Kultura

ShadoWWW
19.9.2019 13:26
Descent Into Avernus
Rozhodl jsem se vytvořit vlákno, ve kterém by skupiny sdílely své postřehy, rady a zkušenosti s tímto dobrodružstvím, případně i nějaké podomácku vytvořené pomůcky.
Autorská citace #81
14.11.2019 11:42 - Jerson
Aegnor píše:
pokud něco, tak by to mělo být spíš opravdu o příliš drsných encounterech, než o tom, že by hráči dělali chyby.

Zapomněl jsem na tag [irony] - po TPK mají někteří GMmové sklony říkat hráčům, kde udělali chybu, aby nemuseli přiznat své vlastní selhání při vedení hry.
Autorská citace #82
14.11.2019 11:46 - LokiB
Jerson: ale pro férovost je třeba říc, že někteří hráči hrají strašně blbě, a pak mají sklony vyčítat GMům, že selhávají při vedení hry ;) (not irony).

DIA si asi pořídím, celkem mě zajímá, jak by takovéto dobrodružství bylo přenositelné do naší kampaně.
Autorská citace #83
14.11.2019 11:53 - York
Na hře, kde postavy mohou snadnou umřít, když si ukousnou sousto nad svoje síly, není vůbec nic špatnýho. Chyba ale je, když hráči čekají combat-as-sport a dostanou combat-as-war. Což je zjevně přesně tenhle případ.
Autorská citace #84
14.11.2019 12:52 - Log 1=0
Má to (prý) být příběhové dobrodružství, o morálních dilematech, o volbách. Nečekám, že tvorba příběhu je v něm o tom, že se snažíme maximálně efektivně využívat zdroje. Kdyby to byl pseudo-oldschool sandbox, a my tupě lezli do TPK fightů, tak neřeknu ani popel.

SPOILER píše:
Qest: Ve městě někdo vraždí lidi, ehm řekněme policie je zaneprázněna přívaly uprchlíků před branami, tak angažovala partu dobrodruhů z města (my) ať s tím něco uděláme.
Encountery: Parta pobudů, co se zrovna snaží unést náš kontakt (1. level - 1 postava s 1 životem, zbytek na zemi), OK, tady by se možná něco vyjednat dalo, ale byli hrozně agresivní.
Zbytek 2. level
Kultisté temného boha B1, vůdce dává zranitelnost na svou DMG všem kolem sebe, + poskoci.
Kultiské temného boha M Vůdce má rezist na magii a DPR cca max životů našich postav, + poskoci
Kultisté temného boha B2 Vůdce dává nevýhodu k útokům, CR 6, ale snížené životy + poskoci + nám přátelské NPC.
Já ležel v každém, a vždy alespoň jeden další člen družiny. A to jsme dost tvrdě jeli combat-as-war (jeden z těch encounterů se nám podařilo rozdělit na 2 menší, snažili se je překvapit), používali ty Tašiny smíchy a spol. (ale ti bossové jsou de fluff vlastně kněží, jeden měl moudrost 5, ostatní netuším) a PJ nepoužíval všechno, co měli k dispozici.
Vyjednávat jsme vlastně i zkoušeli, ale oni mají pocit převahy a cíl obětovávat lidi a my máme cíl zastavit vraždy. Jako sorry, my se neměli na čem dohodnout.
Byli každý ve své tajné svatyni ve městě, v originále jsou ale dle našeho PJ v jednom dungeonu (takže žádné dlouhé odpočinky mezi encountery, i krátké jen stěží).

Jestli nám můžete poradit, jak přežít tady tohle, tak jsem jedno velké oko.
Jinak Bard, Hexblade Warlock, Kouzelník-věšrtec, Tulák-Čaroděj božská duše (Bard jako healer nestačil).
Autorská citace #85
14.11.2019 13:03 - Jezus
[vtip] Dvě DPRka bez tanka? Čemu se divíte? :-D [/vtip]

A vůbec, hrát DIA bez paladina nebo kněze? Není to škoda? Vždyť ta povolání si o to přímo říkají :-)
Autorská citace #86
14.11.2019 13:09 - Merlin
Jezus píše:
A vůbec, hrát DIA bez paladina nebo kněze? Není to škoda? Vždyť ta povolání si o to přímo říkají :-)


My, strana a vlada a tvurci určíme co je hezké a s čím se má tohle dobrodružství hrát :D.
Autorská citace #87
14.11.2019 13:22 - York
Log 1=0 píše:
Parta pobudů, co se zrovna snaží unést náš kontakt


Nezasahovat, pak je skrytě sledovat a počkat si na vhodnou situaci, kdy půjde kontakt zachránit?

Se zbytkem ti neporadím, protože nevím, proč jste se do těch bojů vůbec pouštěli.

