Volná diskuze

captain66
24.9.2018 12:43
Mage - captainuv pokus na Dalave
Projevili zajem - sirien, Nachtrose (doktor Clavius)

Tvorba postavy - Atributy 6/5/4 + magsky bonus bud k resolve nebo ke composure
Skilly 33 volne rozdelenych + 4 specializace
Merity 14 bodu
Sfery - novych 10 sfer, a pak bud Arete 3 + 10 bodu do sfer, nebo Arete 2 + 12 bodu do sfer.
Wisdom 6
Paty puntik kdekoliv stoji 2 body.


Bude se to odehravat v Americe. Pribeh probehne v Baton Rouge, LA, ale postavy budou odjinud.

Pokud mate zajem, tak nahodte alespon koncept a paradigma. Nektere veci (merity napr.) resit nemusite, pokud nechcete, spis pokud mate zajem se mechanicky vyzit :)


SirienEbonNachtLoki??
Arete2?33
Space
Fate2
Death33
Forces4
Matter2
Mind
Life123
Prime
Time3
Spirit32
Autorská citace #41
25.9.2018 23:00 - sirien
Mage sheety v češtině

Máte tam žůžo combo oWoDových mágů na nWodových pravidlech s 5WoDovou sadou dovedností - enjoy :D
Autorská citace #42
25.9.2018 23:11 - LokiB
Bezva mix :) Jen ta čeština mě po načítání všech materiálů v angličtině trochu sekla :D
Autorská citace #43
26.9.2018 00:30 - Nachtrose
Sirien: Zastrašování tam máš 2x
Autorská citace #44
26.9.2018 01:30 - sirien
Nacht: crap, sorry... Zejtra to opravim
Autorská citace #45
26.9.2018 02:39 - sirien
ok, tak sem to předělal ještě teďka. tady (link nahoře sem updatenul taky)

Jinak na tu jednu stránku sem nezvládnul vměstnat všechno vhodný, ale nechce se mi s tim moc patlat a ani dělat 2 page sheet, takže to nějak budete muset přežít. Co tam chybí nejvíc sou ongoing/maintained kouzla, tak si je holt budeme muset poznamenávat někam bokem.
Autorská citace #46
26.9.2018 07:57 - Nachtrose
Ok, vytlačil jsem 10 dení... karet, ale teda musím přiznat, ze se mi v té čestine trochu hůře orientuje O:-)
Autorská citace #47
26.9.2018 12:24 - Ebon Hand
Vyštrachal jsem postavu, tak je reálná šance si zahrát a dát si po dlouhé době se Siriene zase oba postavy. :-)
James Cole
Autorská citace #48
26.9.2018 12:48 - LokiB
Ebon Hand: safra, to se základem podobá tomu, co jsem si smolil jako možný koncept postavy :)
Taky hermetik, taky 48 let :D

Francouz ze zchudlého šlechtického rodu, gnostický učenec, studium historie, náboženství, hermetismus, křesťansko-gnostické hereze, atd atd.

I když tedy herně pak měl odlišnosti, pravda:
Intelligence ***
Wits **
Resolve ***
Strenght *
Dexterity **
Stamina ***
Presence ***
Manipulation *
Composure ***

Academics *** (Religion) (History)
Craft *
Medicine ***
Occult **
Politics *
Lacerny *
Stealth *
Weaponry **
Empathy ** (Personalities)
Persuasion *
Socialize **
Subterfuge **

Sféry: Life ***, Spirit **, Prime ***

Dál jsem se nedostal :) už takhle to bylo dost nového materiálu.

