Kultura

Dukolm
23.11.2019 12:49
Renesance překladových klíčů
.



DISKUSE O TECHNICKÉM ŘEŠENÍ pro místní modul překladových klíčů

Modul a jeho funkce jsou určeny především pro lidi podílející se na překladové (nebo vlastní) tvorbě, tj. primárně překladatele, korektory atp.

Odkazy na související diskuse

Data

Autorská citace #81
24.3.2020 12:30 - exi
A ještě trochu jinak:

Na původním klíči napíšu "artificer" a vyjede mi tohle .
Neřeším žádný načítání klíčů, jenom zadám termín a tím pádem je mi ukradený, jak jsou za oponou rozdělený. Pak se podívám na tagy, vidím verzi 5e - bum, hotovo (neřeším teď faktickou správnost překladu, ale funkčnost klíče). V novým klíči by byl vidět ještě název knížky, kde se to objevilo.

Víc nepotřebuju.

Je nějaká překážka k tomu, aby nový klíč fungoval stejně?
Autorská citace #82
24.3.2020 13:31 - sirien
exi píše:
Je nějaká překážka k tomu, aby nový klíč fungoval stejně?

n-ne. Jen na to jsou navázané dvě otázky:

a) jak to bude rozdělené na pozadí (tj. pro Tebe: co musíš zakliknout aby Ti vyjela "plná databáze")

b) pro teď až do Nightfall: jak to bude rozdělené pro import (protože to je jediný způsob, jak ty věci teď zadávat - v Nightfall pak budou věci přímo editovatelné z tohodle rozhranní, teď pod Sunrise to technicky nejde).


Obecně pokud Ti nevadí že si dáš "select all" by mi dávalo větší smysl to rozdělit na systém (spadající pod 5e klíč) a lore (spadající pod settingové klíče). To má jednu komplikaci a jednu navazující otázku:

komplikace: v aktuálních importních souborech by bylo potřeba to adekvátně roztřídit (sloupec "skupina")


otázka: jak ne/chcete rozlišovat historický a aktuální překlad pro lore? chcete ty původní lore klíče nechat jako "živé" a pracovat v nich / s nimi (případně je editovat pokud se rozhodnete pro změnu), nebo je chcete "zaarchivovat" a pro 5e (resp. aktuální překlady) vyrobit nové?

to sme zpátky u toho, že by to někdo znalý věci měl projít a posoudit. Já si teď for fun načet Planescape klíč a jako... u půlky pojmů moc nevim k čemu se vůbec vážou (Fortitude = Odvaha - to je schopnost, nebo koncept plannární víry, nebo název roviny...?) a u druhý půlky mám dojem, že to sou klíče tvořené takovou tou prvoplánovitou "neestetickou" logikou co se používala dřív a od které jsme se dneska už zjevně všichni nezávisle odklonili (Planar = Sférař - úplně mi to drhne jazyk). Ale možná se pletu a někdo kdo do toho vidí to posoudí jinak (ono věci "naprázdno" v klíči často působí jinak než pak v praktickém užití)


Dukolm: návrh na zrychlení pak: jakmile se mi jednou načte klíč, tak když ho odškrtnu a pak zase znovu zaškrtnu, tak by se mohl načíst z paměti prohlížeče a ne se znovu celý stahovat.
Autorská citace #83
24.3.2020 14:23 - sirien
EDIT: tady bejval exiho post... :D /EDIT


exi: nechat živé = teď existuje jeden FR klíč, ten necháš zachovanej a dál budeš pracovat v něm (dodávat nový věci, popř. měnit ty co tam už teď sou).

Nevýhoda je, že pokud budeš klíč měnit aniž bys zeditoval staré překlady, tak se ztratí záznam o klíčích používaných pro staré překlady. Výhoda je, že bude existovat jen jeden FR klíč, což logicky tak nějak dává smysl, plus máš rovnou na ruce všechny původní překlady atp.

Archivovat - mělo by být asi s uvozovkami - udělá se nový FR klíč kam se dají termíny co používáte teď nově pro 5e. Starý FR klíč se označí jako "původní" (popř. "1-3e" atp.) a dá se do samostatné kategorie "archivní klíče".


Osobně by mi asi dávalo víc logiky jít tou první cestou - ten aktální klíč "oprášit" a případné změny dřívějších termínů vepsat do poznámky (typu "původně X, změněno link-na-diskusní-post" nebo tak něco), protože mít duplicitní klíče k settingům mi nedává moc smysl, ale opět, pracujete s tim vy, ne já.
Autorská citace #84
24.3.2020 14:41 - exi
sirien: Sorry, chtěl jsem to napsat jinak a než jsem to stihnul, tak jsi zareagoval.

