Tipy a triky

Vannax
25.1.2007 09:43
Hra pro jednu třídu postav
Už je to dávno, co mě napadlo vytvořit dobrodružství jen pro jednu třídu postavy (nebo jak je tady rozšířené – pro jedno povolání). Nikdy jsem se k tomu ale neodhodlal, protože dosud jsem vedl jen celá tažení a nechtělo se mi to přerušovat jednou jinou hrou. Druhý důvod proč jsem se do toho zatím nepustil – nevím jestli by moji hráči se ochotně všichni pustili do hraní stejné třídy postavy.

Nicméně ten nápad se mi stále líbí a zajímalo by mně, jestli s tím máte někdo nějaké zkušenosti. Jen upřesním – nemám na mysli to, že všichni budou hrát válečníky, ale například skupinku zlodějů, nebo skupinku kleriků, druidů nebo třeba skupinu iluzionistů…… psioniků…..

Myslím, že taková hra musí být docela změna oproti standardní sestavě postav válečník (bijec), klerik (ranhojič a vymýtač), kouzelník (smažič) a zloděj (likvidátor pastí) apod. A vlastně hned položím druhou otázku – co vy osobně? Měli byste zájem se jako hráči do takové akce pustit? Ona může být zajímvá už jen příprava takového dobrodružství: přijít na to, jak třeba pět hráčů přimět, aby si vytvořili osobitou postavu, z nichž každá má nějaké své zaměření, tedy tak aby si nebyly podobné přestože patří do stejné třídy.

Jsem zvědavý na vaše postřehy, zkušenosti a nápady…..
Autorská citace #1
25.1.2007 10:05 - Alnag
Podle mně je to výtečný nápad. Ale myslím si, že i tak by došlo ke specializaci. Většina hráčů má ráda, když je něčím výjimečná. A tak i kdyby šlo třeba o skupinu zlodějů tak by jeden z nich skončil jako bouchač, další jako zámkař, třetí jako řekněme plížič atd. Všichni by sice ovládali plus mínus vše, ale specializace by stejně nastala.
Určitě by to ale bylo zábavné. Zkušenosti s tím mám jenom malé, z jedné turnajové hry na conu, kde hráči byli rozděleni do skupin podle příslušnosti k městským cechům.
Myslím, že hráče není třeba nutit k tomu, aby měli své zaměření. Pokud to povolání (třída) umožňuje nějakou flexibilitu (paladin by byl asi fakt problém), tak se hráči velice rychle začnou specializovat. Je to dáno tím, že hráč chce vynikat v nějaké oblasti. Určitě se to dá nejlépe udělat tehdy, jestliže i základní tvorba ideje hry a postav probíhá ve skupině.
Autorská citace #2
25.1.2007 10:21 - Vannax
Jo, to je vlastně podmínkou - vytvořit k takové skupině hráčských postav ještě odpovídající dobrodružství tak, aby 1. hra měla správný spád; 2. byla zajímavá výjimečná; 3. aby se hráči necítili diskriminováni svou třídou, ale naopak; 4. aby dobrodružství znamenalo výzvu pro jejich výjimečnost i kooperaci (tzn. aby se nemuseli rozlišovat na bouchače, likvidátory pastí apod.). Jde tedy o vytvoření příběhu šitého na míru, kde všichni hráči mohou uplatnit svou třídu postavy (nejsou zbytečně nuceni k boji apod.)
Autorská citace #3
25.1.2007 10:52 - Alnag
Tady myslím je to hodně otázka osobních nastavení. Ale v zásadě jde o to, jestli se ta skupinka už nějakou dobu zná je sehraná, plní podobné úkoly (jako to očekávané dobrodružství) běžně nebo je to něco nového, právě se sešli.
Že si zase vezmu do pusy ty zloděje. Jedna možnost je známá skupinka gangsterů, která už má něco za sebou. Sehraný postup, znají se. Dostane zdánlivě další banální úkol, který se ale ukáže být něčím výjimečný... (příběh směřuje k překvapivé pointě?, zkouška ztmelenosti skupiny?) nebo skupina zlodějů, kteří jsou zvyklí pracovat každý zvlášť, ale kteří se z příkazu nadřízeného musí dát dohromady. Zdánlivě banální úkol přináší nesčetné komplikace vyplývající z jejich vzájemného soupeření. (Příběh o napětí ve skupině? Vnitřní dynamika?).
A jistě by se daly vymyslet i další varianty. Jde o to, že pro každého může být zajímavá úplně jiná varianta. Každopádně je to určitě zajímavé, protože to změní takové ty zaběhnuté zvyky, že každý má svůj jasně vykolíkovaný prostor toho, co má na starost a je vymalováno. Tady se zřejmě ty prostory budou utvářet při hře samotná. A to bude zajímavé.
