Pravidla

sirien
21.12.2016 17:14
Autorská citace #61
17.3.2017 12:53 - Jarik
Kluci. Já jako chápu, že se potřebujete realizovat, ale...
... tuhle diskusi sleduji za účelem rozboru pravidel. A ne, za účelem něčího chatu.

Děkuji za pochopení. Musel jsem to ze sebe nějak setřást.
Autorská citace #62
20.3.2017 01:11 - sirien
Ou fuck... tohle vidět dřív, tak sem to vepsal do pravidel někam do rámečku :D

https://www.youtube.com/watch?v=A9_Lcuf1-Ng

TLDR (/TLDW): Podle samotného kánonu (z "Rebels"):

- Světelné meče se skutečně chovají, jakoby měly hmotnost v čepeli. "It's heavier than I thought" / "You are not fighting with a simple blade, as much as you are directing a current of power..." (následuje nějaké mumbo-jumbo o tom, že to není jen fyzikální energie, ale i psychická - myšlenky, akce...) Tj. čepele světelných mečů působí na okolí silou kterou generuje energie, která je tvoří, a která způsobují, že se v ruce chovají, jakoby měly skutečnou hmotnost (mají setrvačnost, dopadovou energii...)

- "The blades will be drawn to each other" - čepele světelných mečů se navzájem přitahují - nejspíš nijak fatálně silně, přesto dost na to, aby to bylo cítit a mělo to nějaký efekt (ať už protože jde o nějaké kompatibilní energie nebo kvůli nějakému magnetickému poli). V důsledku to znamená, že se při kontaktu "fixují" v místě, v němž se dotkly. To zdůvodňuje, proč nemají žádné záštity (když vím, že čepel nesklouzne po druhé čepeli, záštita ztrácí dost ze své užitečnosti - ne všechno, přirozeně, pořád se mohou hodit proti přímému útoku na ruku, ale už to je minimálně míň významné).

Ve výsledku to dost vysvětluje, proč Jediové nepoužívají bojové techniky, které by spoléhaly méně na úder a více na "skluz" po druhé čepeli - skluzu zjevně brání čepele samy ze své podstaty a v tu chvíli má síla úderu význam, protože silný úder může protivníka zatlačit a když zatlačím jeho meč zpátky, můžu snáz "uvolnit" ten svůj a provést další útok o zlomek vteřiny dříve a překvapivěji, než kdybych musel svůj meč "odtrhávat", což by mě zdrželo a protivník by to i líp "cítil".


Jako... pořád to je děsné mumbo-jumbo, ale např. Jersonovi by to mohlo dost ulehčit spaní :D
Autorská citace #63
31.3.2017 13:53 -
Zdravím vespolek. Jak sem slíbil, píšu dojmy z hraní SW dle příručky.

Máme za sebou první dvě SW sezení a myslím, že se více než vydařila. (doufám, že sem napíše i někdo ze skupiny, abych si tu jen nehonil triko)
Postřehy:

Archetypální způsob hraní
Je velice osvěžující, když se postavy i NPC chovají podle prvního zdání. Ve chvíli, kdy řeknu: "V koridoru před vámi se objevil do zbroje zakovaný a těžce ozbrojený Mandalorian," je jasné, že to není Lukova matka, která si jen vyšla na nákup a hráči mohou ihned jednat agresivně.

Ukázkové rasy, koncepty, opozice, vybavení, lodě, atd.
Není třeba úprav, lze použít jak jsou a je to skvěle hratelné. Pro toho, kdo si chce vytvořit něco trochu jiného je to super šablona. Vytvoření vlastní rasy mi zabralo cca 20 minut, vytvoření vlastního konceptu cca 15 minut. To v číslech je o 2-3x rychlejší, než když jsem se o to samé pokoušel bez SW příručky.
Ukázková opozice je snadno použitelná pokud člověk neodhadne sezení a hráči mají potřebu vybíjet vše, co dýchá. Stačí přejmenovat a je to.

