Kultura

alef0
3.8.2010 16:11
Uzamčeno: Nové číslo Drakkaru vydáno
Drakkar je internetový časopis zaměřený na fantasy obecně a RPG hry. Je vydáván jakou dvouměsíčník ve formě PDF souborů.

Náš projekt je koncipován jako otevřený. Přijít a přidat se k nám může kdokoliv – stačí se domluvit s některým členem redakce a napsat článek. Naše otevřenost spočívá i v tom, že kritika či pochvaly nás budou motivovat k lepší práci a pokusíme se přizpůsobit vašim požadavkům co možná nejlépe.

Jelikož se budeme věnovat především RPG hrám a fantasy, můžete očekávat teoretické články o hraní, seznámení s dobrými internetovými projekty, občasnou recenzi na knihu či film, doplňky ke hrám a dobrodružství.

Drakkar sdružil mnoho různých lidí; převážně hráčů RPG her, ale to není pravidlem. Jsou mezi námi i tací, kteří v životě žádnou hru na životní příběh nehráli. A naší spolupráci to nebrání.

Náš společný časopis si neklade za cíl být originální či jedinečný, ale být kvalitní a stát se každé dva měsíce vaším oblíbeným čtením.

Chtěl jsem dát příležitost autorům Drakkaru k propagaci na zdejším webu. Nicméně opakovaně se stává, že není propagován časopis, ale zejména je propagována nesnášenlivost, neschopnost pracovat s kritikou a negativní emoce. Myslím, že to není potřeba. A tak je tahle diskuze zamknuta a další diskuze na téma Drakkar nejsou žádoucí. Když se neumíte chovat, choďte jinam. - Alnag
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
6.12.2011 21:16 - sirien
crowen píše:
Stiahni si a uvidis

Kdysi jsem to dělal, později jsem usoudil že vzhledem k průběžným výsledkům takových pokusů je časově neskutečně úspornější se prostě zeptat - ostatně stejně jako teď, takže díky za shrnutí

alef0 píše:
Z toho, čo som veľmi letmo prebehol pri uploadovaní článkov, by sa Sirienovi pozdávalo dobrodružstvo Trollové.

Hm. Jediné co by mě z crowenova výčtu zaujalo je Ilgirův report z Essenu, nicméně letos jsem se do Essenu konečně dostal osobně a s Ilgirem jsme se tam potkali, takže report úplně nepotřebuju. Číst v ČR publikovaná dobrodružství mě nějak omrzelo, kdysi jsem jich přečetl hromady, jedno horší než druhé, jediné co si vybavuju že za něco stálo byly dobrodružství od Alnaga a jedna Erricova práce na GC.
Což mi připomíná že sem Sparkle slíbil že mrknu na to její...

Každopádně když mi řekneš, proč myslíš že by se mi ty trollové mohli líbit, tak se na ně možná i podívám a pokud máš pravdu, tak bych mohl po dlouhé době něco v Drakkaru prozměnu pochválit :)
6.12.2011 22:21 - alef0
Keď som to písal, netušil som, že trollovia sú tam dvakrát, druhýkrát v skvelom Goranovom parodickom článku o .. ehm... rasách.
7.12.2011 07:08 - Jerson
Četl jsem, a ... ef, co že tam bylo?
Mutant Chronicles znám, ale dobré čtení pro člověka, který nezná.
Das Schwarze Auge - docela zajímavé, byť fantasy, takže pro mě až tak ne.
Clive Barker - tady se prakticky nechytám myšlenky
Kouzlené předměty - nezájem
Pohraniční tvrz - nezájem
Úlet - ach jo.
Služba mrtvým - tohle bylo docela zajímavé dobrodružství, i když tedy zase fantasy. Ale dobré
Trollové - mám dojem, že jsem něco podobného hrál ve svém druhém RPG z Pána Prstenů. Nuda
Deskové hry - vcelku dobrá reportáž.

Celková zajímavost ... ééé. No dobře, když odečtu věci co znám a fantasy, tak jo. Je tam.
7.12.2011 08:39 - Wild West
Když to nestačí sledovat Jerson, tak je to vážné varování.
7.12.2011 12:37 - Sosáček
alef0 píše:
by sa Sirienovi pozdávalo dobrodružstvo Trollové.

:D
7.12.2011 13:27 - crowen
Oranžový Traktor píše:
alef0 píše:
by sa Sirienovi pozdávalo dobrodružstvo Trollové.

