RPG odborně

Autorská citace #81
10.12.2008 20:15 - Alnag
Ty dobrodruhy v Africe jsem s Jersonem hrál právě také. Ze začátku to bylo fajn, pak jsem zažil jeden obrovské vypojení, kdy Pieta prohlásil auto za hlavního protivníka a mně to naprosto nezapadlo žánrově (do původně Indiana Jones style jsem si představil cosi jako inteligentní auto typu Knight Rider). Vím, že to tak nebylo myšleno, ale prostě tohle nastalo a totálně mne to vykolejilo ve hře, do které jsem se pak těžko vracel zpátky a to až na konec, který tedy nebyl koncem, spíš to skončilo v nejlepším, což je přinejmenším nepříjemné...

Tím se vlastně částečně vracím k těm bojům (protože o boj tu šlo). Abstraktní soubojové mechaniky jsou fajn, dokud jsou všichni dobře chycení v žánru (jak psal Corvus). Ve chvíli, kdy se tohle naruší (byť třeba naprosto nezáměrně, Pieta to jasně myslel jako auto plné nácků, jen prostě řekl něco jako "Auto je teď nemesis a nahání vás ulicí..." - a bylo vymalováno). A ano, můžu si za to sám. Nemám mít takovou divokou představivost...
Autorská citace #82
10.12.2008 20:17 - Corvus
Ja som ukoncil vsetky wushu hry klimaktickym sposobom. Toto asi bude Pietova chyba ze to nevie My sme sa vacsinou dohodli na hracskej urovni ze to uz budeme tahat k zaveru a vzdy to vyslo.

vyvoj postavy vo wushu je naozaj trochu iny. ale ja by som tak ci tak wushu nehral ako kampan. vacsinou je to tak husta hra ze na nej za par hodin pouzijem tolko zanrovych napadov co by v inej roztahanejsej hre vystacilo na niekolko stretnuti.

inak kocky za dobry popis akcie dava napr. aj Sorcerer. je to podla mna fajn a dobry smer. ale to uz sa dostavame ku klasickej dileme ci odmenovat za roleplay alebo co je roleplay odmena sama o sebe.
Autorská citace #83
10.12.2008 20:51 - SEBastian_Chum
Jsi si jist že v Pietově představivosti se Alnagu to auto plné nácků pod nějakým tajemným Thule rituálem nezměnilo v Nazikrona, Kübelwagen-transformera?:-) mně to přijde cool... ale asi nešlo o takovou pulpovou wacky racers ojchylárnu, že ne?

vývoj postavy a nedefinovanost fázování scén je pro mě největší slabina WUSHU, hned za nerozlišováním dramatičnosti scén.

argument že "jde o to kdo to hraje" bych asi vůbec nevytahoval, i když s ním musím souhlasit.

já hral hru ve které byl jeden člověk totálně zhnusenej, jeden si nemohl upřít trapný infantilní vtípky (naštěstí nebyly fekální nebo sexistický), další dva trpěli příliš bujnou fantazií a snahou spolu soupeřit a poslední usínal... přesto se to všem kromě zhnusenýho týpka líbilo, včetně mně jako vypravěče. myslim že kdyby taková skupinka hrála jinou hru, třeba d20, tak je u toho naprosto nechutná atmosféra a prostě se to hrát nedá.

takhle jsem jen občas znásilnil příběh nebo použil lucasovské "filmové přetahovačky opony" a jelo se dál, včetně konce.

celková hra 3 hodiny, což by taky v jinym systému trvalo dýl.
Autorská citace #84
10.12.2008 21:08 - Colombo
někdy bych si rás s vámi, profíky, zahrál..
Autorská citace #85
10.12.2008 21:29 - Jerson
Colombo, pravidelně dělám na setkáních alespoň jednu hru, i když téma je jasně dané. Alnag ji dělá také a hraje i přes týden, a tak dál. Pokud jsi to myslel vážně, tak možností si zahrát je dost.
Autorská citace #86
11.12.2008 17:07 - Nachtrose
Kdyby tak bylo neco bliz nez praha, terba hodoninsko... ;-)
Autorská citace #87
14.12.2008 20:23 - Alnag
Corvus píše:
inak kocky za dobry popis akcie dava napr. aj Sorcerer. je to podla mna fajn a dobry smer. ale to uz sa dostavame ku klasickej dileme ci odmenovat za roleplay alebo co je roleplay odmena sama o sebe.


Ano to je jeden oblíbený evergreen RPG debat, ale také mne napadá, že je to vyloženě v kontrastu s tím designérským záměrem dát hráčům víc pravomocí, když kostky ve Wushu ve finále stejně uděluje GM.

Seb píše:
Jsi si jist že v Pietově představivosti se Alnagu to auto plné nácků pod nějakým tajemným Thule rituálem nezměnilo v Nazikrona, Kübelwagen-transformera?:-)


Jistý si tím nejsem, ale to by mne tedy nadchlo ještě méně. V některých speciálních ohledech jsem trochu purista a zrovna tohle není můj šálek čaje...

Seb píše:
argument že "jde o to kdo to hraje" bych asi vůbec nevytahoval, i když s ním musím souhlasit.


Ten je ale můj oblíbený... fňuk... a navíc, když dojde na lámání chleba a někdo tě zve na hru, podle čeho se rozhoduješ? Já podle hráčů a ne podle systému...

Colombo píše:
někdy bych si rás s vámi, profíky, zahrál..


No pokud bude ještě nějaký další d20 sraz, tak můžeš přijet a budeš mít možnost. Ale za profíka se nepovažuji ani náhodou. Možná by přiléhavější výraz byl "veterán". Ten má taky několik ustřelených končetin a je přílišným hraní už mírně zkriplen...