(Combat-as-war neznamená, že se snažíš boje hrát chytře, to děláš i při combat-as-sport. Ty si hlavně v prvé řadě vybíráš, kdy se vůbec do boje pustíš. A když to neodhadneš a dostaneš se do nerovného boje, tak z něj co nejdřív utečeš a zopakuješ to, až když si vytvoříš pro tebe výhodnou situaci.)
Autorská citace #88
14.11.2019 13:29 - Log 1=0
Jezus píše:
Dvě DPRka bez tanka? Čemu se divíte? :-D

No dovol?
Já jsem tank. Těch 5 životů doženu tak, že před každým bojem nahodím Zbroj Agathysu. A OČ mám 17.
Autorská citace #89
14.11.2019 13:42 - Aegnor
SPOILERY!!!!!!

Log 1=0 píše:
Parta pobudů, co se zrovna snaží unést náš kontakt (1. level - 1 postava s 1 životem, zbytek na zemi), OK, tady by se možná něco vyjednat dalo, ale byli hrozně agresivní.

Zkusit využít štamgasty v hospodě? Pokusit se je překecat k tomu, aby bojovali s postavama?

Log 1=0 píše:
Kultisté temného boha B2 Vůdce dává nevýhodu k útokům, CR 6, ale snížené životy poskoci nám přátelské NPC.

Ta nevýhoda je pouze na close combat, takže bojovat z dálky.

Log 1=0 píše:
Kultisté temného boha B1, vůdce dává zranitelnost na svou DMG všem kolem sebe, poskoci.

Zase, zranitelnost je na close combat - stejně jako u B2 bojovat co nejvíc z dálky.

Log 1=0 píše:
Kultiské temného boha M Vůdce má rezist na magii a DPR cca max životů našich postav, poskoci

Hej, pokud koukám správně, tak rezist na magii prostě nemá.

Ale jo, ty encountery působí jako trochu drsnější. Jenom nevím, kolik tam mělo být těch poskoků, přijde mi, že většinou jsou ty boje jenom proti vůdci.
Autorská citace #90
14.11.2019 13:44 - efram
ja nevím, ale Shadowww tu píše, že se s většinou dá vyjednávat (je to tak skutešně v pravidlech nebo to zná jen z diskusí?) a pak tu Log píše o nehratelnosti a převaze NPC.....asi je někde chyba.
Autorská citace #91
14.11.2019 13:46 - ShadoWWW
Píše:
Parta pobudů, co se zrovna snaží unést náš kontakt

SPOILER ALERT
Jako PJ vím, že ty borce šlo uplatit. Ale chtěli teda velkou sumu. Druhou možností bylo vyžádat si pomoc od ostatního osazenstva v hospodě.
/SPOILER ALERT
Moji hráči s tím měli taky probém. Už se to pomalu začalo překlápět do TPK (myslím, že 2 postavy lehly a zbytek měl málo životů), když jedna postava ásimara využila uprostřed boje svou rasovku a donutila jejich vůdce, aby se zarděl a odtáhl i se zbytkem tlupy.

Píše:
Kultisté temného boha

Jo, jeskyně tří mrtvých. My tam měli taky tři mrtvé, ale trvale naštěstí jen jednoho (2 se pak z toho dostali). Tento dung byl tak drsný, že družina došla do slabé půlky a vzdala to. Hodně to bylo dáno ale i tím, že se snažili dostihnout prchající protivníky, čímž se roztáhli na dlouhou vzdálenost (kvůli různé rychlosti jednotlivých členů družiny).
SPOILER ALERT
Když už nejrychlejší hráčská postava už prchající protivníky skoro dostlihla, tak doběhla na takovou nepříjemnou zatáčku (v chodbě), kde za zatáčkou byla místnost a v ní další protivníci. Takže se to odehrálo tak, že ti prchající protivníci vběhli do té místnosti, nejrychlejší hráčská postava do té zatáčky před místností (ale tak, že už z té místnosti šla vidět) a následně do postavy stříleli noví protivníci z místnosti a došel si pro ni i boss z té místnosti. Zbytak družiny v chodbě za rohem tomu jen odevzdaně přihlížel. Pak se jeden rozhodl, že půjde do toho rohu taky, aby odnesl padlou postavu, ale narazil na připravené akce, které si protivníci zatím stačili nachystat. Atd. Atd.
/SPOILER ALERT

