Produkty

Bouchi
5.11.2009 06:34
DrD+
DrD+ je patrně na tomto webu dostatečně kontroverzní téma, aby mohlo vyprodukovat zajímavou diskusi.
18.6.2019 19:44 - Aegnor
Já nevím, očividně nedokážu svoji myšlenku předat dostatečně jasně. O strachu ze smrti jsem nemluvil. Zkusím to vzít opravdu na příkladu DnD a GURPS. Řekněme, že v obou systémech bude ten souboj trvat stejný počet kol, na konci pokaždé skončí ten stejný bojovník vyřazený.

V DnD padne víc zásahů. Každý ten jednotlivý zásah bude méně vážný, než by byl v GURPS (je rozdíl dostat ránu, která ti sebere pětinu životů a ránu, která ti sebere polovinu životů - a popis by to měl reflektovat). Nebo ty zásahy budou stejně vážně popsané a pak bude bojovník v DnD mnohem větší drsoň (protože ustojí mnohem víc stejně vážných zásahů).
V GURPS se bojovník poté, co dostane zásah, pravděpodobně stáhne do obrany (postih na cokoliv, co není full defense). V DnD tohle řešit nebude, protože tam žádný takový postih není.
V DnD bude ten souboj tuším desetkrát delší (myšleno na čas který proběhne ve fikci) - kolo v DnD je 10 vteřin, kolo v GURPS je 1 vteřina.

EDIT: Jak ShadoWWW upozornil, souboj v DnD bude jenom šestkrát delší.
18.6.2019 19:46 - ShadoWWW
V DnD je 6 vteřin.
18.6.2019 20:12 - malkav
Aegnor: Sorry, nevýhoda psaného textu, možná se taky nevyjadřuju moc pochopitelně. Mezi těmi systémy je samozřejmě rozdíl v popisu jednotlivých akcí v bojové scéně. Nicméně troufnu si říct, že tu postavu bolí stejně ztráta pětiny životů v DrD, jako poloviny životů v GURPS. Jen GURPS na to má mechaniku, jak to zohlednit v další bezprostřední akci, DrD ne. Ono totiž po podání první pomoci po boji můžeš zjistit, že obě ta zraní mají vlastně stejný dopad na výslednou kondici po boji, tedy že i to zranění v GURPS za polovinu bylo spíš několik podlitin a naražený sval, který šel pomocí masti rozmasírovat. Jo, budu asi pár dní kulhat, protože to bolí ... v DrD u GURPS.

S tím časem souhlasím, ale feeling to nijak neovlivňuje. To víc ovlivňuje feeling to, že v DnD nejsem nucený pravidly k nějakému hraní dopadů průběhu boje, to připouštím.

Ale škoda, že se zase omezujeme jen na bojové scény :) Asi chápu, proč má Jerson takový pocit z těchto systémů - tedy pokud je hráči mají tendenci porovnávat na základě bojových kol, přitom to je většinou jen zlomek toho, co se ve hrách děje :) Nevím, pořád mám pocit, že feeling ze světa a svět jako takový není pevně zadrátovaný pravidly.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19827604293823 secREMOTE_IP: 35.172.195.49