Kultura

sirien
16.12.2007 21:46
Filmy fantastiky
fantasy, sci-fi, hororové filmy - ty kvalitní, ať si zvedneme náladu zničenou ve vedlejší diskusi :)

ok, tady je seznam jmenovaných... nechci ho číslovat, protože myslím že kvalitní díla si nezaslouží nějaké degradování stupňováním. Aby nevznikaly hádky tak uvádím v pořadí tak, jak tu byly jmenovány
  • Šestý smysl (kultovní horor, kdo neviděl do konce, nic nechápe)
  • Pátý element (roztomilý lehce pojatý humorný sci-fi film)
  • X-men I a II (výborná zpracování komixu, s vykreslením hrdinů)
  • Excalibur (film který ukázal legendu jak má být)
  • LOTR (netřeba snad dodávat víc)
  • Batman (kultovní zfilmování kultovního komixu)
  • Hvězdný prach (Gaiman - pohádka)
  • Conan (výborné zpracování sword&sorcery archetypálního hrdiny)
  • Dvanáct opic
  • Pitch Black
  • Star Wars (ovlivnily budoucnost a ukázaly jak vypadá space opera)
  • Star trek (u někož i jako odpůrce musím uznat hodnotu)
  • Piráti z Karibiku (kteří hrdě obnovili kouzlo pirátských příběhů)
  • Willow
  • Beowulf
  • Johny mnemonic (ukázka světa Shadowrunu jak od autorů)
  • Nekonečný příběh (protože prostě Falco :) )
  • Souboj titánů (kdo neví proč, tak neviděl a měl by napravit)
  • Indiana Jones (za to že od doby IJ mají lidé rádi archeology)
  • Dračí srdce (protože všichni máme rádi pohádky, a tahle má stylovýho draka :) )
  • Duna (aby se lidé mohli navěky hádat o žánru)
  • Blade runner (za otevření tematiky transhumanspace)
  • Kruh (já ho neviděl, ale jiní se u něj prý fakt báli :) )
  • Galaxy Quest (božská parodie na Star trek a všechny SF fany)
  • Návrat do budoucnosti (jediné filmy o cestování v čase které berou v potaz paradox)
  • Matrix I (jaká SMŮLA že NIKDO NIKDY nenatočil nějaké to pokračování...)
  • Jáson a Argonauti (za nejspíš první smrtelně rychlé kostlivé válečníky)
  • Terminátor (protože tahle postapokalyptycká sci-fi prostě JE)
  • Alien (horor který žánru přinesl spoustu nových prvků a geniálních myšlenek)
  • Predátor (kultovní akční duel mezi jedním MZáckým lovcem a Arniem)
  • Total recall (akční sci-fi klasika)
  • Sin City (Některé umění má prostě fakt styl)
  • Drakula (můžete se pohádat kterej z nich :) )
  • Faunův labyrint (neviděl sem, ale všichni až na Jersona pějí chválu)
  • Minority report
  • Hvězdná pěchota (o tom jak vypadá militantní svět)
  • Immortal
  • Iron man
  • Mad Max
  • Serenity/Firefly (opravdu skoukněte nejdřív Firefly, ten film sám o sobě sice je dobrej, ale neni na konci seriálu pronic zanic. Podorbnosti zde)
  • Jestřábí žena
  • Hvězdná brána
  • 13. Warior (čs: Vikingové)
  • Highlander I a III
  • Equilibrium za gun-katu a styl
  • Ghost in the Shell Protože kreslené nebo ne, kult je kult
10.8.2010 18:17 - sirien
Colombo píše:
Takže dílo nemůže převýšit autora?

Huh, to je dost filosofická otázka.

Ne, podle mě nemůže. Dílo není... nic samostatně jednajícího, nedosahuje své velikosti samo, je mu přiřazována... autor své velikosti dosahuje skrze svá díla, ostatně je to autor. Velké schopnosti umožňují udělat velká díla a velká díla dělají velkého autora.