Nachtrose píše:
Kdyby tak bylo neco bliz nez praha, terba hodoninsko... ;-)


Viz odpověď Colombovi. D20 sraz... Do Hodonína je to sice docela štreka, ale na druhou stranu pokud by se našlo dost zájemců z okolí a pokud by to bylo dobře organizačně zajištěné, nejspíš bych i dojel...
Autorská citace #88
14.12.2008 20:44 - SEBastian_Chum
jo d20 sraz by šiknul... místo kam lidi přijedou na hru a neni třeba je předtim měsíc nahánět?! a kde se daj zahrát nějaký deskovky k tomu? jedu jedu:-)

Alnagu, ty snad nemáš rád pulp? Ty snad nezačneš nadšením slintat při představě kombinace Lovecrafta s G.I.Goe, Transformers a Indiana Jonesem?

Alnag píše:


Seb píše:
argument že "jde o to kdo to hraje" bych asi vůbec nevytahoval, i když s ním musím souhlasit.



Ten je ale můj oblíbený... fňuk... a navíc, když dojde na lámání chleba a někdo tě zve na hru, podle čeho se rozhoduješ? Já podle hráčů a ne podle systému...


jo ale je to takovej smrtelnej argument, protože se s nim musí souhlasit a ještě jsem proti němu nenastudoval tajemství prastaré protiargumentační techniky ze sumerských tabulek sepsaných šíleným věštcem, předpovídajícím příchod "Aleka Edwardsobijce, jehož snový palác dvaceti stěn dá vzniknout armádě jež uvrhne svět do Věku hry"

a víš jak dlouho mi trvalo odolávat útokům nižších entit, které dorážely zaklínadlem "Na systému nezáleží" ?! Jsem vyčerpán, má argumentační prana vysychá... takže šupajs s tim d20 srazem!!! :-)
Autorská citace #89
14.12.2008 21:06 - Alnag
Diskuse o srazu.

Seb: No jestli definuješ Pulp takhle, tak asi opravdu nemám :))

Seb píše:
a ještě jsem proti němu nenastudoval tajemství prastaré protiargumentační techniky ze sumerských tabulek sepsaných šíleným věštcem


Já je prostudoval. Stejně by ti nepomohly... :) Proč myslíš, že byl ten veštec šílenej?
Autorská citace #90
14.12.2008 23:27 - SEBastian_Chum
jo jo sraz být dobrý plán.

no pulp má asi hodně podob, ale tahle mi přijde jedna z děsivějších:-)

hah! budu meditovat v Zapomenutém sále odložených rulebooků, naslouchat ve snech šepotu Mudrců Gygaxova řádu a studovat zkrvavené Listiny postav na odlehlých bojištích na úpatí Pohoří roztříštěných kostek... a až bude moje RP-teoretické-fu v oblasti Šílencova proroctví dostatečně silné, očekávej mě před branami Paláce dvaceti stěn!
Autorská citace #91
15.12.2008 09:31 - Corvus
Alnag píše:
když kostky ve Wushu ve finále stejně uděluje GM.

no to nie je take pevne dane. myslim ze to ani nie je v pravidlach. aj veto maju vsetci hraci, nielen GM. my sme si obcas pocitali detaily sami, niekedy to robil iny hrac alebo aj viaceri naraz.
Autorská citace #92
15.12.2008 13:02 - SEBastian_Chum
corvus: jo a navíc záleží na scéně atd. je to dost ošemetný a upravitelný
Autorská citace #93
15.12.2008 13:29 - Jerson
Asi takto - vzpomenu si tak na jeden dva případy, kdy člověk získal ve scéně méně než maximální povolený počet kostek. A mít kostku nebo ji nemít, to už jsou dvě kostky a dvě kostky jsou ve Wushu strašný rozdíl v šanci na úspěch.
Autorská citace #94
15.12.2008 13:37 - SEBastian_Chum
jersone to je divný, úspěchy většinou nejsou takovej problém, záleží na důležitosti scény a na tom s čim se potkáš... v drtivý většině scén ti každý kolo stačí 3 až takovej 5 kostek

a navíc se ve většině variant WUSHU přidávaj kostky za popis nějakejch specifik postavy (seš berserk, tak máš na scénu nějakej pool kostek který můžeš postupně za popis svýho běsnění přihazovat)

udělal jsem jednou pro nováčky v hraní WUSHU takovej textík "jak popisovat boj ve WUSHU, kde brát detaily a co popisovat" a tam jsem měl 18 oblastí ze kterejch se dají brát detaily a v každé jen jako příklady asi 6 konkrétních detailů... přičemž by pro každou situaci, postavu, žánr a scénu ten detail vypadal úplně jinak

takže myslim že pokud se člověk předem zamyslí, je náročnost WUSHU otázkou domluvy na žánru a sehranosti účastníků.

doporučuju přečíst WUSHU Reloaded, kde je ta žánrovost a různý malý pravidýlka co upravujou chování systému docela pěkně nastíněný.


Autorská citace #95
15.12.2008 14:36 - Jerson
Pokud nehážeš pod ten nejlepší aspekt a chceš taky něčeho dosáhnout, je lepší více kostek. Tři jsou už málo, to je až příliš často plichta.

Nicméně ho už stejně zkoušet nebudu, leda by ho vedl někdo jiný a pak se přizpůsobím. Každopádně princip získávání kostek a tím šance na úsúěch hlavně za popis mi moc nevyhovuje a jako motivaci k popisům tentoi přístup považuju za rozporuplný.
Autorská citace #96
15.12.2008 15:00 - SEBastian_Chum
jo uznávám že je to divný. prostě se to hodí jen na určitej styl hry...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.26213502883911 secREMOTE_IP: 18.210.28.227