Občas někteří protivníci jsou hodně v převaze, když se to náhodou nějak seběhne. Naproti tomu některé IMHO klíčové cizí postavy (nepřátelé) zas mají docela nízkou nebezpečnost (NB). Kdyby se to bralo podle NB, tak ve většině soubojů jsou protivníci jasně přesílení.
Autorská citace #92
14.11.2019 13:57 - Log 1=0
York: Já to nevedu, ale hraju, a nevím, kolik z čeho je modul, kolik domácí úpravy a kolik improvizace.
SPOILER píše:
Ale ten první encounter nám vysloveně spadl na hlavu, našli jsme kontakt, kontakt řekl, že má problém, naběhla parta nasraných chlapů. Ano, mohli jsme risknout, že nám ten kontakt nepodřízne za prvním tmavým rohem, ale moc jsme v té chvíli nechtěli, protože bez něj bychom byli nahraní.
B1 kultisté zrovna před našima očima vraždili lidi, M kultisté prohlédli boudu, a zaútočili, B2 byly sami uprostřed boje. A hlavně, nevím, jak ty kultisty vyřešit jinak.
A vyřešit je musíme, protože se nemáme jak pohnout dál.

York píše:
Combat-as-war neznamená, že se snažíš boje hrát chytře, to děláš i při combat-as-sport. Ty si hlavně v prvé řadě vybíráš, kdy se vůbec do boje pustíš.

To je něco jiného.York píše:
A když to neodhadneš a dostaneš se do nerovného boje, tak z něj co nejdřív utečeš a zopakuješ to, až když si vytvoříš pro tebe výhodnou situaci.

1. Utéct je skvělá rada, když bojuješ výhradně proti protivníkům, co tě jednou akcí pošlou na zem. Takže ne TPK ale postupná obměna členů družiny?
2. Výhodnou situaci jsme si vytvářeli, ale to nestačí, umřít tam můžeš i ve výhodné pozici.
3. Opakuji, že to má být příběhový modul, ne další oldschool crawling, kde jsi pořád přiměřeně paranoidní, jinak umřeš.
Autorská citace #93
14.11.2019 14:07 - York
Log 1=0 píše:
Utéct je skvělá rada, když bojuješ výhradně proti protivníkům, co tě jednou akcí pošlou na zem.


S protivníkama, kteří tě mohou na jednu ránu zabít, se v CAW nikdy za žádných okolností nepustíš do boje, pokud se tomu můžeš aspoň trochu vyhnout.


Log 1=0 píše:
Výhodnou situaci jsme si vytvářeli, ale to nestačí, umřít tam můžeš i ve výhodné pozici.


V tom případě to není výhodná pozice.


Log 1=0 píše:
Opakuji, že to má být příběhový modul, ne další oldschool crawling, kde jsi pořád přiměřeně paranoidní, jinak umřeš.


To se nevylučuje.

(Když ale mají hráči od hry jiná očekávání, tak to samozřejmě problém je, viz výše.)
Autorská citace #94
14.11.2019 14:41 - LokiB
Aegnor píše:
Ta nevýhoda je pouze na close combat, takže bojovat z dálky.
...
Zase, zranitelnost je na close combat - stejně jako u B2 bojovat co nejvíc z dálky.


A to Aegnore postavy vědí?
Autorská citace #95
14.11.2019 16:06 - Kosťa
Log 1=0 píše:
Jinak Bard, Hexblade Warlock, Kouzelník-věšrtec, Tulák-Čaroděj božská duše (Bard jako healer nestačil).


Jo, ste banda spellcasterů a divíte se že dostáváte na budku. Nejtužší je předpokládám warlock s vysokým AC něco jako 17 AC a 18 HP na druhé úrovni s tím že si může nahodit nějaký teporary HP ostatní sou silně závislí na slotech jak je nemají sou v pytli. Dovedu si představit že věštec nahodí na začátku mage armor pak sešle jednou štít protože do něj de silnej útok...a pak má jeden slot do restu což je dost slabota.Bard nevydrží skoro nic protože pobíhá tak s AC 15 a má tak těch 18 HP? Neznám přesné vlastnosti postav, ale za mě se není čemu divit.

Ještě dodám že postavy na 1. úrovni jsou VELICE křehké a je potřeba s tím počítat pamatuju se jak borec na netu psal že asi 10x hrál Lost Mine a asi 4x v prvním boji umřela postava na jeden crit a nešlo s tím nic dělat. Totéž lidi viděli v Hoard of dragon queen, taky při úvodním úkolu pošla celá grupa. Kdo hrál CoS tak si zajisté vzpomene na boje v úvodním strašidelném domě.
Autorská citace #96
14.11.2019 16:07 - Morien
Jsem jeden z členů Log 1=0 -ovy skupiny.
York píše:
S protivníkama, kteří tě mohou na jednu ránu zabít, se v CAW nikdy za žádných okolností nepustíš do boje, pokud se tomu můžeš aspoň trochu vyhnout.