Heroické pojetí
Tak přesně tady je vidět největší rozdíl proti ostatním hrám. Tuny problémů, které postavy prostě rozsekají, přeskočí, předběhnou, ukecají, či přemanévrují dělají radost jak hráčům, tak vypravěči. Megatunové problémy, které postavy zastaví a donutí je k přeskupení sil, k vymýšlení šílených plánů, či dokonce k odstoupením a prohrám pak zvyšují touhu "nakopat jim za to zadky" a krásně urychlují hru.
Zde je tedy třeba mého značného úsilí, aby se hráči naučili, že i neúspěch se dá popsat jako hrdinský čin.
"Hele, to není tak, že ti ta vichřice podrazila nohy a ty sis jako nějaký nýmand vyhodil rameno. Stalo se to jinak. Ta vichřice uvolnila bednu s vybavením a ty, abyste nepřišli o cenný materiál, jsi jí na poslední chvíli zachytil. Jenže jsi za to zaplatil vyhozeným ramenem."

Nejde o logiku ani o realističnost
Ano nejde. Ba naopak. V mnoha případech je realističnost a dodržování logiky typu: To by ten zkušený stratég nikdy neudělal! pouze zavádějící a hloupě omezující.
Jediná logika, kterou si nedovolím zahodit je ta příběhová. A ono to asi vážně funguje.

S proměnlivým rytmem
Stálý tlak na hráče, rychlejší střídání scén, automatický úspěch za dobré, zajímavé i efektní řešení se podobá dělá z příběhu žužu, které rychle schroustáš, abys zjistil, že chceš další.
Uvolnění tlaku, uklidnění situace a cílená pobídka k sociální interakci mezi postavami, či mezi postavami a jejich okolím zase přináší hloubku a prohlubuje sžití hráčů s příběhem.

Postavy v popředí
Tak tohle bych viděl jako absolutní základ, který jsem konečně pochopil a to díky větě:
"... nejsou o Republice, která je zachraňována hrstkou hrdinů, jsou o hrstce hrdinů, kteří zachraňují Republiku."
Za tuhle větu Siriene díky.

Vynucování situačních aspektů a jejich váha
Supééér. Konečně jsou ty situační aspekty k něčemu dobré, konečně dostávají postavy od života kapky, pokud se překračují svou přirozenost. Dokonce se mi stává, že i záporné NPC přežijí. :O

Pojetí Síly
Nejlépe asi funguje požívání Síly, jako povolení k akcím jinak neodůvodnitelným, které ale lze udělat i jinou dovedností. (manipulace, pozornost, znalosti, atletika, koncice, technika...). Pokud uživatel síly chce něco extra, nebo chce někde zvýšit své šance, je aspekt obsahující Sílu super. Ukázkové triky Síly mi nepřijdou až tak moc cool. Spíše se mi líbí, pokud ukazují, že na TOHLE je uživatel síly prostě machr.
Rozhodně skvělé je zpracování působení temné strany. Máme ve skupině Jedie, který ztratil paměť (hráč se teprve seznamuje s SW) a jaké bylo jeho překvapení, když ho po telekinetickém škrcení nepřítele přepadla touha si to zopakovat.

Závěrečné hodnocení SW příručky zatím odložím a počkám si na chvíli, kdy otestuji dalších pár rad, přístupů k vedení a ke specialitám.
Autorská citace #64
31.3.2017 15:39 - sirien
Hej to je super, sem rád, že vám to funguje :)

Píše:
Ukázkové triky Síly mi nepřijdou až tak moc cool. Spíše se mi líbí, pokud ukazují, že na TOHLE je uživatel síly prostě machr.

Zpětně mě napadá, že sem tam možná mohl víc rozepsat, jak se s těmi triky dá pracovat. Já je třeba používám z velké části jako v podstatě svolení k instant akcím.