Alternativou tohodle nefyzického intelektuála byl starší taoistický mnich, pracující s negativníma energiema, věnující se malování a čínské démonologii ... toho jsem ovšem ani nerozpracovával :)
Autorská citace #49
26.9.2018 12:58 - Merlin
Ebon Hand píše:
Vyštrachal jsem postavu, tak je reálná šance si zahrát a dát si po dlouhé době se Siriene zase oba postavy.


stejně každýho budeš mlátit a řvát Arsenáááál, Arsenááál
Autorská citace #50
26.9.2018 13:09 - sirien
LokiB píše:
Alternativou tohodle nefyzického intelektuála byl starší taoistický mnich, pracující s negativníma energiema, věnující se malování a čínské démonologii

...ale přitom to zní popravdě zajímavějc :)

Jinak máme postavy co maj navýšený i základní staty (máš tam atributy 5/4/3(+1), má bejt 6/5/4(+1), skilly máš 21, máme mít 33... tj. už je dobré tvořit nějakou kompetentní postavu, buď zkušenou nebo hodně talentovanou nebo dobře vyškolenou nebo tak.

Prime... jestli chceš tak samozřejmě, ale upřímně Prime je nejtěžší sféra na pojmutí - má nějaké brutální přímočaré efekty, ale její jemnější použití většinou novým hráčům moc nejdou. Většinou, neříkám že nemůžeš být výjimka :)


Ebon: Máš hermetika? Sem myslel že máš Euthanata... a máš koukám Time 3... sem si chtěl vzít toho Time adepta abych demonstroval, že kauzalita je čistě volitelná záležitost (a procvičit Captaina v tvorbě paradoxních efektů :D ) Se budu muset podívat co kdo vlastně máte za sféry protože sem asi nejflexibilnější tak abych se nějak přizpůsobil.
Autorská citace #51
26.9.2018 13:48 - Ebon Hand
LokiB: mě teda nepřijde, že se potkáváme, spíš to je kolega. A James by měl být o rok starší.. :-)

Merlin: To řve můj aristokratický hunter z Orderu. Který by touto dobou mohl po roce opuštět kliniku rekonstrukční chirurgie. :D

Sirien: Hermetika mám celou dobu. Time 3 má na základě tvé intervence, když si mě minule požádal, abych pustil Entropy. A vem si co chceš, nijak jsem neměl potřebu tohle v družinách slaďovat. :-)
Autorská citace #52
26.9.2018 14:00 - Nachtrose
Merlin píše:
stejně každýho budeš mlátit a řvát Arsenáááál, Arsenááál


To byla myslim hunterska postava.
Autorská citace #53
26.9.2018 14:00 - LokiB
sirien píše:
...ale přitom to zní popravdě zajímavějc :)


Já si ho klidně dám, mně i ten vyhovuje ... jen jsem vám nechtěl zanášet nějaké tradice, které by se třeba nehodily a nebo nad kterými by se ohrnoval nos :)

Ebon Hand píše:
mě teda nepřijde, že se potkáváme, spíš to je kolega. A James by měl být o rok starší.


Jo, to mě spíš ten začátek tak praštil přes oči, pak už se to rozcházelo.

Dotaz:
z popisu resp. z pravidel jsem úplně nepochopil ... k postavě si normálně vybíráš nějakou sadu "kouzel" (tedy jasně stanovených, s předpokldama, průběhem, účinkama) ... a další věci můžeš "kouzlit intuitivně"?
Autorská citace #54
26.9.2018 14:06 - Nachtrose
LokiB: zatim jme to vzdy hrali tak, ze si popis a (pozadovany)efekt kouzel cucas z prstu na miste. Jen je dobre to drzet v ramci toho, jak Tva postava vidi a pouziva magii.
Autorská citace #55
26.9.2018 14:07 - sirien
Ebon: Spíš de o to abysme nějak rozumně pokryly ty sféry, u mágů se to docela hodí obecně. Tj. když nás bude mít půlka Time 3-4, tak to znamená že pár sfér ostrouhá a nebude je mít na vyšší úrovni nikdo. U jedné dvou sfér se to dá oželet, ale jinak to pak je hroznej opruz.

