efram píše:
low magic světa ... lze dosáhnout poměrně "jednoduše" ... posunutí krátkého a dlouhého odpočinku (de/týden).
Tady narážíš do zdi zjednodušujících nálepek, které se v určitý moment stanou příliš zjednodušující. Co přesně totiž má znamenat ono "low magic"? Ono totiž existují minimálně asi tak tři škály, které lze nastavovat separátně.
Potenciál magie (od zapálení svíčky po magickou nukleárku)
Četnost magie (od unikátní události celé generace po magickou přehradnou palbu)
Běžnost magie (od jednoho kouzelníka v generaci po magické univerzity v každém městě)
Běžnost je otázka settingu a každá skupina si to může nastavit po svym.
Četnost je ovladatelná tak, jak píšeš - delší prodlevy v odpočincích dají menší refresh spell-slotů.
Potenciál v DnD můžeš omezit leda nějakou formou level-cap pro magický classy, jak sem psal dřív.
Problém ve vanilla DnD je, že nabízí hrozně málo non-magic class (což je fakt otravný mimochodem), takže v momentě kdy začneš tohle kombinovat tak narazíš na to, že výběr alternativ pro koncepty postav se strašně zúží.
Šaman píše:
by to chtělo mít nějaké sady povolaní vzájemně (aspoň jakž takž) vyrovnané (v rámci té sady)
Vyrovnanost těch povolání neni problém.
Nalezení souznící sady archetypů která zároveň pokrývá celou škálu možných postav a zároveň nemá přílišné překryvy je ten trik.
Vyrovnanejch class si můžu po chvilce studia designu DnD class nadesignovat kolik si vzpomenu. Problém nastane v momentě kdy je hodim na hromadu a najednou se to začne mlátit mezi sebou - k čemu je nadesignovat Rytíře a Šlechtice, když se oba budou stylizačně a schopnostma mlátit s Válečníkem?
Bohužel, tak, jak je momentálně rozvržené vanilla DnD Válečník a Tulák v nějaké své obdobě, kombinaci nebo oboru pokrývají 80+% konceptů nemagickejch povolání. Možná 90+%. Což je na jednu stranu daný tim, že DnD základ je settingově a stylizačně neutrální, na stranu druhou autorskou leností a nedomyšleností věci.