Produkty

Bouchi
5.11.2009 06:34
DrD+
DrD+ je patrně na tomto webu dostatečně kontroverzní téma, aby mohlo vyprodukovat zajímavou diskusi.
Autorská citace #81
6.11.2009 13:56 - Bouchi
Lotrando píše:
Něco přeložit je drahý, něco slušnýho napsat je nemožný (není za co ani kdo by to udělal), sakra to je ale těžkej ouděl.

Hele, nepodsouvej. Ja nejsem ten, kdo si vzdycky zacina stezovat.
Kdyz nekdo prijde se stiznosti, ze nevydavame to ci ono, vysvetlim mu situaci. Pokud nekdo prohlasi, ze to delam blbe - inu, je to mozne. Delam to jak nejlip umim. Netvrdim, ze to umim tak dobre, jak by bylo potreba - jestli se to nekomu nelibi, at si najde nekoho, kdo to bude delat lip. Pripadne to muze zkusit sam.
Autorská citace #82
6.11.2009 14:54 - Gurney
Bouchi píše:
Zadny jiny hod se v sekci Niceni nepouziva.


V pravidlech se zcela jasně píše:
Doba ničení = Rozměr předmětu(samozřejmě nutné převést podle tabulky) + 51
Skutečná doba ničení = Doba ničení + Odolnost materiálu - Hod na ničení.


Nebaví mě popírat zjevné hlouposti, ty pravidla jsou prostě fatálně složitá. Tvrdit že tam žádné jiné hody nejsou když je ocituju o dvě stránky diskuze předtím mi ani nepřijde vtipný. Kromě toho to zjednodušuješ tím že řešíš prosté rozhodnutí zničil/nezničil předmět, já se bavím o mechanice za jak dlouho bude zničen.

Bouchi píše:
Rada systemu ma napriklad cislem vyjadrenou kvalitu zbroje - je to pro tebe "intuitivni" nebo ti to taky vadi?

No považuju za intuitivní pokud mají třeba zbroje bonusy od +1 (vycpávanice) do +8 (plátovka) (SRD 3.5). Ale násobky šesti od +6 do +36? A nezáleží na tom jestli jde o zbroj nebo pevnost materiálu. Ale to už zase vrtám právě do té tabulky která tam nikdy neměla být.

K tomu že DrD+ se dá hrát bez toho aby měl člověk neustále v ruce onu převodní tabulku:
kin píše:
Ty tabulky jsem si ani na konci nepomatoval, něco jo, těch pár základních čísel, ale výpočet pro zranění, tabulky rychlosti, váhy a tak jsem si kontroloval dost často, nejpoužívanější jsem si pomatoval, ale to je tak pětina čísel...takže otevřený byli fakt často. A při soubojích imrvére, bez těch se skoro nedalo obejít.

Předpokládím že teď budeš tvrdit že takové zkušenosti má menšina hráčů.

Čímž se zase dostáváme k oné úžasné, realistické tabulce.
Jerson píše:
Tahle tabulka byla použita s dobrým úmyslem a názorem
Vladimír Chvátil v článku Světy her na hrdiny píše:

Chci se zabývat hratelností pravidel při zacování pokud možnos co největší reálnosti. Tedy jaká pravidla nejlépe popisují skutečné fyzikální zákonitosti a přitom nejsou příliš složitá.
K poměrně přesnému modelování fyzikálních jevů se používá dost složitý aparát plný integrálů a diferenciálních rovnic, ... pro potřeby hry je zcela nepoužitelný. ... Uvedu příklad, na kterém chci ukázat jednu z těch to matematických fint.

který si překládám jako "hratelná pravidla RPG se dají vytvořit zjednodušením rovnic popisující fyzikální model reálného světa."

Jinými slovy Altar roku 2005 vydal hru podle konceptu, který zastaral někdy na začátku devadesátých let a ještě po dalších čtyřech letech mu to nepřijde jako fatalní chyba? No to potěš.

