Kultura

Dalcor
20.8.2011 12:15
Otázky k pravidlům Pathfinder RPG
Toto téma tu asi chybí. Otazky a odpovědi k Pathfinderu.Vůbec se o Pathfinderu málo mluví - on se imho asi ani moc u nás nehraje. Díky /ne/dostupnosti oproti WOTC a WW produktů.

Máte-li tedy nějaké otázky, tak pokud je budu schopen zodpovědět, tak je zodpovím. Nebo Vojta, Nebo někdo jiný kdo PFRPG hraje.
Autorská citace #61
23.8.2011 19:45 - Vojtěch
Tááák a už jsem se k tomu dohrabal (v práci se to jaksi nedá a hlavně nemá, že...). Pravidla jsou k tomu skutečně poměrně specifická, jen je třeba se dohrabat přímo do sekce magie - proměny (znalcům 3E doporučuji tam hodit okem, je to jedna z oblastí, kde se tvůrci snažili krotit mocnou magickou schopnost).

Polymorph

Píše:

When you cast a polymorph spell that changes you into a creature of the animal, dragon, elemental, magical beast, plant, or vermin type, all of your gear melds into your body. Items that provide constant bonuses and do not need to be activated continue to function while melded in this way (with the exception of armor and shield bonuses, which cease to function). Items that require activation cannot be used while you maintain that form. While in such a form, you cannot cast any spells that require material components (unless you have the Eschew Materials or Natural Spell feat), and can only cast spells with somatic or verbal components if the form you choose has the capability to make such movements or speak, such as a dragon. Other polymorph spells might be subject to this restriction as well, if they change you into a form that is unlike your original form (subject to GM discretion). If your new form does not cause your equipment to meld into your form, the equipment resizes to match your new size.


Takže žádné bonusy ze zbrojí, pokud nejsou wild atd., ale cloak of Elvenkind asi funguje (Kde se tu ten medvěd sakra vzal?!?). Co by mělo fungovat je třeba očarování Fortification atd.

Mimo toho hůlku, amulety a jiné takové koniny samozřejmě nosit můžeš i v jiné formě. Trik je v tom, že je před proměnou odložíš a zase si je pak nasadíš (nebo ti je někdo nasadí, pokud je nová forma schopná takovou věc nostit) a můžeš je třeba aktivovat, když k tomu máš předpoklady (samozřejmě, že proměny v boji toho moc neužijí). Po proměně v trolla klidně ten kyj zvednu a pak se uvidí, zač je toho dřevo. Jako duid v podobě živla můžu mluvit a mám ruce, takže...
Autorská citace #62
23.8.2011 23:02 - Vojtěch
Ad předchozí debaty:
Wraiths: Nehodlám to zase opakovat pořád. Teď jsou na pořadu jiné hrůzy. Mimo to blindsense měl být trochu slabší, jak jsem se dostudoval pak.

Colombo: když o tom tak přemýšlím, tak máš na výběr několik možných cest vývoje.
- S Toughness bys mohl zkusti být záložní tank, pak zkusit nějaký feat na odklízení nepřátel (pak Power Attack, Improved Bull-Rush, Combat Reflexes) abys držel nepřítele od citlivějších členů družinky.
- Arcane Strike (následně Power Attack, Weapon Focus) můžou vézt k obstojnému působenému poškození.
- Lingering Performance, Extra Performance, Skill Focus (Use Magic Device) - spíš magická podpora.
- Dodge, Mobility, Toughness pak díky pohybu a dosahu fungovat jako flanker a otrava mezi nepřáteli (docela nebezpečná pozice, nedoporučuji).
- Možná byste se mohli dohodnout na nějakém teamwork featu. Třeba Coordinated Manueuvers. Takhle můžeš třeba válečníkovi dát pomocí aid, zatímco stojíš za ním +4 k manévru (třeba trip) a nepřítele po sražení ještě ztrestat při vstávání přes Attack of Opportunity (pokud si to odmítne rozmyslet a nevzdá se).

Ale co už jsem se do toho nakecal dost :)
Autorská citace #63
24.8.2011 08:17 - Dalcor
Dorukou se mi dostal ULTIMATE COMBAT, doporučuji na studovat. I pro Colomba, jsou tam nové verze bojujícího barda...

Pokud jsem to dobře pochopil ve Švédsku už je k dostání...

Jinak 3 supplementy pravidla APG, UM a UC jsou prostě naprosto aaaahhhhh.

Hele Vojto, jak tvoje družina využívá Combat Maneuvres?
Autorská citace #64
24.8.2011 08:46 - Vojtěch
Zatím moc ne, ale už se rozjíždějí. Bardovi se teď povedlo nádherně strhnout bičem kněžoura o patro níž a opancéřovaný trpasličí štítonoš na něm přistál rovnýma nohama (ende).