Autorská citace #4
25.1.2007 11:31 - Horacio
Zdar, já to takhle hrál párkrát jako one-shot :-) Byli ty teda jakože ty válečníci, který tys zrovna zavrhnul (Římani, Vikingové)...ale pro to podle mě není důvod. Musím říct, že to nebylo víc akční obvykle a myslím, že to patřilo mezi moje nejúspěšnější one-shoty. Hráči si dokážou užít, že jsou fakt dobrá parta týpků, která musí držet při sobě, neb nikdo nic pořádného neumí :-) a při one-shotu ani na nějaké velké specializování nedošlo....takže já doporučuju to rozhodně zkusit
Ale jednu věc tě povím: "Nejdřív si pořádně prostuduj, ve kterym to chceš hrát systému...víme, s těma metaherníma narativníma mechanikama můžeš machrovat před šéfem a tak!"
Autorská citace #5
25.1.2007 11:40 - Vannax
Když už se bavíme o zlodějích, přehrál bych to na celou třídu postavy Darebák (nebo jestli chcete - tulák). V tu chvíli se tady otvírá dost prostoru pro vymýšlení - asi skutečně je nejlepší varianta, aby se postavy hráčů náhodně daly dohromady k plnění nějakého zadaného úkolu. Např.: Primitivní zápletka - skupinka odbojářů se snaží sehnat informace k tomu, jak docílit změny režimu ve své zemi (hrabství, království apod.). Seženou dohromady partu vyhlášených indiviuí z jiných zemí, aby za ně tuhle delikátní práci provedla. A hned je tady možnost hrát diplomata/vyjednavače, špióna, klasického otvírače zámků, řečníka (alias manipulátora s davy), vládcova nastrčeného rádce, najatého vraha, žebráka u hradní brány, kejklíře, barda atd. atd.. Ke klasickým situacím, jako je řešení konfliktů bojem, prakticky vůbec nemusí docházet a hra se může ubírat dost netradičním směrem. Navíc mě teď tak napadá, že ještě víc než kdy jindy, se v takovémhle dobordružství může uplatnit přesvědčení postav. Každá postava je také najatá zvlášť a každá do toho úkolu půjde ze svých osobních důvodů (prachy, pomsta, renomé,....) - společně s přesvědčením to pak může v téhle čerstvě vytvořené bandě znamenat pěkné rozkoly.
Dále se pak budou samozřejmě sektávat se stejně zdatnými protivníky - i hrabě nebo král má své agenty, informátory nebo patolízaly, kteří mu rádi donesou jakékoli zajímavé informace o lidech, kteří se motají kolem hradu. Mohou samozřejmě i najímat své vlastní informátory a pak už se jen může rozehrávat spletitost nedůvěry, klamných informací, podplácení, přesvědčování, nátlaku.... No, je to zajímavý :)
Autorská citace #6
25.1.2007 12:24 - wraiths
Vannax: pockej ted jsem te nepochopil, nejdriv(Prispevek niz) chces aby se nikdo netridil na bouchace,odsranovatele pasti atd, a nyni podemnou zas je rozlisujes a specializujes. a myslim ze by to bylo super si zahrat takhle jen treba ve skupine zlodeju a nebo druidu. a nebo skupina radovych bratri( neco jako krizaci),kazdy by neco delal( velitel, soltys,klasickej bijec,ranhojic,zved atd)
Autorská citace #7
25.1.2007 12:57 - Vannax
RE Wraihts: V prvním příspěvku jsem se zmiňoval o klasickém rozdělení: ty jsi bojovník, tak bojuj a nekecej nám do kouzlení, ty jsi klerik, tak dělej a začni mi léčit zranění. V předchozím příspěvku jsem pak chtěl poukázat na to, že i v jediné třídě je možné se specializovat na něco. Přesto ale žádná ze zmíněných specializací není válečník - nájemný, který by tomu mohl nejvíce napovídat asi těžko bude chodit ve zbroji a s palcátem v ruce a kosit nepřátele po desítkách - naopak je to někdo, kdo má u sebe kudlu nebo otrávenou šipku, nepozorovaně provede to co měl v úmylsu a zmizí, než ho něko objeví - a využívá při tom spousty zlodějských dovedností a nijak se nevymyká ze třídy darebáka (tuláka :/). Chtěl jsem hlavně poukázat na to, že i když se hraje s jedinou třídou postav, může to přinést zajímav hraní.
RE Horacio: Konečně někdo, kdo to aspoň zkusil hrát. Ty válečníky jsem zvrhoval z toho důvodu, že u nich to přesvědčení a specializace příliš hru neovlivní - prostě mají jít něco vymlátit. A jestli se specializují na meč nebo motyku, to už nehraje roli. A přesvědčení mám obavu, že taky bere dost za svý v případě party válečníků. Jinak fakt díky za konkrétní zkušenost.