Pokud někdo, někdy, někde najde v nějakém díle něco nezamýšleného, ale hodnotného, tak už to je spíš jeho zásluha než zásluha původního autora.
10.8.2010 18:22 - Colombo
Mějme nějaké celkem nezajímavé dílo. Potom v něm někdo najde něco, co autor vůbec nezamýšlel a něco, co třeba otevře obzory spoustě spoustě lidem. Po rozšíření tohoto poznatku a rozšíření díla, je toto dílo vysoce hodnoceno. Tedy dílo převyšuje autora, nebo ne?
10.8.2010 18:33 - Panda
Inception: čím víc se rozebírá, tím víc mi připadá, že se jakýkoliv smysl toho filmu vytrácí někam do neurčita...

Colombo píše:
...něco, co autor vůbec nezamýšlel a něco, co třeba otevře obzory spoustě spoustě lidem. Po rozšíření tohoto poznatku a rozšíření díla, je toto dílo vysoce hodnoceno. Tedy dílo převyšuje autora, nebo ne?

i takové náhody se stávají...
ale je otázka, jestli je možné autora a dílo od sebe úplně oddělit...?
10.8.2010 18:52 - sirien
Colombo: Hm. No, připouštím, že když to postavíš takhle, pak asi ano.
(otázka je, kdo je pak doopravdy autorem, zda tam žádný není (pak auto převýší zcela určitě autora), zda jím uznáš toho původního (což se mi nezdá) nebo (k čemuž bych měl blízko) prohlásíš za autora onoho nástupce co tam tu novou myšlenku nalezl)

EDIT: nebránil bych se ani přirovnání k RPG - pokud autor A vymyslí nějakou novou mechaniku pro řešení... co já vím, třeba magické energie sesilatele, ale nezpůsobí to žádný úchvatný převrat... ale pak přijde autor B a vezme tuhle mechaniku a tak jak je ji použije k řešení zranění, což se ukáže být naprosto geniálním... pak mechanika nepřerostla autora A, ale autor B ji geniálně použil.
Uznávám, že to je trochu konkrétnější než u umění, nicméně trocha přízemnosti u tohodle podle mě nemůže být naškodu
10.8.2010 19:08 - Colombo
sirien: jistě, ale to je spíše "Našel jsem klacek" a "Použil jsem nalezený klacek jako páku!"

Když jsme u toho RPG.
Autor má nějaký skill, úroveň. Výsledky jeho práce se pohybují kolem jeho úrovně. Co ale v případě, že se mu podaří mistrovský kousek, který již nikdy nezopakuje? Je to projev jeho geniality nebo jen náhoda a štěstí, že smíchal zrovna tohle? Je to výsledek skillu nebo hod kostkou a kritický úspěch?

Jistě, autor a dílo se nikdy nebudou moci úplně oddělit. Ale zase naprosté spojování taky není ono, kdy i naprostá kravina autora, který se stal kvůli třem sériím kultem, je oslavována pro svou převratnost.
10.8.2010 19:18 - Bajo
Píše:
...aby sis dokázal vymyslet nějakou superpointu kterou tam autor podle Tebe dal, i když ve skutečnosti byl autor jen zhulenej, přičemž tak do měsíce od premiéry se v "intelektuálně" kritických kruzích pár "uznávaných" jedinců shodne na oficiálním výkladu smyslu nesmyslného díla, čímž vznikne intelektuálně-elitářské dogma jehož znalost/uznávání umožňuje se do této supercool skupiny přiřadit a plivat z ní na ty, co dané dogma "oficiálního" výkladu neznají nebo narovinu řeknou, že autor byl zhulenej a kritici sou banda žvanilů...

Tohle jde samozrejme ric o kazdem slozitejsim dile, jak uz jsem naznacoval drive. Otazka je, jakym zpusobem clovek posuzuje, jak to teda je. Neketere filmy od Lynche jsou asi na hrane (respektive je otazka, jestli se jedna o nejakou extremni, experimentalni formu puzzle filmu, nebo byl tvurcuv zamer uplne jiny), ale nektere filmy smysl davaji, i kdyz jsou slozite. Takze bych mu zase nekrivdil, stejne jako bych smahem nehazel vsechny filmove kritiky a teoretiky do jednoho pytle. Mnozi tomu filmu opravdu rozumi a ke svym vykladum maji mnohdy opravdnene duvody, nicmene to clovek seriozne posoudi az kdyz se neco takoveho opravdu precte. Jsem ochotny polemizovat na teto urovni. Ale proti argumentu v rovine ze je to nesmysl a ze si tam par intelektualu smysl naslo, aniz by bylo rozvedeno na zaklade ceho je tento zaver vyvozen a o kterych teoriich mluvi, nebo se kterymi nesouhlasi a hlavne proc, argumentovat podle me nema smysl, protoze podobny argument jde pouzit proti cemukoliv, ale o nic konkretniho se vlastne neopira.