Jinak to už je asi opravdu diskuze o ničem, ty máš svůj názor že DrD+ je vlastně docela v pohodě a má úžasně realistickou tabulku, podle mě je základ systému použitelný tak maximálně pro pc hru. Jen je škoda té spousty energie do projektu vložené, která se dala využít k vytvoření nějakého hratelného systému.
Autorská citace #83
6.11.2009 15:07 - Colombo
Dovolil bych si upozornit, že růst schopností v DnD (alspoň v SRD bo v té verzi, která tady byla upnutá) není také lineární a je na stejné úrovni jako DrD+.

Ano, DrD+ je špatné, ale když to říká někdo, kdo druhým dechem vychvaluje DnD, pŕipadá mi to jen jako půl pravdy.

Lotrando: můžeš pozorovat jen méně násilné vyjadřování:) a snahu vysvětlit, co mám v hlavě.
Ono je totiž jedno, jeslti to tak skutečně je nebo není. Jde o to, jestli nám to sedí ve vzorcích a jestli pomocí těch vzorců můžem předpovídat:) Nám stačí stochastická pravděpodobnost nebo determinismus ve vzorcích. To, jak je to doopravdy, je jen formalita.

Proto i to, v co věřím, je vcelku jedno. Dokaď se nedostanu do podstatného sporu.
Autorská citace #84
6.11.2009 15:16 - Bouchi
Gurney: Ehm, ale ten Hod na niceni v urcovani Skutecne doby niceni je ten samy Hod na niceni, ktery se uz pouzil, aby se urcilo, jestli se predmet vubec podarilo poskodit.
Co se tyce toho dalsiho:
Doba ničení = Rozměr předmětu(samozřejmě nutné převést podle tabulky) + 51
neboli x-krat vetsi predmet se nici x-krat dele
Skutečná doba ničení = Doba ničení + Odolnost materiálu - Hod na ničení
neboli o kolik se podari prehodit Odolnost materialu, o tolik driv se povede predmet znicit.

Gurney píše:
podle konceptu, který zastaral někdy na začátku devadesátých let
Rika kdo?

Gurney píše:
ty máš svůj názor že DrD+ je vlastně docela v pohodě a má úžasně realistickou tabulku
O uzasne realisticke tabulce nic netvrdim. Za tim, ze ta tabulka ma svoje prednosti, stojim.
Autorská citace #85
6.11.2009 15:17 - noir
Colombo: V čem není růst postav v DnD lineární?
Autorská citace #86
6.11.2009 16:27 - Sosáček
Alnag píše:
Víš Sosáčku, možná sis toho nevšiml, ale tuhle diskuzi si tu založil Bouchi, zřejmě proto, že RPGf je nudně politicky korektní.

No vidis jak s tim pomaham :D

Spis mi rekni jestli beres tu sazku s abstraktnim systemem ;)
Autorská citace #87
6.11.2009 16:31 - Bouchi
Alnag: Na RPGF ma DrD+ celou samostatnou sekci (a jestli tou politickou korektnosti myslis, ze na RPGF si nikdo netroufne DrD+ kritizovat, tak to rozhodne neni pravda).
Tuhle zdejsi diskusi jsem zalozil hlavne jako reakci na sirienuv post, ktery jsem citoval v uvodnim prispevku (protoze by mi prislo absurdni chtit po nem - ostatne i po komkoli jinem -, aby sve kriticke tvrzeni vyslovene tady sel rozebirat na RPGF). Kdybych nasel vhodnou jiz existujici diskusi, kde by bylo mozne to rozebrat, tak bych tuhle novou nezakladal.
Autorská citace #88
6.11.2009 17:06 - Dajrin
I já napíšu svůj názor a své zkušenosti.
Na pravidlech je mi absolutně ukradené jestli jsou tam složité hody, tabulky a další pravidla. Hlavní je jestli pro PJ(takže pro mě) a pro hráče je složité použit ty pravidla ve hře!!!!!! Což tenhle problém v +ku nastal.
Já jsem tam spoustu věcí pochopil až na druhé podrobné přečtení a i přesto mi pořád většina věcí připadala složitá. Moji hráči pochopili základní hod na úspěch a dál se nedostali. Takže žádné prodlužovaní a zkracování doby činnosti, protože hráči to buď nechápali nebo nedokázali použít. V příkladech vypadají všechny hody a převody v tabulkách tak jednoduše, ale ve hře se v nich ztrácím. Například: Zloděj chce vyřezat dýmku. Jaký hod to bude? Jakou tabulku mám použít? Jak mám vysvětlit výsledek hodu? Jak dlouho to bude trvat?

