Produkty

Erric
12.6.2009 21:43
Představení nové české vyprávěcí RPG hry se zaměřením na budování příběhu.(www.strepysnu.cz)
Autorská citace #21
16.6.2009 22:37 - sirien
Píše:
=""]Strepy se nesnazi byt filmem, snazi se hracum, kteri hraji svuj vlastni pribeh poskytnout moznosti k zazivani scen jako ve filmu. To je docela rozdil.

Tak k tomu absolutně nepotřebuju SS (ta zkratka se mi líbí tim víc, čim víc lidí kvůli ní prská, zajímavý).

Co SS naopak od jinejch velice usnadňujou neni tvoření filmových scén, ale udržení filmové dějové osnovy a gradace.
- i když i tam by se daly doladit... pořešil si nějak tu mojí tehdejší námitku týkající se filmů a´la James Bond s vygradovanym úvodem a pak opětovně odzačátku jdoucí gradací samotného příběhu? Aspoň nějakou radou, nebo tak?
Autorská citace #22
16.6.2009 22:44 - Alnag
Musím chtě nechtě souhlasit se sirienem. Jako USP se mi "zažívání scén jako ve filmu" zdá docela slabé. Scény jako z filmu zažívám při hraní RPG v podstatě pořád. Nepřipadá mi to tedy jako nic výjimečného ani nic, co by mne přesvědčilo SS zkoušet.
Autorská citace #23
16.6.2009 23:07 - Colombo
No, já bych do SS šel. Škoda, že už je zrušili.
Autorská citace #24
16.6.2009 23:24 - Lokken
Podobnou poznámku, Colombo, bych čekal od Máguse ale ne od tebe. Ubohé.
Autorská citace #25
16.6.2009 23:59 - Kibic
Alnag píše:
Musím chtě nechtě souhlasit se sirienem. Jako USP se mi "zažívání scén jako ve filmu" zdá docela slabé. Scény jako z filmu zažívám při hraní RPG v podstatě pořád. Nepřipadá mi to tedy jako nic výjimečného ani nic, co by mne přesvědčilo SS zkoušet.


Tohle mi přijde jako ten starý argument "není špatných systémů" (aneb nakolik mechanismy ovlivňují hru). Jistě, zrovna třeba ty a tebou vedené skupiny tohle zapotřebí nemají, ale někomu méně zkušenému může systém pomoci vést hru směrem, který mu vyhovuje.

Jinak tohle je jenom takové obecné uremcnutí, vývoj Střepů jsem nesledoval, takže neposoudím, jestli mechaniky plní účel.
Autorská citace #26
17.6.2009 00:06 - Alnag
Kolemjdoucí píše:
... ale někomu méně zkušenému může systém pomoci vést hru směrem, který mu vyhovuje.


A nebo také ne. Je to PR nikoliv výpověď o skutečnosti. Je to IMO špatný marketing, protože prezentuje jako to, čím se odlišuje, featuru, která je IMO vlastní všem RPG. O mechanikách to tedy IMO není vůbec.

Je to hláška z toho soudku "moje třešeň je červená". (Jako kdyby jiné třešně červené nebyly.)
Autorská citace #27
17.6.2009 01:50 - Erric
Sirien: Filmova scena je krome toho, ze s motorkou jezdis mezi sloupy v prizemi hotelu a strilis pritom z kulometu, taky to ze se v klicovy moment odhali nejake tajemstvi, ze dulezita postava ve spravny moment zmeni stranu apod. Filmove sceny jsou dost o tom nacasovani zvratu o gradaci deje od pocatku hry az na konec. V cemz se snazi Strepy pomahat.
Navic Strepy strukturuji pripravu hry, vyrobu postav a samotne hrani tak aby smerovalo k silnemu zazitku. A aby kazdy si mohl precist, jak toho zazitku dosahnout.