Jinak otazku do jake miry je divak spoluautorem filmova terie resi a dokonce z ni vznikl jeden docela pomerne podstatny smer s vyraznymi postmodernimi rysy. A patrne se tim nezabyva jen filmova teorie.
10.8.2010 19:19 - Alnag
Bajo píše:
Take bych rad podtknul, ze se nesnazim presvedcit ze tem film je filmove kvalitni (i kdyz si to myslim, ale je to po prvnim shlednuti), ale spise o tom vest diskuzi, jen aby nekdo nemel pocit ze nekoho presvedcuji.


Já bych rád podotknul, že mně se film poměrně dost líbil, jen ten závěr mne... no prostě nepřekvapil. Tušil jsem přesně něco takového zhruba posledních 45 minut filmu. To, co mne přijde daleko víc znepokojivé, je způsob toho, jak jsi ten film z počátku disktuoval.

Nejprve bych rád předestřel několik východisek, o které se opírám.

1) Inception je film pro masové publikum. Běžný divák by měl mít šanci jej pochopit a bavit se u něj.

2) Ať už subjektivně nebo objektivně, člověk by měl mít nějaké kritérium, podle kterého rozliší, že film selhává v tom, co by měl u diváka řešit. Tedy, aby odcházel divácky uspokojen. (I když někdy i znepokojení může být formou uspokojení.)

Bajo píše:
Dobra, tak zamenme genia (coz je obecnejsi mnozina) za jeho konkretni dilo. Nejake dilo je prohlasene za genialni, jak poznas jestli tomu tak opravdu je? Jak u kazdeho takoveho dila poznas, jestli to co v nem kritikove vidi je tam zamerne od autora a nebo od kritiku?


Jelikož jsi předestřel, že se chceš bavit v subjektivní rovině, zeptal bych se spíš, proč by mne měli zajímat nějací kritici. V subjektivní rovině jsem jediným arbitrem díla já. Kvalitní dílo rozliším od nekvalitního tak, že po jeho konzumaci odcházím s pocity, které si na základě mnohaleté zkušenosti s obdobnými díly spokuji s kvalitním dílem.

Bajo píše:
Ono totiz imho pujde i u takoveho filmu tezko posoudit, jestli ve filmu je dost voditek na odhaleni a divak to jen nedokazal, nebo to bylo uz prilz slozite.


Nechám stranou, že by to šlo udělat pomocí experimentu a posoudit to relativně jednoduše. Nicméně ta důležitá otázka zní... stran logických chyb... je film, na jehož rozlousknutí je potřeba šest shlédnutí pořád OK? Deset? Padesát? Sto? Je nějaká hranice, kde potřeba pitvání každého okénka filmu už je tak enormní, že to lze považovat za selhání.

Není selhání, když je hranice nastavena tak, že je pro běžného diváka nedosažitelné (a jedná se přitom pro film pro běžného diváka)?

A konečně, považuješ Inception za film pro masové/běžné publikum?

Bajo píše:
To ze Cobb vytahne totem a pouzije jej k overeni reality se reziser odvolava na to, ze na konci filmu je opravnene premyslet v rovine jestli se jedna o sen nebo skutecnost.


Kdybych si chtěl hrát na kritika a vytáhnout něco jiného, řekl bych, že totem a to, že ho Cobb nepohlídá, zda se točí nebo ne, může znamenat třeba:

Že na tom, jestli je to realita nebo sen už vlastně nesejde... že daleko důležitější je, že je s dětmi.

Problém je v tom, že takových interpretací se dá vymyslet tak přinejmenším deset. A nemyslím, že ve filmu jsou vodítka, která by tohle dokázala rozetnout. Což nás z roviny puzzle filmu posouvá úplně jinam.

