Produkty

ShadoWWW
27.2.2012 18:43
Autorská citace #41
29.2.2012 15:05 - Vojtěch
Zrovna cooldowny jde použít i bez many (recharge magic varianta je v SRD pro 3.5), ale bylo by asi potřeba je dělat nějak hromadně, protože z představy, že si reálně počítám cooldown pro 5+ kouzel s různou rychlostí obnovy mě mrazí - stejně by se to asi hrálo jako encounter power a at-will...
Autorská citace #42
29.2.2012 15:39 - sirien
Vojtěch: Recharge pěti a více kouzel by byl vklidu, normálně bys to nahodil na Exaltové tikátko a řešil bys to stejně jako řešej Exalted iniciativu. Stačí Ti kus papíru, tužka a pár rozumně reprezentativních tokenů (nebo věští papír, tužka a kartičky).
Autorská citace #43
29.2.2012 15:57 - Vojtěch
Vezmi si kolik má 3E specialista wizard na 5. lvlu slotů - cca 16 a mít to jako účetnictví... nic moc teda. Ne že by se to nedalo, ale přijde mi to jako zbytečný opruz.
Autorská citace #44
30.4.2012 10:28 - Gurney
Recharging magic - variace na původní Vancian systém - na jednu stranu to působí hrozně "videoherně" a poněkud složitě na managment (byť spoužitím nějakých žetonů by to asi nebylo o tolik horší než trackovat Vancian magic), na druhou stranu mi to přijde docela lákavé a elegantní v tom, že mág není omezen na počet kouzel denně a je oproti Vancian v rámci boje vyváženější vůči ostatním classům, protože i když má v podstatě neomezené apokalyptické 9th level spelly, nemůže je použít v rychlém sledu po sobě.

Zvážil bych i variantu, že se v závisloti na levlu použitého spellu se recharguje veškeré použití magie (jednodušší na trackování, přidává zajímavé taktické možnosti).
Autorská citace #45
30.4.2012 10:55 - Vojtěch
Blbé je, že tu apokalypsu spustit může, když si jí škudlí. Recharge by musel být omezený na stupeň kouzel (jako lvl 8 spell 1x / 10 minut atd.) a ne na jednotlivá kouzla (což by taky trochu zjednodušilo to sledování).
Autorská citace #46
30.4.2012 11:35 - Gurney
Myslel jsem variantu "general recharge spell":
Recharge magic píše:
...spellcaster can cast any spell he knows or has prepared, but then either rolls a die to find out how many rounds must pass before spells of that level become available again...

A jen tak btw ty časy rechargů by mohly být pevný, házet na ně dle mého nic moc hodnotného nepřináší, jen zdržuje.
Autorská citace #47
30.4.2012 11:51 - Colombo
Není to aplikace různých těch timerů z her, jako je Diablo, WoW atp?
Autorská citace #48
30.4.2012 12:18 - Vojtěch
Tak to jo...

Colombo: Mno, prvně jsem to viděl v 3E Unearthed Arcana a 3E je Diablo Edition, ne? :o)
Autorská citace #49
2.5.2012 08:39 - Me-dea
Co něco jednoduššího? Mana jako společný counter. Mám max 10 many. Doplňuje se mi 1 až 3 na začátku kola. Každé kouzlo stojí tolik many kolik je jeho lvl.

Možno pojmout drobněji a/nebo házet kostkou kolik se doplní.
Autorská citace #50
2.5.2012 11:35 - Gurney
Me-dea píše:
Co něco jednoduššího? Mana jako společný counter. Mám max 10 many. Doplňuje se mi 1 až 3 na začátku kola. Každé kouzlo stojí tolik many kolik je jeho lvl.

