Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
26.3.2019 19:05 - York
sirien: Každopádně sčítáš kostky (podle toho, co na nich padlo), nikoliv to, co na nich padlo.
26.3.2019 19:07 - sirien
Ano, to je velmi elegantní vyjádření toho rozdílu :)
26.3.2019 19:18 - Šaman
Kdybych to ještě maličko formalizoval, tak "v poolu sčítáš kostky, nikoliv jejich hodnoty".
26.3.2019 19:41 - malkav
Sirien: Proč hned zmiňuješ epické fantasy? Naopak jasně píšu, že je tohle ve mě zakořeněné hlavně kvůli mé oblibě v určitém systému ;) Navíc si myslím, že extrémní výsledek by měl být opravdu výjimečný. Ber to třeba jako můj osobní pocit, se kterým se samozřejmě nemusíš ztotožnit.
26.3.2019 20:25 - sirien
malkav píše:
Proč hned zmiňuješ epické fantasy

protože se bavíme o hacku pro DnD.

malkav píše:
extrémní výsledek by měl být opravdu výjimečný. Ber to třeba jako můj osobní pocit, se kterým se samozřejmě nemusíš ztotožnit

to se určitě neztotožnim, protože to nedává žánrově ani herně moc smysl.

Z herního hlediska to je problematická statistika. Aby hod vyzněl nějak epicky tak je potřeba, aby se sešel dobrej hod ve vhodné situaci. Vhodných situací není zrovna extra moc, což tu šanci na nějaké super silné vyznění dál zmenší. Zrovna GURPS se svými trojkami a osmnáctkami byly vždycky dost otravné - člověk je viděl jednou za věčnost a zpravidla zrovna když to ani nebylo třeba / nemělo zvláštní efekt.

Z žánrového hlediska to je tahání realističnosti tam kde o ní většina lidí moc nestojí. Asi jakobych sledoval akční film v němž místo toho aby se režisét a choreograf snažili dát každé akční scéně nějaký cool moment se snaží aby všechno vyznělo jako hodně realisticky a nějakých cool věcí tam nebylo příliš. Ok, ano, jsou žánry, kde taková přízemnost vyzní dobře, ale to neni zrovna ten typ příběhů který by se běžně hrál v DnD.

Jako já nikomu neberu, že má třeba nějakou slabost pro gaussovky (myslim teď křivky, ne SF guny) a nemám ani nic proti systémům jejichž matematika gaussovku sleduje (Fate, že ano...), ale do DnD s jeho zaměřením a s jeho systémem fortune only vyhodnocení prostým hodem to prostě objektivně spíš nepatří a snaha to tam rvát mi přijde že je u většiny (!) lidí odvozená spíš z nepochopení než z reálné preference (z toho co sem v minulosti viděl a jak to bylo ospravedlňované - a btw. sám sem měl kdysi tuhle obsesi taky co pamatuju)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.31948304176331 secREMOTE_IP: 34.207.146.166