Kultura

ShadoWWW
19.9.2019 13:26
Descent Into Avernus
Rozhodl jsem se vytvořit vlákno, ve kterém by skupiny sdílely své postřehy, rady a zkušenosti s tímto dobrodružstvím, případně i nějaké podomácku vytvořené pomůcky.
15.11.2019 15:16 - Merlin
Jezus: a představ si :), že v tabulce zbraní jsou zbraně, které svým rozsahem zranění dokáží zabít postavu na 1 úrovni. Na místě. Vedví.

Ne, vážně bych nehledal jádro pudla v 1 náhodném setkání. To bych ToA vytýkal jiné věci, než zrovna tohle.

A jak píše níž Sirien nebo Log...kuwa..dyť je to cesta do Pekla, tak tam nemají slečínky co dělat. :)
15.11.2019 15:19 - Merlin
Jezus píše:
Já to jako chybu vidím, takhle by se hrát imho nemělo. Za nějaký záadnější problém jsem to ale myslím nikdy neoznačil, jen za příklad špatně navrženého ecounteru.


ale on tě nikam neposouvá, nemusíš ho hrát, není v dějové linii (i když klidně může být součástí zápletky, vzhledem k youan-ti, který ten sud poslal). Je v dodatcích. To je podle mne zásadní rozdíl.
15.11.2019 15:24 - Jezus
Jop, ale to je relativně ok, protože:
1) tam bývá volba jestli se jejich účinku vystavit, případně je to následek nějaké hry. Kdežto tady jdu po ulici ˇa hrozí mi smrt.

2) rozsah zranění je trochu něco jiného než průměrné zranění...

A já to řeším, protože na to přišla řeč. Není to nic, na základě čeho bych se to snažil celé strhat. To už by snad mohlo být pomalu jasné, ne? :-)

A jasně, věcí ke kritizování je tam víc. Stejně jako DotMM je plnej věcí, který de fakto mají nasírat hráče a bavit DM (což je teda úplně blbě). Ale tam je to tak nějak jakože stará škola a celkově šílenství, takže tam po "vychovávání" ani nějak nevolám :-)
15.11.2019 15:28 - Jezus
Merlin píše:
ale on tě nikam neposouvá, nemusíš ho hrát, není v dějové linii (i když klidně může být součástí zápletky, vzhledem k youan-ti, který ten sud poslal). Je v dodatcích. To je podle mne zásadní rozdíl.


Však jasně, ale to, jestli to hrát nemusím, přece neznamená, že je to není špatně navržené. Znamená to právě jen to že to není nijak kritická (ani zásadní) chyba. Ale pořád je to chyba. Nebo si myslíš, že taková "scéna" je v pořádku? Chtěl bys ji potkat nebo svým hráčům odehrát "as writen"?
15.11.2019 15:38 - Jerson
sirien píše:
Pak tu pár lidí (Šaman, Jerson) co mají na DnD (-like hry) trochu pivku kvůli vlastnímu dost specifickýmu hernímu stylu nebo dřívějším traumatům ucítilo krev ve vodě a začalo tu lítat něco o tom, jak je špatně celý DnD.


Ale prdlajs.
(DnD je celý špatně kvůli jiným věcem než je tenhle modul :-)
15.11.2019 15:40 - sirien
smajlík. nezavírá. závorku.
15.11.2019 15:45 - Jerson
Ty píšeš velké písmeno v oslovení na netu i u svých kamarádů, já smajlíkem uzavírám závorku, aby nevypadal, jako když má dvojitou bradu. A taky ho používám místo tečky za vetou. Se s tím smiř ;-)

Ale chtěl jsem se citovat:
Jerson píše:
mám dojem, že třeba hráčům DnD to tak v řadě případů vyhovuje

Pokud takové mé věty stále čteš jako "DnD je špatné a nikdo by ho neměl hrát", tak si budeme jen těžko rozumět :-)
15.11.2019 15:46 - Aegnor
Jezus píše:
Chtěl bys ji potkat nebo svým hráčům odehrát "as writen"?