Výsledek: Hráče přestalo bavit se neustále hrabat v pravidlech a odešli. Kromě jednoho se kterým do dnes hraji improvizovaný dračák s inspirací +kem bez tabulek a bez složitých hodů. Plusko bylo a je pro mě a na naši skupinu příliš složité a to mi nikdo nevymluví. Teď jsou dvě možnosti. Buď je +ko špatné nebo není pro mě a pár mých kamarádů. Jenže ani v knížce ani na obálce nebylo napsáno, že +ko je jen pro zkušenější hráče, kterým nevadí hodně matiky a vyžívají se ve složitých mechanismech.

Potom jsem narazil na dnd 3,5e, kde dodnes hraji jako hráč. Pravidla mi najednou připadala jednoduší a POUŽITELNĚJŠÍ, ale i přesto nejsem úplně spokojen. Protože pravidel je na mě až moc. Hra je o tom, kdo vytáhne a dobře použije nějaké pravidlo, schopnost, kouzlo adt. Před nedávnem jsem konečně narazil na jednoduchou hru, která se částečně podobá mému improvizovanému dračáku, ale je lepší. Ať žije FATE.
Autorská citace #89
6.11.2009 18:32 - sirien
Bouchi píše:
DrD Prirucka pro hrace píše:
Mas-li pripravena cisla, proved hod na niceni:
Sila niceni 2k6 : neposkodil ~ Odolnost materialu ~ poskodil
Zadny jiny hod se v sekci Niceni nepouziva.

máš-li připravená čísla? lol, o tom se tu většinu doby mluví.

Bouchi píše:
a sice ze se domnivam, ze sirian ma proste na DrD uz svuj definitivni nazor a at o DrD napise kdokoli (vcetne cloveka majiciho v DrD nahrano stovky hodin a tedy nejspis znajiciho DrD mnohem lepe nez ho kdy sirien znat bude) neco co je s tim nazorem v rozporu, stejne to siriena neprimeje aspon nad tim uvazovat, natoz svuj nazor pripadne poupravit. Tak proc se namahat.

sorry, Bouchi, ale tohle je bullshit.
Vznesl jsem hromadu argumentů, proč je ko mizernej systém a designerský paskvil. Hromada lidí se mnou souhlasí, očividně se mnou souhlasí i zkušenosti lidí kteří to hráli stovky hodin (viz Kin) zatímco Ty jsi nevyvrátil ani polovinu mých argumentů, tak o jakém "přesvědčování" to tu sakra mluvíš? Čekáš že změním názor jen protože budeš dost dlouho tvrdit, že je něco jinak, aniž bys to nějak podpořil argumenty které budou přijaty a nějak uspokojivě se vyjádřil k mým námitkám?

A rád bych připomenul, že ta blbá tabulka je jen jedna z mnoha mnou vyčtených chyb, zdaleka ne jediná.

Bouchi píše:
6 znamena dvojnasobek, 10 priblizne trojnasobek, 20 desetinasobek

...což ovšem znamená neustálé přičítání a odčítání těchto ne zrovna nejmenších čísel

Jerson píše:
tyhle tabulky - přesněji jednu tabulku přepočítávající kdeco - navrhnul Vláďa Chvátil

Fakt? Ten? Co se stalo, měl horečku?

Jerson píše:
No a tahle tabulka zůstala během celé tvorby středobodem pravidel.

ano. Středobod pravidel by měla být myšlenka systému. Je-li tou myšlenkou tabulka, tak to něco vypovídá...

Dopis z Marseille píše:
To jenom d20 ma takovy kolorit ze si jednou za dva az tri mesice udelate pogrom na altar.