Alnag: Rozdil je ten, ze moje tresne jsou cervene vsude, tvoje jen u tebe doma (IMO).
Na tema: System ma zasadni vliv na hru; tu vazne nechci polemizovat.
Autorská citace #28
17.6.2009 02:23 - sirien
Píše:
Alnag: Rozdil je ten, ze moje tresne jsou cervene vsude, tvoje jen u tebe doma

Já bych spíš řek že třešně vás obou jsou červené u vás doma a oba se snažíte lidem tvrdit jak mají třešně opatrovat aby jim taky tak pěkně zčervenaly.
alnagovu úspěšnost znám, na Tvojí jsem upřímně zvědavej...
Autorská citace #29
17.6.2009 07:08 - Jarik
po dlouhe dobe musim souhlasit se Sirienem :)
Nestavme se k tomu tak, ze prave MY vime, jak se maji tresne cervenat :) a jak byt zahradniky. [to by se mezi nami mohl obevit vrah - Vrah je zahradnik] :)
Autorská citace #30
17.6.2009 08:42 - Magus
Lokken : urazil jsem se...=( BTW:Colombo nepise se tvoje jmemo "columbo"?dival jsem se do novin s davaj te v telce..=)
Autorská citace #31
17.6.2009 08:43 - Magus
Nejsem ubohej=(
Autorská citace #32
17.6.2009 08:47 - Quentin
Alnag: Strepy jsou psane, aby podporovaly filmovou hru. Tak to je.
Jestli funguji je vec jina. A zadny spatny marketing to neni - ta hra je tak od zacatku koncipovana - ma pravo to o sobe tvrdit.

sirien píše:
Já bych spíš řek že třešně vás obou jsou červené u vás doma a oba se snažíte lidem tvrdit jak mají třešně opatrovat aby jim taky tak pěkně zčervenaly.

hihi, to docela sedi
Autorská citace #33
17.6.2009 09:31 - Alnag
Quentin píše:
Alnag: Strepy jsou psane, aby podporovaly filmovou hru. Tak to je.


Odvážná slova. Jistě tedy dokážeš i vysvětlit, co to ta "filmová hra" je. Jsem zvědav.

Quentin píše:
Jestli funguji je vec jina. A zadny spatny marketing to neni - ta hra je tak od zacatku koncipovana - ma pravo to o sobe tvrdit.


Taky dobrý argument :)) Pokusím se ti jej přepsat v nějaké více srozumitelné podobě. Mám prášek na praní prádla. Jestli funguje je otázka. Ale, když o sobě tvrdí - můj prášek pere prádlo - tak to není špatný marketing, protože je přece koncipovaný (sic!) na praní prádla - tak má právo to o sobě tvrdit. :D

Erric píše:
Filmova scena je krome toho, ze s motorkou jezdis mezi sloupy v prizemi hotelu a strilis pritom z kulometu,


To je akční scéna.

Erric píše:
taky to ze se v klicovy moment odhali nejake tajemstvi, ze dulezita postava ve spravny moment zmeni stranu apod.


Tomu se říká dobré načasování. V literatuře cca od 2000 let př. Kr.

Erric píše:
Filmove sceny jsou dost o tom nacasovani zvratu o gradaci deje od pocatku hry az na konec.


dtto

Já bych se jen zeptal. Kde je tam sakra ta filmovost? Nebo spíš, co je tam sakra ta filmovost. (Zatím mi to zní jako nespecifický, leč cool blábol, pro přilákání davu.)

Erric píše:
V cemz se snazi Strepy pomahat.


Viz též Aristoteles - Poetika. No nic, mám dneska rýpavou, tak asi už půjdu.
Autorská citace #34
17.6.2009 09:41 - Erric
(Diky ze jsi me tady verejne poucil lekci z dramaturgie a scenaristiky, coz jsou veci, ktere me momentalne zivi.)

Ja nabizim to, ze system Strepu snu zvlada vsechny ty procesy a scenaristicke techniky aplikovat primo hranim do hry, -bez toho, aby clovek musel studovat scenaristicke poucky-.
V tom je ta filmovost. System hracum pomaha dodrzovanim jednoduchych pravidel generovat pribeh, kde funguji dobra nacasovani, kde postavy maji potencial pro vnitrni promenu, kde herni sezeni ma potencial nest nejake poselstvi.
Jsou dve moznosti, bud musi hrac nastudovat veskerou teorii o gradaci pribehu, nebo bude mit system, ktery to dela za nej. Budto sam musi hrac nekde vyzjistit, jak navrhnout postavu tak aby mela velky potencial zazit pribeh s rozumnou dejovou krivkou, nebo se nauci jednoduchy postup a co kam ma napsat a dosahne prakticky tehoz.