Bajo píše:
Laciny konec by pro me mohl nejpravdepodobnejsi nastat ve dvou pripadech: (...)


Výborně. Konečně jasné slovo. Takže... ad 1) po kolika kouknutích dojdeš k závěru oč se jedná? :)

Bajo píše:
(...) Pokud to nevysvetli, tak potom je to jen lcine snazeni na efekt, ktere nema zadny hlubsi smysl.


OK. Souhlasím. Takže, jak/kdy to zjistíme? :)

Bajo píše:
z neco jako kdyz mame takove ty opticke klamy, kdy je jakoby jeden obrazek, ale lze v nem videt dva obashy.


Přiznám se, že tahle věta mne zaujala, protože je fakt, že Nolan tam optické klamy ukazuje (paradoxní schodiště). Mám dokonce nejasný pocit, že tam někde byl i ten obrázek, který lze číst dvojmo, ale to si teď nejsem jistý, jestli se mi to s něčím nemíchá. Zajímavé. Přiznávám, že zajímavé.

Bajo píše:
Snad se mi podarilo vse vsvetlit. A i ukazat, ze jen intelektualne neplacam a neobhajuji zlata hovna, ale za ke svym argumentum mam opravdove a snad i opravnene duvody.


Rozhodně jsme se posunuli z roviny "you are fu*ing kidding me", do roviny "něco by na tom mohlo být".
10.8.2010 19:20 - sirien
Pokud autor vytvoří jedno dílo, jehož už nikdy nedosáhne, tak ho docela lituju. nicméně je to jeho vrchol, jeho dílo, které je projevem jeho... náhlého záchvatu geniality? Jedné myšlenky nezopakované kvality. Dílo je pak bezesporu geniální a je projevem autorovy velikosti - momentální. Pokud toho již nikdy nedokáže dosáhnout znovu, tak se tím snižuje oproti těm, co své úspěchy zopakovat dokáží.
Stalo se to třeba hodně hercům. Z těch populárně známých třeba Julia Roberts. Leonardo DiCaprio se po šíleném úspěchu Titaniku několikrát vyjádřil v tom smyslu, že ta role byla chyba a bylo z toho cítit, že má strach, že se to s ní stane i jemu... pak teda ukázal že má i na víc.
10.8.2010 19:26 - Colombo
Jo, DiCaprio měl poslední dobou dost dobré role...
10.8.2010 19:57 - Bajo
Píše:
Jelikož jsi předestřel, že se chceš bavit v subjektivní rovině, zeptal bych se spíš, proč by mne měli zajímat nějací kritici. V subjektivní rovině jsem jediným arbitrem díla já. Kvalitní dílo rozliším od nekvalitního tak, že po jeho konzumaci odcházím s pocity, které si na základě mnohaleté zkušenosti s obdobnými díly spokuji s kvalitním dílem.

Odpovím proč začali zajímat mě. Ze dvou důvodů. Kritik ma s hodnocenim filmu vetsi zkusenosti, ma vetsi prehled ve filmech a hloubeji zna teorii filmove reci, takze je u nej pravdepodobnost ze prehledne mene veci. To samo o sobe samozrejme neni dostatecny duvod, rozhodne ale u nekterych filmu mohou postrehy z podobne pozice by minimalne inspirativni. Dobry kritik se take vetsinou nesnazi valit kliny ze je to nejak, ale nabizi svuj pohled a predklada o co se opira. Zasadnejsi pro me ale je jine hledisko a sice: "co v tom vidi nekdo jiny". Nicmene tim bysme se dostali k dlouhe diskuzi co me vlastne na filmu zajima a proc me bavi nad nim premyslet, coz se mi ted zacinat resit nechce. Shrnu to tedy tak, ze nazor kritika je podle me uzitecny zejmena pro lidi, kteri jsou si sve subjektivity vedomi a zajima je i jina subjektivita, ktera se snazi do sveho subjektivniho hlediska zahrnout i sva kriteria subjektivity. Z praktickeho hlediska mam zkusenost ze to v dlouhodobem meritku opravdu pomaha videt veci, ktere jsme drive nevideli (protoze nas ani nenapadlo nad nimi premyslet, presto ze maji ve filmu tradici).

