Dalcor píše:
Tedy aby systém maximálně limitoval vliv náhody? u d20 je to otázka vyšších elvelů, kde většinu dovedností poté zvládáš "levou zadní", ale na nízkých úrovních (než dosáhneš asi tak 10 v primárních dovednostech, což je asi 5. level/ je to příliš náhodné. To víš nemáš tolik zkušeností.
Nejde mi o vliv náhody, spíš mi přijde přijde mi jen dost podivné například když je na začátku kapitoly o skillech tabulka DC od 5 do 40, kde 40 je Nearly Impossible, což však na vysokých levlech s jen trošku namaxovaným skillem zvládám s přehledem a zároveň je o pár stránek dál v konkrétním popisu DC 50. WTF? Nezasloužilo by si to nějaké vysvětlění ohledně konceptu a jak to autoři vlastně mysleli? Stejnětak, proč si musím vyderivovat, že bojové modifikátory se pohybují tak cca někde mezi -8 a +8 místo aby to tam bylo zmíněné? To jsou jako autoři jasnovidci a vědí, že budu neustále používat ten kotel konkrétních akcí a modifikátorů?
Prostě mi to celé přijde jako takový podivný přístup ve stylu "Tady máš hru, nauč se ji a hraj. Když ti něco nebude fungovat, no tak s tím asi dojdi na forum nebo tak něco...". V kontrastu k tomu máš třeba WoD, který tak nějak říká "tady to máš podrobně (popisy konkrétních modifikátorů ke skillům), když to nechceš řešit nebo přijdeš na něco, co jsme nepokryli, tady to máš variantu (modifikátory -5 až +5 s popisy, co znamenaj), akorát s tím nedělej tohle, není to na to stavěný (sčítá se abilita+skill, abilita+abilita ale nikdy ne skill+skill)". A to mi přijde jako o hodně lepší přístup nejen k začátečníkům.