Well,
in Fate terms... tu jsou
skupiny (
podrobný rozbor) Příklady viz Fate SW bestiář, kde jsou skupiny obou typů (Core i FAE)
Fate SW bestiář je hodně SW specifickej, ale měl by jít snadno abstrahovat - když si řekneš "ok, tohle je jak parta stormtrooperů..." tak vidíš na čem si :) Ostatně tam k tomu jsou místy i designový komentáře.
Co se tvého konkrétního případu týče, tak 6 protivníků je tak nějak hraniční, protože skupiny chceš logicky dělat minimálně po třech a pokud chceš např. šéfa řešit zvlášť (což asi chceš?) tak ti tam zbyde 5 týpků, což je jakože jedna 3 členná skupina a 2 další. Což asi bych to tak udělal a neměl s tím problém - tím, že stres u skupiny můžeš ve Fate (narozdíl od JaD) docela pohodlně trackovat po jednotlivcích můžeš skupiny docela pohodlně seskupovat a rozpouštět během boje, takže to můžeš rozumně přeskupovat podle toho jak se scéna vyvíjí. Jen teda vzhledem k tomu že to bude váš první Fate konflikt bych se trochu bál, že podobnym přeskupovánim uděláš hráčům trochu bordel v tom, co se děje.
Kdybys přihodil jednoho niemanda tak dostaneš šéfa a dvě tříčlenný skupiny. (Který teda se teoreticky stejně rozpadnou hned co je někdo pocuchá.) Když budeš mít nějakou výraznější postavu kromě šéfa, tak můžeš snadno použít jednu skupinu a pár specifickejch postav. Nebo můžeš jít se šéfem plus dva a pro jednoduchost jednou pevně danou skupinou tří. (Šéfa a skupinu pěti bych ve fyzickym konfliktu nedělal, to by moc nekorespondovalo s logikou fikce nejspíš.)
Pro social conflict bych naopak jel šéfa a skupinu 5 za nim úplně bez problému - nebo bych je rovnou jel pravidlově jako skupinu za kterou šéf mluví (viz SW, postava ve skupině), ono to pak i zjednoduší práci s těma CAčkama. A možná bych ani nedával ten +4 (+5) bonus té skupině (za vzájemnou pomoc), protože tam proti nim stojí skupina X hráčskejch postav a buď by to (u začátečníků) nedávalo smysl nebo by na to (Fate zkušení) hráči zareagovali tím že by obratem provedli adekvátní contra-stacking pomáhání na všechny svoje akce, což je takovej pointless závod ve zbrojení (nebo, ještě hůř, by se to rozhodli counterovat CAčkama stackovanejma na základní snahu a to se v tom pak utopíš). Tj. sociální CAčka co hráči vytvoří bych lepil rovnou na celou skupinu těch protivníků. Pokud je protivníků výrazně víc než postav, tak jim můžeš dát nějaký adekvátní paušální +2 nebo tak něco.
Otázka je co dělat s CAčkama co jdou nazpátek, ale možná bych se to nebál brát jako area attacky - tj. když budou záporáci dělat ramena a hodí si na Manipulaci na zastrašování, tak bych nechal všechny hráče hodit Obranu a CAčko bych nalepil na každýho, kdo to nehodí, individuálně. Je to možná trochu víc book-keepingu, ale když ty CAčka napíšeš na papírky a položíš před hráče, tak to je ve skutečnosti easy.
Jo btw. jedna věc co fakt doporučuju - rozhodně stack kartiček pro situační aspekty (popř. ideálně i klíčové jiné aspekty, vč. postav) pro pokládání na stůl a pár hromádek barevně rozlišenejch tokenů. Osobně používám color-coded tokeny typu:
- Červená: GM's volňásky
- Oranžová: GM's boosty
- Zelená: Hráčské volňásky
- Modrá: Hráčské boosty
Excelentní zjednodušující trik co pak používám je že za protivníky netrackuju volňásky a boosty jednotlivých NPCček, ale volňásky a boosty
proti PCčkám - mám před sebou danej "radar" PCček (nebo to můžeš dělat jako kolonky ve sloupci atp. samozřejmě) a ty tokeny pokládám přímo na ně - nebo na aspekty které mám k segmentu dané postavy přiložené. Je rozhodně řádově snazší když jednám NPCčkem proti nějaké PC mrknout kolik volňásků/boostů je stackovanejch proti ní, než dohledávat které volňásky/boosty má zrovna tahle NPC proti zrovna týhle PC - zejména když as written se volňásky můžou volně předávat mezi spojencema.