Ach jo
Tvoje kecy občas neznaj míru, co?
VRAŤ SE NA ZAČÁTEK DISKUSE A ZJISTÍŠ, ŽE JI ZAČAL BOUCHI. Bouchi oživil tuhle diskusi v reakci na nějakou nepodstatnou věc vedle a Bouchi začal klást otázky. Vše co se stalo je, že dostal své odpovědi.
My neútočíme na Altar, Altar se tu poflakuje a masochisticky si říká o kritiku.



Bouchi píše:
Lotrando: Jeste dodatek - pokud se objevi nejaky uspesny podnikavec v RPG oblasti, klidne poslu ALTAR na odpocinek, najdu si nejakou jinou praci a akorat budu jako vedlejsak udrzovat dve deskovkove linie - Proroctvi a Dorn. Ja s tim problem nemam. Ale povazuji za pravdepodobne, ze kdybych to udelal ted, tak by se akorat k nadavani na ALTAR, ze znicil cesky RPG trh a zdeformoval ceske RPG hrace, pridalo, ze se pak na hrace vykaslal. A to fakt nemam zapotrebi, uplne mi staci schytavat soucasne nadavky i za vsechny me predchudce.

ROFL
Tak jako dělat ze sebe mučedníka, sorry, ale to už je fakt moc.
Nezvládáš, odejdi, je to prostě podnikání. Těšilo nás, ahoj, pokud je poptávka, vznikne nabídka, o to se zase fakt neboj. Ale tvrdit že se za nás, hráče RPG, obětuješ, to fakt ne.

Bouchi píše:
Rika kdo?

Říkám já.
Tyhle kecy mě už trochu přestávaj bavit, si na webu na kterym je těžká koncentrace lidí zajímajících se o game design, o západní RPGčka, o alternativní přístupy... a když Ti něco řeknou, tak se najednou tváříš že nic nevědí...
...od devadesátých let se v RPGčkách tenhle přístup prostě nepoužívá. Ukaž mi deset významných RPG, které od r. 1990 vznikly a obsahovaly ho.
Autorská citace #90
6.11.2009 19:43 - Bouchi
sirien píše:
máš-li připravená čísla? lol, o tom se tu většinu doby mluví.
Kec. Delas jako by sis musel pri kazdem pokusu o niceni vsechna cisla pripravovat pokazde znovu.

sirien píše:
Čekáš že změním názor jen protože budeš dost dlouho tvrdit, že je něco jinak, aniž bys to nějak podpořil argumenty které budou přijaty a nějak uspokojivě se vyjádřil k mým námitkám?
Jisteze ne. Protoze necekam, ze by te jakykoli muj argument o cemkoli (zvlast tykajicim se DrD+) presvedcil.

sirien píše:
Středobod pravidel by měla být myšlenka systému. Je-li tou myšlenkou tabulka, tak to něco vypovídá...
Za stredobod pravidel ji prohlasil Jerson, ne nekdo z autoru.

sirien píše:
Bouchi oživil tuhle diskusi v reakci na nějakou nepodstatnou věc vedle
Prej nepodstatnou.

sirien píše:
Ale tvrdit že se za nás, hráče RPG, obětuješ, to fakt ne.
Nic takoveho netvrdim. Co tvrdim je, ze nekteri lidi proste radi kopou do Altaru, at udela cokoli - vcetne toho, ze by si radi a ochotne kopli i pokud by Altar skoncil s vydavanim RPG. Pohybuju se v netovych diskusich dost dlouho na to, abych si mohl troufnout tohle tvrdit.
Takze prestan placat kraviny o mucednicich. Znovu opakuji. Mne staci uroven, na jake to zvladam. Pokud se to nekomu nelibi, at to klidne zacne delat lip, nikdo mu v tom nebrani (ani nema jak).
Ostatne uz jsi nekolikrat tvrdil, ze zdejsi potencial RPG trhu je vyuzity velice malo. Takze pokud by nekdo prisel se zajimavou nabidkou a vhodnym marketingem, musel by (soude dle tvych tvrzeni) velice rychle ovladnout trh. Proc to tedy za poslednich deset let nikdo nezkusil? To uz jsi nevysvetlil.

sirien píše:
Říkám já.
Tyhle kecy mě už trochu přestávaj bavit, si na webu na kterym je těžká koncentrace lidí zajímajících se o game design, o západní RPGčka, o alternativní přístupy... a když Ti něco řeknou, tak se najednou tváříš že nic nevědí...
Nikoli. Pouze beru nektera tvrzeni s urcitou rezervou. Zvlast od lidi, kteri <mirna nadsazka>se tvari, ze vedi vsechno nejlip o vsem pocinaje astronomii a konce zygotami</mirna nadsazka>.

