Kultura

Alnag
15.6.2009 09:03
Technická diskuse...

problémy, bugy, přání, stížnosti atp.

informace o webu
Pravidla (OT, moderování, chování atp.)

V případě problému s něčím prosím rovnou pište i přístroj, OS a prohlížeč (např. PC, Win 8, Chrome 39 nebo Samsung Galaxy S2, Android KitKat 4.1, Opera)
19.12.2019 13:28 - York
ShadoWWW to sice původně sepsal jako návrhy pro rozvoj Drakkaru, ale Kostka je primárně článkovej web, takže sem by se to hodilo taky:

  • Přes Skavena se spojit s mladými (ale klidně i staršími) autory Fantasy, jestli by nepublikovali (nejlépe pravidelně) nějaké své povídky na Kostce.
  • Víc spolupracovat s cony. Informovat dopředu o tom, kdy se kde bude dít jaký con a pak přinést nějakou krátkou reportáž.
  • Psát o knižních a gamebookových novinkách. Toto částečně dělá Gergon na YouTube, na Kostce by to bylo milé oživení.
  • Pravidelně informovat o dění kolem Jeskyní a draků, Zapomenutých zemí a Dračí hlídky.
Nechcete se někdo něčeho z toho ujmout? Věřím tomu, že spousta lidí by ráda článek dodala sama, protože beztak potřebují propagaci, stačí je jen oslovit. A Gergon má určitě nějaké podklady k videím, která vyrábí (nebo se to ostatně dá vytáhnout z těch videí), s trochou redakce by to určitě šlo publikovat jako článek.
19.12.2019 14:26 - sirien
Povídky, knížky a gamebooky tu jsou okrajový obsah. Nic proti, když se objeví, ale Kostka neni Rozličný Fórum ani Fantasymag.

Tým Dračí hlídky směrem k nám zjevně komunikovat nechce. Gergon pokud vím o článkovou tvorbu nestojí.

K JaD a ZZ tu máš průběžně všechno info, co je k dispozici.

Ohledně tematicky relevantních conů (v současnosti GameCon, Žižcon) tu možná sou trochu rezervy, ale nepřijde mi, že nějak kritický. Ostatní cony viz výše první odstavec.


Pro Drakkar to možná sou hezké návrhy, ale pro Kostku v nich (možná stranou těch conů) žádnej přínos nevidim.
23.12.2019 22:59 - Log 1=0
Hlásím, že mezi aktuálními tématy je vlákno "ggg" co hlásí error a vzniklo bohové ví jak.
24.12.2019 01:23 - Naoki
+1
24.12.2019 09:14 - Lethrendis
Raději jinak: Přeju tu všem krásné Vánoce a ať Vám Ježíšek naježí :)
24.12.2019 15:02 - sirien
ggg... Admini si hrajou a rozbíjej systém :) Už by to mělo být ok.

Všem přejeme hezké a hlavně klidné svátky!

Letos porušíme tradici, protože ke Slunovratu ani novému roku nevyjde žádný hezký dárek v podobě nějakého překladu nebo většího projektu. Původně tu měl jeden být, ale nakonec se nestihl,
protože do toho skončily dva další projekty
, které připravujeme tak nějak paralelně, což věci samozřejmě zpomaluje. Tj teď sice nic nedostanete, ale do příštího roku se rozhodně máte na co těšit a bude to stát za to :)
24.12.2019 15:18 - York
Markus přeložil a publikoval Doom of the Savage Kings. Je to dobrodružství pro Dungeoncrawl Classic, ale jako inspirace určitě půjde použít i pro DnD 5e.

edit: Tady je ještě k tomu od Markuse stručné představení modulu a pár rad, jak to vést a jak to případně zkonvertovat pro DnD.
24.12.2019 21:46 - krytah
sirien: Tři jsou lepší než jeden. ;D

Každopádně, všem šťastné a veselé!
2.1.2020 10:27 - Gurney
Těm z Vás, kteří už fungujete... vše nejlepší, hodně zážitků a co nejvíce hraní rpg do Nového roku!
17.1.2020 03:22 - Colombo
Když kliknu na přečtenou diskuzi. Mohlo by mě to hodit na konec diskuze a ne na začátek?
17.1.2020 06:10 - sirien
Ano; pokud je onou diskusí diskuse k blogu, tak se to chová špatně.
7.2.2020 14:22 - Jerson
Zase jeden člověk vytváří nové stránky pro seznamku hráčů - nechcete víc propagovat tu zdejší?
7.2.2020 15:54 - LokiB
Ta zdejší není moc seznamka ... jestli tedy myslíš Hledám hráče hledám vypravěče
24.3.2020 14:08 - sirien
odtud, taková obecnější reakce na jeden obecnější povzdech :)
mrkew píše:
YORK Jasný, zavináč, github to vše znám a používám. Díky za vysvětlení jak to tady funguje. Jen tady to je hodně oldschool. Klávesové zkratky CTRL+B nejsou, vše si musí udělat člověk sám :D. Napovídání taky ne no.

Hádám že když dám #41 tak se to automaticky nepřegeneruje jako odkaz.

To není výtka, jen osobně je pro hodně nepříjemné měnit polohu klávesnice / myš.

PS: v tom odkazu, starý design D20, ou :D

:)

Jo no, některé věci tu jsou old-school. Kdysi sme přemejšleli nad určitou modernizací, ale tu sme pak pustili k ledu s tim, že jakákoliv energie věnovaná pro Sunrise jen dál oddaluje Nightfall. (Všimni si, že věci které tu přibývají nově - SRDčka, nová podoba překladových klíčů atd. - jsou všechno nově budované funkcionality s nimiž se do budoucna počítá jako s komponentou Nightfall bez nutnosti dalších větších úprav.)