Typicky teď na ukázkovku sem měl ve skupině udělané dva Jedie, jeden měl trik telekineze, druhý ne. V praxi to znamenalo, že ten první může zahlásit nějakou telekinetickou akci kdykoliv jako svou běžnou akci. Tj. padnul jí pod nohy termální detonátor* a ona ho ihned mohla odhodit, protože měla ten trik - po druhém Jediovi co ten trik neměl sem pro tu samou akci chtěl jedno kolo koncentrace (fakticky CAčko, které sem ale přešel bez hodu a ani sem se ho nenamáhal sepisovat explicitně do aspektu) předtím, než to udělá.

Tohle funguje docela dobře - Force useři můžou dělat všechno, co jejich hráčům přijde, že by měli umět, nicméně protože to nemůžou udělat ihned, pokud si na to nedali trik, tak dost věcí dělají jen zřídka popř. v kritických situacích kdy to je fakt ve prospěch skupiny, což v důsledku vede k tomu, že mají všechno co mít mají/chtějí, ale přitom tím nezastiňují ostatní postavy.


* poznámka: ...který mu pod nohy hodil jeho vlastní kolega, který zjistil, že termální detonátor nezvládne dohodit až pod nepřátelskou stíhačku, jak zamýšlel, a tak došel k následujícímu závěru: "tak já to hodim pod nohy jediům, k těm dohodim a oni to pak pošlou dál".

_______________

Lightsabery

Po troše testování ještě poznámka k lightsaberům - nakonec se ukázaly být vyváženější, než sem původně myslel když sem to psal; minimálně ty Jediijské. Ten trik co pomáhá s pohlcováním Síly v podobě lightningů atp. se využije jen zřídka a trik co umožňuje odrážet blastery a bránit se tak Bojem proti střelbě se sice použije hodně, ale zároveň Jedi s lightsaberem nemá moc efektivní možnosti útoku na dálku v danou chvíli.

Ve výsledku se změní to, že Jedi stojí v palbě a kryje, ale nemůže toho až tak moc dělat (resp. musí se neustále přibližovat k protivníkům na close nebo sázet na relativně slabé redirecty), zatímco ostatní někam zapadnou a z krytu brutálně odstřelují okolí.

Tzn. tyhle dva triky v konečném důsledku dohromady mají zhruba tak sílu co běžně odpovídá jednomu jinému triku, takže ten Lightsaber s cenou 2 triků docela sedí.


Sithské lightsabery sem ještě netestoval, uvidim teď v neděli :)
Autorská citace #65
3.4.2017 21:51 - Naoki
Tak to zatím vypadá, že Sirienovi se zase zvedne ego, neboť momentálně si mi hráči odhlasovali že pojedeme kampaň ve FATE SW... což je trochu blbý neboť část z nich SW moc dobře nezná a já jsem ty pravidla ještě vůbec nečetl :D (že jsem to blbec dával jako možnost...)

mmch, v době kdy píšu tento příspěvek mi nefunguje odkaz na stahování příruček
Autorská citace #66
3.4.2017 21:57 - sirien
Trpělivost. Hoši z wedosu si hráli tak dlouho až cca před hodinou něco rozbili, nejspíš DNS, protože někdo je ok a někdo ne. Prý už to spravují.
Autorská citace #67
3.4.2017 22:33 - sirien
Ok, už sem u compu...

Naoki píše:
to zatím vypadá, že Sirienovi se zase zvedne ego

nejsem si jistej, jestli to v těch úrovních ve kterejch lítá ještě bude nějakej rozdíl...

Naoki píše:
část z nich SW moc dobře nezná

Neni asi úplně nutný - nicméně bylo by dobré jim zdůraznit ty věci co sem psal do úvodu (resp. to co píšu v článcích Background vs. Archetyp a Jak hrát (správně) Star Wars, které sem do těch pravidel přepsal).
Autorská citace #68
4.4.2017 06:17 - Vojtěch
sirien píše:
nejsem si jistej, jestli to v těch úrovních ve kterejch lítá ještě bude nějakej rozdíl...