Tohle je sice pravda, ale podmínkou aby platila je, že víš že se jedná o protivníka který tě jednou ranou složí. V tomto případě se ale nejedná o příšery, ale lidi a u nich se síla odhaduje dosti složitě. Jasně je naše chyba, že jsme podcenily nepřátele. Jen mi přijde docela blbé hned na začátku zválcovat pečlivě připravované postavy přesílenými protivníky bez varování. Teď si už budem holt dávat víc bacha, ale nebýt schopného DM, tak máme TPK a veškeré pečlivá snaha na postavách jde dohaje. A to sem si specielně kvůli DiA dal záležet.
Jezus píše:
A vůbec, hrát DIA bez paladina nebo kněze? Není to škoda? Vždyť ta povolání si o to přímo říkají :-)
No právě proto si je nikdo u nás nevzal. Dohodli jsme se že budeme "zlejší" družina, abychom mohli více morální dilemata. Né jen slepě očišťovat vše od zla ohněm a mečem.
Od DiA očekávám výše zmíněná morální dilemata, zajímavé charaktery a kulisy, né procházku bitevním polem, boje jsem si v podzemí šíleného mága užil dost a dost. Snad mě DiA nezklame.
Autorská citace #97
14.11.2019 16:20 - Morien
Kosťa píše:
Nejtužší je předpokládám warlock s vysokým AC něco jako 17 AC a 18 HP na druhé úrovni s tím že si může nahodit nějaký teporary HP ostatní sou silně závislí na slotech jak je nemají sou v pytli.

Máš ve směs pravdu, máme nic moc frontlinku, slabé DPS, ale co se tady snažíme říct je, že od profesionálního produktu(DiA) prezentovaného jako atmosférycký čekám že by měl být hratelný se všemi tipy družin, né jen za podmínky že máte družinu složenou minimálně ze dvou tanků(druid v proměně, barbar ve frenzy, štítový paladin) a za prdelí jim stojí life clerik, ze zadu to kosí battlemaster warrior s lukem a sorclock.
Autorská citace #98
14.11.2019 16:31 - sirien
Morien píše:
ale podmínkou aby platila je, že víš že se jedná o protivníka který tě jednou ranou složí

To může být na prvních úrovních kdokoliv, kdo Tě kritne.

Morien píše:
na začátku zválcovat pečlivě připravované postavy přesílenými protivníky bez varování

To je legit - nicméně ne nutně chyba příběhu. Možná vám měl DM z kraje dát metagame varování, něco jako "hej, prošel sem si prvních pár encoutnerů a jako dost vám radim dávat bacha a buď to řešit jinak nebo s brutální Combat as war převahou, protože na férovku sou ty střetnutí dost drsný".

5e ten CoW docela podporuje, takže i jednoduché "ok, necháme je z tý hospody odejít... až na to že vlastně ne a hned co se rozpůlej při průchodu dveří dostanou všichni uvnitř šlehu s ADV do zad" může udělat docela hodně. Podobně když vim o šéfovi kultistů a jeho kultu, tak si ho někde radši odsnajpim, pokud můžu.

Což jen tak házim do placu, já DiA nečet a ty encountery neznám.
Autorská citace #99
14.11.2019 16:32 - Jezus
Kosťa píše:
Ještě dodám že postavy na 1. úrovni jsou VELICE křehké a je potřeba s tím počítat pamatuju se jak borec na netu psal že asi 10x hrál Lost Mine a asi 4x v prvním boji umřela postava na jeden crit a nešlo s tím nic dělat.


To je sice pravda (vzhledem k nízkým počátečním životům je prostě strašně znát, když DMovi padnou dobře kostky), ale IMHO to tím pádem ukazuje na trochu špatný design. Samozřejmě je v pořádku rozebírat složení družiny a ukazovat nějaké možnosti in-game (vyhnutí se boji), ale asi to nic nezmění na tom, že pokud je v modulu pro první úroveň několik dost "povinných bojů" s tuhými protivníky, tak se jde tomu TPK hrozně naproti.
A pokud to není nějaké oldschoolová hrobka, kde se s tím počítá, ale naopak příběhové dobrodružství, kde trávíš hodiny přípravou postav, tak to prostě je špatně.
14.11.2019 16:59 - LokiB
Jezus píše:
A pokud to není nějaké oldschoolová hrobka, kde se s tím počítá, ale naopak příběhové dobrodružství, kde trávíš hodiny přípravou postav, tak to prostě je špatně.


A jak by sis takové dobré dobrodružství na první úrovni představoval, aby TPK nehrozilo bez ohledu na to, jakou sestavu povolání a schopností si postavy vezmou?

Mně z té premisy vychází, že to lze, jen pokud se "slabší" družiny budou držet od boje dál, i za cenu toho, že jim vícero jejich cílů nevyjde.
Holt jim zlouni kuchnou kontakt, co se dá dělat ... má být kvůli povinně sestava únosců taková, že ji bez problémů družina porazí, když se rozhodne bojovat?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.058941125869751 secREMOTE_IP: 3.17.150.163