Já bych hodil starý klíče (oDnD až 4e + lore) do jednoho "legacy klíče" a z jeho příslušnosti (3.5e, Forgotten Realms, whatever) udělal tag. Vedle toho bych udělal 5e klíč, který už se bude průběžně aktualizovat a bude u něj tag, z jaké knížky pochází.

Pokud bude termín v obou klíčích, překladatel sáhne po 5e překladu. Pokud ho v 5e nenajde, sáhne do "legacy klíče".

Je to takhle okej, nebo mi opět něco uteklo a je to naprostá kravina?
Autorská citace #85
24.3.2020 14:49 - sirien
...to už asi musí říct Dukolm :)
Autorská citace #86
24.3.2020 21:58 - Dukolm
Rozšířené filtrování OR nebo AND #69
Tady jsi nakousl něco co popravdě platí co člověk to názor a s pokročilým filtrem, nejsem zatím úplně spokojen a nenapadá mě tak ho udělat více intuitivní, zatím zvažuji omezení jen na jeden štítek podle kterého filtrovat. Do budoucna to rozpracovat důkladněji. Vzhledem k tomu jak exi popsal používání tak si nejsem jistý jestli pokročilé filtrování tak jak ho popisuješ bude vůbec potřeba.

Bug #69
vzniká znovu načtením a jde opakovat takže položky přibývají kouknu na to.


Aby klíč byl hned načtený #81 + Optimalizace načítání #82
No zde je trochu problém v tom vyhledávání se ze serveru přesunulo do prohlížeče. Díky tomu je sice o dost rychlejší a i v ledasčem efektivnější ale za cenu že se celý list klíčů pro dané sekce stáhne k tobě. A stahují se po skupinách protože to je víc jak 3MB. Pokud by se měly stáhnout hned a všechny.
a) Osobně jsou dvě cesty stáhnout na první přístup všechny klíče (Ale lidé na mobilním internetu nás nebudou mít rádi)
b) Aktuálně si pamatujeme poslední výběr skupin tak stáhnout ty pokud je víme.

Osobně vidím několik možností na zlepšení které přibudou, jak píše sirien uchovávat si některá dat v prohlížeči, ale zatím byly jiné důležitější věci ne práci. Ale je to v rozvojových plánech až bude jasná finální struktura.

Řešení starých klíčů #84
Tohle je za mě super nápad a nemám problém ho provést pokud bude vyhovovat vám.
Jen potřebuje nějaký název pro "legacy klíče" a říci jestli všechny tyhle skupiny paří pod něj tedy

AD&D
D&D 3.5e
D&D 3e
D&D 4e
Bytosti
Dragonlance
ForgottenRealms
Planesape
Cadwallon
Greyhawk
Ice & Fire
Ravenloft



exi píše:
Jsem z toho volaký zmetěný. Upřímně nevím, jak to udělat, aby dobře bylo. Něco mě napadne a za pět minut zjistím, že jsem na něco zapomněl a přestane to dávat smysl.


Takhle si připadám už delší dobu kdykoliv začnu něco řešit okolo klíčů.
Autorská citace #87
24.3.2020 22:16 - sirien
Dukolm: popravdě, žádná jiná varianta než AND mi nedává moc smysl - přijde mi to stejný, jako když sme řešili filtrování pro Nightfall - uvnitř kategorie dává smysl jen AND (a je to taky intuitivní logika kterou uživatel zpravidla očekává). OR dává smysl jen mezi jednotlivými kategoriemi.


Ohledně legacy klíče - Klidně bych ho nazval "legacy klíč", čert to vem. Otázka je jestli mít jeden super-hromadnej nebo jestli udělat jeden pro systémy a jeden pro světy.

Drobnej problém je, že Ti tam nastane dost duplicit...
Autorská citace #88
24.3.2020 22:28 - exi
Dukolm píše:
Jen potřebuje nějaký název pro "legacy klíče" a říci jestli všechny tyhle skupiny paří pod něj tedy

Všechno ok. Nejsem si jistej akorát u dvou věcí - není Cadwallon samostatný systém? Každopádně nepatří pod DnD. A pak Ice & Fire.

Pokud jde o název klíče, je třeba myslet na to, že to nebudeme používat jenom my, ale třeba i lidi, kteří budou překládat BGIII. Chtělo by to něco, z čeho je poznat, že to sice starší, ale stále platný klíč.

sirien píše:
Otázka je jestli mít jeden super-hromadnej nebo jestli udělat jeden pro systémy a jeden pro světy.