Píše:
...od devadesátých let se v RPGčkách tenhle přístup prostě nepoužívá. Ukaž mi deset významných RPG, které od r. 1990 vznikly a obsahovaly ho.
Jasne, a kdybych nahodou nejake jmenoval, tak ho prohlasis za nezajimave, nedulezite a rozhodne ne zasadni. Uz jsem nektere tve diskusni postupy trochu odpozoroval.
Autorská citace #91
6.11.2009 20:11 - sirien
Bouchi píše:
Kec. Delas jako by sis musel pri kazdem pokusu o niceni vsechna cisla pripravovat pokazde znovu.

a ne snad? Chceš mi tvrdit, že když ničím dřevěné dveře 2x1x0,3 metr tak mám stejná čísla, jako když ničim kamenný oltář 1,5x3x1,5 metru? A když to v prvnim případě dělám jednoruční sekyrou, a v druhém případě palicí? A když sem v prvním případě unavenej až na hranu možností a zraněnej, zatímco v druhém relativně čerstvej?

Bouchi píše:
Jisteze ne. Protoze necekam, ze by te jakykoli muj argument o cemkoli (zvlast tykajicim se DrD+) presvedcil.

Na svou obhajobu si dovoluji poznamenat, že se mi nezdá, že by tu jakýkoliv Tvůj argument pořádně přesvědčil kohokoliv.

Bouchi píše:
Prej nepodstatnou.

a ne snad? Co sem vlasntě poznamenal... něco o tom, že DrD+ sux? Spíš sem ho hodil do nějakého výčtu systémů, které sux... nebo tak něco. To je toho. Hodláš rozpoutávat stopostové diskuse pokaždé, když někdo něco takového prohlásí? Pak se nedivím, že Ti nezbývá moc času na kontrolu kvality produktu případně na vytváření nové obchodní strategie.

Bouchi píše:
Co tvrdim je, ze nekteri lidi proste radi kopou do Altaru, at udela cokoli - vcetne toho, ze by si radi a ochotne kopli i pokud by Altar skoncil s vydavanim RPG.

noa?
Pokud skončíš, tak Tě to už přece fakt nemusí zajímat.

Bouchi píše:
Takze prestan placat kraviny o mucednicich.

Projistotu jsem si tu pasáž teď přečetl znovu a sorry - neni to kravina. To co píšeš vyznívá, jakoby to že někdo bude stejně kopat do Altaru a že pak RPG nebude nikdo další dělat byl jedinej důvod, proč je vlastně děláš, což je označování se za mučedníka. Pokud si to tak nemyslel, blbě ses vyjádřil.

Bouchi píše:
Proc to tedy za poslednich deset let nikdo nezkusil? To uz jsi nevysvetlil.

Víš, co jsou "náklady ušlé příležitosti"? Jestli ne, google it.
Existuje tu určitý potenciál trhu. Stále tvrdím, že nevyužitý, předpokládejme teď chvíli, že mám pravdu.
Na tomto trhu existuje Altar, který ovládá jeho základní část.

Náklady na vstup na trh = počáteční náklady + náklady na proražení konkurence Altaru
Dokud tu je Altar, jsou vstupní náklady ještě vyšší, než by byly jinak. A i tak jsou ty náklady poměrně vysoké.

Náklady ušlé příležitosti říkají, že se vyplatí investovat jinam.
Ve chvíli, kdy tu Altar nebude, náklady na vstup na trh klesnou, výsledkem čehož bude zvýšení rozdílu oproti ušlé příležitosti, motivace bude vyšší. Možné je, že společnosti lemující Altaří olygopol převezmou zbytek trhu, možné je že se objeví někdo nový.

