protože to docela silně vyznívá jako "neznám žádný jiný". přitom těch systémů co to umožňujou je relativně hodně, ale tady prostě nejdou obzory za DrD(+), pořád je to tady hrozně profilovaný do fantasy...
...vzpomínám si že sem se kdysi bavil s jednou osobou z Altaru (nebyl to Bouchi) a nadhodil sem že nechápu, proč se u nás pořád supportuje jen fantasy (jsem byl tehdy mladší a stále ještě naivní), když dost lidí nemá o fantasy zájem, ale klidně by si dala SF nebo něco z pseudoreality. Odpověď byla, že fantasy má tradici (...IMO nestylizované fantasy ala DrD nemá, ale to je jedno) a že když se zkusil SR tak to nefungovalo. Na mojí poznámku o tom, že SR je sakra přestylizovanej svět který osloví pouze fandy fantasy, SF, cyberpunku a ještě navíc pouze takové kteří tenhle mix překousnou sem už nedostal odpověď. Nicméně SR byl pak i v budoucnu používán jako argument toho, že ne-fantasy u nás prostě nefunguje.
No a pak si pročítám tyhle zápisy, kde hráči Tvý hry, 10, 15 let dračákysti, popisujou jak hrajou v současnosti, v budoucnosti, ve viktoriánské anglii... celý ty nesmysly o výsadnim postavení fantasy sou jen hromada pitomostí (stejně jako byl svého času rozšířený nesmysl o "specifičnosti českého diváka" dokud se na to Železný nevykašlal a nevydělal majlant na telenovelách) - jediný co fantasy je, tak tady bylo první a má náskok. Jenže protože je s RPG neskutečně silně spojený, tak věřím že to je v míře, která RPGčkám škodí.
Nedávno jsem třeba potkal holku co říkala že by dračák fakt nehrála, že na nějaký fantasy blbosti fakt nemá náladu. Když potom slyšela o WoDčku a o tom že se tam příběhy odehrávaj třeba na horský chatě mezi partou studentů, nebo během semestru na půdě university a že se tam řeší třeba i to že má někdo jenom monokl z nějaké bitky s upírem, ale je to vlastně horší než kdyby měl zlomenou ruku, protože monokl se mu bude mnohem hůř vysvětlovat doma starší sestře a rodičům, tak říkala že tohle by si někdy klidně zkusila.
Fantasy je prostě děsivě zažraný jako geeky geeky geeky a kdyby si SS neměl dosáhnout ničeho jinýho než toho že odtrhneš od sebe "RPG" a "fantasy" tak i tím pro naší RPG scénu uděláš ohromnej kus práce. Možná větší než kdokoliv jinej od vydání prvního DrD.