Kultura

Skaven
10.5.2010 19:36
Legendy
Rádi bychom představili další chystaný projekt nakladatelství Mytago - fantasy hru na hrdiny s názvem Legendy. Co od ní můžete očekávat?

Kompaktní pravidla
Hra má jednotná stručná pravidla, která snadno brzy pochytíte. Základem je jeden kostkový mechanismus, který s lehkými obměnami využíváte při všech vyhodnocovacích hodech.

Neotřelí hrdinové
Legendy nabízí přehledný systém kombinací archetypů a dovedností, díky němuž si můžete vytvořit postavu dle Vašich představ - zvěda, vraha, obchodníka, válečného čaroděje nebo třebas zaklínače.

Fantasy prostředí
Zajímavé fantastické prostředí s množstvím zápletek, nepřátel a nebezpečí. Do hry však můžete vložit nové národy, země a povolání. Systém je velmi otevřený.

Hru orientovanou na příběh i akci
Hra zdůrazňuje příběhovou stránku hraní, rozvoj a živost postav. Díky přítomnosti tzv. akčního módu si však naplno můžete užívat šarvátky, přestřelky a magické souboje.

Rady pro hru a vyprávění
Hra nabídne rady a návody pro vypravěče i hráče, takže příprava a hraní dobrodružství budou velice snadné.
12.7.2010 11:10 - DenGrasse
Gurney: ano, jsi hrdina a máš šanci na úspěch. Jenže ten kroll je taky hrdina :-)
Co se týče ShR IV., jeho systém stále ještě testuji a dosud mne zcela nepřesvědčil. V Nové Praze podle něj už kluci jedou, co se týče Ornilie, kde jsou zavedena home-made pravidla, dosud ladím jeho nasazení (modifikace ano/ne).
Jinak, nepřijde mi že se jedná o netransparentnost. Pro hráče, který hraje dle systému 10+ let je to zažitý automatismus. Co se týče toho ShR IV. a univerzálních hodů proti c.č.5, za sebe mohu zatím jen těžko říct, jestli je to lépe nebo ne. Existují situace, kdy je vhodnější mít stejné c.č. a modifikovat dice pool (typicky všechny kontrastní testy), zatímco pro běžné testování mi přijde lepší modifikovat c.č. (odebrání 2 kostek z dice pool není statisticky totéž jako zvednutí c.č. o 2). Chápu, že tvůrci chtěli hru maximálně zjednodušit a přizpůsobit konkurenci a potřebám doby, ale to mne jaksi nenutí bezhlavě přijímat vše bez rozmyslu. Nadšení nad novou verzí jsem si ve svém věku už užil dostatek.

Ebon Hand a ostatní: uvedená situace s hobitem a krollem se stala během hry DrD (s přehazováním desítky) tuším někdy v roce 1992 nebo 1993. Přizpůsobte prosím své komentáře tomuto faktu.
12.7.2010 12:08 - Gurney
DenGrasse píše:
Jinak, nepřijde mi že se jedná o netransparentnost. Pro hráče, který hraje dle systému 10+ let je to zažitý automatismus. Co se týče toho ShR IV. a univerzálních hodům proti c.č.5, za sebe mohu zatím jen těžko říct, jestli je to lépe nebo ne. Existují situace, kdy je vhodnější mít stejné c.č. a modifikovat dice pool (typicky všechny kontrastní testy), zatímco pro běžné testování mi přijde lepší modifikovat c.č. (odebrání 2 kostek z dice pool není statisticky totéž jako zvednutí c.č. o 2).

Dle mého je pevné c.č. rozhodně krok vpřed, právě proto že zvedání c.č. a odebrání dvou kostek není to samé. Pokud mám pevné c.č. a postihy a bonusy se zohledňují přidáváním/ubíráním kostek mám pořád i jako člověk co hraje poprvé jakž-takž představu o své šanci na úspěch (s vynaložení pro mě heroického úsilí bych byl možná schopen dát dohromady i pravděpodobnost úspěchu), naproti tomu ve chvíli kdy se modifikuje dice pool, c.č. a ještě počet nutných úspěchů nemám představu vůbec o ničem. A situace kdy nelze jednoduše odhadnout šance na úspěch akce může být pro některé hráče (já bych se mezi ně počítal) docela frustrující a GMovi minimálně nepomáhá. Respektuju že se ti stará edice líbí víc, ale sám k ní nemám žádný nostalgický vztah (alespoň ne k systému), takže zrovna tahle úprava je pro mě jasné plus.
12.7.2010 14:50 - Ebon Hand
DenGrasse: Hrál jsem DrD ve stejné době, jak uvádíš, než jsme přesedlali na ADnD, ale nikdy jsme jej nehráli takhle absurdně. Vždy byl na prvním místě selský rozum a až poté se ověřovalo kostkami. Asi jsem měl štěstí, že jsem nikdy nepotkal "totální" aplikaci pravidel o které píšeš a často píše i Jerson (vyjadřuji se velmi umírněně, protože osobně pro toto používám jen velmi urážlivé označení..). Mě to prostě přijde jako hloupost, jak má být svět uvěřitelný, když nemají vypovídací hodnotu ani čísla jednotlivých vlastností?
Z mého pohledu chyba DM a částečně hráčů, kteří ze vůbec nezajímají o uvěřitelnost, ale chtějí jen produkovat nesmyslné psí kusy.