Tj. pro Nightfall počítáme s updatem diskusí a dost možná i s nějakými víc soc-síťovými funkcemi (typu @mentions a user notifikace na @mentions). ALE. Jak sem tu už nadhazoval dřív, víc neni nutně lepší a sou dva ohledy, které je dobré u všeho zvážit:


a) pokud je něco příliš snadné, může se to snadno stát kontraproduktivně nadužívané. Typický příklad jsou citace na PHB BB fórech, kde je naprosto běžné vidět citační orgie kdy každý post obsahuje mnohaúrovňově vnořené citace v podsdtatě celé předchozí diskuse. A tohle se praktikuje i v místech s jinak relativně rozumnou diskusní úrovní / netiketou. Popř. možnosti barevného formátování (stranou toho, že se tohle pak velmi vtipně tluče s možností volitelných skinů, ale to je už pak úplně jiná problematika zase), kdy posty některých lidí začnou připomínat víc ohňostroj než diskusní příspěvek. Nebo, mnou extra nenáviděná záležitost - smajlíky, které vždycky skončí tím, že 1) kdekdo začne do postů házet série smajlíků protože to vypadá funny a lol a 2) kdejakej kokot začne házet hlášky typu "sem tam dal přece smajlík tak jako jen ftip voe, ne?".

Tj. ano, některé věci je asi určitě dobré usnadnit (ctrl+b pro aktivaci B tag tlačítka - proč ne...), u jiných to je na rozmyšlenou.


b) některé věci můžou být ve skutečnosti kontraproduktivně otravné a aby měly přidanou hodnotu, tak mohou vyžadovat velmi specifické a technicky náročné zpracování. Typický příklad jsou @mentions s notifikacemi - triviální řešení je, že každá @mention hodí notifikaci, což může skončit X notifikacema z jendoho jedinýho diskusního vlákna, což jakože nechceš. Produktivní implementace tak vyžaduje rozlišovat odkud notifikace přichází a nějak je grupovat a zobrazovat po vláknech atp., což je dost netriviální a ten přínos nemusí odpovídat vynaložené energii.

Plus platí že jakejkoliv design co opustí KISS filozofii exponenciálně zvýší náklady na údržbu systému a jeho budoucí upgradey (a to i když je ten design solidní, robustní a odolávající zubu času - věř mi, současný Sunrise je od Maxe mistrovská práce, ale takřka všechno okolo co tu vidíš je proprietální kód, takže jakýkoliv zásah do čehokoliv...) To je ostatně i důvod proč je Dukolm tak zdrženlivej ohledně nějakej věcí u SRD a musim říct, že s nim souhlasim - to pohodlí co by některé věci přidaly i kdyby stálo za tu práci teď nemusí stát za tu práci co s tím bude v budoucnu.



Ten první bod je o tom, že Kostka má nějakou vlastní kulturu a netiketu co si místní komunita vytvořila během generací uživatelů a ten design by této měl vycházet vstříc a ne jí sabotovat.

Ten druhej bod je o tom, že Kostka má přes 10 let, zdědili jsme jí po zakladatelích a jednou, za dalších 10, 20 let jí někdo zdědí po nás - netvoříme web na 3 roky, ale web kterej má zůstat a přetrvat hodně dlouho (a stejně jako Sunrise ještě dýl, pokud se nenajde nikdo kdo by ho včas upadtenul).
24.3.2020 14:20 - Log 1=0
sirien píše:
smajlíky,

Tak když na to přijde, naše generace umí psát smajlíky i bez přebytečných funkcionalit ;-)
24.3.2020 14:28 - sirien
Log: ale to má taky další efekt a to že se trochu zamejšlíš nad užitim popř. že to používáš s určitou umírněností, protože i když píšeš automaticky deseti, tak napsat :) :) :) :) :) popř. to rozkopírovat dá značně víc práce, než popojet myší na ikonku smajlíku a maniakálně tam začít klikat jak šílenec. O tom že to taky umírní používanej rozsah těch smajlíků nemluvě. To pak vede k tomu, že se lidi trochu víc zamejšlej i nad vyzněnim a obecně je pak ten projev až na jisté nejmenované excesy kultivovanější.
24.3.2020 15:17 - York
Sirien: K tomu, co říkáš, vcelku nemám výhrady. Určitě není třeba implementovat úplně všechny moderní vychytávky jen proto, aby tu byly.

Druhá věc ale je, že přítomností nějakýho ui prvku, případně intuitivním defaultním chováním, můžeš uživatele motivovat k určitý štábní kultuře. Kdyby třeba tlačítko na citaci bez označenýho textu automaticky udělalo mention na danej příspěvek (Tj. hodilo by to do postu klikatelné Sirien:), určitě by to používalo víc uživatelů a většině by to nebylo třeba vysvětlovat.
24.3.2020 15:25 - sirien
York: V tom máš určitě pravdu. Např. chování citačního tlačítka u postů je něco, nad čím sem uvažoval už hodněkrát a tohle mě už taky napadlo (plus že při označení celého postu by to nemělo udělat nic, resp. se chovat stejně jako při označení ničeho plus že by Kostka měla systémově explicitně zakazovat vnořené citace).
24.3.2020 16:01 - mrkew
sirien: Však jasný, není potřeba to rvát na aktuální systém, to je nesmysl. Je lepší to celé vzít a přepsat, ale to není záležitost 5 kliků. Narvat něco na 10 let starý systém, to bych si radši vyrval vlasy.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.36250996589661 secREMOTE_IP: 3.223.3.101