Pravidla

Rytíř
7.2.2007 09:30
V jedné zdejší diskusi mě zaujala lehká odlišnost v tom, jak každý z nás pojímá odměňování postav hráčů zkušenostmi. Myslím, že se shodneme na tom, že nikdo neodměňuje pouze podle tabulek, tj. za poražení protivníka a překonání problémů. Nicméně, zdá se mi, že řada lidí zašla ještě dál než my, podle mého názoru skoro až za hranici, kterou je v systému d20 rozumné dodržovat...
Autorská citace #41
9.2.2007 16:45 - Dalcor
Elgard - uvádím to jako jeden z příkladů z asi 20 řádků podle kterých uděluji zkušenosti. Psát pro všechna povolání za co dostávají zkušenosti se sem jaksi prostorově nevejde, za druhé si to z hlavy ani nepamatuji. Navíc je to modulovatelné. Jak říkám je to popsané v handboocich povolan a v DL-ToTL.

Alnagu posílám ti tu tabulku - předvyplněnou :) Neni to finalni verze je to z jedenacteho ne z 18 sezeni , davam ji ke zverejneni / kazdej si v ni muze upravit udaje jak chce. A pokdu si andju cas zpracuji prehledne jakkterym povolanim jsem ty XPS udeloval :)
Autorská citace #42
9.2.2007 16:51 - Elgard
Dalcor - to se pak omlouvám, prostě jsem reagoval na to, co jsem si přečetl. Nemůžu si pomoct, ten příklad mi přijde jako tragický, ale pokud to myslíš tak, že každý je odměňován za dobré používání svých dovedností, je to rozhodně dobrá myšlenka
Autorská citace #43
9.2.2007 17:01 - Dalcor
Tak :)
Autorská citace #44
9.2.2007 17:05 - Dalcor
Ono to vycházi z 2E - kde neni ROGUE ale THIEF a je to primo pocet XP = počet GP "nalezeného" pokladu. Samozřejmě je tam více takových jak na XP. ALe abych to shrnul do jednoduché věty, která zapadla. XP uděluji na základě kvalitního využití rasových dovedností a schopností povolání ve prospěch příběhu, RP, družiny, whatever.
Autorská citace #45
9.2.2007 17:10 - Elgard
Dalcor: je to sice nebezpečný systém, pokud to použije někdo s receptem na pravdu, ale v rukou rozumného DM je to velice dobré, hlavně se mi na tom líbí to "ve prospěch příběhu a RP"
Autorská citace #46
9.2.2007 17:20 - Dalcor
E: no to samozřejmě. Je to pro hráče i DMy, kteří se nehádají nad tím že X má více XP než Y. Přiznám se že tato tabulka není dělaná pro soukromou družinku, ale pro veřejné hraní, kde levelujeme rychleji (lvl /2 Sessions +/-) akde se musíme snažit oslovit všechny hráče.
Představ si že přiděluj takto XPy na základě seslaných kouzel. No a Wizard se rozhodne sesílat Firebally do zdi, jen proto že bude mít více XPů.
Příkladem vhodně užitého kouzla je seslání Create Water nad hlavu "rejžujícího" barbara v mrazivém vysokohorském prostředí. Jelikož to byla zdaleka jediná a nejschopněji bojovně vybavená psotava, asi by zrušila půlku družinky. Create Water jeho Rage rychle vyřešil.
Autorská citace #47
9.2.2007 17:24 - Alnag
BTW: Žádná tabulka mi nedošla... :-(
Autorská citace #48
9.2.2007 17:28 - Dalcor
protože jsme ji ještě neposlal
skleróza
odesláno
Autorská citace #49
11.2.2007 10:51 - Alnag
Takže slibovaná tabulka od Dalcora publikována.
Autorská citace #50
7.5.2007 13:11 - Corvus
ja som sa na pridelovanie xpov davno vyflakol. nikdy som nepostrehol ze by odmenovanie za roleplay ten roleplay naozaj zlepsilo (a o pridelovani xpov za zabite prisery sa radsej ani nebavim)v prvom kroku som zacal davat len pausalne expy kazdemu rovnako a potom som prestal aj s tym..
jednoducho ked sa mi zda ze postavy prezili toho dost tak zahlasim *cink* levelup :)
Autorská citace #51
7.5.2007 13:20 - Alnag
Corvus: Tak čím dříve následuje odměna po preferovaném chování, tím lépe. Takže pokud by někdo silně toužil po tom "cvičit" hráče k RP (vím, je to hnusné slovo, ale asi nejpříhodnější v téhle úvaze), tak je potřeba dávat XP (či jiné odměny) pokud možno okamžitě. Obávám se, že s odstupem i několika hodin hráč stejně neví přesně za co je odměňován a tak se to trochu míjí účinkem.
Nicméně i tak jsem nakloněn tomu dávat XP za to, co preferuji já, byť tím u hráčů třeba žádného pokroku nedocílím. Nikdy jsem tu situaci nevnímal až tak vyhroceně, že by DM měl hráče k něčemu vést, ale spíš jako formu vyjádření své spokojenosti s hrou.
Autorská citace #52
7.5.2007 13:32 - Corvus
a mali by postavy postupovat na urovnach podla toho ako je GM spokojny s hrou *hraca*? ja som toto odbural. pracujem len na urovni: postava nieco zazila -> zlepsila sa v nejakej cinnosti. snazim sa akurat viest hracov aby si zlepsovali tie skilly ktore naozaj vyuzivali.