Colombo: Tvůj příklad je pro mě ze stejného soudku jak první uvedený. Přijde mi to hloupé. Osobně bych použil hod kostkou jen jako "dramatizaci" předem jistého výsledku.
12.7.2010 16:39 - Jerson
Ebon Hand píše:
Vždy byl na prvním místě selský rozum a až poté se ověřovalo kostkami. Asi jsem měl štěstí, že jsem nikdy nepotkal "totální" aplikaci pravidel o které píšeš a často píše i Jerson

Mno, a já můžu říct, že jsem zažil v DrD ledacos a právě proto říkám, že chtít po pravidlech, aby suplovala uvěřitelnost je možné u počítačové hry, ale nikoliv v papírovém RPG, notabene v tom, které si hráči mají přizpůsobit svému vkusu, protože se předpokládá, že ho budou hrát dlouho.
14.7.2010 16:13 - DenGrasse
Ebon: patrně jsi hrál dlouhodobě ve stejné skupině lidí, která se dohodla na určitém stylu. Já jsem zažil hru s velkou řadou hráčů, z nichž někteří byli opravdoví extremisté, co se týče výkladu pravidel. Pravidly se tehdy poměřovalo kde co.
Takže problém systému byl relevantní.
16.7.2010 16:44 - PetrH
teda delsi dobu jsme zde nebyl a uz je tu zase hadka o powergambingu, davam napad ke kazdemu baleni dej skavene jednoho uvedomeleho pj zdarma:)
jinak: pokud me zrak a pameti nesalil tak v legendach toto urcite nejde, tj. aby frodo vzal odulu na zada a odcupital s ni po schodech kde by ji vytezoslavne hodil ze skaly:) neboli jinak, kostky v systemu jsou, ale budto dost jako koreni pokud chces, nebo sice nastroj, ale rozumny, ktery dava moznost vyhnout se absurditam...
23.7.2010 09:57 - Skaven
Domnívám se, že diskuzi o náhodě a způsobu kázení kostkami by bylo dobré ukončit. Očividně jsou zde dvě skupiny, jedna má ráda dice pooly (resp. házení více kostkami), druhé vyhovuje hod jednou kostkou. Každá skupina má své argumenty a herní priority, které zde byly dle mého mínění poměrně jasně vyložené. Stejně tak se domnívám, že byly na pravou míru uvedené důvody, které nás vedly k používání dice poolu v Legendách.

Rád bych upozornil na nový mini článek, temtokráte pojednává o číselných rozsazích ve hře a přináší první ilustraci: odkaz
23.7.2010 16:10 - Jerson
Informace stručné, i když posedlost číslem 6 jsem z nich vyčetl celkem jasně. Otázka ovšem je, k čemu je to dobré, třeba u archetypů, národů, dovedností ...
23.7.2010 18:24 - Shako
Skaven: Mirne mi to pripomina DrD+, jen tam o tom nikdy nepsal clanky.:) Jinak to melo taky kostky k6, 6 povolani, 6 vlastnosti, 6 archetypu bojovnika....

Chci tim rict, ze ikdyz je to autorsky zamer, tak nevidim duvod k propagovani (vychvalovani) teto idei. At si to kazdy najde sam (ten, kdo to najit chce, tak jiste najde a kdo nechce, tak to mine...).
23.7.2010 18:30 - Colombo
nebylo těch archetypů v DrD+ 5?
23.7.2010 22:05 - Jerson
Colombo, počítej ještě jednou. Pleteš si to s DrD.
23.7.2010 23:19 - Colombo
nepletu si to s DrD, protože v DrD byly typy "archetypů" válečníka jen 2
23.7.2010 23:24 - Skaven
Shako píše:
Chci tim rict, ze ikdyz je to autorsky zamer, tak nevidim duvod k propagovani (vychvalovani) teto idei. At si to kazdy najde sam (ten, kdo to najit chce, tak jiste najde a kdo nechce, tak to mine...).


