Ohledně rozdělování XP (neboli ZK):
V DrD je to spíš o individuálním přístupu. Každý ideálně dostane tolik, kolik si zaslouží a téměř vždy to svádí k tomu, že každý dostane jinak. To je OK. Protože povolání v DrD jsou hodně individualistiky založená, každý je sám sobě hrdinou a každý potřebuje na přestup na vyšší úroveň jiný počet ZK. Ideální jsou lístečky, aby si postavy vzájemně nezáviděly a nedocházelo k hloupým diskuzím. Rozdělení ZK je čistě v moci PJ.
V DnD 4E je to trochu jinak. Tam každá postava má navázané schopnosti na ostatní, každý má jinou roli. Základem je tým a jeho spolupráce. Pokud družina nespolupracuje, je mnohem méně efektivní než v případě DrD. V DnD 4E potřebují všechny postavy stejné množství XP na vyšší úroveň. Musím říct, tento systém (skupinové hraní + stejné XP) se mi líbí mnohem víc. Družina musí spolupracovat aby uspěla, každý má nezastupitelnou roli a každý má svých "pět minut slávy". Všichni se baví. Aby družina dokázala efektivně spolupracovat, musí být (ideálně) všichni její členové na stejné úrovni. To mě vedlo k rozdělování XP všem stejně. XP za střetnutí rozdělím mezi hráče vždy rovným dílem. Konec konců, je to vždy výsledek celého týmu a hráč těžko může za to, že mu třeba nepadaly kostky. Navíc tento přístup u slabších hráčů (nebo hráčů, kterým zrovna nepadají kostky) nevyvolává pocit rozmrzelosti, nudy a nechuti hrát.