Autorská citace #53
7.5.2007 13:39 - Dalcor
Většinou mezitím pole mě Corvusi je přímá úměrnsot - ano XPS jsou zkušensoti, ovšem RP je také o tom jak postava jedná v rámci daného příběhu a tudíž jestliže hráč dobře hraje psotavu, tak ta psotava je v srdci jednání a to jednání samotné jsou zkušenosti. TJ dobrý RP je roven kvalitnímu prožitku situace, na zákaldě kterého se získávají zkušensoti. Když ti hráč bdue sedět jako pecka, nic nebude dělat jen pozorovat (teda pokdu to nemá v charakterstice psotavy), čili zcela neaktivní hráč udělíš mu zkušenosti stejné jako aktivnímu hráči? (Za předpokaldu že nehrají postavy s takovou definicí, že)
Autorská citace #54
7.5.2007 13:43 - Corvus
hej, nemam potrebu trestat 'menej schopnych' hracov. a preco by sa postava mala zlepsit povedzme v skakani za to ze hrac dobre roleplayoval? tato suvislost mi skutocne unika.. preto nedavam ziadne xpy za roleplay ale za to ze postava nieco prezila. levelmi hodnotim schopnosti postavy a nie roleplayove schopnosti hraca.
Autorská citace #55
7.5.2007 13:51 - Dalcor
Corvus>preco by sa postava mala zlepsit povedzme v skakani za to ze hrac dobre roleplayoval?
Stejně preco jako za to že dokončil úkol...To není argument.
Dokud tedy se enzavede že postavy si budou zlepšovat jenom ty dovednsoti které reálně použila, nebos e je měla jak naučit.
K druhé části příspěvku: Takže postava která reálně nic neudělá jen stojí a čumí z mostu dostane, podle Tebe, stejně zkušeností jako postava která naváže lano a udělá lanovku přes ten polorozpadlý most. Jak potom motivuješ hráče aby se přště zapojil a nedemotivuješ hráče kteří se na hře podílejí. TO podle mě není trest. Zkušensoti jsou odměna, kterou můžu a nemusím udělaovat.
Dokud nezavedeš povolené zlepšování jen
Autorská citace #56
7.5.2007 13:55 - Corvus
to su odlisne veci. ulohu dokoncila postava->postava sa zlepsi. dobre roleplayoval hrac ma sa zlepsit postava??? pointa je ze mam oddeleneho hraca a postavu. netrestam postavu za zle hranie hraca a ani ju neodmenujem za jeho dobre roleplayovanie
co sa tyka tej motivacie k cinnosti, no neviem neriesim to, bud chce hrac hrat alebo nechce. mozno viac nez expy pomoze rozhovor.
a ako som uz napisal vacsinou chcem aby si zlepsovali len tie schopnosti co pouzivali/mali sa sancu niekde naucit.
Autorská citace #57
7.5.2007 14:02 - Alnag
K tomu "zlepšování jen toho, co postava používala"... to je strašně ošidná záležitost. Může to vést buď k takovému tomu prázdnému počínání... tak já teď půjdu kácet stromy, abych si zlepšil dřevařství, což úplně drtí takový ten rychlý pohyb příběhu vpřed.
Další varianta potom je, když vznikne velká disproporce mezi hráči (což tedy vzniká stejně) a pak dojde na lámání chleba, kdy má potřebnou schopnost namaxovanou jen jeden hráč a ostatní jsou totálně out. (Třeba dostihy - jen jeden má vůbec Ride (jezdectví), ostatní ani ťuk), tak jeden hráč si zazávodí a ostatní můžou tak leda koukat a to bývá většinou dost nuda...
Zcela metaherní desginérská úvaha - hráči se musí kontinuálně zlepšovat ve všem, aby se mohli účastnit společných činností, protože je to kolektivní hra.
Autorská citace #58
7.5.2007 14:05 - Corvus
alnag: k tymto nazorom na zlepsovanie vsetkeho ta doviedla SW Saga? ;-)
s prazdnym pocinanim priamo pocas hry som sa este prakticky nestretol...ale mimo hry by sa dalo povazovat za trening takze neviem ci je to zle...
Autorská citace #59
7.5.2007 14:14 - Dalcor
Vždyť je to stejné Postava se aktivně účastní - postava se zlepší. A nezáležíj jestli to je RP nebo úkol. Úkol (ve smyslu QUEST) je přeci stejně virtuální měřítko jako RP. Spíše než odměna za dokončený úkol, by XP být odměnou za dobře odehrané činnosti v rámci úkolů. A odměna přeci nemusí být udělená jen za ÚSPEŠNĚ splnění úkolu. Vždyť existuje rčení: "chybami se člověk učí"?
Autorská citace #60
7.5.2007 14:26 - Alnag
Corvus: Nepopírám, že úvahy na SW Saga edition měly na mně velký vliv, ale stejně tak i různé úvahy designérů a tvůrců 3e a designérů různých d20system variací. Opravdu výživný je v tomhle ohledu Mike Mearls, Ryan Dancey, Monte Cook (i když toho spíš nemusím, nějak jsem s ním nenašel společnou notu).
Byly doby, kdy jsem se snažil udělat DnD takovým, jakým jsem si představoval, že má být, teď mi spíš dochází, jak si ho představovali tvůrci a to mne vede úvahově úplně jiným směrem.
A s tím hluchým počínáním jsem se skutečně setkal. Hráči pak znenadání neustále hlásili, že trénují všecko, co měli na deníku, takže z hrdinské hry se stal management tréninku. Neskutečný opruz. Ale zase takhle se projeví jen určitý typ hráčů, takže to taky hodně souvisí s jejich preferencemi.
Jako vždycky je to o komunikaci a dohodě ke vzájemné spokojenosti.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085879802703857 secREMOTE_IP: 3.215.16.238