Autorská citace #8
25.1.2007 13:28 - unknown
Vannax: válečníci nebo zloději, to máš jedno...jedni jdou něco vymlátit, druhý zas něco ukrást nebo vyšmírovat :-) Zloději budou každopádně náročnější na DMování, neb nejenom, že jsou vychcánci, ale taky mají mnohem větší sklony k individualismu... BTW: kdysi hoooodně dávno jsem takhle na zloděje, členy jedný gildy najížděl...ale udělal jsem klasickou chybu a pojal to moc velkym stylu...nejdřív jsem s každym zvlášť odehrával individuální intro (což bylo docela vtipný), ale než jsme se dostali k ke společný hře, tak už serozehrála další dlouhodobá kampaň s mixovanou družinou...takže to vypadá, že budeš za průkopníka :-))
Autorská citace #9
25.1.2007 14:22 - LZJ
Horacio: To s tím systémem je trefná poznámka, tohle bych vyvěsil jako heslo na RPG fórum ;-)
Vannax: Podobnou hru jsem hrál celkem náhodně. Prostě si po klasické hře skoro všichni zvolili válečnickou postavu a to naprosto nezávisle. Bylo to v DnD 3/3.5e a sešli se dva válečníci (fighter) jeden barbar a jeden paladin. Výjimku tvořili zloděj a bard. Objevila se samozřejmě specializace, ale by zajímavé jak hru promění (i postavy formuje) takováhle nestandardní situace. Bojovat tváří v tvář i na dálku mohl kdekdo, ale orientaci v přírodě, lov a stopování zařizoval barbar (nic moc), léčení po boji bard a paladin (nesrovnatelné s klerikem), nějaké to kouzlení bard (taky mnohem slabší než wizard/sorcerer). Po nějaké době to DM vzdal, že se mu tahle skupinka moc nehodí do světa. :-( Takže za vyzkoušení to rozhodně stojí i v celkem tradičním dobrodružství. Jen je třeba počítat s netradičním řešení překážek, když tradiční řešení není k dispozici. Asi dost bude záležet i na magických možnostech - jestli jsou k dispozici hůlky či svitky, aby se je zloději pokusili využít, nebo je třeba nemagické řešení.
Autorská citace #10
25.1.2007 14:23 - Rytíř
Vannax: teda že zrovna ty budeš mít předsudky a budeš apriori odsuzovat válečníky a redukovat je všechny šmahem na nemyslíce bitevní stroje.. no styď se :) Vem si třeba mušketýry, byly 4 a jak se lišili, jak si užívali! :)) A přitom si byli víc podobní, než jen jako válečníci, měli dokonce i stejné zaměření, specializace...
Jinak mě se na tom líbí ta myšlenka hraní za zájmově sjednocenou skupinu, resp. za příslušníky nějakého řádu, bratrstva, apod. Je celkem jedno, jestli je konkrétní člen skupiny válečník nebo tulák, mají společný buďto cíl nebo pohled na život nebo třeba výcvik v nějaké konkr. zbrani.. tady je možností nepočítaně a zápletka i hra bude hodně realistická, věrohodná, může to bejt akční nebo naopak špionážní..
Jinak já kdysi dááávno zkusil hrát něco podobné, s bratránkama :) četl jsem v té době pravý rytířský román (no kdybych nevěděl, že je z 12 stol., tak bych přísahal, že to někdo napsal podle doupěte) a zkusil jsem s nimi sehrát jednotlivé kapitoly, přičemž jeden z hráčů hrál hlavního hrdinu knihy, druhej si udělal postavu podobnou, ale přitom svou vlastní. Samotného mě překvapilo, jak dlouho nás to bavilo hrát a jak to velmi dobře fungovalo, pohybovali se vlastně neustále ve společnosti jiných rytířů a bijců, turnaje, souboje, lehké intriky na hradech, vůbec žádná nuda a ještě jsem se dokázali krásně držet knihy.. Tehdy pro mě krásně připravená zápletka a popsané prostředí bylo požehnáním, jo, mám na to dobré vzpomínky..
Autorská citace #11
25.1.2007 14:29 - JackPhoenix
My jsme jednou hráli skupinu složenou ze dvou barbarů, nevydrželo to sice dlouho, ale docela nás to bavilo. Byli si dost podobní, ale jeden se snažil najít i nebojová řešení (jo, netypickej barbar, inteligence a charisma 15 a to byly nejnižší statistiky- takový štěstí na nahazování postavy jsem snad ještě neviděl). Jen nám tam scházel kouzelník nebo něco podobnýho, ale to je spíš ze zvyku než že by byl výrazně potřeba.
Autorská citace #12
25.1.2007 14:33 - Jerson
Tak nejblíž jsem se k takové hře dostal na RPG Čajíčku, kdy Alnag, Treven a Vlasák hráli všichni nebojové postavy - doktora, řezníka a knihprodejce (proč se jim říká "knihkupci"?)
