Career Paths
Tato kapitola detailn ě popisuje kariérní stezky. Toto je největší odlišnost od pravidel WHFRP, kde bylo velké množství povolání, mezi kterými bylo možno porůznu přecházet a která byla poměrně striktně definována, takže variabilita byla dána spíše jejich kombinacemi. Zde autoři zvolili odlišný postup, kde si hráč zvolí jednu ze zmíněných stezek, která ho svým způsobem omezuje, ale zároveň je v ní mnohem větší variabilita. V dané stezce postava začne na základní pozici a postupuje k dalším. Stezka se navíc většinou větví na dvě až tři podvětve. Daná stezka určuje kolik zkušenostních bodů stojí zvýšení charakteristiky, přičemž každá stezka umožňuje zvýšit libovolnou charakteristiku celkem 4x po pěti bodech a výběr povolání tak určuje pouze cenu (zní to asi troch divně, ale je to jednoduché, prostě můžete si klidně zvýšit u Gardisty inteligenci, ale bude vás to stát mnohem více zkušenosti než zvýšení balistické dovednosti). Pozice na stezce pak určuje jaké dovednosti a talenty si můžete za zkušenost koupit. Postup pozicemi je dán celkovým počtem XP které jste nasbírali a není tak nutné (a většinou ani možné) aby jste měli všechny talenty a dovednosti které vám daná pozice odemkne. Tím se dosahuje toho, že každá postava, i když má stejné povolání a pozici, může být naprosto unikátní. Přestože jsem byl jedním z těch, kterému se předchozí systém líbil, musím říci, že tohle mi přijde o něco logičtější a nabízí mnohem více možností.
Kapitola tedy obsahuje tabulky se v šemi možnými dovednostmi a talenty, které si na dané pozici můžete vybrat a rovněž je zde popsána detailněji každá stezka a velmi stručně i jednotlivé pozice. Zde bych měl jedinou výtku, jelikož řazení pozic za sebou je místy dost chaotické a člověk se musí občas podívat na strom a dohledávat podle názvu a nikoliv že by šel postupně.