Jasně, to je cool charakterizační scéna. Ten sud bude padat na někoho, koho ta ztráta 14 životů nezabije na místě (barbar, fighter, paladin ...). A otázkou není "zda uhne a přežije", ale "jak zareagují ostatní? Okamžitě se mu vrhnou na pomoc? Půjdou po tom yuan-ti?"
15.11.2019 16:05 - Jezus
Pominu-li, že nebudeš házet zranění ale použiješ průměr a hlavně, že stylem DM-fiat vybereš záměrně tu z postav, kterou to nemůže zabít, tak musíš mít na prvním levelu figtera nebo paladina s bonusem za odolnost +4 (což není "samozřejmé") nebo barbara.
Ale jako jo, takhle už to smysl má hrát a rozumný DM to tak asi i zahraje. Horší, když to někdo hodí na čaroděje, jak tu psal Kosťa.
15.11.2019 16:16 - ShadoWWW
No já jsem slyšel, že hodně pokročilých hráčů si ztěžovalo na to, že ani Mordenkainen jim nedává dostatečně drsný protivníky, kteří by představovali skutečnou výzvu. Když tito borci budou hrát DIA, tak kdyby je v něm protivníci jen lechtali na břichu, tak už slyším ten řev: "Kde jinde máme najít pořádný protivníky než v dobrodružství o Pekle?!" Peklo ale samozřejmě představuje i obrovskou výzvu pro hráče zaměřené na sociální interakce.

DIA tak naplňuje definici pekla: peklo je tu pro všechny! :)

Ale teď vážně. Ten modul je drsný a dokáže hráčské postavy i hráče pořádně semlít. Je na umění každého PJe, aby dokázal vystihnout, kdy hráči chtějí pořádnou dávku emocí, a kdy se v tom naopak plácají a je potřeba na chvíli zvolnit. Proto je to dobrodružství pro pokročilé hráče i pokročilé PJe.
15.11.2019 16:24 - ShadoWWW
Pro nováčky je tu Rick & Morty.
15.11.2019 16:27 - LokiB
Jezus píše:
Nebo si myslíš, že taková "scéna" je v pořádku? Chtěl bys ji potkat nebo svým hráčům odehrát "as writen"?


Uvidíme na zpětné vazbě hráčů autorům. Jsem přesvědčen, že nemálo US hráčů takto hrát chce a je podle nich scéna zcela v pořádku. A nejen US, ale zmiňuju US jako největší hráče.
15.11.2019 16:54 - Aegnor
Jezus píše:
tak musíš mít na prvním levelu figtera nebo paladina s bonusem za odolnost +4 (což není "samozřejmé") nebo barbara.

Nemusím, stačí mi kdokoliv, kdo bude mít víc jak 7 životů. Postava s osmi životy padne do bezvědomí, ověří se, jestli "přebytek" zranění je větší, než její hp maximum (6 zranění, 8 hp, není) a pak padá do bezvědomí a běží jí death savy. Tam ji může kdokoliv stabilizovat, navíc to může být poměrně "klidná" situace (nikde žádný útočník, můžou si pomáhat či nepomáhat), takže bych se na stabilizační hody nebál dát výhodu.

Šance, že postava při tomhle umře, je minimální.

Jezus píše:
Pominu-li, že nebudeš házet zranění ale použiješ průměr a hlavně, že stylem DM-fiat vybereš záměrně tu z postav, kterou to nemůže zabít

Nebudu házet zranění, to je naprosto korektní řešení dle DnD. A jako opravdu se tváříš, že je špatně, když jako cíl efektu vyberu postavu, která mi přijde nejvhodnější pro to, co s tím chci udělat?
15.11.2019 17:08 - LokiB
Aegnor píše:
A jako opravdu se tváříš, že je špatně, když jako cíl efektu vyberu postavu, která mi přijde nejvhodnější pro to, co s tím chci udělat?


To se asi bude tvářit víc lidí.
Kupříkladu i proto, že jestliže ty sudy někdo shodil, tak s nějakým záměrem. A pak záleží na tom, jestli to má být blbec nebo třeba neschopna, nebo někdo s potenciálem, protože jinak bude jistě shazovat sud s nějakou logikou ... stejně, jako by to udělaly postavy.
Když pak budou hráči přemýšlet nad tím "proč asi shodil ty sudy zrovna na A? když ten je podle všeho nejméně vhodným cílem", tak buď půjdou větví "byl to úplný degen" nebo "měl smůlu" nebo "hmm, něco za tím asi je, že byl cílem A."
ale jen tak si DUPJ vybrat k útoku postavu, protože jen ona má šanci to přežít ... to je divné i mě a o mně je známo, že s DUPJ přístupem problém nemám ;)
15.11.2019 17:30 - MirTur
Navážu na to co tu rozpoutali Log a Morien, bo jsem ten zmiňovaný DM. Aniž bych spoiloval tak o DiA řeknu, že modul má velmi zajímavý hlavní příběh a v jeho průběhu jsou libové možnosti pro vlastní invenci a úpravy.