Nechám stranou, že by to šlo udělat pomocí experimentu a posoudit to relativně jednoduše. Nicméně ta důležitá otázka zní... stran logických chyb... je film, na jehož rozlousknutí je potřeba šest shlédnutí pořád OK? Deset? Padesát? Sto? Je nějaká hranice, kde potřeba pitvání každého okénka filmu už je tak enormní, že to lze považovat za selhání.Píše:

Hranice bude asi individualni, alespon co se tce konkretniho cila. Obecne ale tipuju ze to bude stat na tom, jestli snaha vlozene do zkoumani dila alespon odpovida sile dojmu, ktery ziskame po dilcich posunech v chapani. Ty dojmy a jejich sila ale take budou urcite promenlive u kazdeho divaka.

Píše:
Není selhání, když je hranice nastavena tak, že je pro běžného diváka nedosažitelné (a jedná se přitom pro film pro běžného diváka)?

Neni to selhani, pokud to neni film pro bezneho divaka. Film pro bezneho divaka se o podobne veci ani nesnazi v neunosne mitr, protoze je to zbytecne narocne na tvorbu.

Píše:
A konečně, považuješ Inception za film pro masové/běžné publikum?

Ne uplne. Aspon co muzu posoudit po prvnim podivani (ale jeste si tim nejsem uplne jisty, porad je tu moznost ze ve filmu vidim neco vice nez je, co se nakonec nepotvrdi). Na jednu stranu si myslim, ze film dokaze bezneho divaka uspokojit a pobavit. Z tohoto hledsiska je jeho masove promitani opravnene. Na druhou stranu je docela mozne, ze ho takovy divak nepochopi uplne a tedy ho nebude moc docenit ve vsech jeho sapektech. Ovsem nebyl by to prvni ani posledni film ve filmove historii, ani v nedavne dobe. Domnivam se ze film nema ambice byt pouze scf-fi blockbusterem s peknou formalni strankou. V jedne z tech recenzi co jsem odkazoval od Kamila Fili byl tento rozpor mezi kritiky zminen. Jestli se jedna o zintelektualizovany akcni film, nebo o intelektualni film v akcnim kabatku. Osobne se zatim prikladnim spise k te druhe moznosti.

Píše:
Kdybych si chtěl hrát na kritika a vytáhnout něco jiného, řekl bych, že totem a to, že ho Cobb nepohlídá, zda se točí nebo ne, může znamenat třeba:

Že na tom, jestli je to realita nebo sen už vlastně nesejde... že daleko důležitější je, že je s dětmi.

Problém je v tom, že takových interpretací se dá vymyslet tak přinejmenším deset. A nemyslím, že ve filmu jsou vodítka, která by tohle dokázala rozetnout. Což nás z roviny puzzle filmu posouvá úplně jinam.

A takovemu kritickemu hodnoceni bych byl i naklonen (jako ze si neco v tom smyslu myslim tez) a vubec bych si nemyslel, ze je to jedna z mnoha moznosti, kterou si lze vymyslet. Rozhodne lze ale overit pohledem na scenar a chovani postavy a jejiho jednani ve filmu (bud je postava napsana dobre a potom se chova konzistentne a pujde to rozlisit a nebo neni napsana dobre a potom zkoumani tuto nekonzistenci odhali, protoze se projevy na vice mistech).

Píše:
Výborně. Konečně jasné slovo. Takže... ad 1) po kolika kouknutích dojdeš k závěru oč se jedná? :)

To nevim, u vetsiny filmu staci dve. U nekterych vyjmek tri. Zalezi jak moc je ten film komplexni, to z jednoho shlednuti dokazu jen odhanout priblizne. Podle me ale po druhem shlednuti uz budu mit jasnejsi predstavu a budu mit jasno, jestli mi to za to stoji (pokud uz nebudu videt vse).
Píše:
OK. Souhlasím. Takže, jak/kdy to zjistíme? :)

Az se na to podivame znova. Pro me idealne az budu mi moznost pustit film na pocitaci, abych si ho pripadne mohl i zastavovat.