Jak jsi psal - jsme malý trh. To neznamená, že to tu nejde dělat líp, než to Altar dělá. Znamená to ale, že trh není tak lukrativní, aby v něm bylo dost prostoru pro více hráčů - zejméná když je aktuálně jeden dominující.

Bouchi píše:
Jasne, a kdybych nahodou nejake jmenoval, tak ho prohlasis za nezajimave, nedulezite a rozhodne ne zasadni. Uz jsem nektere tve diskusni postupy trochu odpozoroval.

hm. V té odpovědi není ani jedno takové RPGčko... S desítkou jako množstvím pro důkaz jsi začal Ty.

dobře, tak jinak - stačí mi pět takových RPGček, která měla každé ve své době alespoň 2% trhu, co Ty na to? Nebo 7 takových RPGček, která měla 1% trhu... tvrdá čísla Ti odmítnout nelze, když se tak bojíš toho, že bys svoje příklady neobhájil. Spíš ale myslím že je prostě neznáš, protože se od tohodle konceptu prostě ustoupilo a odvolání se na jakési "mé diskusní postupy" je jen hloupá klička abys nemusel přiznat že to je tak jak píšu.
Autorská citace #92
6.11.2009 20:13 - Jerson
Bouchi píše:
Za stredobod pravidel ji prohlasil Jerson, ne nekdo z autoru.

Původně jsem chtěl namítnout už když o mém názoru na tabulku psal Sirien, protože už nemám pravidla, takže bych nedokázal dohledat, kde se o ní píše. Nicméně sám doufám uznáš, že ta tabulka je naprosto nepostradatelná součást pravidel a prakticky žádné bez ní nebude fungovat.

No a pokud jde o špatné jméno Altaru mezi některými lidmi, tak to má dlouhou historii a ať chceš nebo ne, přeci jen jsi za to také zčásti odpovědný. Na tohle téma jsme se už spolu bavili - téma "Hráči si stěžují, že to či ono pravidlo je špatné, Bouchi odpovídá, že to není chyba, ale vlastnost" bylo probráno mnohokrát ještě na Lopuchu.
Taky je pravda, že nejsi autor Plusek, takže kritika jde sice na tvou hlavu, ale ne zrovna oprávněně. Jenže to taky znamená, že autoři DrD+ udělali svou práci a pak dali ruce pryč (nevím zda všichni), což asi taky mělo nějaký důvod.

A když jako vydavatel bojuješ za obhajubu DrD+, holt to znamená, že na některých bitevních polích stojíš proti přesile a jakýkoliv argument vyvolá drtivou odvetnou palbu. Navíc na některé otázky neodpovídáš, jedno zda nechceš nebo nemůžeš (třeba celkový náklad, ze kterého by někteří usuzovali na oblíbenost Plusek, tedy pokud jsi to už někde nezveřejnil), což ti pozici ještě dále zhoršuje.

(Jinak mám dojem, že v poslední době příznivců DrD+ v diskusích ubývá, i když to se dá taky vykládat různě)
Autorská citace #93
6.11.2009 20:15 - Bouchi
sirien: Jeste male doplneni, protoze se zda, ze jsi me spatne pochopil. Jsem zkratka presvedcen o nasledujicim:
Pokud prijde nekdo, kdo ma v DrD+ nahrany stovky hodin, a prohlasi "to a to se nam na DrD+ libi a krasne nam to pri hrani funguje", tak te to stejne neprimeje poopravit si nazor a nadale budes tvrdit, ze je ten mechanismus spatny.
Autorská citace #94
6.11.2009 20:15 - Jerson
sirien píše:
Hodláš rozpoutávat stopostové diskuse pokaždé, když někdo něco takového prohlásí? Pak se nedivím, že Ti nezbývá moc času na kontrolu kvality produktu případně na vytváření nové obchodní strategie.