Mno, mohl by...
Autorská citace #69
29.8.2017 02:44 - sirien
Takový namátkový ping - náhodou někdo v mezičase nehrál podle těhle pravidel a neměl by nějakej užitečnej feedback? :)
Autorská citace #70
29.8.2017 10:02 - Naoki
Z mé strany nakonec ne. Došli jsme k závěru že kampaně nám nevyhovují a spíš hrajeme oneshoty
Autorská citace #71
2.1.2018 10:16 - Hunter
Hodlam hrat s par lidmi SW v angline - a hodlam zkusit Fate.
Siriene, nemas nekde, prosim, ty "hezci" deniky postav? Umim najit ten genericky, kde je misto Fate SW hlaska, ale jinak je to stejne. Tak jestli mas, muzes nejak nasharovat odkaz? :-)
Neb budeme hrat v angline, tvoje pravidla budu mit spis pro sebe a dalsiho cecha. Amici maji smulu a maji original + to, z ceho jsi to prekladal na zacatku (i kdyz ten je v podstate nudny v porovnani s tvym :-)).
Autorská citace #72
2.1.2018 15:36 - sirien
wut? Jaké "hezčí" deníky postav máš namysli? Ani neznám žádnej se SW hláškou :D

Přímo v mejch SW pravidlech máš tisknutelnej sheet na straně 188. Jak moc je "hezčí" nevim, ale osobně ho shledávám o něco praktičtějším co do rozložení věcí.


Co se Amíků týče... úvodní stylizační články sou tady na Kostce (Background/Archetyp a Jak hrát Star Wars) a když si otevřeš v Chrome a klikneš na Translate page tak to co vznikne je ve skutečnosti docela dobře čitelný (neni to "elegantní", ale jako ta třetí generace gTranslate co běží na neurální síti je fakt hustá... ok, dobře, ten první je dobře čitelnej - ten druhej je... čitelnej :D ) - i když tohle nejspíš stačí prostě jen vysvětlit.

Pravidla nehrají moc roli, sou to standardní Fate pravidla, ty sou k dispozici i v angličtině.

...jak fungujou rasy se dá krátce vysvětlit
...archetypy sou taky poměrně jasný, stačí přeložit do angličtiny jejich názvy
...skill list taky

opruz je s těma trikama - to by možná bylo fér jim přeložit, popř. aspoň někam přepsat rámcově co dělaj (i když záleží jak moc tvrdě chceš hrát koncepty a rasy)



EDIT, ADD: Jinak ten Ryanův původní text nevim jak moc je kompatibilní s těma mejma pravidlama - já tam řešim dost věcí které Ryan neřešil a dost věcí sem předělal nebo rozvedl víc do detailu.
Autorská citace #73
30.6.2019 13:06 - Tom Urban
K těm přístupům pro Fate Star Wars:

Ze všech přístupů a atributů, co jsem kde ohledně Fate4e zahlédl, jsou pro mě nejintuitivnější tyto: přehled JadePunk přístupů

Nevím, jestli je to dobrý nápad, ale pro StarWars bych se tím nechal inspirovat asi takto:
  • I) jako Bojovník (násilné či taktické používání světelných mečů či blasterů,
    předávání rozkazů, palba na cizí lodě ve vesmíru, ...)
  • II) jako Cestovatel (odhad prostředí, využití prostředí ve svůj prospěch,
    atletika, přesuny, navigace, pilotování, ...)
  • III) jako Humanista (sociální interakce v přátelském duchu a pro mírové účely,
    empatie, odhad rozpoložení druhých lidí, ...)
  • IV) jako Intelektuál (používání znalostí v praxi, paměť, zpracovávání informací,
    všimnutí si drobných náznaků nebo logických nesrovnalostí, ...)
  • V) jako Inženýr (oprava a sabotování různých zařízení, interakce s droidy,
    dokázat z mála sestavit něco funkčního, ...)
  • VI) jako Podvodník (lhaní, proplížení se okolo nepřítele, maskování záměrů, "nečistá" sociální interakce = donucovací manipulace s druhými, ...)