Dělení klíčů na systém a světy je zbytečný, překladateli to vůbec nic nepřináší a akorát to dělá zmatky (občas není ta čára, co je ještě systém a co už je setting tak zřetelná). Jediný dělení by mělo být na verze DnD.
Autorská citace #89
24.3.2020 22:42 - sirien
Exi: problém je, že ty klíče světů nelze přidělit k žádný konkrétní edici.

Popravdě osobně považuju za hodně nešťastný, že vůbec kdy došlo ke vzniku různejch klíčů pro různý edice. I když chápu, jak se to stalo, tak to rozvětvení DnD klíče je zpětně dost opruzný - zvlášť, když existuje spousta věcí, který jdou napříč edicemi (zejména ty settingy).


Možná bych viděl ještě jednu jinou cestu ven - projít staré klíče, vzít termíny z nich, co nejsou v 5e a prostě je asimilovat do 5e klíče a prohlásit 5e klíč za DnD Master klíč, tečka. Všechno ostatní z těch starejch klíčů co se od 5e liší pak vzít a hodit to jako "archiv" a nechat zapadat prachem, zatimco budou dál všichni už navěky pracovat jen s DnD Master (5e) klíčem (kterej teda bude obsahovat i dřívější termíny v překladech 5e zatím nepoužité, ale to neni žádnej problém).

Je to možná nejpracnější, ale je to nejsmysluplnější, nejsystematičtější a dlouhodobě nejutříděnější a nejmíň zmatečný pro nový lidi a lidi z venku.
Autorská citace #90
24.3.2020 22:50 - exi
sirien píše:
Možná bych viděl ještě jednu jinou cestu ven - projít staré klíče, vzít termíny z nich, co nejsou v 5e a prostě je asimilovat do 5e klíče a prohlásit 5e klíč za DnD Master klíč, tečka.


Těch položek je 17 000, tak snad řeknu jen good luck při hledání toho, kdo to udělá.

sirien píše:
problém je, že ty klíče světů nelze přidělit k žádný konkrétní edici.

Když to bude všechno v jednom legacy klíči a tag se zachová, tak uvidíš, jaký je to svět, to ti stačí. Přidělený to k edici mít nemusíš.
Autorská citace #91
24.3.2020 23:16 - Dukolm
Já je technickou poznámku žádný data tím sloučením neztratíme jen se přesune název skupiny na štítek.

S tím že ještě musím kouknout jaký vzniknou duplicity sloučením klíčů. A jak hodně to bude peklo to vyřešit ale nic co by se nedalo trochou programování při importu vyřešit.
Autorská citace #92
24.3.2020 23:41 - sirien
exi píše:
17 000

ehm. o-key... (sorry, čekal sem to doslova o řád míň)

ADD: probohy kde tam toho tolik je?
Autorská citace #93
25.3.2020 07:39 - chrochta
Technicky tomu vůbec nerozumím, to jen pro úvod.

Dragonlance sice existovala i v 3.x edici, ale překlady zadával Dalcor z ADnD a pak už nikdo. Mohly by se vybrat (na to nějaká funkcionalita v Klíči je) a databázi (převážně geografická i jiná jména, tituly a tak) použít k přesypání do nového klíče.

Skoro totéž by šlo provést pro Ravenloft (překlady jsou z ADnD) s tou výjimkou, že by se databáze musela předem lehce projet a označit překlady tvorů, protože u těch nepochybně bude existovat duplicita.

Skoro totéž by šlo provést u Greyhawku (překlady jsou z 3.x edice). Problémem by mohlo být, že Greyhawk byl dlouho defaultní setting a teď nově se z něj hromadně vykrádá (asi polovička Příběhů od Zející fortny, město Saltmarsh).

U Forgotten Realms by té práce bylo víc, protože kromě jmen a lore o světě (mince, hudební nástroje a tak) tam jsou hozené i věci patřící spíše do pravidel (názvy kouzel a tak). Změny mezi edicemi pravidel nejsou velké (napadá mne jen Candlekeep).