Nicméně si myslím, že ona "jedna třída postav" bude ve většině systémů tak široká, že každý bude mít dost prostoru ke specializaci.
Naopak třeba mé hry vedou k tomu, že některé odvednosti mají všechny postavy, protože když jí je dna nemá, jsou postiženi ostatní - typicky například plížení či skrývání.
Vlastně teď mě napadlo, že jsem jednu takovou skupinu vedl ve Fantasy - Rytíř, Paladin, Válenčík a Vrah (no Drizzt, původně ted zloděj). Jinak všichni vcelku srovnatelní bijci, jen některé vedlejší dovednsoti měli jiné, a nikdo neuměl kouzlit, ani paladin (pro mě to byl jen víc fanatický rytíř). Fungovalo to vcelku dobře, i když dost možná proto, že jsem hrál v dovednostním systému, takže se mohli rozvíjet různými směry, které byly zrovna potřeba (třeba rytíř se naučil řídit na navigovat vzducholoď)
Autorská citace #13
25.1.2007 14:59 - andtom
Moc hezké téma, moc hezká diskuze.
Mně už dlouho láká zahrát si ve skupince cleriků. Inkvizice, vyšetřování s hodně povídáním, boží soudy (ordálie), vymýtání. Nebo jít někam založit misi a snažit se konvertovat, přesvědčovat obyvatelstvo. Pro různá božstva, i pro zlé se to dá dle mého zajímavě hrát.
Autorská citace #14
25.1.2007 15:05 - Vannax
RE LZJ: Jo, teď jsi celkem vystihl, co se mi na tomhle typu hry zamlouvá a proč bych to chtěl někdy zkusit mástrovat.
RE Rytíř: Já si teda nemůžu pomoct, ale 4 mušketýři mi připadali všichni skoro stejní. Jediná zvláštnost na nich byla ta, že byli tři :)
RE Jack Phoenix: Přesně takovýhle netypický postavy, jako tvůj barbar, můžou při hrají stejné třídy postavy vznikat a to se mi na tom právě zamlouvá. To právě hráče nutí, aby opustili zaběhlá schémata hraní a přidali trochu invence :)
Autorská citace #15
25.1.2007 15:16 - JackPhoenix
andtom: jo, ty klerici se mi taky zamlouvají. Už nějakou dobu něco takového plánuji, teď k tomu ještě přesvědčit hráče :-(.
Autorská citace #16
25.1.2007 15:24 - LZJ
Jen mě napadá, že tohle už se blíží tomu Qualdezarovu zkoušení herních systémů. I těch kombinací a možností hry v jednom systému je víc, než může jeden člověk vyzkoušet :-(
Autorská citace #17
25.1.2007 15:36 - Vannax
Tohle téma jsem zavedl s nápadem rozehrát samostatné dobrodružství jen pro druidy, což se v jistém směru podobá nápadu Andtoma a jeho všivých kleriků :) Ale skutečně by asi nejtěžší bylo přesvědčit hráče, kteří třeba už léta hrají zásadně jen hraničáře, nebo zloděje...(viz naše skupina).
RE LZJ: Nemyslím, že tohle se blíží Qualdezarovu zkoušení herních systémů. Tohle v podstatě vychází z nápadů, které jsou v DnD příručkách pro jednotlivé třídy postav. Je to jen určité směrování hry - systém zůstává stejný (vlastně na něm vůbec nezáleží).
Autorská citace #18
25.1.2007 15:38 - Rytíř
LZJ: a to je špatně? Mít v rámci jedné hry nespočet možností :)) Co se mě týče, tak právě naopak..
Autorská citace #19
25.1.2007 15:40 - wraiths
Vannax:jasny ted to chapu uz lip. jen me nejak spletli ty prispevky. a Vannax, se pletes musketyri byli kazdej jinej. jeden byl bijec-Atos,dalsi byl knez-Aramis a ten posledni byl rekneme darebak(bard)-Portos. a mas pravdu vsichni se ohaneli motykama :-))
JackPhoenix: ze me to taky dost laka. ja bych hral treba zlodejskyho mnicha :-)).
Rytíř : a s tema sermirema to urcite musila byt zabva, stejne co ja znam tak kazdej hraje vetsinou bijce. tak tohle mohlo byt nenarocny a poutavy. pribeh je dle me mooc dulezitej.hlavne hratelnost a ne 30min prohlizeni pravidel jaky ze dam to kouzlo. Valecniky nezavrhovat.
Autorská citace #20
25.1.2007 16:04 - LZJ
Rytíř: Tobě není ani tochu líto těch variant a příběhů, který si nezkusíš odehrát? Mě jo, ale nesu to statečně. B-)
Autorská citace #21
25.1.2007 16:08 - andtom
Vannax: Druidi, hmmm ... to je také silné téma, dobrý nápad, ale vážně.