Samozřejmě, nějaké překryvy sou žádoucí... rituální magie má nádhernou synergii a jen máloco protivníky potěší tak moc jako parta mágů, co sedí zavřená někde v podzemí své chantry kdesi desítky kilometrů daleko s kafíčkem a v klídečku je rituálně "odnikud" bombarduje kletbama s brutální účinností koncentrované síly celého kabalu :D To je soda kterou vyjma ostatních mágů obvykle rozdejchá málokdo.

Jen tak pro představu... řekněme že máš někoho s Correspondence 3-4 aby navázal spojení a pak tak 3 mágy co maj zvolenou útočnou Sféru na 3-4... to Ti hravě hodí kumulativní dice-pool co při prvnim hodu začne na 12 kostkách přičemž při každém jednom hodu do toho může kdokoliv z účastníků spálit vůli a přihodit další 3 kostky - řekněme, že to každej udělá jednou, takže to si na 15 kostkách pro 4 kolečka rituálu, to je 15+14+13+12 kostek, to je libovejch 18 úspěchů, ať nežeru, něco z toho zařve na navázání rituálního spojení, řekněme 4 pro slabší základ... cíl dostane tečku za 14 úspěchů, což je pro mortála totální instakill. A to se bavíme o tom že se mágové rozhodnou dotyčného napálit napřímo a smahnout ho nějakym lightningem z čistého nebe nebo tak něco. Pokud budou nějak kreativnější a vyvolaj nepřímé efekty (např. fate dopravní kletbu kdy najednou kamionům v okolí začnou selhávat brzdy), tak... Samozřejmě, je to 6 hodin "práce", ale jako víš co :D (samozřejmě, nějakej vampýr by jim z toho pár kostek sebral na každej hod kvůli supernatural resistance atributu, ale i nějakej středně starej upír se Silou krve 3 by to měl pořád za hezkejch 10 a VŮBEC BY NETUŠIL ODKUD TO PŘIŠLO.
Autorská citace #56
26.9.2018 14:19 - sirien
LokiB píše:
jen jsem vám nechtěl zanášet nějaké tradice, které by se třeba nehodily

Když zůstaneš u mystiků a široce se vyhneš technomágům tak budeš v klidu v bezpečný zóně v tomhle směru.

Spíš zkus nahodit background co sedne do Británie nebo USA (zjevně, podle toho co Captain psal o zápletce tak si parta mágů z Británie udělá výlet a případně potká nějaké lokálnější kolegy ze zámoří... na druhou stranu jak do Londýna tak do New Yorku narveš kohokoliv odkudkoliv s naprostym minimem snahy)

LokiB píše:
z popisu resp. z pravidel jsem úplně nepochopil

Drž se toho co píšu v tom intro článku.

Technicky ano, existují rutiny nebo formule... na one-shoty je obvykle moc nehrajeme
- pro míň zkušený hráče to je opruz. Efektivně to trochu snižuje sílu těch postav, ale ST to může hravě kompenzovat tim že "oblíbeným" útočným kouzlům té které postavy přidělí damage factor rovný třeba nahoru zaokrouhlené půlce úrovně té sféry - tj. máš Arete 2 a Forces 3, Fireball házíš 5 kostkama, ale při zásahu dáš damage vyšší o +2. To kompenzuje fakt že ve full hře bys na to nejspíš měl rutinu která by Ti ten dicepool zvýšila. Aspoň takhle to dělám já a funguje mi to dobře.

Viz Rutiny a Formule na první straně

Pokud by sis s tim chtěl vyhrát konkrétně, tak rutin může mít ta postava docela dost (řekněme že ke každé Sféře si klidně můžeš vymyslet počet rutin odpovídající součtu puntíků - tj. 1 pro sféru co máš na 1, 3 pro sféru na 2 atd. Distribuce by měla být trochu odpovídající, tj. měl bys mít spíš víc nižších rutin než vyšších...) Benefit rutiny je že odstraňuje postihy za fast-casting.