A také mě napadlo, co by se stalo, kdyby to bylo zpracováno dvousloupcově,
přičemž ve druhém sloupci by byly "okolnosti":
  • A) detailně (Akce, která vyjadřuje OSOBNÍ ZÁJEM jednotlivce nebo zájem malé skupiny jednotlivců... pouze však pokud je tato osobní akce vedena rovněž VŮČI JEDNOTLIVCI NEBO MALÉ SKUPINĚ jednotlivců.)*
  • B) masově (Pokud se jednání postavy DOTÝKÁ davu lidí nebo MAS. Buď CELKOVĚ, kdy je zájem jednoho davu uplatňovaný vůči jinému davu... nebo i ČÁSTEČNĚ, kdy postava sice jedná vůči jednotlivci, ale svým jednáním zastupuje zájmy široké masy lidí "stojících za ní" - nebo pokud postava jedná sice ve svém osobním zájmu, ale snaží se zrovna ovlivnit široké masy.)
  • C) mezilodně (pokud se postava snaží ovlivnit - ať už svou nebo cizí - vesmírnou loď jako celek nebo více lodí jako celek)
    -----


(* I kdyby to bylo v rámci velké bitvy a řadový voják de facto zastupoval zájmy veřejnosti "stojící za ním", tak vzhledem k tomu, že během boje mu jde o kejhák, se to nepočítá... protože takový řadový voják pouze přebírá přímé rozkazy velitele - které se ale dočasně v pudu sebezáchovy a reálného ohrožení na životě stávají jeho energickými osobními detailními zájmy. Na nějaké zastupování mas z pohledu řadových bojovníků v ten moment není prostor ani vhodná chvíle. Proto se téměř každá bojová akce jednotlivce či řadového vojáka nebo malé jednotky vojáků vůči jednotlivci nebo vůči malé skupině nepřátelských jednotlivců počítá do okolností A=DETAILNĚ... nehledě na to, jak velké politické změny takový boj zastupuje nebo vyvolá. Z pohledu taktických velitelů je to už jiné, viz příklady níže.)




Číselně jsem si to představoval tak, že první sloupec (jako Bojovník, Cestovatel, Humanista, Intelektuál, Inženýr, Podvodník) by na kartě postavy byl rozdělen mezi hodnoty +3, +2, +2, +1, +1, +0
a druhý sloupec (detailně, masově, mezilodně) by obsahoval hodnoty +1, 0, -1
(celá dvousloupcově pojatá hra by se tedy pohybovala v rozmezí -1 až +4)
-----
Ještě jiné rozložení hodnot s jiným vyzněním by bylo třeba takovéto:
první sloupec = +2, +2, +1, +1, +0, +0
druhý sloupec = +2, +1, +0
(celá hra se potom pohybuje v rozmezí 0 až +4,
přičemž ta +4 se v reálných akcích vyskytne mnohem častěji než v předchozí variantě)