Autorská citace #22
25.1.2007 16:16 - Alnag
L.Z.J.: Překvapivě těch archetypálních - základních druhů příběhu není až zase tolik. S trochou snahy by se to dalo za život možná stihnout :-)
Vannax: Druidi zní opravdu dobře. Panoramix a tak :-) Dobře, teď vážně... každý druid by mohl mít vztah k jinému přírodnímu aspektu (či živlu chcete-li). Hra by mohla být hodně enviromentální, to dneska děsně frčí. A nebo něco úplně jiného.
Co konkrétně si vlastně pro ty druidy představuješ? (Za předpokladu, že to tu nečtou potenciální hráči?)
Autorská citace #23
25.1.2007 16:37 - Vannax
Dobře, načrtnu tady dějovou zápletku. Nějaký ten environmentální motiv :). Představme si, že daný svět sužuje nějaká magická moc, která postihuje všechny jeho oblasti. Nějaký kouzelník, nebo ještě lépe skupina a možná rozsáhlá skupina kouzelníků používá magii na to, aby postupně deptala obyvatelstvo. (Nazvěme to ničitelské kouzlo třeba Globálním oteplováním.) Pak, když se tenhle celosvětový problém začne prohlubovat, mají kouzelníci v úmyslu vítězoslavně přijít a říct třeba: Když se vzdáte toho nebo tamtoho a my se tady ujmeme vlády, tak se vás „pokusíme“ toho problému zbavit.
A hup – takovýhle vývoj situace se pochopitelně nelíbí členům druidského společenství po celém světě, neboť svým způsobem negativně postihuje každou oblast. I usnese se druidská rada, že se tomu podívá na kloub a sezve druidy všech větví (tak se nazývají jednotlivé typy druidů), aby společnými silami postupovali proti devastování přírody. Postupně se doberou k tomu, co mají prašiví kouzelníci za lubem a teď potřebují zástupce všech druidských větví, aby společnými silami se vzepřeli proti kouzelnickým neřádům.
Na slezině druidů se tak sejdou zástupci lesních druidů, pouštních, horských, bažinných, jeskynních, polárních atd., a jsou pověřeni nelehkým úkolem……
Dál už na fantazii každého
(Panoramix je samozřejmě všechny vybaví svým kouzelným lektvarem 
Autorská citace #24
25.1.2007 16:43 - Alnag
To je jak mix Dark Sunu a posledního románu Michaela Crichtona. :-)
Autorská citace #25
25.1.2007 20:46 - wraiths
a nebo to treba vysperkovat tim ze by byly dve skupiny tech druidu. jedni co vedi ze za to mohou kouzelnici a snazi se kouzelniky najit a v nekalych rejdech zabranit a druzi by byli s kouzelniky a nakonec treba prozreli. a zaver by byl ze za vsim stoji vrchni archdruid Panoramix,ktery chtel popudit prvni skupinu proti druhe. Panoramix by byl zaroven i velky mag.
Autorská citace #26
25.1.2007 20:56 - LZJ
Vannax - tak takováhle druidská hra by se mi líbila.
Autorská citace #27
26.1.2007 07:47 - Xeth
Mě by se to taky dost líbilo, dokonce jsem o tom již několikrát uvažoval, ale nikdy jsem se do toho nepustil... u nás ve skupině na to prostě nejsou podmínky. Hráči, až na výjimky, prostě mají pocit (co mi tu a tam řekli), že by jim další postava podobného charakteru lezla do zelí, byla by to konkurence, a že by snižovala hodnotu jejich postavy. To je pochopitelně nesmysl. Již se u nás podařilo dát dohromady bojovníka na blízko a střelce nebo dokonce bojce fightera a bijce jiné povolání. Většinou ale ne víc jak 2 ve skupině.
Již jsem to dlouho nezkoušel prověřovat, takže možná, že je teď situace zase o něco jiná. :) Teď hrajeme výhradně GURPS (kromě jednoho světa, který spíš skomírá), takže je to o něco složitější (nebo jednodušší ?). :)
Autorská citace #28
26.1.2007 08:21 - Jerson
Hmm, já tedy nevím, ale nikdy jsem neměl potíže s tím, že by dva hráči hráli podobnou postavu co do schopností. Ať jde o boj, magické schopnosti, zlodějské schopnosti - přeci jen pomoc se hodí a navíc vícv takových umožňuje podnikat složitější akce (třeba když telepat a mág s telepatickou čelenkou fungují jako spojaři a s každým jde jeden válečník, takže provedou úder ze dvou stran. Nebo ti čtyři bojovníci, každý trochu jiný ve schopnostech, hodně jiný v charakteru, ale vydrželi spolu tři roky.