Siriene, ať už to vidím jakkoliv, tady pouižíváš neférovou argumentaci, víš jakou - tu ze seznamu chybné argumentace. Nechci to psát zrovna já, ale brzdi trochu.
Autorská citace #95
6.11.2009 20:21 - sirien
Jerson píše:
Taky je pravda, že nejsi autor Plusek, takže kritika jde sice na tvou hlavu, ale ne zrovna oprávněně.

ale jistěže oprávněně. Podepsal se pod to v okamžiku, kdy to vydal.
Jiné by to bylo se Střepy, kde pokud vím dělá jen distributora, tam by to bylo nefér. Ale pokud něco sám vydám, tak to znamená že nějakým způsobem schvaluju kvalitu toho díla.

Bouchi píše:
Pokud prijde nekdo, kdo ma v DrD+ nahrany stovky hodin, a prohlasi "to a to se nam na DrD+ libi a krasne nam to pri hrani funguje", tak te to stejne neprimeje poopravit si nazor a nadale budes tvrdit, ze je ten mechanismus spatny.

ROFL
Tak jinak. Zeptal ses, co mi na DrD+ vadí. Já Ti vyjmenoval už určitě přes 10 věcí, které považuji za základní koncepční chyby. Na většinu těch věcí nepřišel ani jeden protiargument, na těch pár kam přišel byl tak chabej, že se nezdá že by tu kohokoliv oslovil - takže mě nemůžeš vinit za to, že jsem ho také moc neuznal. KROMĚ TOHO sem přišli lidi, co NAHRÁLI stovky hodin v +kách a napsali, že ten systém sux.

A Ty chceš, abych přes to přeze všechno řekl "sorry, splet sem se, je to dobrej systém" jen protože někde vyhrabeš někoho, komu se líbí?
Pro každej systém najdeš někoho, komu se líbí a kdo na něj bude pět chválu. To není nic zajímavého. Zajímavé je, v jakém jsou tito lidé (resp. ti z nich, co mají alespoň nějaké srovnání) poměru oproti těm co říkají opak.
Autorská citace #96
6.11.2009 20:24 - sirien
Jerson píše:
Siriene, ať už to vidím jakkoliv, tady pouižíváš neférovou argumentaci, víš jakou - tu ze seznamu chybné argumentace. Nechci to psát zrovna já, ale brzdi trochu.

Argument ad hominem
Každopádně mi prostě přijde vtipné, že si Bouchi stěžuje, když někde vyjádřím své nevalné mínění o tom jak Altar funguje, a potom stráví už pátou stránku, tj. hodiny a hodiny času, ve zbytečné diskusi na obhajobu +ka v místě, kde s ním stejně nikoho neosloví... promiň, ale tak nějak to ještě víc posiluje mé domněnky o tom, že je Altar prostě řízený zcela neefektivně.
Autorská citace #97
6.11.2009 20:34 - Jerson
Ale jo, mysli si co chceš, jen buď názorově konzistentní a nepoužívej argumenty, za které ostatním myješ hlavu. To ti píšu proto, že je možná sám u sebe nepoznáš - já to taky u sebe nepoznám (ne vždy). Prostě mi přišlo, že vcelku zbytečně zacházíš do osobní roviny.

K řízení Altaru se vyjadřovat nebudu, protože zatím jsem nic neřídil. Ty už jsi ledacos organizoval, ale nevytahuj to.
Autorská citace #98
6.11.2009 20:38 - Bouchi
sirien píše:
Chceš mi tvrdit, že když ničím dřevěné dveře 2x1x0,3 metr tak mám stejná čísla, jako když ničim kamenný oltář 1,5x3x1,5 metru?
Pro zakladni hod je jina akorat Odolnost materialu. Teprv kdyz se ukaze, ze se ti vubec podarilo tu vec poskodit (a jak dobre), ma smysl pokracovat dal a urcit, za jak dlouho ji rozmlatis.
sirien píše:
A když to v prvnim případě dělám jednoruční sekyrou, a v druhém případě palicí?
Pokud s sebou tahas oboji a stridas to, tak holt je cislo jine.
sirien píše:
A když sem v prvním případě unavenej až na hranu možností a zraněnej, zatímco v druhém relativně čerstvej?
Tak mas v prvnim pripade postihy na vsechno, nechystas si je specialne kvuli niceni.