:D


Kuzlo nechceneho :-)
12.2.2012 11:41 - alef0
Jubilejné 30. číslo vydané! Drakkar týmto slávi 5 rokov existencie!

Obsah 30. čísla tvorí vyše 65 strán:

* Můj pohled na PragoFFest 2012 („Chiisai“)
* Confessio čili Jak jsem se chtěl stát spisovatelem (Argonantus)
* Řád sv. Lazara Jeruzalémského (Petr „Goran“ Chvál)
* Multikampaň (Jerson)
* Náhodní tabulka: Náhodná setkání ve městě (Quentin)
* Dračí doupě 2: Al-Jenov almanach artefaktov (Aljen)
* Dračí doupě 2: Turnaje (Michal Viskup)
* Dračí doupě 2: Dobrodružstvo "Železo pre čiernu ruku" (Ján „Crowen“ Rosa)
* Zahrajte sa s nami: Crusader Rex (Peter Kopáč a Petra Kopáčová)
* Zahrajte sa s nami: A Game of Thrones (Alef0)
* Kráľ meymunov (Michal Viskup)
* Příběhy Impéria: Ukázka z Knihy dobrodružství (Ecthelion2)

PDF sborník si můžete stáhnout zde. Příjemné čtení!
14.2.2012 10:10 - ShadoWWW
Zatím jsem přečetl dva články - Dračí doupě 2: Turnaje a Dračí doupě 2: Dobrodružstvo "Železo pre čiernu ruku".

Na Turnaje jsem se těšil ze všeho nejvíc. Říkal jsem si, že se autoři DrD2 chytli za nos a k jubilejnímu 30. Drakkaru nám ve spolupráci s autorem článku (Michalem Viskupem) připravili taktické souboje, které mi v DrD2 tolik chybí.

Zaradoval jsem se, když jsem v článku zahlédl fotku s figurkami. Chyba lávky. Toto s taktickým figurkovým soubojem nemá nic společného. Jde jen o nástin systému, ve kterém se rozdělují arénové body (AB), které lze pak přepočítat na zkušenosti nebo dukáty. Docela jsem se i zasmál jednoduchosti systému. :-) Dále cituji (s překladem do češtiny, aby se to lépe četlo):
Píše:
Řebříček se sestavuje velmi jednoduše, ve třech krocích:
1. Počet obyvatel hlavního města vynásobte 10 - to bude počet AB první CP v žebříčku.
2. Počet obyvatel hlavního města vydělte 25 - to bude přibližný počet soutěžících v lize pro své povolání.
3. Ostatním nehráčským postavám rozdejte body tak, aby měl vždy každý ztrátu zhruba 1/5 bodů na soupeře před ním, zaokrouhlujte na celá čísla, pod hranicí bodu vždy na jeden bod. Na tento účel výborně poslouží Excel, ale dá se to zvládnout i s perem na napíře, či dokonce na základě intuice.

Příklad: Představme si, že Aréna systém je aplikovaný v malém království a hlavní město má 3 000 obyvatel. Celkový počet postav teda bude cca 120. Barbar Hrun už je v hrdinském důchodě. Zato ale vede v žebříčku Válečnické ligy. Dostane teda 30 000 bodů. Další závodník už bude mít jen 24 000 AB, ten po něm 19 200 a tak dále, dokud se nedostaneme mezi chudáky snaživce, kteří zřejmě nikdy ničeho nedosáhnou a dostávají se k hranici bodu.

Doufám, že jste se z ukázky bavili stejně dobře jako já. :-) Tento systém bych mohl doporučit snad jen opravdovým masochistům.

Na druhou stranu, dobrodružství Železo pre čiernu ruku od Crowena mi zpravilo chuť. V dobrodružství jsou poměrně dobré nápady a pár pěkných vychytávek. Bravo!

Teď se těším na Multikampaň a Náhodná setkání ve městě.
14.2.2012 10:58 - noir
ShadoWWW: Já to původně nechtěl číst, ale zní to skoro tak napínavě, jako blahé paměti Bouchiho mechanika pro nepřímou střelbu katapultem...
14.2.2012 11:19 - Jerson
Popravdě, zatím nevím zda se radovat, že můj článek má 100% úspěšnost - všichni čtenáři se rozhodli multikampani vyzkoušet - nebo být rozčarovaný, že ho četl asi jen jeden člověk.Doufám že tady se ozve více čtenářů.
21.2.2012 19:28 - Shako
Tak jsem si konecne docetl zbytek Drakaru. A pln ocekavani z uvodniho: "jo, todle bych si precetl a todle taky... a pak jeste tamto" jsem nakonec docela zklaman.