Autorská citace #29
26.1.2007 08:26 - Xeth
Taky si myslím, že je to spíš o spolupráci než o konkurenci, ale to je jen můj názor... bohužel. :(
Autorská citace #30
26.1.2007 08:40 - Vannax
Když budu ještě otravovat s těma druidama, napadla mě ještě jedna varianta jak postavit nápad na hru. Je to tak zvaný Čelinč 
Dejme tomu, že druidi jsou již zasvěcení 3. stupně (tzn. na třetí úrovni) a jako v rámci druidské hierarchie potřebují k zasvěcení 4. stupně splnit zadaný úkol. Ten úkol je následující. Každý z druidů dostane přidělenou jednu nevelkou část lesa se vzácnými lesními obyvateli nebo ohroženým druhem rostlin. Každý z nich je sám za sebe zodpovědný za přidělenou část lesa a musí jí po dobu jednoho měsíce uchránit proti nebezpečí a devastaci. Pochopitelně tento úkol dostali proto, že do lesa podnikají výpravy býložravci, kteří se chtějí právě nažrat těch ohrožených rostlin nebo nestvůry, které si libují v mase vzácných lesních obyvatel. Prostě žádná sranda.
A teď to hezký – všichni hráči mohou hrát stejnou třídu postavy, tedy druida, a mohou hrát dokonce stejnou větev (kit) druida, tedy lesního druida. Všichni mají velice podobné podmínky a teď bude na nich, do jaké míry budou vzájemně spolupracovat při ochraně lesa. Jednomu se může zdát výhodnější spolčit se s ostatními a hájit nejexponovanější úsek proti nájezdníkům a zvýšit celkové naděje na eliminaci nepřítele. Snadno se pak ale může stát, že někdo nepozorovaně vnikne právě na jeho úsek. V sázce je i další stupeň zasvěcení – každý z druidů je v této zkoušce sám za sebe a tak je to může být hra plná rozporů v rozhodování se každého z hráčů.
Autorská citace #31
26.1.2007 09:20 - Jerson
Tedy nápad je to dobrý, ale představa, že klasický fantasy druid hájí část něčeho živého proti něčemu jinému živému ... u nestvůr určitého typu bych to pochopil, ale býložravci? (Takhle by přemýšleli spíš ekoterorističtí driudi :-)
Autorská citace #32
26.1.2007 09:38 - Vannax
RE Jerson: Naopak – řekl bych, že to co píšeš, je právě posláním druidů. Snaha o udržení rovnováhy. Jedno jestli nebezpečí přichází od člověka, nestvůry, přírodních živlů. Navíc eliminace nebezpečí nemusí nutně znamenat, že druid bude zabíjet. Má k dispozici spoustu jiným možností jak situaci vyřešit. Konfrontace formou boje je v případě druidů spíš až hraniční řešení.
Autorská citace #33
27.1.2007 10:16 - Alnag
Xeth: Jak to tak čtu, tak ty toho zřejmě taky hraješ docela dost, co? Jinak ta konkurence a spolupráce - asi to chce hráčům nějak dobře zaobalit a prodat. A nebo prostě dát takové spojení jako výchozí podmínku hry (všichni jste členové imperiální armády) a diverzifikaci nechat provést až při hře.
Vannax: Ten nápad s hájením různých částí lesa zní cool. Ale tak na 99% to dopadne podle jedné ze dvou variant. Varianta první - každý sám za sebe. Každý druid bude nahánět býložravce ve své části lesa a na ostatní se vykašle. Varianta druhá - družinový princip. Projeví se těžké zvyky z hraní DnD, vytvoří se skupina dobrodruhů lítající po lese od jednoho challange ke druhému. Bylo by fakt super, kdyby se tam projevila nějaká extra taktika, ale jestli nedisponuješ speciální sortou hráčů tak bych spíš řekl, že to nehrozí.
Jerson, Vannax: Ono je otázka, co drudi rozumí tou rovnováhou a jak ji udržují. Že teď hodně odbočí - Mordenkainen (mág z Greyhawku) se snaží udržovat rovnováhu v rámci celého světa a to tak, že tu pomáhá zlu a tu dobru. Proti tomu se mi zdá lokální udržování rovnováhy formou pronásledování a pak třeba umělého množení býložravců vcleku v pohodě. Navíc přírodní rovnováha nemusí znamenat nutně udržování status quo a nezasahování do přírodních dějů. Konec konců, třeba se druidi snaží uspíšit nebo směrovat evoluci nebo něco takového. Pak se od nich dá čekat opravdu lecos.
Autorská citace #34
27.1.2007 14:42 - Xeth
Alnag: Dělám co se dá. :) V naší skupině zpravidla okolo 5-6 lidí dělávali v podstatě všichni DMa a jednotlivé hry se mezi sebou střídaly po několika hraní. Dnes máme vlastně jednoho "hlavního" DMa, jenoho, který připravuje tažení, ale zatím jsme u něj hráli jen jakýsi úvod a jednoho, který připravuje tažení, ale nechává tam čas od času někoho zahrát jako betatesting, než svět/tažení otevře oficiálně. :)
Autorská citace #35
30.1.2007 12:14 - Jiron
Musím říci, že se mi ta myšlenka moc líbí. Taky musím říci, že mě napdají úplně jiné třídy než druidi. Tak například skupina žoldáků (tedy bojovníků) může být velmi užitečná a velmi zajímavá, když má každý z nich jinou roli. 1. jim všem velí protože je skvělej stratég, 2. má plátovku s hrotama a nejtěžšší sehnatelný pádlo, 3. je jenom hadrák s tapírem, pardon rapírem etc. Další zajímavou varianto by byla skupinka Bardů. Docela si dovedu představit divadelní spolek, hudební skupinu jak řeší všeliaké záležitosti...
