Tipy a triky

Vannax
22.3.2007 14:35
Souboje
Jen ze zvědavosti se chci zeptat jak velkou část při vašem hraní tvoří souboje. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že u nás dochází k nějakému souboji mezi PC a NPC nebo nestvůrami tak jednou za dvě až tři sezení a úplně bohatě to stačí. Nevím jestli je to settingem, ve kterém hrajeme nebo jen prostě zvoleným stylem hry. Proto mě zajímá jak to funguje u vás ostatních.
Autorská citace #1
22.3.2007 14:53 - wraiths
no ponevac u nas za souboj je jen 1/4 Xp co je v monstru a za nejaky vtip ho vyridit,osidit,ukecat ci jinak obejit tak radej souboje nevyhledavame. takze tak asi jeden za session....kdyz uz je to opravdu nevyhnutelne a opravdu spatne to zahrajem. ale asi tak jeden velky za dve sezeni.
Autorská citace #2
22.3.2007 14:56 - Alnag
Obvykle dojde k nějakému fyzickému střetu tak jednou za hru. Buď v rozjezdu (je to dobré, když hráči skoro spí) nebo případně ve finále, výjimečně i jinde. Ale hrál jsem i tažení, kde se nebojovalo vůbec (teda kromě jednoho případu, kdy se postava zatoulala přímo do tlapek pouličním zlodějům...). Takže tak.
Autorská citace #3
22.3.2007 15:03 - Jerson
U nás je to podobné, asi tak každou druhou hru. Teď když jsem zjistil, že hráci nemají tak docela bojové preference, je ani více dávat nebudu, když to nebude mít smysl. Navíc si nejspíš sami naznačí, jestli boj ano nebo ne. Když hraju postavu, můžu boj každé sezení jeden, to mi přijde tak akorát.
Autorská citace #4
22.3.2007 15:20 - Vannax
Jen ještě dodatečný dotaz pro ty z vás, kdo používají figurky. Vyplatí se vám při tak nízkém počtu soubojů vůbec figurky používat? Nebo je používáte jen aby se hráči měli na co dívat? Opět jen ze zvědavosti...
Autorská citace #5
22.3.2007 15:34 - Horacio
Tak to u nás se bojuje vo sto péro :-) Myslím, že momentální hráčské preference ilustruje sestava válečník, válečník, válečník-lučištník, kněz/válečník, zloděj - bounty hunter...k nějakému boji dochází prakticky každou sešn, někdy i ke dvěma...žádné figurky :-)
Autorská citace #6
22.3.2007 15:45 - Alnag
Vannax - figurky na DnD určitě. Dají se s nimi ilustrovat i nebojové situace. A jsou roztomilé. Na hraní s OF jsem ale líný je nosit. :-)) Minule jsme používali člobrdy z Člověče nezlob se.
Autorská citace #7
22.3.2007 16:21 - Jerson
Figurky - zcela jistě. Vypratí se o to víc, navíc jak píše Alnag, uplatní se i tehdy, když k boji nedojde. A mé oblíbená věta "tak to postavíme" nahrazje změnu hudebního doprovodu ve filmech, když se schyluje k bojové scéně a diváci to mají vědět včas.
Ostatně postavit ulici, tři figurky postav okolo vozidla a na druhou stranu ulice deset figurek protivníků plus tank snadno vede k tomu, že k žádnému boji ani nedojde :-)
Autorská citace #8
22.3.2007 16:50 - Vannax
RE Jerson: :-) Jo, to někdy zkusím využít i u nás - až přijdou hráči do Mordentshire nebo jiného města třeba v renesančním stylu, tak proti nim postavit tank :-)
I když ono už posledně stačilo, když se prvně setkali s jedním jediným protivníkem, který měl jednorannou mušketu a přestože jich bylo pět, tak nikdo neměl odvahu mu odporovat. (Ani jsem nemusel říkat "tak to postavíme" :-)
Autorská citace #9
22.3.2007 18:03 - thief
Vzhledem k tomu, že většina hráčů má bojovné postavy, tak se bojuje často a krvavě. Až bude mít většina hráčů postavy nebojové, bude se bojovat málo nebo třeba vůbec.
Autorská citace #10
22.3.2007 18:41 - Alnag
Základem hry jsou konflikty. Hra bez konfliktů (stejně jako film bez konfliktů) je prostě neslaná, nemastná. To neznamená, že musí jít o konflikty ve formě boje, nebo koflikty v rovině fyzické. Ale tak nějak se samy nabízejí, snadno se připravují a provádějí, takže se nedivím, že jsou relativně hojné oproti jiným (a to i u nebojových postav).