Ve skutečnosti to už se mi víc líbí ten nápad, že čím drsnější kouzlo, tím déle musím čekat, než můžu seslat jakékoli další s tím že to reprezentuje únavnost kouzlení. Mana je fakt taková divná mechanika, která je zažitá u spousty pc herních vývojářů, kteří se jí snaží nějak obkecat, ale ve skutečnosti to většinou zůstane u "vysvětlení" "prostě magická energie" a málokdy nad tím dál přemýšlí (jak ji mág generuje? kde se shromažďuje? můžu čaroděje střelit do nějaký části těla, takže nebude moct dál kouzlit? neměl by v tom případě vlastně vybuchnout? ...)
Autorská citace #51
2.5.2012 11:41 - Vojtěch
Generování many je ednoduché. Nejdřív pošleš mistra pod kytky a pak se protivíš jeho etickému kodexu tak moc, až rotuje v hrobě a pohání tak manový generátor. proto také magie zpravidla kazí charakter a mágové nevěří svým učedníkům ;)
Autorská citace #52
2.5.2012 11:48 - Colombo
Gurney: tady už trochu přeháníš.

Mana ti mechanicky poskytuje to samé. Řekněme 10 levlů kouzel, level označuje i manové zatížení a máš jednodužší systém, bez nutnosti si pamatovat hromadu timerů pro všechna kouzla a poćítat si je každý zvlášť. Jeden timer, na všechny kouzla pak funguje stejně, jako ta ona mana.

edit: a to s tou energii a výbuchem je hodně trapné. Stejně bych mohl argumentovat s válečníkem. Nebo podle Einsteinovy rovnice s jakoukoliv hmotou.
Autorská citace #53
2.5.2012 13:44 - Me-dea
Gurney promiň ale řešit pitomé slovíčkaření. Ro máš snad jedno jak to nazveš ne? mana, energie, únava ... to už si flufni jak chceš, mě šlo o ten systém únavy. Když by byla obnova po 2:
1. kolo mám 10 použiji lvl 9 spell
2. kolo mám 1 můžu použít max lvl 1 a nebo čekat
3. kolo mám 3 můžu použít max lvl 3 a nebo čekat
Jestli je to moc nebo málo svazující by se muselo odzkoušet.
Ale v podstatě je to 2 lvl kouzla za kolo. Stějně tak by to mohlo být 1k4 lvlů kouzla za kolo. Dokonce bys to mohl v systému měnit třeba podle místa.
Autorská citace #54
2.5.2012 13:50 - Vojtěch
Dělat 3 kola prd mi nepřipadá moc zábavné...
Autorská citace #55
2.5.2012 14:04 - sirien
Me-dea: Mezi manovým a únavovým systémem je zatraceně velkej rozdíl v mechanickém vyznění i ve fluffu. Mana je kromě toho jen jednou variací energetického systému, existují i jiné.

Vojtěch: To jen ukazuje, že hraješ nudné systémy... to že 3 kola nečaruješ neznamená, že nemůžeš nic dělat. Nemluvě o tom že dobře udělaná magie za ty 3 kola klidně může stát.
Autorská citace #56
2.5.2012 14:05 - Me-dea
Nemusíš nic nedělat, můžeš seslat lvl 2 spell. Pokud ti to připadá málo, tak si to zvyš na 3 lvl za kolo nebo ještě výš ale vážně nevím jak moc by to pak bylo vybalancované, by se muselo odzkoušet. Ale ano, tenhle systém je v podstatě o tom, že budeš nějaké to kolo odpočívat, aby jsi pak mohl zase kouzlit. Každopádně je tenhle systém naprosto nepoužitelný pro kouzla jako wish. Ono seslat si za den 100 wishů je přeci jen ... blbost. Ale to je o tom, že vancian si může dovolit opravdu silné kouzla, která si recharge systém nikdy moc dovolit nebude.
Autorská citace #57
2.5.2012 14:42 - Colombo
Sirien: nejsem odborník, ale problém bych viděl, v čem oba vidíme "manový systém".

Já to vidím tak, že mám nějaký pool bodíků a za ty kouzlím kouzla.
Jestli ten pool bodíků představuje únavu a zároveň z něj čerpají i jiné věci (třeba i válečníkovy schopnosti, běh atp.) nebo to představuje životy a já mám nějakou blood magic nebo mám pool životů, pool únavy, která se mi doplňuje rychleji a já po vyčerpání únavy musím sahat do životů... to je pak detail implementace.
Autorská citace #58
2.5.2012 14:42 - Gurney
Colombo píše:
...hromadu timerů pro všechna kouzla a poćítat si je každý zvlášť...