Příklady dvousloupcových kombinací:
  • I-A) jako Bojovník detailně: duel světelnými meči mezi Sithem a Jediem v útrobách vesmírného bitevníku, blasterová přestřelka menších skupin kdesi "v terénu", používání granátů proti konkrétní skupině jednotlivců, útok sithským bleskem na konkrétní postavu, ...
  • I-B) jako Bojovník masově: taktické plánování před (masivní) bitvou, velení velké skupině vojáků během bitvy, palba na davy postav z vojenského bunkru pomocí těžké techniky, využívání vlastní vojenské reputace při vyjednávání s armádními špičkami v zájmu celé planety, ...
  • I-C) jako Bojovník mezilodně: palba z jedné vesmírné lodě na cizí loď, velení skupině X-Wing stíhačů, ...
    -----
  • II-A) jako Cestovatel detailně: hledání vhodného úkrytu před střelbou "v terénu", včasné nalezení potřebné putiky uvnitř města nebo na vesmírné obchodní stanici, přechod přes zrádnou džungli+přežití, divoká honička na speederech ve středu města, ...
  • II-B) jako Cestovatel masově: potřeba se přes půl planety dostat na zásadní událost včas, snaha odvést v divoké situaci dav civilistů do bezpečí, ovládání různých dopravních prostředků při přesunech v rámci jedné planety, ...
  • II-C) jako Cestovatel mezilodně: pilotování nejrůznějších vesmírných plavidel včetně šílených manévrů, vesmírná navigace, ...
    -----
  • III-A) jako Humanista detailně: osobní potřeba se spřátelit s konkrétní postavou nebo si ji naklonit eticky legitimními prostředky, odhad psychického rozpoložení či motivací cizí postavy, využívání sítě přátel pro získání konkrétní služby nebo informace, ...
  • III-B) jako Humanista masově: potřeba přesvědčit konkrétního vladaře o potřebách běžných obyvatel, snaha uklidňovat panikařící dav, vysoká diplomatická jednání vedená etickými prostředky, potřeba na základě rozhovoru s pár jednotlivci pochopit celospolečenské nálady+dynamiku, ...
  • III-C) jako Humanista mezilodně: pokud jako zástupce planety jednám (např přes dálkové komunikační zařízení) s admirálem vesmírné flotily o intervenci/proti intervenci, snaha nalézt společný zájem pro dvě znesvářené frakce flotily jednáním se špičkami daných frakcí, ...
    -----
  • IV-A) jako Intelektuál detailně: odhad stáří a funkce podivného předmětu pomocí osobních znalostí, odhalení nastražené pasti na základě drobných stop okolo, ...
  • IV-B) jako Intelektuál masově: praktická aplikace vědomostí o rasách jako celku nebo planetách jako celku, ...
  • IV-C) jako Intelektuál mezilodně: odhad aktuálního stavu +struktury +slabin +vlastností cizí vesmírné lodě na základě informací ze senzorů a scanování, ...
    -----
  • V-A) jako Inženýr detailně: přesvědčování hloupého droida ať dělá to co má dělat, odpalování dveří improvizovanou trhavinou z dostupných chemikálií, ...
  • V-B) jako Inženýr masově: snaha nalézt technické řešení pro zlepšení životních podmínek obyvatel celé planety, teroristický útok umístěním náloží na hráz přehrady pro zaplavení celého města, ...
  • V-C) jako Inženýr mezilodně: přetěžování motorů či generátoru štítů vesmírné lodě, oprava poškození lodě, fikaná sabotáž na palubě cizí lodě ovlivňující celkovou kondici plavidla, ...
    -----
  • VI-A) jako Podvodník detailně: sithské vyrvávání vzpomínek silou, osobní snaha vlísat se do cizí přízně lží a manipulací, chystání zákeřných fint na malou skupinu nepřátel, využívání svých zločineckých sítí k vydírání konkrétní osoby, špionáž "v terénu", ukrývání ilegálního zboží před kontrolou, ...
  • VI-B) jako Podvodník masově: lživá mediální kampaň pro podsunutí vlastních zájmů do mínění a nálad široké veřejnosti, vysoká politika nenápadně prováděná neetickými způsoby, obelhávání konkrétního velitele nebo panovníka v zájmu zastupované skupiny, lobbing, kartelové dohody, ovlivňování rozsáhlé zločinecké "rodiny" v zájmu celospolečenské změny (k horšímu), organizování černého trhu, velení špionážní síti (ne "v terénu" - nýbrž ve velkém shora "politicky"), ...
  • VI-C) jako Podvodník mezilodně: maskování skutečné výbavy a výzbroje lodě pomocí sofistikovaných pašeráckých systémů, podsouvání falešné identity lodě, vesmírná špionáž pomocí speciálně vybavených plavidel, chystání zákeřných léček na cizí plavidla, ...
Autorská citace #74
30.6.2019 14:28 - sirien
To nejsou přístupy (jak?), ale povolání (kdo?) (viz tady) Asi by s tím pracovat šlo, ale nebylo to to co sem původně hledal :)

Ten druhej sloupec mi přijde divnej a popravdě se mi k SW ve skutečnosti ani nehodí. Když už tak bych šel v druhém sloupci spíš na téma Temné / Světlé strany, ať už přímo (Temně, Světle...) nebo nepřímo (Vášnivě, Vyrovnaně...)
Autorská citace #75
30.6.2019 15:13 - Tom Urban
sirien píše:
To nejsou přístupy (jak?), ale povolání (kdo?)


