LokiB píše:
Ano, informace, proč jsi to zvedl by byla určitě zajímavým doplněním celé úvahy. Bez ní jsou moje případné dohady o motivech (které jsem v obdobných situacích třeba viděl jinde) jen dohady, třeba mylné.
Naše skupinka se vic a víc přesouvala od prostého hraní příběhu a putování světem k prožívání osobních dramat jednotlivých postav s velkým soustředěním na celkové drama kampaně s hodně temným vyzněním a skoro se dá řící neodvratně ponurým osudem postav. Prostě i hráči mají sevřené prdele a po každé session si z hluboka odechnou, že dneska ještě žijí. Začalo mi vadit na mechanikách, že jsou hodně game a striktně se řídí tím, co padne na kostce. To už hráči dostali sdílené vypravěčské pravomoci, možnost generovat NPC, vkládat flashbacky, hrát ve vložených oknech za záporáky. Takže jsem hledal způsob, jak začít v nejdůležitějších momentech příběhu pro jednotlivé hráče, pracovat s určitou modifikací padlého výsledku na kostce a umožnit jim zvýšit šanci pro realizaci určitého dramatického vyznění okamžiku, jaký by fakt chtěli. A postupně se uchytili tokeny, které hráčům nejvíce vyhovují. K tomu se samozřejmě pojí nějaká mechnika, jak je hráčům umožnit generovat. Samoodměňování a odměňování mnou mi přijde jako nejjednoduší, není to automatické a moji hráči si fakt cení ocenění od ostatních hráčů. Hráči jimi při rozdávání nijak neplýtvají, takže to je velmi ceněný zdroj. Hraji s poměrně starými hráči a s většinou velmi zkušených, kteří hrají přes 20 let. Kampaň má opravdu drsnou obtížnost, hráči jsou neustále ve střehu a nutím je dlouhodobě hrát na hranici jejich možností, včetně používání triků fálešných informací, předstíraných přátelství, zrady, vynucených přísah, korupce postav, neustálá moje snaha postavit postavy proti sobě. Vůbec nemají prostor vytvářet nějaké image cool scény jen tak, to je okamžité riskování života postavy. Jsme dost nároční v tom, co je skutečně cool scéna a i nejtalentovánější z hráčů ji zvládnou tak jednou za 5 sezení. Tam patří úplné sebeobětování, naprosto heroicky vyřešení souboje včetně cool manévrů (to vše se musí taky naházet a ideálně ověřit útoky dvěma 20 :-), vymyšlení tvdého postihu pro postavu, aby mohla dojít k vykoupení (třeba oslepnutí), nebo předvést proslov, kdy ti ostatní visí na rtech a u stolu je hrobové ticho. Odměňování hru nenarušuje, je to jednoduché jak píše Pjotr. Hráč hraje a další utrousí: "Hustý!" a položí mu na deník token. Hráči ctí, že tokeny negenerují tokeny.
EDIT: LokiB, doufám, že nehraješ tak, jak si popsal na té scéně se skákáním. Protože to si pan vůbec nemůžeme porozumnět.
EDIT2: Merline, děkuji za názornou ukázku, která mi je velmi blízká. :-)
"Bože, to mi poser záda! Já se na poslední chvíli chytil!"