Ano, to jsem okamžitě zavrhl a proto jsem a pár postů dřív upozorňoval že myslím variantu "general recharge".

Co se týká mechanik, rozdíl mezi "general recharging magic" (t.j. recharguje se užití magie celkově) a manou/body kouzel je v tom, že s manou je pro mě výhodné každé kolo vyvolávat aspoň nějaké drobné kouzlo, protože jinak vlastně ztrácím body z regenerace many a až se to bude nejvíc hodit, střelit největší co mám a následně zas pokračovat tím nejmenším, protože mana regen mě pořád jistí. Naproti tomu "general recharging magic" je taktičtější, protože se vyplatí i třeba zabývat se nějakou jinou činností než kouzlením a to použít až ve chvíli kdy se to doopravdy hodí. Tyhle rozdíly se dále problubují, jakmile se na tyto dva základní systémy začnou přidávat různá rozšíření.

Mana a "timer" není to samé ani fluffově protože implikuje úplně jiná vysvětlení (resp. v závisloti na fluffu je lepší použít timer, manu nebo úplně něco jiného, pokud raději přemýšlíte takhle). "Timer" mi evokuje (a rozhodně to není jediné možné vysvětlení, určitě by se dalo vymyslet i něco zajímavějšího) jakoby se sesílání kouzla bylo prostě fyzicky náročné, řekněme na úrovni běhání krátkých sprintů - za chvíli to vydýcháte a můžete znova, ale po pár hodinách opakování to stejně bude velmi vyčerpávající (mimochodem i taková základní úvaha se pak odráží v settingu - v tomhle případě by asi každá magická věž měla posilovnu a kouzelníci by asi nebyli žádní chcípáčci) Naproti tomu mana s regenerací - no nevím, možná že mág funguje jako sluneční kolektor?

Existuje samozřejmě další možnost a to pojmout manu čistě jako systémové omezení mágů (DrD, Dragon Age RPG, ...), která se ve fluffu vlastně nijak neodráží...

Co se týká vybuchujících mágů to je jen takové trošku absurdní teoretické rozvedení některých "vysvětlení" na téma co je to mana. Na druhou stranu třeba do steampunku mi mágové s bombama plnýma výbušné "many" na zádech a s hadicemi, která jim ji pumpuje přímo do těla přijdou perfektní. Že se to někomu zdá trapné je mi popravdě úplně jedno.
Autorská citace #59
2.5.2012 15:00 - Colombo
Gurney: měl jsi středoškolskou biologii a chemii? Cukry, tuky bílkoviny a jejich vstřebávání? Odkud vlastně tělo bere energii a takové věci?
Možná, kdyby jsi se na tom zamyslel tak uvidíš, jak je tvá poznámka o NUTNOSTI mít vybuchující mágy kdekoliv, kde je mana a vysvětlení "slunečního kolektoru" naprosto trapné. A možná, kdyby jsi jen na chvilku zapojil své mozkové závity a nezačal hned operovat se straw-hatem, tak by jsi možná pochopil, že moje poznámka byla vůči obecnému vysvětlení, ne vůči velmi specifickému settingu.

Ad sprint... ano, to je ale opět specifický setting, jehož autor nepočítá s jakoukoliv hlubší znalostí biologie na straně čitatelů. Protože svaly jsou úplně jiného, než kardiovaskulární systém, který umí pracovat i ve vyšší zátěži organismu (jako je stres, fyzická námaha nebo sesílání kouzel). A posilovna by byla spíše k neustálému procvičování kouzlení, místo neefektivního trénování svalstva, které bude pro mágy celkem k ničemu.
Autorská citace #60
2.5.2012 15:05 - Gurney
Colombo: Whatever..

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096028089523315 secREMOTE_IP: 44.212.99.208