K těm bojům ke kterým došlo: Budu-li brát ty ofiko co jsou v modulu. V tom prvním hráči uspávali, měli „high ground,“ uráželi a já nevím co ještě. Jenže proti úrovni 1 vy-znalí-víte-kdo s cr:2 je prostě au, i když jsem ho nejel na 100%.

Ve druhém pořadí je tam ten Dungeon of the Dead three jak Shadowww zmínil. Ten jsem komplet ignoroval a nahradil jej z několika důvodů. Místo toho jsem tam nahodil 3 různé lokace v Baldurově bráně – jednu pro každý kult a hodil k tomu nějaký ten příběh. Abych hráčům ale dodal nějaký ten „autentický“ zážitek, používal jsem pochopitelně staty těch kultistů z DiA. Ano, v jednom případě jsem se omluvil za cr: 6 enemáka (byť těžce zraněného) – toho by v tom dungu nepotkali. Beru-li ale v potaz, že jsou v tom origoš dungu místnosti, kde třebas potkají cr: 4 enemáka jenž si pod nohy může hodit ohnivou kouli a má dost životů (v průměru) na to, aby to ustál, tak tam asi něco hapruje. Tady se můžeme bavit o tom, že na ledacos se dá připravit, ale prostě fireball proti 2. úrovním je fest au (nepoužil jsem ho).

Co se týče obecně toho co kdo od oficiálního modulu čeká... Za mě asi zajímavý nosný příběh. Je fakt, že souboje si zkušený Pj může optimalizovat. Nemůžu se ale zbavit pocitu, že tohle zkušení lidi nedělali, nebo to netestovali. Pravda tedy je, že jsme teprv na startu a třeba to co říkám je velmi zavádějící. Takže uvidíme po pár dalších sezeních.
15.11.2019 18:06 - Aegnor
MirTur píše:
kde třebas potkají cr: 4 enemáka jenž si pod nohy může hodit ohnivou kouli a má dost životů (v průměru) na to, aby to ustál

Jsem na mobilu, tak jenom krátce - jakej MAGOR s death wish si pod nohy hodí fireball?
15.11.2019 19:02 - sirien
MirTur: problém je, že nastavování protivníků neni exact science - přinejlepšim to je alchymie, přinejhoršim čistej art. Tzn. srovnání zraněnýho CR6 protivníka s CR4 protivníkem v nějaký místnosti může, ale taky nemusí bejt legitimní.

Každopádně to zní divně, protože co vim tak žádné podobné ohlasy těm vašim se v žádné větší míře okolo neobjevovaly?
15.11.2019 19:17 - MirTur
Aegnor píše:
jakej MAGOR s death wish si pod nohy hodí fireball?

Tak šílený kultista boha smrti třebas aneb kdo chce psa bít, důvod si najde. Tady jsem spíš vypíchl situaci z hlediska pravidel, ne logiky. Ale víš co - kdyby byly postavy v jiné místnosti a on by tam jen jukl...
sirien píše:
Každopádně to zní divně, protože co vim tak žádné podobné ohlasy těm vašim se v žádné větší míře okolo neobjevovaly?

Tak pokud nikdo další nemá problém tak dobře pro ně :)
15.11.2019 19:23 - sirien
MirTur: tak já nevim, já se ptám - ono kdyby vypadlo že někde někdo psal něco podobnýho tak by se to dalo třeba porovnat nebo tak.

(Jinak fireball pod nohy je ještě dobrý - od doby co mi kdysi pradávno jeden PJ na mDrD zkoušel "vysvětlit" že pro nepřátelského čaroděje je "dokonale smysluplná" taktika stát neviditelnej za dveřma, celej den v kuse, a pak vyprázdnit všechny magy v podobě modrejch blesků do jediného nepřítele (nenechat si ani na hyperprostor) a pak zůstat stát uprostřed místnosti bez únikový cesty... řekněme že to tehdy bylo naposled, co sem hrál mDrD. I když Guff mě už roky ujišťuje, že tohle se tam už dlouho neděje.)
15.11.2019 19:43 - MirTur
sirien píše:
ono kdyby vypadlo že někde někdo psal něco podobnýho

Co vím tak to vede Shadowww a ten už tu něco podobného psal. Samozřejmě by bylo skvělé, kdyby se sešlo názorů více.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079101085662842 secREMOTE_IP: 3.147.73.35