Hlavně tedy APG, ale ostatní jdem ještě nestihl pořádně prorochnit.
Autorská citace #65
24.8.2011 09:10 - Dalcor
Já mám SOMM, to je zajímavé a teď poctivě studuji Ultimate Combat. Už jenom proto, že mám v družině Gunslingera /takovej Spark do prachovnice...jau jau jau jau/
Autorská citace #66
24.8.2011 11:41 - wraiths
Vojtěch: jak zatím moc ne a co trpaslík,ten "pálí" AO jak o život aby nás svým štítem chránil. a potom ona ta "hadice" se nedala tripnout( třeba od geparda), takže jsem toho moc nemohl využít(to víš já si kouzla suším:-D).
A já myslím,že ti trpaslík ukáže zač je toho štít, kapitán Amerika hadr. :-D
Autorská citace #67
24.8.2011 12:25 - Vojtěch
Já myslel předchozí boje. Zatím vás akorát tripovali goblini biči, ale od vás nic moc (asi málo příležitostí, možná až se Henk naučí trip ;) )
Autorská citace #68
25.8.2011 12:00 - Dalcor
Ultimate Combat, Style Combat Feats - Snake Sidewind píše:
While using the Snake Style feat, whenever you score a critical threat with your unarmed
strike, you can make a Sense Motive check in place of the
attack roll to confirm the critical hit.
No jo, ale jake DC pro Sense Motive?! Já bych typoval že to bude DC10+HD+WIS jako u zastrašení... Ale...
Autorská citace #69
25.8.2011 12:07 - Quentin
Dalcor: Myslim, že to bude normálně proti AC
Autorská citace #70
25.8.2011 12:32 - Vojtěch
Tak jak je to psané, tak prostě místo útoku házíš na Sense Motive, takže souhlas, že AC.
Autorská citace #71
25.8.2011 14:43 - Dalcor
Chudák oponent, jestliže tohle můžeš vzít až když máš v sense motive 6 ranků, dává ti to +2, další +3 za class, +3 za WIS, +3 za Skill Focus - děkuji pěkně potvrzuji kriťas d20+17.
Autorská citace #72
25.8.2011 14:46 - Quentin
Ještě aby ne, dyť i takhle je to celkem marnej feat.
Autorská citace #73
25.8.2011 15:10 - Vojtěch
Dalcor: Ani ne.

Zkus se podívat, co dá dohromady BAB + síla + critical focus + weapon focus + magická zbraň + flank atd.

V praxi ten feat pomůže těm, co mají nižší BAB, dohnat svůj deficit alespoň na potvrzení.
Autorská citace #74
25.8.2011 16:29 - Dalcor
Dovolím si nesouhlasit, s Hamatulatsu (3.5 verze) je to peklo. Je to sice dělané pro unarmed attacks, protože to je combat style, ale automaticky potvrzenej Crit je podle mě trochu "hodně". Především pak když se používají další featy z hadího stylu, kdy se dostaneš i třeba k nějakým 10 útokům v kole (od začátku svého do začátku svého dalšího, kromě toho 5ft step)

Jinak řečeno, na 6. úrovni má monk ve fullround 4. útoky s BAB 4/4/-1/4 + síla + magické útoky, s Hamatulatsu se u posledního dostane na thread 17-20. To je celkem zajímavé. S kažým úspěšným zásahem udělá 5ft step a nemusí potvrzovat kriťas. Když k tomu vezmeš feat říkající že pokaždé když dáš ránu tak za každou předchozí ránu si dáš +1 k DMG, které se násobí... Sorry 1d8+10x3 mi příjde docela zajímavé.
Autorská citace #75
25.8.2011 16:46 - Colombo
co znamená to BAB +6/+1? Dva útoky?
Autorská citace #77
25.8.2011 16:56 - wlkeR
Ano, jako Full-Round akce (což se doufám od 3.5 nezměnilo.) Jako Standard máš furt jen ten jeden s +6 základnim bonusem.
Autorská citace #78
25.8.2011 21:03 - Vojtěch
Jo, některé postavy pak dostávají schopnost provádět útoky i po pohybu (Mobile Fighter archetype z Advanced Player's Guide třeba), ale jinak je to vzásadě tak, jak říká kolega Kýblohlav.

Co se stylů týče, tak můžeš mít aktivní jen jeden, takže se to možná až tak dobře kombinovat nebude.
Autorská citace #79
30.8.2011 22:14 - Vojtěch
Malé poradní okénko k tomu, nač mě přivedl Colombo a co myslím obecně není od věci vědět i pro ostřílené borce.

Dosahové zbraně
Každému z nás se to už asi stalo, že se mu nepřítel dostal do přímého kontaktu a tudíž mimo dosah vašeho oblíbeného otvíráku na tělní dutiny. Jasně, stačí ukročit ale to neřeší to, že ten padouch si mezitím v klídku prolévá lektvary hrdlem nebo nedejbože kouzlí! Ukročit se dá až ve vašm tahu, upustit zbraň a přezbrojit bohužel také, takže co v takovém případě dělat?
Tedy odpověď se nabízí - v rukách máte ratiště kopí, takže bez velkých cavyků jím můžete padoucha přetáhnout. Je za to improvised weapon, řekněme quarterstaff, takže to sice je s -4 postihem, ale něco je lepší než nic. Zároveň se pak ukáže, že Catch Off-Guard je celkem dobrý feat do zálohy pro ty, co se ohánějí delší zbraní.
Druhá možnost je Improved Unarmed Strike (bez něj attack of opportunity holýma ruka dát nelze, pokud v nich něco držíte - většina dosahových zbraní jsou dvojruční), kdy padoucha prostě nakopete za jeho opovážlivost, aniž by zbraň opouštěla vaše ruce.
Možnost útoku by tu ještě byla pomocí boců na zbroji, pokud jste si nechali takovou vymoženost přidělat.
Autorská citace #80
1.9.2011 17:22 - Faire
Máte někdo k dispozici house rules pro DR zbroje a alternativní systém HP? Mají mít původ v Unearthed Arcana, ale nevím, jestli se dají přímo použít pro Pathfidera...

A hledání ještě jednoho house-rule: tabulka pro + za levely místo magických zbraní / zbrojí :)

Odkazy na zdroje budou úplně stačit, vlastními silami jsem je bohužel nenašel... Díky!
Autorská citace #81
1.9.2011 20:42 - Vojtěch
Odkazy zatím asi nejsou, protože Ultimate Combat zatím nepustili na referenční stránky, takže leda starší pravidla (sekce variant rules). Nevím, jestli něco jako extra levely vůbec někde bylo publikováno.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081809043884277 secREMOTE_IP: 44.192.95.161