Sirien: Pokud se bavíme o Vanceho systému v D&D a jeho alternativách, tak kouzelník potřebuje kouzlit, nebo mít něco jiného na práci.
Tři kola sesílat v boji je problematické, nehledě na to, že může nakrásně být taky po všem, nebo se to celé pohnout někam jinam, takže něco tak dlouhého by byl problém, pokud by kompletně nepřekopali souboje (mapa, přerušení kouzla útokem atd. Ono hájit kouzelníka X kol než sešle Ultimatomegamasakr je zajímavý scénář projednou, ale cílem to asi nebude).
Pokud budeme zvažovat 3 kola recharge a nikoli samotné sesílání, tak pro "něco jiného na práci" tak zase je potřeba mít nějaké schopnosti, které mrzké střílení z kuše. Autoři nějaké ty At-will věci slibovali (v 3E se nabízely reserve feats), ale dokud to neuvidíme alspoň v Betě, tak asi nemá cenu o tom moc debatovat.
Upřímě pochybuji, že budou nějaké vágně definované kejkle, takže spíš očekávám, že bude třeba fungovat v nějakých matematicky přesně balancovaných mezích ve stylu schopností. Také bych raději viděl něco jako bojové manévry a dovednosti jako reálnou alternativu, ale...