Je fakt, že to, co jsem napsal má hodně blízko k "kdo" a od "jak" se to vzdaluje.

V čem by pro Tebe bylo herně atraktivnější "jak" oproti "kdo"?

sirien píše:
Když už tak bych šel v druhém sloupci spíš na téma Temné / Světlé strany, ať už přímo (Temně, Světle...) nebo nepřímo (Vášnivě, Vyrovnaně...)



A kdybys dal do druhého sloupce něco jako Temně/Světle (Vášnivě/Vyrovnaně), potřebuješ aby to šlo volně kombinovat s přístupy prvního sloupce? Nebo nevadí, když některý přístup v 1. sloupci bude spíše doménou světle a jiný bude doménou temně?

Co třeba přiblížit ten můj první sloupec k jak?
(Například takto:
Bojem, Orientací, Sociálně, Intelektuálně, Vychytaně, Podvodně
- možná to nevyhovuje, střílím to jen tak od boku, ...)

Ale potom je otázka, jestli lze podvádět vyrovnaně - jestli by potom třeba podvodně nebylo doménou jenom temné strany? A jestli je to problém? Jak se mu vyhnout?


EDIT: změnil jsem "technologicky" na "vychytaně" + "intelektem" na "intelektuálně"
Autorská citace #76
30.6.2019 15:29 - Aegnor
Tom Urban píše:
Ale potom je otázka, jestli lze podvádět vyrovnaně

Zkusím použít příklad z pokru. Máš na ruce nějakou kombinaci, dost jistě (na 90% třeba) tušíš, co má v ruce protivník a víš, že má lepší kombinaci. Tak do banku hodíš sázku, která ho donutí se rozhodnout. A k tomu máš doprovodný komentář:
-"Ty máš dva krále."
vs:
-"Pch, jestli si myslíš, že ti ty dva králové pomůžou, tak se šeredně pleteš."

Právě jsme vyhráli poker podvodně-vyrovnaně či podvodně-vášnivě.
Autorská citace #77
30.6.2019 15:54 - Tom Urban
Ještě mě to napadlo takto:
1. sloupec: Bojově, Pohyblivě, Sociálně, Zorientovaně, Vychytaně, Podvodně
2. sloupec: Rozvážně / Vášnivě


EDIT: (Ale je to jenom takový můj brainstorming - třeba se to k StarWars opravdu nehodí... ani ten první sloupec... ani druhý. Nevím například, jestli se ke světlé straně hodí Rozvážně - jenom mi přijde, že rozvážně lze na první pohled kombinovat s čímkoliv.)
Autorská citace #78
30.6.2019 16:00 - Tom Urban
Aegnor píše:
Právě jsme vyhráli poker podvodně-vyrovnaně či podvodně-vášnivě.

Nevím, co by na to řekl Sirien, ale mě ten Tvůj příklad s pokrem přijde relevantní. A souhlasím. Osobně mě to docvakne o něco snáz, když si místo vyrovnaně řeknu rozvážně. Ale to už je významově posunuté a nevím, jestli se to hodí ke světlé straně.
Autorská citace #79
30.6.2019 16:05 - sirien
Popravdě tak jak to píšeš mi to při čtení vůbec nesugeruje nějakej Star Wars feeling (srovnej se Star trek přístupy - viz alternativní seznamy...), stranou skutečnosti že mít v hodně bojové hře jeden přístup pro bojové akce je bad design.
Autorská citace #80
30.6.2019 16:15 - Tom Urban
Sirien: OK, v pohodě. Zkusil jsem, nepovedlo se...

Ať se Ti daří, třeba vhodné přístupy pro StarWars najdeš jinde jindy a jinak

Zdravím,
Tom
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.41021800041199 secREMOTE_IP: 34.201.121.213