* Můj pohled na PragoFFest 2012 („Chiisai“)
Pozoruhodny pohled. Premyslel jsem, zda jsem byl vubec na stejne akci... kdybych tam Chiisai nevidel na vlastni oci, asi bych si vazne myslel, ze ne.

* Multikampaň (Jerson)
Jediny nakonec dobry clanek. Nektere postrehy jsou vazne zajimave, ac vetsinu jich stejne v brzke dobe nevyuziju, tak to stalo za precteni.
EDIT: Pripomelo mi to, ze dluzim Jersonovi report do Omegy. :)

* Dračí doupě 2: Dobrodružstvo "Železo pre čiernu ruku" (Ján „Crowen“ Rosa)
No, porad se mi nelibi ty vykradene obrazky. A ta implementace do pravidel DrDII bych rekl, ze trosku skripe... ale pribeh vcelku v pohode.

* Zahrajte sa s nami: Crusader Rex (Peter Kopáč a Petra Kopáčová)
Zajimalo by me, pro koho byla tadle recenze myslena. Pro lidi, co nehraji wargame? Ti to asi cist nebudou, aby se dozvedeli, ze to neni pro ne. A pro lidi, co wargames znaji jsem tam toho mnoho noveho nenasel.. co treba nejake srovnani? Je to delsi/komplexnejsi/lip ovladatelne/hratelne nez nejaka jina hra podobneho typu.. Wargames pro 2 hrace je, ze by to clovek nezahral, za cely svuj zivot, kdyby mel pred kazdou hrou studovat pravidla. Z recenze mi uniklo, proc by si mel nekdo, kdo hru zatim nezna, zahrat prave tudle hru a ne jinou.

* Zahrajte sa s nami: A Game of Thrones (Alef0)
Cekal bych, ze kdyz ten clanek vyjde cca pul roku po te, co vysla nove verze hry, ktere mirne meni pravidla, spojuje nejake rozsireni dohromady a par dalsich veci.. ze bude recenzovana nova verze, nikolik asi 8 let stara/puvodni verze. Autor sice tusi, ze existuje i 2. vydani, ale evidetne netusi, co v nej je... a z dalsich postrehu mi pripada, ze i puvodni verzi hral tak maximalne parkrat.


:( :(
21.2.2012 20:44 - alef0
Shako,
Vďaka za komentáre!

Na stole mám už 3 roky starú verziu, hral som ju 12+ krát a o novej som sa dozvedel v čase písania článku. Žiaľ, napriek hľadaniu som sa nevedel dopracovať k rozdielom medzi novou a starou verziou, ktoré by boli podrobnejšie než "hej, sú tam nejaké elementy z datadiskov, iný artwork a nejaké clarifications". Čiže máš pravdu, netuším, čo v nej je, napriek tomu, že som urobil všetko preto, aby som to zistil.

Keďže si očividne vlastníkom novej edície, vieš k tomu povedať niečo viac, resp. doplniť, ku ktorým z mojich postrehov máš výhrady?
21.2.2012 23:50 - Shako
alef0 píše:
Čiže máš pravdu, netuším, čo v nej je, napriek tomu, že som urobil všetko preto, aby som to zistil.


Pravidla nove edice jsou ke stazeni na webu FFG, tak nevim v cem je problem se tam podivat, ikdyz nemas novou edici, tak nektere zakladni udaje z toho vyctes, ne?

Napriklad, ze je to pro 6 hracu, jsou tam rovnou oblehaci stroje, pridavaji se tam nove nahodnejsi karty pro boj.... coz je vsechno, co ve svem clanku zminujes, ale nejak si opomel, ze by to v nove edici mohlo byt rovnou a nebo jinak.:-)

Nejsem vlastnikem ani nove ani stare edice, ale ma to vcleku nahrane, byt novou verzi jsem hral zatim jen jednou. Presto znam dostatek lidi, kteri maji novou verzi a asi by nebyl problem si ji pujcit nebo si domluvit hrani a podrobne se na ni podivat, kdyz uz bych to chtel recenzovat. Nevim, kde prebyvas ty, ale v Praze to vazne nejak neni problem sehnat, aspon k nakouknuti - at uz kamaradi, herna, obchod...

EDIT: Na Alekove Ice&Fire webu (kam se presunul z D20) je dizkuze k boardgame, kde nekdo rozebiral a vyjmenovaval zmeny v podstate hned potom, co to vyslo (cca max do mesice od ofiko vydani). Minimalne tam by se dalo taky zeptat, co presne je tam jinak. Urcite by ti nekdo rad odpovedel. :) Tod k tvemu "urobil všetko preto, aby som to zistil".