Cadwallon a Ice and Fire jsou separátní systémy/ univerza, tam by se nic překlápět nejenom nemuselo, ale ani nemělo.
Autorská citace #94
25.3.2020 08:08 - exi
sirien píše:

ADD: probohy kde tam toho tolik je?

jenom Forgotten má 5600 položek :(
Autorská citace #95
25.3.2020 09:34 - Dukolm
Když to tu tak čtu tak mě ještě napadl jeden model kdy by se skupiny zrušily úplně (protože jak to čtu tak to prostě škatulkovat vůbec nejde) všechno se převedlo na štítky. A pouze se změnilo fungování poznámek kdy by k poznámce šel přiřadit navázat jeden štítek ke kterému patří (tohle přiřazení jak ho volit, ... bych ještě musel promyslet).

A vypadalo by to v praxi tak že by existovala prostě vždy jedna dvojice a mohla by mít štítky dle světů,pravidel, ... A přiřazení štítku by muselo mít poznámku aby bylo jasné k čemu se ta poznámka vztahuje.

Když si to takhle představíte jak by bylo schůdné toto řešení asi první nevýhoda co mě napadne větší množství štítů které bylo u některých slovních spojení a s tím trochu nepřehledné info v poznámkách protože by jich bylo hodně a musel by se nějak zobrazit její závislost na štítku.
Autorská citace #96
25.3.2020 10:06 - exi
Dukolm: Bez mučení se přiznám, že jsem to přestal pobírat u "všechno se převedlo na štítky"

Můžeš to ukázat na nějakým konkrétním příkladu? Vůbec mi nedochází spojitost mezi poznámkami a štítky.
Autorská citace #97
25.3.2020 10:53 - sirien
Ad vytvoření 1 aktuálního DnD Master klíče
exi píše:
Těch položek je 17 000, tak snad řeknu jen good luck

teď na to koukám (resp. mám otevřenej FR klíč) a efektivně by to nemuselo bejt tak těžký:

Šlo by poprosit Dukolma o to aby strojově vyplivnul položky, který existujou zároveň v 5e klíči a zároveň v těhle starých klíčích. Věci, které v novém klíči nejsou, by se do něj naimportovaly s přidaným štítkem LEGACY, který by se případně v budoucnu odstranil v momentě, kdy se termín fakt použije (tzn. dojde k jeho "potvrzení" nebo změně/revizi aktuální generací překladatelů).

Výhoda by bylo, že by tím vznikl pouze jeden klíč.

Problém je, že 1 klíč o 17.000 položkách je problém sám o sobě (velikost, stahování, prohledávání, filtrování a jiné hromadné operace, počet štítků v tak rozsáhlé databázi...), což je dost na tužku :/


...bohužel, ten samej problém nastane při vytvoření 1 "legacy" klíče - ten klíč bude mít těch 17.000 položek. Jeho výhodou by nicméně samozřejmě bylo, že by ho nebylo nutné používat průběžně, jak si psal by se do něj nahlíželo jen pokud termín nenajdeš v 5e klíči.

Jen se bojim, jestli to neni pohled čistě vás co tvoříte 5e překlady - tady by asi bylo dobrý vědět, který ty klíče jsou relevantní třeba pro chrochtu, kterej co sem si všim pracuje často s materiálama ze starších edic?


Dukolm: jako... taky si to nezvládám moc představit abych se přiznal.
Autorská citace #98
25.3.2020 11:01 - Dukolm
Představa a příklady co jsme tak nějak našel v db tohle by byla data pro slovní spojení co by se ti zobrazila.

1)
en:Legendary
cz:Legendární
štítky:
- Fate 4e - alter. ve formě příslovce (jak?)
- D&D 5e - kouzelný předmět
- Nějaký dalš štítek (bez poznámky)


2)
en:bonus
cz:bonus
štítky:
- D&D 3e
- AD&D - kladná oprava k hodu
- Apocalypse World - zbraně a výbava, (samo se nepoužívá, je to obecné


Současné klíče bych importoval tak že poznámku bych přiřadil štítku co vznikne ze skupiny. U importů ze souborů to musím ještě promyslet ale dává my smysl to přiřadit ke k nějakému hlavnímu ale jak ho zapsat a strojově zpracovat.

Trošku by tam vznikla nekonzistence malý a velký písmena který se dost různí.
Autorská citace #99
25.3.2020 11:01 - exi
sirien píše:
ady by asi bylo dobrý vědět, který ty klíče jsou relevantní třeba pro chrochtu

Tak chrochta by si zvesela chrochtal v legacy klíči stejně jako to teď dělá na d20 klíči, ne? Nic by se pro něj nezměnilo.
25.3.2020 11:05 - sirien
Dukolm: chápu lákavost elegance technického řešení, ale popravdě se mi představa spojit všechny klíče takhle dohromady moc nelíbí.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.36373209953308 secREMOTE_IP: 100.24.125.162