Čili thiefe - na hru úplně bez soubojů bych moc nesázel. Ale zkusit to samozřejmě můžeš.
Spíš si myslím, že je dobré zamakat na soubojích tak, aby byly jedinečné a zajímavé třeba i pro ty, kteří krvavá jatka nemusí. Klíčové je zajímavé místo, smysluplná příčina, reálná rizika, stupňující se napětí, nečekaná strategie... hm, to by bylo skoro na článek.
Autorská citace #11
22.3.2007 18:55 - Vannax
Alnag: Souhlas, i v mých hrách se pochopitelně objevuje víc situací, které se dají řešit bojem, než jsem prve popsal. Ovšem hráči po zkušenostech, které mají se spíše snaží boji vybýbat a hledat jiná řešení jak se se situacemi vypořádat, nebo jak to zaonačit, aby k boji vůbec nedošlo. (Kupříkladu při posledním hraní jediné bojové co proběhlo bylo to, že jedna z hráčských postav dostala během vyzvídání informací facku, pak se všichni raději zdekovali a hledali jiný způsob...)
Autorská citace #12
22.3.2007 19:22 - Rytíř
Aby během naší hry nebyl boj, to už musí bejt. Máme je rádi, takže když dlouho nejsou, začnem je tak jako malinko vyhledávat sami.. :) Obvykle jsou to 1 nebo 2 řádné souboje za sezení. Ovšem je třeba říct co tu ještě nezaznělo - jak dlouhé máte sezení? U nás trvá vždy minimálně 12 hodin, spíš dýl..
Autorská citace #13
22.3.2007 20:03 - thief
Alnag: Proč ne? Já třeba moc prestižek nepovoluju, ale pár zajímavejch jsem povolil. Třeba takovej Assassin nebo ještě víc Vyzvědač. To jsou postavy, který se do soubojů moc nedostávaj. A jejich hraní je dost obtížný a spíš záležitost pro fajnšmekry (takový mezi svými hráči nemám). Když už Assassin bojuje tak je to většinou záležitost jednoho nebo dvou bodnutí. Vyzvědač vůbec ne, a když ho objevěj - poprava není souboj. .-)
Autorská citace #14
22.3.2007 20:10 - Vannax
Rytíř: V našem případě trvá sešn tak 6-8 hodin.
Autorská citace #15
22.3.2007 22:38 - Alwaern
Ano jak psal wraith, k velkým bojům dochází zhruba jednou za 2 sessions - kdysi jsem jimi dobrodružství přecpával, teď již ne. Ano 1/4 za boj je opravdu málo, na druhou stranu skrblit při výdeji XP je velmi výhodné pro long-term kampaně. Když hrajete na open-world, družinu stejně víc zajímá, co je za nejbližším kopcem, ne kolik tam je orků (teda některé, no:)) Slow advancement ( i jiných awards než bojových) je prostě to pravé ořechové:)
Ad kdkoliv: Sessions trvají zhruba 5 hodin, ne víc, studium medicíny ve vyšších ročnících mi časově neimponuje...
Autorská citace #16
22.3.2007 22:41 - Alnag
U mně jsou sessions čím dál tím kratší. Z dřívějších cca sedmi se to stáhlo na pět (+ hodina organizace, pokecu atd.). Pět hodin čisté hry.
Autorská citace #17
22.3.2007 22:45 - Alwaern
Nápodobně, přijde mi to flexibilnější....
Autorská citace #18
22.3.2007 23:48 - Xeth
U nás se bojuje docela dost... ať máme bojové postavy nebo ne. A není to kupodivu tím, že bychom se vrhali na NPC nebo na potvory, ale právě naopak. Pikantní je, že tak bylo hlavně u DMa, kterého boje údajně moc neberou. :)
Autorská citace #19
22.3.2007 23:50 - Xeth
Jo a figurky moc nepoužíváme, vlastně vůbec ne... spíš žetony a spol. z deskovek nebo z Člověče nezlob se. :)
Autorská citace #20
23.3.2007 00:34 - Alwaern
Figurky jsou fajn...potvrdí Wraith, esli ne, tak se může téšit...Na druhou stranu žetony (teď asi nechápu přesně jaké žetony, ale patrně se asi nebude jednat o klasické non-foldable monster markers) a člobrdy jsou fajn, když chci víc stejných objektů...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.054878950119019 secREMOTE_IP: 18.97.9.168