Je to samozřejmě okrajový aspekt pravidel a settingu, ale je to zajímavost, proč ji nezveřejnit... jak už bylo řečeno, posiluje to konzistenci pravidel a provázanost se settingem. Je to zajímavost, střípek z pravidel, s tím jsme článek zveřejňovali. Chápu, že mnozí by se raději začetli přímo do pravidel nebo konkrétních fluffových textů, ale všeho do času - nechceme zbůhdarma zveřejňovat texty, které neprojdou přísnou korekturou a nebudou definitivní z hlediska povahy hry jako takové. Prázdniny jsou bohužel poněkud okurkové a tak práce na Legendách probíhají poměrně pomalu - většina tvůrčího týmu se rozlétla po světě a podobně i já neustále opouštím jak vlastní práci, tak práci na Legendách.

Přestože jsou ale Legendy fanouškovským projektem, nikoli komerční hrou s takovým potenciálem, jaký má např. Drd2, chceme aby naše práce k něčemu byla, máme zájem oslovit hráče a nabídnout jim kvalitní produkt, podobně, jako tomu bylo v případě Příběhů Impéria. Nejsme proto schopni chrlit zajímavé ukázky každý týden, máme však určitý plán zveřejňování informací a textů, který zahrnuje i drobnosti, jakými je právě vliv čísla 6 v pravidlech...
24.7.2010 12:24 - skew
Colombo: je jich skutečně 6 (podobně i u jiných povolání je nějaká důležitá šestka).
24.7.2010 15:22 - Shako
Colombo píše:
nebylo těch archetypů v DrD+ 5?

Nepletu. Minimalne u valecnika v DrD+ je to: bijec, gladiator, sermir, rytir, kondotier, barbar.
Mam pocit, ze by u maga melo fungovat neco podobneho s obory magie. U kneze byla taky 6 jako 3x2 (zlo x dobro, rad x chaos,smrt x zivot).


Skaven: Neslo ani tak o to, zda je to komercni projekt nebo zda je to okrajova zalezitost. Jen rikam, ze to neni nic noveho.;-)
25.7.2010 22:05 - Skaven
Shako píše:
Skaven: Neslo ani tak o to, zda je to komercni projekt nebo zda je to okrajova zalezitost. Jen rikam, ze to neni nic noveho.;-)


Míra, v jaké je číslo 6 užíváno v Legendách, je opravdu mnohem větší, než v Drd+ Vpodstatě v každé situaci, kdy se zeptáš na počet, je-li to možné, používáme číslo 6 (není-li to možné, vždy užíváme násobek šesti nebo alespoň tří). A je tomu tak i v settingové části. Existuje 6 kast ve společenství trpaslíků. Šest druhů magických kamenů. Šest druhů magie atd. atd.
26.7.2010 10:44 - skew
Skaven píše:
Míra, v jaké je číslo 6 užíváno v Legendách, je opravdu mnohem větší, než v Drd+
Ono i v tom DrD+ je těch šestek docela dost, akorát jsou docela schovaný. Naopak je imo dobré otevřeně to říct, takže u mě máte plus :)
26.7.2010 16:25 - Jerson
Skaven píše:
Míra, v jaké je číslo 6 užíváno v Legendách, je opravdu mnohem větší, než v Drd+ Vpodstatě v každé situaci, kdy se zeptáš na počet, je-li to možné, používáme číslo 6 (není-li to možné, vždy užíváme násobek šesti nebo alespoň tří). A je tomu tak i v settingové části. Existuje 6 kast ve společenství trpaslíků. Šest druhů magických kamenů. Šest druhů magie atd. atd.

A je třeba pak vůbec řešit čísla, když je všechno po šesti? Osobně mám k těmto pokusům odpor od Pavoučí jeskyně, kde se tvůrce opravdu snažil nacpat všude číslo 8 a bylo až příliš vidět, jak to przní celou logiku. A to ani zdaleka nepokrývalo číslo 8 tolik věcí jako v Legendách.
28.7.2010 21:42 - Skaven
Jerson píše:
A je třeba pak vůbec řešit čísla, když je všechno po šesti?

Téhle otázce nerozumím...

Jerson píše:
Osobně mám k těmto pokusům odpor od Pavoučí jeskyně, kde se tvůrce opravdu snažil nacpat všude číslo 8 a bylo až příliš vidět, jak to przní celou logiku. A to ani zdaleka nepokrývalo číslo 8 tolik věcí jako v Legendách.


To je asi věc vkusu a konkrétního zpracování... My se snažíme užití čísla 6 korigovat tak, aby to bylo ku prospěchu celistvosti a provázanosti hry a jsme přesvědčeni o tom, že logiku to nikterak nenarušuje...
1.8.2010 19:24 - Jerson
To byly kousavé poznámky, já v takové orientaci na čísla nevidím smysl. Mít mechaniky sladěné na jednu hodnotu, proč ne. Ale cpát tyhle čísla do settingu mi přijde jako zbytečnost.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13445091247559 secREMOTE_IP: 54.161.108.158