EDIT2: A co tak nejaky D20 nebo RPGF sraz? Tam by se urcite nasel nekdo, kdo je vlastnikem a rad by to privezl a mohlo by se to tam zahrat...A mohl bys poznat rozdily v nove edici. A nebo ta recenze nekam spechala, ze se na to nedalo pockat?:)
22.2.2012 00:30 - alef0
Ďakujem, že si ma znavigoval, o tých elementoch k novej edícii som úprimne nevedel a doplním si znalosti a budem ich šíriť, lebo otázok o rozdieloch medzi edíciami som počul dosť :-) Redakčnej práce v oblasti 2e to chcelo viac.

Samozrejme, hrať novú edíciu by som nemal problém vybaviť, ale cestovať kvôli hraniu novej edície z Košíc 8 hodín na Západ sa mi neoplatí, navyše v prípade tohto molocha, kde jedno hranie nestačí na dojem. To tvrdí aj diskusia na IceFire, ktorú som si práve prečítal, kde Lubos konštatuje, že letmé preletenie pravidiel nestačí, pretože je tám pár nuáns, ktorých efekt môže robiť väčšie efekty, ale to zrejme len vtedy, ak poznáš obe edície. V globále sám hovoríš, že si novú edíciu hral len raz a podľa absencie širších komentárov mám pocit, že si mal takmer identické zážitky, alebo nie? Ale ak to niekto dovlečie na zraz, poteším sa a budem prvý, kto si to zahrá, i keď, ako som spomínal, na náhodné zrazy o malom počte ľudí je to veľmi špecifická hra.

Môj zámer bolo predstaviť túto hru neznalým ľuďom a stále si myslím, že edičné rozdiely na celkovom dojme, atmosfére a vyznení hry pre nezaujatého čitateľa veľa nezmenia a to ani vtedy, ak si znalec oboch edícii. To potvrdzujú aj ďalšie recenzie, takže necítim potrebu to meniž. (Inak v pôvodnej verzii článku bolo dokonca viacero technickejších informácií, ale obaja peer reviewisti nezávisle od seba zhodli, že sú zbytočné ... a mali pravdu.)

Popri tom som nevydedukoval aké iné konceptuálne výhrady máš (mám na mysli jemne negatívnu narážku o počte hraní, z ktorej vyplýva, že tam vidíš aj iné chyby).

Ešte raz vďaka za názor!
22.2.2012 08:37 - Jerson
Tak alespoň jeden spokojený čtenář odsud. mám dojem že bude lepší dát článek přímo sem, je to mnohem přístupnější varianta.
Shako - hlášení z mise můžeš napsat přímo na stránky Omegy, jen teď nevím zda tam jsi registrovaný.
22.2.2012 09:56 - Shako
Jerson: Nekde jsem zahlidnul ten clanek i na webu tusim Altaru, chapu to spravne, ze je to nejaky starsi clanek, ktery si jen vytahnul na svetlo?
Jinak souhlasim, ze umistit clanek tady bude lepsi. Navic si jej mozna nekdo precte i za par let, coz si myslim, ze v Drakaru nehrozi, ze by nekdo stahoval stara pdfka...
Na strankach omegy registrovany nejsem.


alef0: Diky za vysvetleni. Hold jsem ocekaval neco jineho...
22.2.2012 10:28 - crowen
Shako: pokial viem, tak na RPGF sa k tomu clanku vyjadrilo viac ludi, ako tu, a este sa tam v navaznosti na to rozbehla diskusia. Tu sa k tomu viac menej nikto nevyjadruje.
22.2.2012 10:38 - Alnag
Já se k žádnému článku nevyjadřuji, protože když to není na Kostce jsem příliš pohodlný, než abych to stahoval a četl. ;-)
22.2.2012 10:43 - alef0
Píše:
alef0: Diky za vysvetleni. Hold jsem ocekaval neco jineho...

Minul si sa so zamýšľanou cieľovou skupinou.
22.2.2012 11:04 - Wild West
Píše:
Jinak souhlasim, ze umistit clanek tady bude lepsi. Navic si jej mozna nekdo precte i za par let, coz si myslim, ze v Drakaru nehrozi


Dospěl jsem k opačnému názoru. Ale asi to schytám, protože mám zakázáno to říkat.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085978984832764 secREMOTE_IP: 3.142.199.138