Článek sám o sobě awesome, tyhle představení různých her čtu hrozně rád. A cením anonymního hrdinu, který tam nacpal tam ty obrázky :) dobře vím že podobné věci vždycky člověku sežerou mnohem víc času než se na začátku zdá.
To evropštější ladění se mi docela líbí, obzvlášť výběr magické tradice mi přijde jako fakt hezký detail který za málo námahy hodně řekne o postavě.
Trochu se pozastavuju nad vlastností Odvaha, u které bych intuitivně čekal že ji bude obsahovat asi tak 90% činností fantasy dobrodruha, ale věřím že je to o zvyku. Naopak co ve hře fakt moc nechci jsou dovednosti jako Pití alkoholu, hrozně mi to zavání hráčem "moje postava nikdy nepije!" a naopak lidma otráveným z toho že v rámci roleplaye narvali svému trpaslíkovi trolobijci hafo bodů do dovednosti, která se použije dvakrát za kampaň.
Ten diskutovaný 3d20 hod mi nicméně přijde dost odrazující. Chápu že je to tam proto, aby lidi neminmaxovali vlastnosti, chápu že si na to člověk časem zvykne, ale jednak mi přijde hrozně demoralizující dát dva hody jen aby mi to podělal třetí, jednak ve chvíli kdy si člověk zahraje rychle odsýpající hry jako třeba nWoD nebo D&D 5e je najednou strašně těžké se vracet ke hrám co vyžadují porovnávat tři různé hody (a ještě dopočítávat rozdíl kvůli dovednosti, pokud některý nevvyjde) na vyřešení jediné činnosti. Možná jsem línej, ale když není člověk odkázaný jen na DSA (resp. není to hra, kterou by hrála jeho herní skupiny) a vidí že už ta kolem existuje víc her než se dá za život vyzkoušet...
A docela by mě zajímala jedna věc a sice jak je to (dneska) s dobrodružstvími pro DSA? Kdysi jsem četl na tuším RPGSite zážitky nějakých německých hráčů, kteří psali že systém celkem ok, ale že dobrodružství jsou až na vyjímky dost úděsná a v zásadě vychovávaj lidi ke stylu hry "tady si hezky sedni, poslechni si příběh co ti Meister (GM) vypráví a když budeš hodný, tak tě nechá čas od času zasáhnout do hry, samozřejmě jen tak aby jsi nerozbil předepsaný příběh...".
Krom toho, ještě jeden dotaz na znalce - před nějakou dobou jsem za nějaký předchozí nákup dostal na GOGu
Blackguards a docela rychle se dopídil, že to jede na pravidlech DSA ale už ne které edice, neví někdo? Pokud to pomůže tak ze startu na mě vypadlo nakupování vlastností, dovedností a talentů za body (včetně výhody mág), ale co vím tak povolání nebo rasy už v nabídce nebyly.
LokiB píše:
Jak někdo psal v diskusi vedle, že při útoku vlka postava pustí meč a rozpáře vlka žabykuchem ... tak to je pochopitelně chujovina, to by žádná postava při smyslech neudělala, kdyby to pro ni v danou chvíli nebylo výhodně. Že to hráči přijde "dramatické", je taková hráčská onanie, nic víc.
Ten pocit, když něco (marně) vysvětlujete jen aby jste si svoji myšlenku o chvíli později přečetli v nějakém totálně překrouceném a nesmyslném kontextu. Ta situace je nicméně občas tak otravně častá, že by si skoro zasloužila vlastní vtip, něco jako "Darwin, Bismarck a Nietzche se sejdou v nacistickém Německu a začnou se hádat čí myšlenky režim nejvíc překroutil..."