Formule sou pro začátečnický postavy snad 6 bodů, přičemž každá formule stojí tolik bodů kolik je úroveň sféry jejího efektu (tj. formule na kouzlo spadající do úrovně Sféry 2 stojí 2 body, 4 Ti zbydou) Formule musí bejt už specifikovaná konkrétně (co přesně dělá a jak přesně) a pro dané kouzlo Ti přidává do dicepoolu nějakou dovednost. Postavy na té úrovni co je nastřelená by mohly mít klidně 15 bodů v rutinách (protože každé zvýšení Sféry Ti technicky dá zároveň bodíky zdarma na nákup nějaké rutiny, takže tohle se hromadí) Tohle se těžko odhaduje, protože tam už se to komplikuje - mágové co investujou do Rutin pálej expy do Rutin, čímž zvyšují svou efektivitu pro konkrétní věci, ale zase jim nezbejvaj expy na Arete a Sféry, takže zaostávaj v improvizovaný magii a pomalejc rostou k vyšším efektům.


Ale jak píšu, rutiny a formule je naprosto ok neřešit. Na druhou stranu zkusit si nějaký vymyslet pomáhá v tom sžít se s tim paradigmatem co máš vymyšlený.
Autorská citace #57
26.9.2018 15:28 - Merlin
Nachtrose píše:
To byla myslim hunterska postava.


není to jedno? :)
Autorská citace #58
26.9.2018 16:35 - Ebon Hand
Sirien: Já trochu předpokládám, že si bereš Prime :D
Autorská citace #59
26.9.2018 17:42 - LokiB
Tak já zkusím nahodit toho taoistického deep tai-chi mága, uvidíme, co tomu řeknete.
Sféry by tam pasovaly:
Life ***
Death ***
Spirit **
Matter **

Snad to nikomu moc neleze do zelí. Respektive hodí se tam třeba i Fate, ale to bude mít kde kdo.

sirien píše:
Drž se toho co píšu v tom intro článku.


Jj, já ten článek četl ... několikrát :) ... mně z toho právě přišlo, že vlastně rutiny a formule jsou pro začátečníka "jednodušší", protože mu dávaj předpřipravený nástroje a odstinují ho od toho vymýšlení využití přímo při hře ... což je ale zase na druhou stranu velká část zábavy Mágů.
Autorská citace #60
26.9.2018 17:53 - sirien
Loki: jednodušší, ano. Ale taky to je zrádně omezující - začátečníci maj tendenci sklouzávat k jejich nadužívání a k tomu že když pak potřebují něco seslat tak začnou přemýšlet jen v těhle už před-rozmyšlených kouzlech. Ono se to občas při dlouhé ukázkovce stane i samo - prvních pár hodin hráči kouzla normálně improvizujou a pak se zaběhnou do kouzel co už seslali a začnou přemejšlet jak použít to co už předtim vymysleli než vymejšlet něco dalšího. Ale opět - je to jen nějaké odpozorované zobecnění a rozhodně to neplatí pro každého.

Life je easy sféra, poměrně přímý čitelný efekty... Matter totéž... Death má nějaká skrytější zákoutí, ale obecně taky vklidu (s Death 3 se dá projít do Zásvětí, btw.) Spirit je zrádnější sféra, ale na 2 je asi vcelku vklidu.

Hlavně spíš než konkrétní kouzla si rozmysli a vymysli konkrétní paradigma - to je mnohem důležitější. Když máš vymyšlený paradigma se kterym si schopnej se sžít tak ty kouzla pak už vymejšlíš hravě bez ohledu na to jaké máš zrovna sféry.


Ebon: No... asi k tomu budu odsouzenej, co? Otázka jen je jestli si ho brát jako primární nebo jako sekundární Sféru...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.060037136077881 secREMOTE_IP: 44.211.24.175