Píše:
Přiznám se, že tahle věta mne zaujala, protože je fakt, že Nolan tam optické klamy ukazuje (paradoxní schodiště). Mám dokonce nejasný pocit, že tam někde byl i ten obrázek, který lze číst dvojmo, ale to si teď nejsem jistý, jestli se mi to s něčím nemíchá. Zajímavé. Přiznávám, že zajímavé.

No prave. Na druhou stranu nevim, jestli to zaslo az tak daleko, rozhodne si ale Nolen jako reziser s podobnimy vecmi rad zahrava. Kazdopadne tam nejake naznaky neceho jsou. A v takovem pripade to prave pro me znamena, ze nejdrive to dukladne prozkoumam, nez budu vynaset definitivni soudy. Podobne prvky, kterych je ve filmu vice, totiz pro me vetsinou nazncuji, ze film bude chtit vice jak jedno shlednuti.
10.8.2010 20:02 - Bajo
Lynch natocil vice bezesporu mistrovskych filmu (netoci jen hadanky), takze o jeho kvalitach bych rekl pochybuje malokdo (Příběh Alvina Straighta, Slonni muz, atd...).

Di Caprio mel dobre role i na zacatku, akorat ze se o nich moc nevi (nejvyraznejsi z tech predtitanicovskych je podle me Co žere Gilberta Grapea). A titanic pouze vyvolal v mnoha lidech zbytecne predsudky (ani tak ne kvuli tomu jak kvalitne tu roli zahral, jako spise jaka role to byla a v jakem byla filmu). Jinak osobne si myslim ze z hlediska sveho zanru je Titanic dobry film, nicmene me osobne posobne veci pravda taky moc neberou.
10.8.2010 20:10 - sirien
Z předtitanikových mám rád tu vedlejší roli v Rychlejší než smrt.
Lynch dokázal zfilmovat Dunu tak, že i lidé co Dunu četli celou i s předehrama na to čuměli se slovy "what the fuck!?"
Nic proti jeho filmům obecně, ale občas mu trochu ujede ruka a kritici místo aby řekli "haha, Lynch to tentokrát fakt posral" hned valej něco o "individuálním projevu Lynchovy práce s abstrakcí ve filmové formě, která diváka udržuje v neustálé nejistotě o..." protože v intelektuálně kritických kruzích není král nikdy nahý. Přinejhorším má tentokrát nevkusné oblečení (v případě, že jinak vyzdvyhovaně "oblékaný" naháč natočí něco pro normální lidi, v čem drazí kritici nemaj co intelektuálně pitvat)
10.8.2010 20:25 - Bajo
Ja myslim ze jsi trochu predpojaty jak vuci Lynchovi, tak vuci kritikum. Jednak Duna je imho dobry film. Neni to autenticky prepis knihy, ale o to se Lynch ani ocividne nesnazi. Lynch si vzal urcity prvek atmosfery, ktera se v knize vyskytovala a pouzil ji k zachyceni celeho filmu. To mi neprijde jako nic, co by si zaslouzilo kritiku, spise naopak. Ano, neni to knizni duna, ale to prece nemusi nutne vadit. Jednak film funguje jinak nez knizka a druhak muzou byt doslovne a i volne adaptace. Kromt toho vestina fanousku duny co kolem sebe mam, ma tuto verzi paradoxne nejradsi (i kdyz je v mnoha ohledech strucna).

Druha vec je, ze neni pravda, ze by byl Lynch hajeny za vsechno co natocil. Napriklad Inland Empire byl prijat celkem rozporuplne. Nejaky dalsi film, ktery by si opravnenou kritiku (jako ze opravdu vylozene negativni) zaslouzil si nejsem jisty. Mozna mazaci hlava, ale ta je podle me esteticky opravdu velmi unikatni. Nikdo nic podobneho nenatocil. Je to opravdu "alien" film (ve smyslu cizosti). To bez debety, bez ohledu jestli budeme probirat pripadny metaforicky rozmer obsahu nebo ne.
A jinak at uz se ti muze hodnoceni abstrakce ve filmu zdat jakkoliv intelektualni, ukaz mi kolik reziseru neco takoveho umi nebo se o to pokousi?
10.8.2010 20:37 - Bajo
Jinak vzhledem k tematu teto diskuze zminim jeden film, ac animovany, myslim ze stoji za to. Divoká planeta, jedná se o animovane cesko francouzke sci-fi ze stare skoly, natocene podle knihy. Uplne z neho dycha takova ta atmosfera starych sci-fi.
10.8.2010 22:22 - Sosáček
Bajo píše:
Proc je to problem?