To Strepy nabizeji a v tom si myslim ze jsou dobre. Proto jsou na to zamerene a proto je to jejich hlavni selling point.
Autorská citace #35
17.6.2009 09:53 - Alnag
Erric píše:
(Diky ze jsi me tady verejne poucil lekci z dramaturgie a scenaristiky, coz jsou veci, ktere me momentalne zivi.)


Rádo se stalo. :) A nyní ještě něco k logice...

Vyber prosím z následujícího seznamu (zaškrtni všechny varianty, které platí). Filmovost je:

a) aplikace procesů a scénáristických technik přímo do hry
b) ježdění na motorce a střílení z kulometu
c) odhalení tajemství v klíčový moment
d) že důležitá postava ve správný moment změní stranu
e) dost o načasování zvratu
f) o gradaci hry od začátku až do konce
g) forma ne obsah
Autorská citace #36
17.6.2009 10:08 - Jarik
Alnag:
Jesli mas rypavou, tak snad do vecera odezni :)
Autorská citace #37
17.6.2009 10:38 - Magus
Jestli ma rypavou tak si to bude uzivat celej tyden=p
Autorská citace #38
17.6.2009 10:40 - Sosáček
tukan píše:
Tak k tomu absolutně nepotřebuju SS (ta zkratka se mi líbí tim víc, čim víc lidí kvůli ní prská, zajímavý).

Jasne, tak jako nepotrebujes auta k tomu aby ses nekam dostal protoze mas nohy.

Smarja to jsou zas argumenty. Temer cokoli se da provozovat bez nastroju (i kdyz u jaderneho stepeni hodne stesti), pointa tech nastroju je, ze ti pomahaji.

...

Erricu musis si uvedomit ze jsi na d20. Neni to dnd, takze jasne ze ti budou vysvetlvoat ze tvoje hra je spatna, zbytecna a mel by ses jit zabit aniz by o tom cokoli vedeli.

Ja se hlavne tesim az spustime kapan na drd2. To bude na d20 sebevrazd :D
Autorská citace #39
17.6.2009 10:42 - Erric
Alnag:

a) (nutno preformulovat) "aplikace procesu a scenaristickych technik do noveho media, kterym je hra" (jde o prejimani postupu a design jejich aplikaci; prestoze cil je stejny, postupy k dosazeni stejneho vysledku ve hre a ve filmu jsou odlisne v tom, ze hra je jednoduse jine medium)

b) (tebou vytrzeno z kontextu) pro filmovost je dulezite, aby nebyla hra omezujici, aby v ni slo jet na motorce a strilet z kulometu (celou dobu mluvim o samopalu, pardon za tu zamenu), aby se v ni mohl Gandalf rezat s balrogem pri padu do propasti, ale taky aby se treba pribeh mohl odehravat v nestandardnich strukturach (napr. pribeh vypraveny pozpatku)
- b) teda mela byt otazka na "settingovou, dejovou a scenovou volnost" a ta je podle me pro filmovost nutna

c), d) e) promeny postav, odhalovani tajemstvi, nacasovani zvratu apod. jsou konkretni techniky ktere se pouzivaji ve vystavbe pribehu a zrovna tyhle Strepy primo podporuji - ano tohle jsou filmove postupy

f) ano tohle je pro filmovy zazitek velmi dulezite

g) forma (ale viz b - volba obsahu nesmi byt omezena)
Autorská citace #40
17.6.2009 10:48 - Sosáček
Krom toho, bude to prvni ceska hra ktera nebude svazana konkretnim settingem a bude obsahovat takove veci jako "pred hrou se sejdete a bavte se o tom, co maji postavy delat" coz jsou pro dndckare a dracakisty pomerne dulezite novinky.

Jinak jsem jeste neco chtel. Ale nemuzu si vzpomenout. Safra.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.0905921459198 secREMOTE_IP: 13.58.112.1