Autorská citace #36
30.1.2007 12:31 - Alnag
Jiron: Máš recht. Jak jsi načal tu divadelní společnost. To by nebylo jen na jedno dobrodružství. Maringotka, která se do rozložit na improvizované kulisy... wow. To bych si docela rád zahrál.
Autorská citace #37
30.1.2007 13:28 - Xeth
Jiron: Moc pěkné... taky bych si dal říct. :)
Ono každé povolání má něco do sebe, ale některá mají lepší předpoklady. Pokud jde o ty bardy, tak to je jako dělané pro celé tažení....
Autorská citace #38
30.1.2007 13:35 - Alnag
Ale fakt, že jo... s divadlem mohou být dobré "potíže". Hladoví bardi ukradli ve vsi podvyživenou slepici a uvařili si z ní polévku. Teď jejich maringotku pronásledují vesničané s vidlemi a pochodněmi. Také mají hlad... a dali by si říct i s kouskem lidského masa.
Autorská citace #39
30.1.2007 13:40 - Dalcor
Ad divadlo a proč hned Bardů - co spíše Experta z Unearthed Arcany? Ale tento příkald je třeba o tom jak jsem se kdyi byvili o Willburovi Quakelancem.
Autorská citace #40
30.1.2007 13:48 - Vannax
...vařená slepice, byla domácím mazlíčkem vesnického nekromanta-amatéra a ožívá jako zombie a celý děj dostává grády. Hladoví jsou vesničani i maringotkáři. Kdo z nich si troufne pozřít maso ze slepičí zombie?...:)
Autorská citace #41
30.1.2007 13:58 - andtom
Tady se to rozjíždí. Zombie a kostlivci nejsou špatný nápad. Však nemusí jít o činohru, co třeba nekromantské loutkové divadlo :)
Autorská citace #42
30.1.2007 14:04 - Alnag
Andtom - klatě. Tohle jsem si schovával na jeden nový sloupek. No nic...
Autorská citace #43
30.1.2007 14:08 - Vannax
Koneckonců hrdinové sami mohou hrát třeba výlučně jen třeba za ghúly nebo přízraky. Jen si představte to tažení 4 nebo 5 přízraků jako hráčských postav, kteří zatvrzele sledují družinu jakýchsi přiblblých cizích dobrodruhů, kteří je předtím poslali do věčných lovišť!
Autorská citace #44
30.1.2007 14:09 - andtom
Zvěsti o nekromantském loutkovém divadle se šíří. Do vesnice již dorazili první nekrofilové z okolí a shání lístky do první řady :)
Edit: Btw. Kromě etických a žaludečních aspektů samozřejmě není překážky, aby je hráli hráči. Kdeže je ta nálepka na D&D o vymlacování kobek ...
Autorská citace #45
30.1.2007 14:29 - Vannax
...principál loutkového divadla si již připravuje uvítací nekrolog...zombíci trhanými pohyby odhání psa, který kostlivci opodál ukradl bércovou kost a jal se jí pečlivě zahrabávat do hlíny....Krvavě rudě se smrká nad loutkovým divadlem a Kostšpárek na nitkách, s rakvičkou v ruce, vychází na scénu.....z publika se ozývá nadšené chřestění zápěstních kůstek a čvachtání vyhnilého masa na nekrodlaních. Kostlivci povzbuzují loutkovoda zběsilým potleskem a tu a tam ulétne některý z prstních článků do trávy. Kostšpárek se uklání, divákům se na tvářích rozzáří neměnný, tuhý úsměv a představení začíná. :)
Autorská citace #46
30.1.2007 14:32 - Alnag
Andtom: Myslíš tu nálepku "This game was approved by Ron E. to be played only in closed subterranean quarters with lot of blood and moan." která vyšla na limitovaném počtu svazků D&D určených k distribuci do Indie.
BTW: Když je to mrtvá slepice... sbíhají se tam spíš nekrozoofilové.
Vannax: Na tom hraní přízraků by taky něco bylo. A představ si, že hrdinové jsou skupina přízraků, které sleduje svoje vlastní těla, která byla obsazena jinými přízraky a chce je získat zpátky. Invazní přízraky se k hostitelským tělům chovají dost ošklivě. Neustále se s nimi vrhají do víru bitev, plení hrobky, nechávají se najímat na úkoly od postavy v kápi v rohu hospody... ehm. No dobře tak nic.
