro mlčící většinu, která se z různých důvodů nechce pouštět do diskuzí jako takových a občas jen slepě následuje někoho/něco aniž by se reálně zamýšlela nad konkrétním obsahem jednotlivých příspěvků. Ale to už zabředáváme dost do offtopicu a krom toho je to opravdu jen můj ničím nepodloženej pocit.

EDIT: Add sluníčkovost. Osobně s ní mám problém v tom že kolikrát pak taková kritika nabývá podoby toho, že 2/3 příspěvku jsou dopředné omluvy a snaha někoho neurazit a samotná kritika v nich pak čato mizí a ta pozitivita může vést k tomu že příjemce si to pak vyloží jako "vlastně super sice to má mouchy, ale nic si z toho nedělej a nech to bejt".
S faktem že by kritika neměla bejt agresivní nebo napadat toho kdo o kritiku žádá a říkat mu že je omezenej, nic neví apod (ne že by k tomu podle mě v prvotních kritkách tady někdy došlo) souhlasím.
Autorská citace #81
20.3.2021 14:09 - todor
Zase mi tu chybi like pro Ugyho :). Jeste bych ten jeho EDIT rozsiril o to, ze vselisjaka snaha se toho druheho ani trosku nedotknout, pripadne predjimani toho, co by se ho dotknout mohlo, pozira usili, ktere by mohlo byt pouzito na napsani tvrde, presto vecne kritiky. Rad si to predstavuju jakou rozohnenou akademickou diskuzi v konec 19 stoleti a zacatek 20.

A zase jak psal Ugy, neni to o napadani nebo urazeni. Takze bych potreboval 2x like.
Autorská citace #82
20.3.2021 14:16 - Šaman
Ugy: Like button už neřeším. Kdyby tu byl, tak ho občas použiju, ale že bych po něm přímo toužil… jinak je i na programátorském fóru, tam se teda používá spíš k tomu označit nějakou odpověď za dobrou / správnou. Což tady v principu nejde, tady je to o názorech.

A ohleně sluníček: Asi záleží, co si pod tím kdo představí. Někdo si představí hippie ultras, kteří už samotnou existenci kritiky označují za projev agrese… A hyperkorektnost a pět ras a tři pohlaví jiné než mužské do všech hlavních rolí.
Imho je to spíš o běžné slušnosti a respektu k druhé diskutující straně.

Jinak úplně stejné problémy mají i (řekněmež elitnější) skupiny v larpech, v šermu a reenactmentu, v pohanských skupinách zaměřených na historii…

Když přijde do skupiny o runových nálezech další týpek, který má thorovo kladivo, roh na medovinu a poslouchá viking metal, tak je prostě slušná šance, že někomu rupnou nervy a na jeho otázku jak si vytetovat své jméno v runách ho prostě neslušně znectí. Vcelku poprávu (dotyčný přišel bez jakékoliv snahy a samostudia do odborné skupiny a položil banální dotaz), ale dělá to pak zlou krev, (skutečně) elitní skupiny se místo následování stávají terčem hejtu a přitom je to celé zbytečné. V šermu se to třeba projevuje tím, že ty největší keckaři z duše nenávidí living history skupiny.

Přitom znám pár velkých odborníků, kteří jsou řekl bych až sluníčkoví, poradí i člověku s o dva řády nižším rozhledem co by mohl na jeho úrovni udělat pro zlepšení. Takových si vážím nejvíc.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080451965332031 secREMOTE_IP: 3.231.219.178