sirien píše:
Na svou obhajobu si dovoluji poznamenat, že se mi nezdá, že by tu jakýkoliv Tvůj argument pořádně přesvědčil kohokoliv.
Dovoluji si poznamenat, ze jsem tu diskusi nezacal kvuli tomu, abych nekoho (natoz tebe) presvedcoval.

sirien píše:
Pokud skončíš, tak Tě to už přece fakt nemusí zajímat.
Pokud bych skoncil s vydavanim RPG, tak i nadale budu chodit do ruznych diskusi o nich (protoze konec s vydavanim neznamena konec s hranim), tudiz budu i nadale po ruce jako terc.

sirien píše:
a že pak RPG nebude nikdo další dělat
jsem nenapsal

sirien píše:
Existuje tu určitý potenciál trhu. Stále tvrdím, že nevyužitý, předpokládejme teď chvíli, že mám pravdu.
Pokud se dobre pamatuji, tak jsi tvrdil neco o tom, ze je vyuzity tak z desetiny, mozna to byla jeste podstatne mensi cast.
sirien píše:
Na tomto trhu existuje Altar, který ovládá jeho základní část.
Zakladni cast ve velikosti 10 %? Tedy je tam 90 % nevyuzitych?
sirien píše:
Dokud tu je Altar, jsou vstupní náklady ještě vyšší, než by byly jinak.
Jsou skutecne o tolik vyssi, kdyz je 90 % trhu volnych?

sirien píše:
stačí mi pět takových RPGček, která měla každé ve své době alespoň 2% trhu, co Ty na to? Nebo 7 takových RPGček, která měla 1% trhu...
Otazka je, stojis-li mi za to, abych u kazdeho druheho RPG vydaneho po roce 1990 travil cas hledanim, jaky melo podil na trhu.

Jerson píše:
téma "Hráči si stěžují, že to či ono pravidlo je špatné, Bouchi odpovídá, že to není chyba, ale vlastnost" bylo probráno mnohokrát ještě na Lopuchu.
No a co mam odpovidat, kdyz to dle vyjadreni autoru skutecne je vlastnost?

Jerson píše:
Jenže to taky znamená, že autoři DrD+ udělali svou práci a pak dali ruce pryč (nevím zda všichni), což asi taky mělo nějaký důvod.
JIste - napriklad dostudovali, zacali pracovat, pohltily je jine zajmy... IMHO pokud bychom si chteli predem smluvne zavazat autory k povinnemu supportu na dobu dejme tomu peti let od vydani, tak by do vyvoje DrD+ sla sotva pulka z tehdejsiho tymu.
Autorská citace #99
6.11.2009 20:38 - Alnag
Sosáček píše:
Jo, alnagu. Jak jsme se bavili o abstraktnich systemech, vsadim se s tebou o lahev vina, ze pokud bude drd2 abstraktni system, budou tady lidi nadavat na to, ze je to abstraktni system :)


No to nepochybně. Vždyť se podívej v jaké líhni tvůrčí deviace ten systém vzniká. To nemůže dopadnout dobře, abstraktní nebo ne... To, že abstraktní systémy jsou méně zranitelné chybami očividných blbostí je nedělá nezranitelné k chybám žánrové nepoužitelnosti, což je IMO velmi pravděpodobný výsledek.
6.11.2009 20:42 - Bouchi
sirien píše:
A Ty chceš, abych přes to přeze všechno řekl "sorry, splet sem se, je to dobrej systém" jen protože někde vyhrabeš někoho, komu se líbí?
Nikoli. Nechci abys rekl ze je to dobrej system. Jen me zajima, zda jsi vubec ochoten pripustit (kdyz prijde nekdo s dostatecnymi argumenty navic podporenymi praxi - ja bohuzel v Plusku nemam nahrane stovky hodin, neb nebylo s kym), ze nektere jeho prvky mohou byt dobre.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10439300537109 secREMOTE_IP: 18.221.146.223