EDIT Vannax (nový příspěvek): Připomeň mi, abych s tebou nikdy nehrál. Nevím jestli bych dřív umřel hrůzou nebo prasknul smíchy.
Autorská citace #47
30.1.2007 14:37 - Dalcor
Hej a to by se mohlo Alnagu spojit s tím jak se přenesem do hrdinského světa. Dalibor bude spirit který obsadil tělo Dalcora a Dalcor se ho snaží získat z5!
Autorská citace #48
30.1.2007 14:38 - Vannax
A docela si i umím představit hraní psychologických dramat a duševních dilemat hráčských postav, které ještě nedávno byly partou dobrodruhů, ale teď se z nich stává banda prašivých slepicodlaků. Ještě nepřišel úplněk a tak si sami sebou nejsou jistí – jestli je víc žene touha po krvi, nebo po kohoutovi, nebo jestli mají dokončit úkol, který jako dobrodruhové začali. Čím vic se úplněk blíží, tím jsou zoufalejší a méně odolní proti návalu lykantropie. Bohužel hráči pro tohle obvykle nemají pochopení s snaží se z postižení lykantropií co nedříve vymanit….
Autorská citace #49
30.1.2007 14:43 - Alnag
Vannax: A co touha po zrní... zapoměls na touhu po zrní.
Dalcor: To by sice bylo správně schizforenní. Ale z hlediska praktického provedení si to neumím moc představit. Kterou postavu bys hrál? Dalcora nebo Dalibora? Nebo oba? Konec konců to můžeme hrát nejdřív normálně a pak tohle, to je taky pravda.
Autorská citace #50
30.1.2007 14:51 - Rytíř
ste magoři... co neudělá kreativní mysl z jedný slepice a hladových bardů! :)))
ale jinak divadlo Hrůzy, kde (ne moc schopný) nekromant je principál a šéfuje společnosti složené výhradně z nemrtvých v různém stadiu rozpadu tělesném i duševním, přičemž on je absolutně oddán touze po dokonalém herectví a provedení, svoje mrtvoly strojí a make-upuje, učí je věty, které pak mrtvolným hlasem pronášejí na jevišti.. to by mohla bejt hodně hustá hra :))
Přičemž samozřejmě obecenstvo je nuceno se dívat a tleskat, jinak by jim principál dal!! :)
Autorská citace #51
30.1.2007 14:59 - andtom
Takové lepšejší nekromantské divadlo tuším provádí casting herců někde po hřbitovech a nekropolích. Na komparz se dají herci běžně sehnat, to jo, ale pro fajnovější role to chce výrazné osobnosti! :)
Autorská citace #52
30.1.2007 15:01 - Alnag
Rytíř: ... jinak by jim principál dal ochutnat také trochu nemrtvého rektura. Anebo základy rekrutace komparzu z publika.
Autorská citace #53
30.1.2007 15:11 - Vannax
Andtom: V celku bez problémů si umím v takovém případě v hlavních rolích na jevišti představit kostěje nebo spektu v krepdešínových šatech. Myslím, že to jsou dost výrazné osobnosti. Přirozené charisma jim určitě nechybí. :)
Autorská citace #54
31.1.2007 20:56 - alef0
Neviem preco mi to vsetko pripomenulo Totentanz/Dance Macabre. (Vid napr. http://im.encyklopedie.seznam.cz/wiki_cz/image/45/10845-300px-holbein-death.png). Neviem, ci je to zamer, alebo nie, v kazdom pripade to moze byt genialne.
Slyste ho dudaka
Na zaludku duda
Lude, len tancujte
Bo vas certu uda
Autorská citace #55
1.2.2007 08:20 - Rytíř
Alef0: výstižnej obrázek.. :))
Autorská citace #56
4.4.2007 15:36 - starsky
jsou tu nějaké hry kterých se můžu zůčastnit
Autorská citace #57
4.4.2007 15:45 - Argonantus
Nějak mi to připomíná jednu Barkerovu povídku z Knih krve. Tam bylo taky nemrtvácké divadlo (s občasnými nekrofilními vsuvkami).
Autorská citace #58
4.4.2007 16:10 - Alnag
Starsky: Nu, nejsem si jist, zda se ptáš zrovna v tom pravém tématu, ale pokud hledáš herní skupinu, zkusil bych odkaz Seznamka, eventuelně se občas objeví nějaká veřejná akce v Akcích (zejména viz záložky Cony a Jiné akce).
Každopádně se stránka věnuje hraní stylem tužka-papír, takže pokud hledáš on-line komunitu, bude to těžké. A pokud hledáš hru tužka-papír, je dobré specifikovat alespoň region, ze kterého jsi, třeba se tě někdo ujme.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076292991638184 secREMOTE_IP: 18.97.9.168