:D :D :D
Tohle me rozsekalo.

sirien píše:
Pokud někdo, někdy, někde najde v nějakém díle něco nezamýšleného, ale hodnotného, tak už to je spíš jeho zásluha než zásluha původního autora.

Co kdyz to bylo cilem autora, porad to neni jeho zasluha?

Pokud, jak naznacujes, existuje jedna "spravna" (autorova) myslenka dila, ktera od nej nelze oddelit, co kdyz je tou myslentou tvorba dalsich myslenek.

(tohle je misto kde prestane fungovat teorie mnozin a klasicka logika, protoze se do sebe motaji dve roviny uvazova. sranda.)

Alnag píše:
Problém je v tom, že takových interpretací se dá vymyslet tak přinejmenším deset.

Ve skutecnosti se jich da vymyslet nekonecne mnoho. Ale to je jen takova matematicka poznamka :)

Alnag píše:
Přiznám se, že tahle věta mne zaujala, protože je fakt, že Nolan tam optické klamy ukazuje (paradoxní schodiště). Mám dokonce nejasný pocit, že tam někde byl i ten obrázek, který lze číst dvojmo, ale to si teď nejsem jistý, jestli se mi to s něčím nemíchá. Zajímavé. Přiznávám, že zajímavé.

Jsem presvedcenej, ze tam nic takovyho nebylo.

Jo, a co jsem vcera asistoval u nataceni televizniho serialu ... fakt nehledejte vyznam v tom, ze nejaka postava nekdy ma a nekdy nema nejakou rekvizitu a tak. Ocamova britva rika ze ji zapomeli :)

Bajo píše:
Jestli se jedna o zintelektualizovany akcni film, nebo o intelektualni film v akcnim kabatku. Osobne se zatim prikladnim spise k te druhe moznosti.

Ty akcni sceny byly dost mizerny :) Takze spis to druhy. Pac o ty intelektualni strance se aspon da bavit.
12.8.2010 16:29 - Jerson
Mno, už ten Inception nebudu rozebírat. Jen jedna věc- když ho srovnám s K-Paxem nebo třeba Interstate 60, tak oba tyto filmy mě přiměly dívat se na svět trochu jinak než do té doby. Inception ne, nenašel jsem v něm nic z tohoto hlediska užitečné. Viděl jsem ho a podruhé už ho asi vidět nemusím.
13.8.2010 23:19 - tuleník
Uff, práve pozerám na Nove Vlkodav z rodu Šedých psů a je to veľmi príjemné prekvapenie, ako aj Vikingské ságy spred asi 10 dní... a veľmi inšpiratívne aj pre bežiacu kampaň :)
14.8.2010 11:37 - akrim
No jo, aj ja som to vydržala pozerať tie dve hodiny či koľko to malo...
prostredie pekné, súboje sa dali, príbeh docela ušiel.. iba sa niekedy ťahal.. a finálny záporák efektný.. iba som asi príliš ovplivnená anime, tak mi to tam trošku ten konečný súboj ťahal oči...
a pár scén si mohli možno aj odpustiť, ale ako celko veľmi zaujímavý film...
síce sa mi nechce pozerať do programu, kto to natočil, ale podľa tej azbuky v titulkoch to možno majú na svedomí Rusi
a od nich sú dobré filmy, ich ruské rozprávky sú síce trošku viac naturalistickejšie, ale veľmi zaujímavé...
14.8.2010 11:54 - Night of Triumphatorr
mi se to taky docela líbilo - poslední hodinu jsem zabalil bo mě přemohlo spaní - mám to ale nahrané tak to ještě nejspíše omrknu.
14.8.2010 20:43 - Colombo
mi se zdá, že některé scény nenechali působit a příliš rychle je usekli.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21089100837708 secREMOTE_IP: 3.228.24.192